Mustangi nimi pole kindlasti kellelegi võõras, olles defineerinud Ameerikalikku pony car liikumist, mis seisnes taskukohaste ja sportliku orientatsiooniga kupeede loomises juba üle 50 aasta. Esimene Mustang jõudis rahvani 1960-ndate keskel ning mudel on oma pika teekonna jooksul tänase seisuga jõudmas seitsmenda generatsioonini, mis peaks tänavatele jõudma 2024. aastal. Elektriajastu saabumisega on saabumas aga aeg, kus lõrisevad V8 tasapisi välja surevad ning sestap on ka Ford asunud elektriautondusse panustama. Selle tulemusel jõudiski 2021. aastal maailma ette Ford Mustang Mach-E. Küll aga säilib küsimus, et kas tegemist on lihtsalt ühe elektrilise Fordiga või peitub Mach-E-s ka tõeline Mustang ja tõeline pony car. Mustang Mach-E alternatiivideks on näiteks Tesla Model Y, Škoda Enyaq iV, Jaguar I-Pace, Hyundai Ioniq 5 ning Toyota bZ4X.

VÄLIMUS

Mach-E-d disainides on Ford eeskujuks võtnud õnneks siiski Mustangi ning arvestades seda, et uus mudel on kerekujult maasturlik, on Ford oma ülesandega üllatavalt hästi hakkama saanud. Mach-E disainis on mitmeid Mustangile viitavaid disaini vihjeid ning ka üldpildis näeb Mach-E siiski kergelt muskelautolik ja jõuline välja. Originaal Mustangiga teda muidugi võrrelda ei anna, aga tänapäeva trende arvestades on välimuslikult Mach-E üks võrdlemisi omapärane ja atraktiivne valik. Suuruse osas on Mach-E pigem väiksemat sorti linnamaastur, jagades suurusklassi kõigi eelnimetatud alternatiividega. Värvivalikus pakub Ford Mustang Mach-E-le viite mustvalget varjundit ning kollast, sinist ja punast. Standardvarustuses on mudel must ning meie arust kannab Mach-E kõik võimalikud toonid kenasti välja. Linnapildis välja paistmisele aitavad enim kaasa aga erksinine ja kollane.

Mudeli ninaosas viitavad ikoonilisele Mustangi disainile lainetava disainiga kapoti ette loodud klassikalisele Mustangile omast kuusnurkset iluvõre imiteeriv jõuline kontuur, mille keskmes ka ikooniline Mustangi logo, ning kolme vertikaalse triibuga disainiga esituled, mis valgustavad teed hästi. Ninaosa alläärele on aga loodud ka kaks funktsionaalset ja õhuvoolu reguleerivat jahutusava, millest ulatuvad stange äärtele ka mustad disainliistud. Stange ise on küll väga mitmetasandilise kujuga, kuid kerejooned on pigem sujuvad ning reljeefsus paistab välja vaid peegeldustelt. Üldiselt on Mach-E-l võrdlemisi sportlik ja Mustangile omane kuri ilme.

Külgvaatelt avaldub Mach-E puhul üks kaunite proportsioonidega ning mõnusalt jõulise kujuga kupeemaasturi profiil. Siluett saab alguse sirgest ja vertikaalsest ninaosast, kuid muutub esitulede kõrguselt kumeraks, kulgedes sujuvalt üle auto tagatuledeni, kus ta taas pea täielikult vertikaalselt lõpeb. Kupeemaasturlikku iseloomu võimedab veel tõsiasi, et kerevärviga kaetud osa järgib palju sujuvamat siluetti, kui katuseosa, mis on tagarea pearuumi suurendamiseks veidi kõrgem. Viimane lõpeb kergelt tagaakna kohale ulatuva tiivana. Visuaalset puhtust lisavad küljele digitaalsed ukselingid, mida on õigem kutsuda uksenuppudeks, mis asuvad akende kõrval pillaritel. Vajutades avaneb uks umbes kolme sentimeetri jagu, võimaldades seejärel juba näpud kere ja ukse vahele poetada ja uks lahti tõmmata. Lisaks on veel juhiukse aknaraami taha peidetud puuteekraan, mis võimaldab uksi ka PIN-koodiga lukust lahti teha. Kõige selle digitaalse ukse avamise tehnoloogia juures tekivad aga küsimused, kui vastupidav see tehnoloogia on ning kuidas käitub lahendus krõbedate talveilmade korra? Ka seespool on ukselingid võrdlemisi huvitava lahendusega. Kerejoonte osas on Mach-E külg sarnaselt esiosale võrdlemisi voolujooneline, kuid veidi jõulistemana paistavad enim silma rattakoopaid rõhutavad nii-öelda õlad. Maasturlikku ilmet lisab mööda alläärt kulgev must plastikriba, mis suurendab näiliselt ka kliirensit. Reaalset kliirensit on mudelil veidi alla 15 sentimeetri.

Veljevalikus pakub Ford mudelile kolme erineva disainiga valuvelgesid läbimõõdu vahemikus 18 – 20 tolli, ehk lihtsaim “Mach-E” varustus saab 18-, keskmine “Premium” 19- ja uhkeim “GT” varustus 20-tollised veljed. Väikseimad veljed on lihtsa ja mitte väga õhulise viiekodaralise disainiga, mis on kaetud tumehalli värvi alla. 18-tollised, mille sarnased olid ka testsõiduki all, on juba veidi huvitavama disainiga ning on saadaval nii kahevärvilisena kui ka mustana. GT varustus saab aga kõige stiilsemad ja õhulisemad hulkkodaralised, mis samuti saadaval kahevärvilisena ja mustana. Suuruse osas piisab meie arust hea välimuse jaoks juba ka 19-tollistest, kuid disain on parim 20-tollistel.

Nagu ninaosaski, on ka tagaosas kõige Mustangilikumateks elementideks kolme vertikaalse ristkülikuga tagatuled, mille kohalt kulgeb üle eelmainitud õlgasid ühendav tugev kerejoon, mis eraldab kaldus tagaakna osa ja vertikaalset alumist poolt. Üksikute elementide disain on pigem ümar ja voolujooneline, aga kokkuvõttes on ka Mach-E tagakülg tugeva ja sportliku ilmega.

INTERJÖÖR

Ka salongi poolel on Ford uue elektri-Mustangiga suure sammu edasi teinud, mille tulemusel näeb Mach-E väga stiilne ja kaasaegne välja. Teave ja funktsioonid on integreeritud kahe ekraani taha ning muus osas on salong sportliku ja hubase ilmega. Ehituskvaliteet on olenemata üksikutest krigisevatest paneelidest siiski üldpildis hea ning materjalid üle salongi kvaliteetsed, atraktiivsed ja mugavad.

Mach-E punaste õmblustega nahkistmed võivad esmapilgul paista küll lihtsad, kuid olenemata sellest, et kuju pole kõige korvikam ja külgtoed pole rohkelt välja ulatuvad, hoiavad need istmed tegelikult reisijaid väga korralikult paigal, võimaldades masinaga harrastada lausa ka sportsõitu. Polstrid on pigem jäigemapoolsed ja üldine asend püstine, kuid sellest olenemata ei väsita Mach-E iste ka pikemate teeotsade korral, sest mugava asendi leiavad pea igat kasvu reisijad. Standardis on esiistmed soojendusega ning lisades on saadaval ka elektriline reguleerimine.

Ruumi on elektri-Mustangis isegi enam kui välisilme põhjal arvata võiks. Neli keskmist kasvu täiskasvanut mahuvad kenasti äärmistele kohtadele ära ning jalaruumi jagub pikematele sõitjatelegi. Sõitjate suurenedes on esimeseks kitsaskohaks tagarea pearuum, mida võib väheks jääda alates umbes 180 sentimeetritest reisijatest. Esireas on atmosfäär küll sportlikult fokusseeritud, kuid siiski avar ja hubane, aga tagareas on seis kitsaste akende ja tumedate materjalide tõttu veidi rõhuvam. Seisu muudab kindlasti etemaks aga tagasihoidlik miljöövalgustus ning suur panoraamkatus, mis on katte puudumise tõttu keskmisest tumedam. Esemete hoiustamiseks on väike kindalaegas, kitsad uksetaskud, kuid praktiliselt vaid esemete hoiustamiseks disainitud keskkonsool, kus on topsihoidjad, juhtmevaba laadimispinnaga ala multimeedia ekraani all, käetoe alune kattega süvis ja suur ava keskkonsooli sees, millele saab ligi külgedelt. Seega kokkuvõttes on esemetele ruumi küll ja veel.

Klassikalist pagasiruumi pakub Mustang Mach-E 402 liitrit, mida on konkurentidega võrreldes pigem vähe. Samas igapäevasteks toimetusteks on 402 liitrist tõenäoliselt piisavalt, arvestades, et Mach-E pole iseloomultki ülimalt praktilise sõiduki otsijale. Kasutajasõbralikkust lisavad pagasiruumile aga elektriliselt avaneva pagasiluugiga eemalduv pagasiruumi kate, laadimiskünnisega tasapinnaline põrand, valgustus, haagid ja veidi veidrale kõrgusele paigutatud konksud seintel. Olenemata aga sellest, et tagumise pagasiruumi osas pole Mach-E kõige konkurentsivõimelisem, on mudelil aga kapotialune pagasilaegas, mida huvitaval kombel siiki paljud elektriautod veel ei paku. Mach-E-l on kapoti all ruumi koguni 81 liitrit, mida on parajalt näiteks laadimiskaablite ja muude tarvikute hoiustamiseks. Esimese pagasiruumi kõige nõrgemaks lüliks on aga kapoti sulgemine, mis vajab kas suurt hoogu või koguni kinni surumist.

Terve salongi peategelaseks on aga 15.5 tolline püstise asetusega puuteekraan, mis on asetatud armatuuri tsentrisse, jäädes kenasti reisijate käeulatusse, ilma sattumata juhi vaatevälja. Riistvaraliselt on süsteem väga kvaliteetne ja kiire ning omapära lisab füüsiline helitugevuse rullik ekraani alläärel, mida on ka võrdlemisi mugav kasutada. Visuaalselt on multimeedia stiilipuhas, parajalt suurte nuppudega ning mugava ülesehitusega, kus mahub korraga kuvale palju erinevat informatsiooni, ilma et kuvatu segane oleks. Värvipaletti vahetab süsteem vastavalt välise valguse intensiivsusele heleda ja tumeda režiimi vahel. Alates Premium varustusest, millega ka testsõiduk varustatud oli, saab Mach-E Bang & Olufseni helisüsteemi, mis esitab lugusid praktiliselt olenemata žanrist ja helitugevusest siiski kvaliteetselt ja dünaamiliselt. Kõige keerulisemaks paistis olevat rokkmuusika esitamine. Muu meelelahutuse poolest pakub Mach-E vaid ekraanil joonistamise võimalust. Kliimasätted on küll täielikult integreeritud multimeediasse, kuid õnneks on neile jäetud eraldi ruum ekraani alläärele, mille tulemusel on need alati nähtaval kohal ja seetõttu ka võrdlemisi lihtsalt kasutatavad.

Sõiduandmete kuvamiseks saab Mustang Mach-E olenemata varustusest 10.2-tollise laiekraani, mis horisontaalsena asetatud rooli taha armatuurile, kenasti juhi vaatevälja. Ekraan on väga selge pildi ning kõrge resolutsiooniga ja süsteem jookseb kiirelt ja veatult. Visuaalselt on süsteem väga puhas ja minimalistlik, kuid varieerub stiililt olenevalt aktiivsest sõidurežiimist. Sarnaselt multimeediale vahetab ka näidikutabloo olenevalt välise valguse intensiivsusele heleda ja tumeda režiimi vahel. Kokkuvõttes on tegemist ühe hea alternatiiviga näiteks Tesla lahendusele, sest põhiosa kuvatakse sarnaselt viimasele ikkagi multimeedia ekraanile, aga üksikud tähtsamad andmed on jäetud klassikaliselt ikkagi juhi ette.

Rooli kohal paikneb Mach-E-s üks keskmise läbimõõduga, nahkkattega, sportlikke punaste õmblustega ning pigem jämeda roolirattaga kolmekodaraline. Materjalide osas on peamiselt kasutatud nahka ja plastikut, kuid sellest olenemata on rool kvaliteetne ja püsib ergonoomilise kuju tõttu kindlalt käte vahel. Multifunktsionaalsust lisavad kummalegi kodarale paigutatud 5 füüsilist nuppu, mis on küll pigem väikesed, kuid tänu reljeefsele kujule siiski lihtsasti kasutatavad ka sõidu ajal. Vasakpoolsed juhivad juhiabilisi ja parempoolsed multimeediat. Rool on standardvarustusest ka elektrilise soojendusega.

SÕITMINE

2022. aasta sügise seisuga on tehnilise poole pealt Mustang Mach-E Eestis saadaval viies erinevas konfiguratsioonis, millest kaks lihtsamat SR (Standard range) mudelit saavad 75 kWh aku ja kolm uhkemat ER (Extended range) mudelit 98 kWh aku. Mõlema akupaki lihtsaimad variandid on tagaveolised ning ülejäänud nelikveolised.

Standard range mudelid arendavad mõlemad 198 kW, kuid veoskeemi erinevusega kiirendab tagaveoline sajani veidi alla 7 sekundi ja nelikveoline veidi üle 6 sekundi. Maksimaalne kiirus on piiratud 180 km/h peale ja sõiduulatust lubatakse tagaveolisele kuni 440 ja nelikveolisele kuni 400 kilomeetrit. 

Extended range mudelirivi lihtsaim saab ühe mootori tagarataste vahele, mis arendab küll 216 kW võimsust, kuid kiirendab sajani siiski 7 sekundiga, mis on võrdlemisi keskpärane sooritus, ning saavutab maksimaalseks kiiruseks samuti 180 km/h. Mainitud 88 kWh akupakk lubab keskmise 17.3 kWh/100km energiakuluga optimistlikult ligikaudu 600 kilomeetrist sõiduulatust ning aku põhiosa on võimsaima võimaliku, ehk 107 kW kiirlaadimise korral täis laetav ligikaudu kolmveerand tunniga, mis teeb laadimise keskmiseks kiiruseks 400 km/h. 

Keskmine ER valik, ehk AWD varustus saab mõlemale teljele ühe elektriajami, mis arendavad koostöös 258 kW. Nelikveolisena ja rohkema võimsusega kiirendab AWD sajani juba vaid 5.8 sekundiga, kuid tippkiirus on sarnaselt baasmudelile piiratud ikkagi 180 km/h peale. Olles aga ligi 100 kilo baasmudelist raskem ning tarbides aku energiat kahe ajamiga, suudab AWD varustus väidetavalt läbida laadimistäiega umbes 50 kilomeetrit vähem, ehk kokku 550 km. Kasutades sama akut, on laadimisajad eelmainitud varustuse omaga samad, kuid madalama sõiduulatuse tõttu langeb ka laadimiskiirus 390 km/h.

Võimsaim elektri-Mustang saab nime lõppu aga GT tähise, mille kummalegi teljele paigutatud mootorid arendavad kombineeritult 385 kW, mis lubab uhkeimal varustusel kiirendada sajani 4.4 sekundiga. Tippkiirust lubatakse kõige võimsamale variandile 200 km/h ning sõiduulatust kuni 500 kilomeetrit. Laadimiskiirus on jällegi piiratud 107 kW peale, mille korral laeb Mach-E GT enda põhiosa täis veidi üle 45 minuti, mis teeb laadimise kiiruseks 380 km/h.

Info-Auto demosõiduki puhul oli meie testida Ford Mustang Mach-E AWD SR, mis saab põhja alla 75 kilovatt-tunnise akupaki ja kummalegi teljele ühe elektrimootori, mis arendavad koostöös 198 kW. Sellises konfiguratsioonis lubab Ford mudelile 400 kilomeetrist sõiduulatust, millest meie saime kätte veidi üle 300 kilomeetri. Jõudluse poolest on tegelikult selles mudelis energiat ja krapsakust küllaga. Mootorid reageerivad pedaalimistele kiirelt ning tõmme on sellise klassi auto kohta täpselt parajalt tugev ja elektriautodele kohaselt lineaarne. Meeleolu võimendab ka kõlaritest esitatav mootoriheli, mis vastavalt juhi soovile ka välja lülitatav. Veidi vajab harjumist aga pidurdamine, kus on kohati pidurdamise intensiivsuse järsu muutusega tunda, millal sõiduk hakkab kasutama klassikalisi ketaspidureid. Rekuperatsioon on reguleeritav, kuid ühepedaalisõitu Mach-E ei võimalda. Muude sõiduomaduste poolest õhkab Mach-E-st nii veidi sportlikkust kui linnamaasturlikkust. Vedrustus on keskpärase jäikusega, andes seega juhile informatsiooni veermiku käitumise kohta ning hoides sõidukit kenasti teepinnaga tasa, kuid ei raputa häirivalt palju ka konarlikel teedel. Roolimine täpne ning käsitsemise raskus vastavalt soovile reguleeritav. Väljavaade on sõidukist hea ning müratase vaikne. Manöövedamisel tulevad kasuks veel kvaliteetse pildiga 360-kraadine kaamerasüsteem, millel saab suurelt kuvada aga vaid tagumise kaamera ülekannet.

Ford Mustang Mach-E juhiabiliste hulgas on liiklusmärkide tuvastamine, sõidurea hoidmine, pimenurga jälgimine, automaatne kokkupõrke vältimine, automaatsed kaugtuled, adaptiivne püsikiirusehoidja, kiiruspiirik, parkimisandurid igal küljel ja kvaliteetne 360-kraadine kaamerasüsteem.

Kellele?

Kõige õigem oleks tõdeda, et Mach-E puhul on tegemist ikkagi lihtsalt elektrilise Fordiga, millel puudub originaalne pony cari tunne, kuid samas on temas teistsugust omapära ja lahedust, mille tulemusel ei häiri see Mustangi nime kasutus. Mach-E-d ei tohiks lihtsalt võtta kui klassikalise Mustangi järeltulijat, vaid hoopis kui alternatiivset ratsut, mis proovib omamoodi massidest eristuda. Praktilisuse poolest saab Mustang Mach-E hakkama ka väiksema pere pereautona ning sõidu ja hoogsuse poolest pakub meeleolu ka kerge sportliku sõidu soovijatele. Nõrgemate varustuste puhul on miinuseks vaid võrdlemisi madal sõiduulatus.

Kõige õigem oleks tõdeda, et Mach-E puhul on tegemist ikkagi lihtsalt elektrilise Fordiga, millel puudub originaalne pony cari tunne, kuid samas on temas teistsugust omapära ja lahedust, mille tulemusel ei häiri see Mustangi nime kasutus. Mach-E-d ei tohiks lihtsalt võtta kui klassikalise Mustangi järeltulijat, vaid hoopis kui alternatiivset ratsut, mis proovib omamoodi massidest eristuda. Praktilisuse poolest saab Mustang Mach-E hakkama ka väiksema pere pereautona ning sõidu ja hoogsuse poolest pakub meeleolu ka kerge sportliku sõidu soovijatele. Nõrgemate varustuste puhul on miinuseks vaid võrdlemisi madal sõiduulatus.

Auto andmed

Hind alates: 66 900

Testitud mudeli info:
75 000 €
Elekter
198 kW
20 kWh/100km
Nelikvedu
Max 180 km/h
0 – 100 km/h: 4.7 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST