Juba oma 30. sünnipäevale lähenev A6 on 1994. aastast esindanud Audi väljundit suurte preemiumklassi autode vallas. Värskeima, 5. generatsioonini jõudis mudel 2018. aastal ning nagu läbi aegade on olnud, on mudel jätkuvalt saadaval sedaanina ning Avant nime kandva universaalina. A6-e alternatiivideks on näiteks Mercedes-Benzi E klass, Jaguari XF, Lexuse ES ning BMW 5. seeria.

VÄLIMUS

Võrreldes C7e ehk eelmise generatsiooniga on C8 Audi A6 muutunud kandilisemaks ning võtnud endale veidi äriklassilikuma üldilme. Kerejooned on lihaseliselt tugevad ja mudel näeb kallis, kvaliteetne ja sõiduvalmis välja. Musta, valge ja halli varjundite kõrval on A6e värvivalikus ka sinist ja punast tooni. Meie julgeme soovitada ka demosõiduki beeži metalliktooni.

Nagu ikka, tervitab Audide ninaosas ju ikka esimesena ikooniline kuusnurkne iluvõre, mis testitud mudeli varustuse tõttu oli üdini must ning väikse quattro ja suure Audi logoga. Keskelt kergelt kapoti alla varjuvad LED-esituled on minimalistliku päevatule disainiga, kuid uhke valgustatusega pimedal ajal. Stangel lisavad sportlikku ilmet mitmed aerodünaamilised elemendid ning mõned mustad liistud.

Küljelt on A6 ikka mõnusalt pikk ja tõsine sedaan. Siluetis pole küll midagi ainulaadset, kuid üksikud tugevamad kerejooned küljel ning rataste kohal lisavad jõudu ning muudavad mudeli üldilmet enesekindlamaks. Sportlikku kupeelisust annab omadus, et kabiin on kergelt tagapool, mis annab mudelile pika ninaosa ning konkreetse lõpu tagaosas. Kasutajasõbralikkuselt on uksed salongi ligipääsemiseks piisavalt suured ja kerged. Ning et uksi paugutama ei peaks, on lisavarustuses saadaval ka soft close funktsioon, mis nõrgalt kinni tõmmatud uksed ise vaikselt sulgeb.

A6e veljevalikus on koguni 18 erinevat võimalust ning läbimõõdud jäävad vahemikku 17-21 tolli. Proportsionaalselt on mudeli all ka 20-tollistest piisavalt, kuid nagu ikka, on suuremad veljed suuremas osas ka disainilt atraktiivsemad. Demosõidukil olid all 21-tollised Audi Sport veljed, millest paremaid ei oskagi nagu mudelile soovida. Disain on mõnusalt õhuline, sportlik ja mitmevärviline ning velg sobib valatult demosõiduki beeži metallikvärviga. Disainis nägime sarnasust varasemalt testitud SEAT Leoni velgedega.

Tagakülg on küllaltki vertikaalne ja konkreetne. Silmapaistvaid kerejooni on pigem vähe ning omapära lisavad näiteks suured rehasid meenutavad triibulised LED-tagatuled ning aero-süvised põrkeraua äärtel. Reaalsete väljalaskeotsade asemel on A6e stangel kahjuks vaid täidetud imitatsioonid.

 
INTERJÖÖR

Viimase generatsioonivahetuse välimuslike muudatuste kõrval läbis mudeli salong isegi veel suurema arengu. Väljasõitev ekraan integreeriti armatuuri ning üleüldiselt muutus ilme kaasaegsemaks ja luksuslikumaks. Ehituskvaliteet ja materjalid on A6e salongis suurepärased.

Standardvarustuse tekstiilistmed olid esinduse demosõidukis asendatud ligi 4000€ maksvate lisavarustuses pakutavate S-line nahaga ja alcantaraga kaetud ülimugavate sportistmetega. Elektriliselt reguleeritavad, soojendusega ja mälufunktsiooniga istmed võimaldavad igas suuruses sõitjatel leida mugava asendi ning nimmetoe õige seadistamisega ei väsi keha ka pärast tunde autos istumist. Üldine asend on mudelis küllaltki madal ning kergelt sportlik. Vaade välja aga olenemata sellest suurepärane.

Nagu auto väline suurus ka vihjab, on A6s ruumi ikka korralikult. Reisima mahub vabalt neli täiskasvanut ning ruumi ei hakka praktiliselt kuskil nappima ka üksikute pikemate reisijate korral. Mudelile on saadaval ka katuseaken, kuid kui sedaan A6e puhul on see pigem väike katuseluuk esiistmete kohal, mis ei anna väga juurde salongi avarusele, ulatub universaalkerega A6s aken aga ka tagarea kohale ning muudab atmosfääri hoopis teiseks. Meeleolu muutmiseks on valikus ka mitmetsooniline ja -värviline miljöövalgustus.

Sedaaniliku keretüübi korral on mudelis pagasiruumi 530 liitrit ning kuigi praktilisust võib piirata veidi ava suurus ja pagasiruumi kuju, on igapäevasteks pagasiteks sellest küll ja veel. Universaali kujuga A6 Avantis on pagasiruumi vaid 35 liitrit rohkem, kuid suurem ava võimaldab siiski suuremaid esemeid sõidukisse laadida ning muudab ruumi mitmekülgsemalt kasutatavaks.

Multimeedia osas on A6e armatuuri sisse integreeritud 10,1-tolline puuteekraan, millel jookseb värskeim Audi multimeediatarkvara. Süsteem on ennegi tõestanud oma töökindlust ja kasutajasõbralikkust ning sobib ka visuaalselt kokku A6e elegantsuse ja stiiliga. Kuigi arvatavasti on ka A6e standardvarustuses parajalt kvaliteetne helisüsteem, oli demosõidukile veel juurde lisatud ka Bang & Olufsen helisüsteem, mis ikka väga ruumiliselt ja puhtalt ka valju helitaseme korral lugusid esitas.

Multimeediaga aga ekraanide show armatuuril ei peatu. Nimelt esindab A6s ka kliimapaneeli puutetundlik ekraan, mis on praktiliselt sama suur kui multimeedia oma. Suurus on aga hea omadus, sest tänu sellele on kliimasätete muutmine siiski lihtne ja selge. Asetuselt on ekraan paigutatud täpselt õigele kohale, kus juht saab seadeid muuta kätt käigukangilt tõstmata. Kliimapaneeli all on mõned füüsilised nupud üksikute sõidukiseadete muutmiseks.

A6e näidikutabloo koha pealt näitab Audi aga oma raha küsimise oskust, sest mitte ühegi varem loodud varustuspaketi korral ei saa mudel standardvarustuses digitaalset näidikutablood, vaid peab leppima analoogkellade ning 7-tollise ekraaniga nende vahel. Demosõiduk oli aga pea täisvarustuses ning seetõttu laius selle mudeli rooli taga 850€ maksev 12,3-tolline täisdigitaalne näidikute paneel. Süsteem on Audidele omaselt väga kvaliteetne, kiire ja kasulik ning paistab asetuselt ka rooli tagant välja. Isikupärastamise osas saab juht muuta ekraanil kuvatavaid vaateid ning sõidukiandmeid.

Kvaliteetsetest materjalidest loodud ning korraliku ehituskvaliteediga kolmekodaraline rool on ergonoomilise disainiga, mistõttu püsib rool sõites väga hästi käte vahel ning kajastab õigustatult mudeli luksuslikkust ja läbimõeldavust. Multifunktsionaalsusega pole õnneks Audi üle pingutanud ning roolipealseid nuppe on parajalt palju, et peamised käsklused oleks esindatud, kuid piisavalt vähe, et oleks võimalik nuppudele pihta saada ka pilku teelt ära tõmbamata. Vasakpoolsel kodaral on näidikutabloo nupud ning parempoolsel multimeedia nupud. Püsikiirusehoidja seadistamine on nagu Audidel ikka asetatud rooli taha alla vasakule paigutatud lisakangile. Otseloomulikult on võimalik lisavarustusest juurde tellida ka elektriline roolisoojendus.

 

SÕITMINE

A6e mootorivalikus on kaks bensiinimootorit ning kolm diiselmootorit. Kõik A6e valikud on varustatud turbolaaduri ja 7-käigulise automaatkastiga, välja arvatud võimsaim diiselmootor, mille korral kantakse jõud ratasteni läbi 8-käigulise tiptronic automaatkasti, ning saadaval on esivedu ja nelikvedu.

Bensiinimootorite nõrgem on kaheliitrine, mis arendab 195 kW, on saadaval nelik- ja esiveolisena, kulutab keskmiselt 7,5 l/100km ning sooritab 0-100 km/h kiirenduse kuue kuni seitsme sekundiga. Võimsam kolmeliitrine V6 asetust kasutav bensiinimootor on saadaval vaid nelikveolisena ning arendab 250 kW. Viimane kulutab keskmiselt 9,4 l/100km ning sooritab 0-100 km/h kiirenduse 5,4 sekundiga. 

Nõrgema kaheliitrise diiselmootoriga esiveoline A6 arendab 120 kW, kulutab keskmiselt 5 l/100km ning sooritab 0-100 km/h kiirenduse 9,3 sekundiga. Võimsam kaheliitrine aga on saadaval nii esi- kui nelikveolisena ning arendab 150 kW. Olenevalt veoskeemist kulutab viimane kütust keskmiselt 5,2 l/100km ning sooritab 0-100 km/h kiirenduse ligikaudu kaheksa sekundiga. Kõige võimsam diiselmootoriga A6, milleks oli ka demosõiduk, võtab aga kasutusele kolmeliitrise V6 mootori, mis arendab 210 kW, kulutab keskmiselt 7,1 l/100km ning sooritab 0-100 km/h kiirenduse 5,5 sekundiga. 

Testitu põhjal ütleme, et 210 kilovatist on igati piisavalt ning madalama kütusekulu nimel ei jää arvatavasti väga uimaseks ka veidi vähem võimsamad variandid. Kolmese diisli müra jõuab salongi üpris vähe ning kui masin ka õigetesse režiimidesse sätida on tegemist täitsa piisavalt äkilise ja hoogsa jõuallikaga. Küll aga on sellises suuruses autol juba üpriski mõistlik valida nelikvedu, et vähegi kehvemate teeolude korral sõitmine stabiilne ja reageeriv oleks. Kõige selle turvatunde kõrval on Audi quattro tuntud ka ju talvisel ajal emotsiooni lisamise poolest. 

Vaade välja on igale poole hea ning manööverdamist abistab ka kvaliteetne kaamerasüsteem. Mõeldes auto gabariitide ja massi peale, võiks arvata, et A6 käitub teedel liialt limusiiniselt ning sellega on keerukas dünaamiliselt ja sportlikult sõita. Reaalsuses on Audi aga sõidurežiimide ja adaptiivse veermikuga loonud väga mitmekülgse sõiduki. Comfort režiimis on konarlused teedel peaaegu tundmatud ning mudel püsib rahulik ja sujuv. Kui aga lülituda ümber Dynamic režiimile, muutub vedrustus jäigaks, käigukast võtab paar käiku alla, mille tulemusel tõusevad mootori pöörded üles ning suur limusiin jätab endast sõites tunde nagu tegemist oleks kerge sportautoga. Tõsi, hoo ja äkilisuse poolest midagi ulmelist ei muutu, aga kurvides püsib A6 seljuhul omajagu kindlamalt ja haagitumalt ning kui veel veojõukontroll välja lülitada, on võimalik mudelit ka külglibisemises väga hästi mõista ja kontrollida. Lisavarustuses on mudelile võimalik installeerida ka reguleeritav õhkvedrustus.

A6e juhiabiliste hulgas on adaptiivne püsikiirusehoidja, sõiduraja aktiivne hoidmine, ristsuunalise liikluse hoiatus, öise nägemise assistent ning iseparkimine eesmiste ja tagumiste parkimisanduritega ja 360-kraadise kaamerapildiga.

 
Kellele?

Suures pildis võiks ju tegelikult öelda, et kui sa igapäevaselt muda sees ei sumpa ning mõnda spetsialiseeritud sportmudelit ei soovi, siis A6 suudab ilmselt iga su vajaduse ja soovi ära täita. Ilmelt on A6 äriinimeste auto, kuid ruumikuselt sobib täiesti viisakalt ka pereautoks. Mudeliga on mugav sõita linnas ja ka maanteedel ning suure auto kohta on sellega ka võrdlemisi lihtne manööverdada. Ja eks kui on vaja sportlikumat mudelit, siis on ju variandid ka nõks kallimad S6 ning RS6.

Suures pildis võiks ju tegelikult öelda, et kui sa igapäevaselt muda sees ei sumpa ning mõnda spetsialiseeritud sportmudelit ei soovi, siis A6 suudab ilmselt iga su vajaduse ja soovi ära täita. Ilmelt on A6 äriinimeste auto, kuid ruumikuselt sobib täiesti viisakalt ka pereautoks. Mudeliga on mugav sõita linnas ja ka maanteedel ning suure auto kohta on sellega ka võrdlemisi lihtne manööverdada. Ja eks kui on vaja sportlikumat mudelit, siis on ju variandid ka nõks kallimad S6 ning RS6.

Auto andmed

Hind alates: 49 250

Testitud mudeli info:
96 085€
Diisel
3.0 V6
210 kW
7.1 l/100km
Nelikvedu
8-käiguline automaat
Max 250 km/h
0 – 100 km/h: 5.5 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST