2021. aastal Euroopale tutvustatud Taigo jõudis tegelikult tootmisesse juba 2020. aastal. Seda hoopis Nivus nime all ning ainult Lõuna-Ameerika turule. Nüüd on aga T-Crossi ja T-Roci vahepealne kupeelik linnamaastur ka Eesti pinnale jõudnud. Kuigi järjekordne väike linnamaastur võib tunduda Volkswageni mudelivalikus ebavajalik, on tegelikult tegemist ühe huvitava ja üpris hästi kokku pandud tegelasega. Taigo alternatiivideks on näiteks Hyundai Bayon, Mazda CX-3, Audi Q2 ning Peugeot 2008.

VÄLIMUS

Volkswageni mudelivalikut tundes ja Taigo proportsioone vaadates võib fotodelt jääda tunne, nagu oleks ta T-Crossiga suurusklassi jagav kupeemaastur. Tegelikult on Taigo aga lähemal hoopis T-Rocile, olles viimasest lausa mõne sentimeetri jagu pikem. Üksikelementide disainis on sarnasusi näha mõlema eelmainitud mudeliga, aga suures pildis on Taigo täitsa oma kujuga, mille sarnast ja suurust on ka teiste brändide valikust keeruline leida.  Standardis on Taigo helehall, kuid valikulisi värve on kokku kaheksa, millest seitse on saadaval ka kahetoonilistena. Nende puhul on katus musta värvi. Must-valgete varjundite kõrval on valikuliste värvide hulgas veel sinine, punane ja väga omapärane samblatooni roheline.

Taigo konkreetne ja sisutihe ninaosa annab mudelile sportlikult agressiivse pilgu. Sarnaselt kõikidele Volkswageni maasturitele on minimalistlikud  esituled ühendatud kergelt laiema musta iluvõrega, mis on Taigol aga kahjuks suures osas täidetud. Uutele mudelitele omaselt kulgeb võrel tulest tuleni ka peenike valgusriba. Stange disain on R-Line varustusega Taigo puhul isegi dominantsem ja rohkem iseloomu andev kui logoga ülemine kooslus. Numbrimärk on asetatud kulgevale mustale liistule, mis seob kergelt T-Rocilikud noolekujulised udutuled võrdlemisi suure ja funktsionaalse õhuavaga stange keskosas. Tavalise varustuse korral on õhuava stange keskel väiksem ning äärmisi udutulesid ei seo must liist.

Külgvaates jagab Taigo kõige enam oma proportsioonide ja silueti kuju küll klass suurema, kuid siiski suguluses oleva Audi Q5 Sportbackiga. Mudeli ülemine osa on voolujooneline ja salongi osa on lükatud võrdlemisi tahaossa, kuid otsad on konkreetselt vertikaalsed. Kerejooned on pigem tagasihoidlikuid, kuid neid on Taigol rohkem kui keskmisel linnamaasturil. Oma rohkuse ja tahapoole tõusva trendiga annavad need mudelile ninaosa koonduvust võimendades omajagu sportlikku ilmet. Kui tavalise varustusega Taigol kulgeb mööda tervet alläärt maasturlikkust lisav must riba, siis R-Line’i puhul on sportlikuma ilme jaoks säilitatud vaid mustad rattakoobaste ääred.

Eelloodud varustuspakettide puhul pakub Volkswagen Taigole 16- ja 17-tolliseid valuvelgesid, kuid lisavarustuses ulatub valik ka 18-tollisteni. Suuruse osas piisab hea tasakaalu jaoks juba arvatavasti ka 17-tollistest, kuid parima üldilme jaoks tuleks valik teha siiski 18-tolliste ja huvitavamate disainidega lisavarustuse velgede kasuks. Demoautol olid all kõige uhkemad ja ilusamad 18-tollised veljed.

Tagaküljel on proovitud väikesele maasturile anda suurte elementidega ja sisu tihedusega ka suure maasturi ilmet. Tagatulede disain sarnaneb enim T-Crossi tuledega, kus üle tagaosa ulatuva musta paneeli sisse on paigaldatud matjad tagatuled, mis sarnaselt esiosale taas Volkswageni logoni pagasiluugi keskel ulatuvad. Lahendus on iseenesest kena, kuid on Taigo tagaosa jaoks võib-olla veidi liiga suur ja üleliia pilkupüüdev. R-Line’i varustuse puhul on stangele loodud suur musta värvi ala, millel on pika helkurriba all imiteeritud veidi aerodünaamika elemente ja ka peidetud väljalaset. Lihtsamate varustuste stange on ühepalgelisema disainiga, väiksemate helkuritega äärtel ning ilma igasuguste imitatsioonideta. 

INTERJÖÖR

Taigo salong on väga klassikalise Volkswageni disainiga, minimalistlik ja läbimõeldud. Juba ainult salongis viibides jääb mudelist väga sportlik ja krapsakas, kuid samas kodune ja hubane tunne. Demoautos olid pinnad küll monotoonsed, kuid teiste varustustega on võimalik ka värve salongi tuua. Materjalid on kvaliteetsed, mugavad ning ehituskvaliteet oma klassis üle keskmise. 

Taigo istmed on standardvarustuses tekstiilist, kuid lisana on saadaval ka mikrofliis istmekatted. Istmed ise on toetavad ning ka kergelt sportlikku sõitu soodustavalt jäigad, kuid siiski piisavalt pehmed, et ka rahulikel sõitudel head sõidukogemust pakkuda. Üldine asend on võrdlemisi sportlik ja lamav, kuid siiski linnamaasturlikult kõrge. Reguleerimisruumi on küllalt, et igas pikkuses reisijad end esireas mugavalt tunda saaksid. Istmesoojendus on kõikidel saadaval vaid esiistmetele ning on R-Line varustusastmega lausa standardis.

Ruumi osas on Taigo suuremas osas kahe reisija sõiduk, olles aga valmis aeg-ajalt ka rohkemate isikute transportimiseks. Tagareas on jalaruum üpris piiratud ning vähegi pikema reisija korral on kahte isikut üpris keeruline üksteise taha mahutada. Küll aga on tagareas olenemata kupeelikult langevast katusest siiski omajagu pearuumi. Üldist atmosfääri muudavad sportlikumaks kitsad küljeaknad ja hubasust annab juurde ka R-Line varustusega kaasnev must laepolster. Esemete hoiustamiseks on praktilised uksetaskud, kindalaegas, topsihoidjad ja laegas käetoe all. Küll aga on veidi keeruline asetada telefoni juhtmevaba laadijaga telefonilaekasse, millele ligipääsu takistab “P” asendis käigukang.

Pagasiruumi on Taigol vaid viis liitrit vähem kui T-Rocil, ehk 440 liitrit. Olles seega oma konkurentidega võrreldes pigem mahukas, sest isegi Škoda Kamiq, sama suurusklassi, kuid praktilisuse poolest ühe tuntuima brändi linnamaastur, pakub pagasiruumi vaid 400 liitrit. Pealelaadimise lihtsuse ja pagasiruumi mahutavuse suhte muutmiseks on pagasiruumil ka kahele kõrgusele seadistatav põhi.

Kõige lihtsama varustuse korral esindab multimeediat armatuuril 6.5-tolline puuteekraan. Uhkemate varustuste korral, nagu ka demoautol, asendub see 8-tollisega, mille äärtel on kiirteenupud menüüde vahel liikumiseks ning kaks füüsilist rullikut. Lisana pakutakse Taigole ka 9-tollist füüsiliste rullikuteta puuteekraani. Süsteem on tarkvaraliselt ilus ning loogiline ja ka riistvaraliselt responsiivne ja kiire. Suuremad ekraanid toetavad mõlemad ka Apple Carplayd ja Android Autot. Helisüsteemi osas pakub Volkswagen mudelile ka uhkemat BeatsAudio helisüsteemi, kuid tegelikult saab kvaliteetse, valju ja selge esitamisega hakkama ka R-Line varustusega kaasnev 6-kõlariga standardsüsteem. Ventilaatorite alla on loodud puutetundlike nuppudega kliimapaneel. Paneeli eraldiseisvus on küll hea, et ei pea kliima sätete muutmiseks kasutama multimeedia ekraani, kuid paneeli puutetundlikkus nõuab ikkagi veidi harjumist ega pole sõidu ajal kõige kasutajasõbralikum.

Taigo saab juba standardis 26-tollise ekraaniga täisdigitaalse näidikutabloo, mida on selles klassis mudelitel hea meel lõpuks standardis näha. Volkswagenite süsteem on lihtsa ja stiilipuhta disainiga ning loogilise ülesehitusega. Juhil on võimalik valida erinevate vaadete ja kuvatava informatsiooni vahel. Küll aga ei saa korraga multimeedial ja näidikutablool kuvada kaardivaadet.

Vahepeal oleme uutel Volkswagenitel näinud uuenduslike puutetundlike nuppudega roole, kuid Taigo saab õnneks ikkagi Volkswageni roolide hulgast ühe klassikalise füüsiliste nuppudega kolmekodaralise. Füüsilised nupud on kasutajasõbralikud, üheselt mõistetavad ja reljeefsus võimaldab täpset kasutamist ka pilku tee pealt ära tõmbamata. Vasakpoolsed juhivad juhiabilisi ja helitugevust ning parempoolsed näidikutablood ja muud multimeediaga seonduvat. Rool ise on mõnus tugev ja sõites ka sportlikult täpne.

SÕITMINE

Taigo on saadaval vaid esiveolisena, kuid kolme erineva bensiinimootoriga. Kolmesilindriline üheliitrine on saadaval 70 või 81 kilovatisena. Nõrgem on saadaval vaid 5-käigulise manuaalkastiga, sooritab 0-100 km/h kiirenduse 11.1 sekundiga, saavutab suurimaks kiiruseks 183 km/h ning tarbib keskmiselt 5.5 l/100km. Võimsam on aga saadaval 6-käigulise manuaaliga või 7-käigulise automaadiga, sooritab kiirenduse sajani veidi alla 11 sekundi, saavutab suurimaks kiiruseks 191 km/h ning tarbib keskmiselt 5.7 l/100km. 1.5-liitrine neljasilindriline arendab aga 110 kW, on saadaval vaid 7-käigulise automaatkastiga, tarbib keskmiselt 6.1 l/100km, sooritab 0-100 km/h kiirenduse 8.3 sekundiga ning saavutab suurimaks kiiruseks 212 km/h.

Demoautol oli kapoti all 81 kW arendav üheliitrine, mis kandis jõudu vaid esiratasteni läbi 7-käigulise automaatkasti. Nimetatud mootor on täiesti piisav linnasõiduks ning olukordadesse, kuhu auto tõenäoliselt mõeldud on. Samas aga lisavad sõidule üllatavalt sportliku maitse jäigemapoolsem vedrustus ja täpne ning reageeriv roolimine. Seega Taigo on kuidagi kahe vahele seadistatud. Sõidudünaamika promob sportlikku sõitu, aga mootor seda väga ei võimalda. Välist müra salongis palju, mootori undamist aga kõrgetel pööretel küll. Väljavaade on olenemata võrdlemisi kitsastest akendest siiski hea, gabariite lihtne tajuda ja manööverdamist aitab ka tahavaatekaamera, mille kvaliteet pole just kõige uhkem, kuid ajab asja kenasti ära. Meie arust vajab Taigo siiski tulevikus R versiooni, sest korraliku kaheliitrisega ja nelikveolisena võiks see olla üks väga lõbus väike sportmaastur.

Taigo juhiabiliste hulgas on hädapidurdamine ohu tuvastusel, ka väga aeglastel kiirustel sõiduraja hoidmine, adaptiivne püsikiirusehoidja ja kiiruspiirik, avariieelne reisijate kaitse, automaatsed kaugtuled, liiklusmärkide jälgimine, eesmised ja tagumised parkimisandurid, iseparkimine ning 360-kraadine kaamerasüsteem.

Kellele?

Taigo on hea kompaktne, mugav ning sportliku ja noorusliku iseloomuga linnamaastur. Olemas on head väikeautolikud sõiduomadused, stiilne välimus ja pea kõik kaasaegsed tehnoloogia lahendused. Mudel on pigem loodud linnateedele ning peamiselt kahe inimese transpordiks. Hinna poolest võib Taigo olla küll natukene nõudlikum kui konkurendid, aga see pole taset arvestades ka õigustamata.

Taigo on hea kompaktne, mugav ning sportliku ja noorusliku iseloomuga linnamaastur. Olemas on head väikeautolikud sõiduomadused, stiilne välimus ja pea kõik kaasaegsed tehnoloogia lahendused. Mudel on pigem loodud linnateedele ning peamiselt kahe inimese transpordiks. Hinna poolest võib Taigo olla küll natukene nõudlikum kui konkurendid, aga see pole taset arvestades ka õigustamata.

Auto andmed

Hind alates: 19 750

Testitud mudeli info:
30 367 €
Bensiin
1.0 l I3
81 kW
5.9 l/100km
Esivedu
7-käiguline automaat
Max 191 km/h
0 – 100 km/h: 10.9 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST