Ka Tesla võrdväärseks vastaseks kutsutud Hyundai Ioniq 5 jõudis tootmisesse 2021. aasta algul. Kandes küll Hyundai elektriautode hulgas varemgi tuntud nime, on Ioniq 5 siiski julge ja märkimisväärne samm Hyundai mudelivalikus, mida tõestab ka väärikas Eesti Aasta Auto 2022 tiitel. Ioniq 5-e alternatiivideks on näiteks Volkswagen ID.4, Audi Q4 e-tron, Kia EV6, Tesla Model Y ja Ford Mustang Mach-E.

VÄLIMUS

Ilma midagi autost teadmata, on Ioniq 5-l üks märkimisväärne eelis konkurentide ees, milleks on tema ebatavaline futuristlik väljanägemine. Samuti tasub ära mainida, et fotode peal ei tundu Ioniq 5 üldse nii suur, kui mudel tegelikult on, sest reaalsuses võib teda võrrelda Volkswagen ID.4-ga. 

Esiosas on kõige omapärasemateks pilgupüüdjateks ruudukujulised LED-esituled, mis langeva kapoti varjus veidi kandilisi BMW tulesid meenutavad. Esitulede vahel laiub ruuduline paneel, mis võiks olla mingil viisil valgustatud, aga kahjuks peame leppima vaid valgustatud vertikaalsete ribadega, mis on integreeritud esitulede all asuva paneeli sisse. Pimedas esiosa vaadates ei saa just nende samade ribade tõttu kahjuks öelda, et see kõige uhkem lahendus oleks, ning pigem oleks võinud kujunduslikud valgusefektid integreerida esitulede vahele. Üldiselt on Ioniq 5-l aga läbitungiv ilme ning pigem on Hyundail millegi täielikult omapärase loomine õnnestunud.

Ioniq 5 külgvaade on küll kõige rahulikum, aga ka seal leidub huvitavaid disainelemente. Kerekujult on mudelit raske kutsuda maasturiks ning pigem jätab Ioniq 5 endast luukpära mulje. Mõõtude poolest sobib mudel aga maasturite konkurentsi. Disaini osas leidub Ioniq 5 siluetis ka kumerusi, aga üldiselt on kontuurid kandilised ja võrdlemisi tugevad. Kasutajasõbralikkuse poolest on kõige vaenulikumad elemendid aga peidetud ukselingid, mille mugav kasutamine nõuab ühte suurt või kahte väikest kätt. 

Mudel saab olenemata varustusastmest standardvarustuses 19-tollised veljed, mis ka demosõidukile installeeritud olid. Disainilt sobivad need mudeli alla ja ka suuruse osas pole väga viga, aga veelgi uhkema ilme nimel on võimalik tellida ka 20-tollised veljed, mis meenutavad veidi turbiine ning ühtivad disainilt rattakoopaid ümbritsevate liistudega.

Tagakülg on sarnaselt esiküljele jällegi uudseid lähenemisi täis. Esimese asjana tasub taas ära mainida tagatulede paneel, mis meenutab suurte pikslitega ekraani. Peamiselt põlevad kummaski ääres aga kaks punast ristkülikut ning sarnaselt esiosale pole ka tagatulede paneel loodud täielikult valgustitest, vaid keskmine osa on vaid ruuduline imitatsioon. Veel püüvad tagaosas pilku suur tiib ning helkivad ribad põrkeraua alaosas. Kokkuvõtlikult on tagaosa sarnane esiosaga ning tänu sellele ongi mudeli disain komplektne.

INTERJÖÖR

Ioniq 5 avar salong on üpriski õnnestunud kombinatsioon elektriautode futurismist ja teadatuntud töökindlatest lahendustest. Salongis leidub sarnasusi ka teiste Hyundai mudelitega, aga üldiselt on interjöör omapärane. Materjalid on üldiselt väga head ning ka ehituskvaliteedi kohta ei saa suuremas osas kurta.

Ruumi on Ioniqus omajagu ning istumisasend on kuskil sedaaniliku ja maasturliku vahel. Asend on veidi kehvem tagapingis, sest akude tõttu on põrand tavalisest kõrgemal, aga see aspekt mõjutab suuremas osas vaid pikkade jalgadega reisijaid. Nahkistmed on mugavad, aga vaid väikestele reisijatele, sest esirea istmete külgmised toed on tõsiselt väikese vahega, mistõttu suuremad reisijad justkui ei mahu korralikult istmesse. Selles osas on tagaistmed isegi õnnestunumad. Standardvarustuses saavad kõik äärmised Ioniq 5 istekohad ka istmesoojenduse.

Klassikalist keskkonsooli kui sellist Ioniq 5-st ei leiagi. Esiistmete vahel on hoopiski eraldiseisev ning liigutatav konsool, mis koosneb topsihoidjatest, juhtmevabast laadijast, suurest avast näiteks käekoti hoiustamiseks ning laekaga käetoest. Selline lahendus võimaldab autost väljumata esireas raskusteta kohti vahetada ning muudab olemise avaramaks.

Ekraanide jaoks laiub Ioniq 5 armatuuri ülaosas üks piklik paneel. Esimese asjana häirib tõsiasi, et ekraanid ei täida seda paneeli ära ning heleda sisu korral võimendub see veel eriti, kui on soov süsteemides tumedaid režiime kasutada. Selle vältimiseks oleks pidanud Hyundai muutma ekraane suuremaks või paneeli veidi väiksemaks. Samuti võiks ekraan reisijatele veidi lähemal olla, et end kasutamiseks istmest välja ei peaks tõmbama.

Puutetundlik multimeediasüsteem on muidu praktiliselt identne eelnevaltki Hyundai mudelites nähtuga ehk tegemist on ühe kõige kasutajasõbralikuma süsteemiga. Menüüde vahel liikumine on kerge, mida abistavad ka kiirteenupud armatuuril, ning seaded asuvad loogilistes paikades. Helisüsteem on üleüldiselt üpris hea, kuid kõrgema helitugevuse juures on tunda, et süsteem on optimiseeritud pigem elektroonilise muusika jaoks ning analoogne muusika esitub natukene vähem dünaamiliselt.

Kliimaseadete muutmiseks on eraldiseisev puutetundlik paneel multimeediaekraani all. Välja on mõeldud üks väga hea lahendus, kus tähtsamateks käsklusteks on paneelil eraldiseisvad nupud, aga natukene spetsiifilisemate seadistuste tegemiseks on hoopis kiirteenupud, mis kuvavad ekraanile täpsemate seadete menüü, kus juba meelepärase valiku teha saab.

Näidikutabloo on samal paneelil, kus multimeediagi, ning tegemist on ka täpselt sama suure ekraaniga. Tarkvara on kiire ja selge ning graafika osas oleme ennegi näinud, et Hyundai süsteemid on viisakad ja funktsionaalsed. Ioniq 5-le on saadaval ka HUD-kuva, millel on viimasel ajal populaarsust koguv liitreaalsuse funktsioon.

Rooli osas on esimeseks üllatuseks tõsiasi, et rooli keskel ei laiugi Hyundai logo, vaid hoopis neli ruutu. Rool on kvaliteetne ning kuigi rooli täpsus ja tagasiside võiksid kohati mehaanilisemad olla, on käsitsemine ikkagi suuremas osas hea. Nuppude asetus ja kasutamine on üheselt mõistetav ja mugav. Parempoolsel kodaral on juhiabiliste ja näidikutabloo nupud ning vasakpoolsel kodaral nupud multimeedia juhtimiseks. Muidugi on roolil ka standardvarustuses roolisoojendus. Tõeliseks veidruseks on juhtpuldis aga käigukang, mis asub rooli taga, all vasakul. Kuigi kvaliteedilt on see üllatavalt tugev, näeb see ebavajalikult suur ja kohmetu välja.

Pagasiluuk on baasvarustuses elektriline ning ruum, millel mahutavust kokku 527 liitrit, on praktiline ja kasutajasõbralik. Ainsaks kehvaks lahenduseks on pagasiruumi kate, mis näeb veidi odav välja ning mida pole kõige mugavam kasutada. Kapoti alt leiame ka väikese laeka, mil mahutavust vaid 24-57 liitrit, olenevalt veoskeemist.

SÕITMINE

Ioniq 5-t pakutakse kahes erinevas variandis. Mõlemal on akupakk mahutavusega 73 kWh, kuid erinevus esineb veoskeemis. Ioniq 5 on saadaval ühe mootoriga, mis veab tagumisi rattaid, ning kahe mootoriga, mille korral on mudel nelikveoline. Mõlemat varianti on võimalik laadida kuni 350 kW kiirlaadijaga, mille korral võtab 10% — 80% laadimine aega umbes 18 minutit. Samuti töötab Ioniq 5 ka akupangana, sest mudelis on kaks tavalist stepstilt, kuhu on võimalik kõiksugu elektrilisi seadmeid ühendada.

Testitud sai aga tagaveoline Ioniq 5. Sõiduomadustelt on Ioniq 5-s reisides tunda, et elektriautodele omaselt on raskuskese madalal ning mass võrdlemisi suur. Selle tulemusel on aga sõit sujuv ning pehme. Kui ratastel on asfaldil pidamist, siis äkilisuse osas Ioniq 5 päris Tesla taset välja ei anna, aga kui viia mudel märjale asfaldile ning lülitada veojõukontroll välja, siis piisab sellest särtsakusest ka külje ette viskamiseks. Samuti on Ioniq 5 märgatavalt erksam ja elavam kui Volkswagen ID.4. Tesla ees mudeli eeliseks veel see, et Ioniq 5-l on võimalik muuta rekuperatsiooni, ehk nö mootori pidurduse tugevust. Madalaima taseme korral veereb auto praktiliselt vabakäigul, kuid tugevaima taseme korral on võimalik sõita piduripedaali kasutamata.

Ioniq 5 juhiabiliste hulgas on isekohanduv kiirushoidik, pimenurga jälgimismonitor, esimesed ja tagumised parkimisandurid, sõidurajal püsimise abisüsteem, kaugjuhitav iseparkimissüsteem ning hea kvaliteediga 360-kraadine kaamerasüsteem.

Kellele?

Ioniq 5-l on põhimõtteliselt kõik olemas, mida ühelt elektriautolt oodata. Omapärane välimus, uhke salong ning head tehnilised näitajad. Küll aga küsitakse selle kõige eest ka korralikku kopikat. Tesla Model 3e ja Ioniq 5e vahel otsustades on Hyundai peamiseks eeliseks tema veidi parem praktilisus.

Ioniq 5-l on põhimõtteliselt kõik olemas, mida ühelt elektriautolt oodata. Omapärane välimus, uhke salong ning head tehnilised näitajad. Küll aga küsitakse selle kõige eest ka korralikku kopikat. Tesla Model 3e ja Ioniq 5e vahel otsustades on Hyundai peamiseks eeliseks tema veidi parem praktilisus.

Auto andmed

Hind alates: 49 990

Testitud mudeli info:
– €
Elekter
160 kW
16.8 kWh/100 km
Tagavedu
Max 185 km/h
0 – 100 km/h: 7.4 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST