Eesti aasta auto 2020 ning Maailma naiste auto 2019 auhinna võitnud Mazda 3 sisaldab endas märkimisväärset välimust ning suurepärast sõidumugavust. Mazda 3e alternatiivideks on Mercedes-Benz A-klass, Audi A3 ning Hyundai i30. Vaatasime üle, mida Mazdal väikesedaanidest konkurentidele vastu panna on.

VÄLIMUS

Esimese asjana püüab pilku piltilus punane metallikvärv, mis justkui valatult kerele sobib. Kurja pilguga ning langeva kapotiga esiosas on sportlikud LED-esituled ning soliidne iluvõre ning kergelt disainitud stiilipuhas esistange.

Külje pealt Mazda 3 ei võlu, kuid sujuvalt on lahendatud esitiivalt algava joone jagamine pagasiluugile ja rattakoopale. 18-tollised valuveljed on lihtsa kujundusega ning jäävad üldpildis natukene väikseks. Kahjuks pole tootja poolt võimalik suuremaid velgi ka lisaraha eest tellida.

Tagatiivast algavad tagatuled ulatavad pagasiluugini ning on kõrgemates varustusastmetes LED-tuled. Pagasiluuk on omajagu suur ning ava väikese sedaani kohta suur ja lai. Mazda 3e tagaküljele seavad punkti kaks reaalset summutit.

INTERJÖÖR

Mazda interjöör on hubane ning lihtne. Sõiduasend on Mazda 3es pigem sportlik, mugavates tekstiilistmetes on meeletult liikumisruumi ning hea sõiduasendi leidmine on küll lihtne, kuid kitsad küljeaknad tekitavad natukene pisikese salongi tunde. Ka tagareas on piisavalt ruumi.

Näidikutabloo on suuremas osas digitaalne ning väga mugav. Pea kõik vajalikud käsklused multimeedia ja sõiduabiliste juhtimiseks asuvad tihedalt täidetud roolil, kuid kasutamine on lihtne ja loomulik. 

Mazda 8.8-tolline multimeedia ekraan pole puutetundlik ning asetseb kõrgel armatuuril. Selle juhtimine käib läbi ümmarguse juhtpuldi, mis asetseb keskkonsoolil. Õnneks asetsevad ümber puldi otseteed erinevatesse vaadetesse, nt navigatsioon, meelelahutus või seaded. Sedaviisi on süsteemi kasutamine ka sõidu ajal lihtne. Samuti on võimalik süsteemi juhtida häälkäskluste abil. 8 kõlariga helisüsteem on suurepärase kvaliteediga ning läbi sätete on võimalik helitasemeid rohkesti seadistada.

Samuti on Mazda välja töötanud väga efektiivse tuuleklaasi näidiku, mille suurus ja asetus on parima kogemuse jaoks muudetav ning sellel kuvatav info kasulik ja selgelt nähtav.

Kliimasätete seaded on ekraanist eraldatud ning asuvad füüsiliste nuppudena ekraani all. Auto on Vision Plus varustustasemel varustatud istme- ning roolisoojendusega.

SÕITMINE

Mazda 3ega sõitmine on imelihtne. Pedaalid pole liialt tundlikud ning rooli liikumine on väga sujuv. Turvalist sõitu abistavad pimenurga jälgimissüsteem, liiklusmärkide tuvastussüsteem, adaptiivne püsikiirushoidik ja sõiduraja hoidmise süsteem. Manöövrid teevad lihtsaks parkimisandurid nii ees kui taga ning hea kvaliteediga tagurduskaamera.

110kW 4-silindriline bensiinimootor on vajadusel äkiline ning saavutab suured kiirused lühikese ajaga. Ka mootorist salongi saabuv hääl on jõuline ning vali. Mootori jõu esiratastesse kandev käigukast on sujuv ning vajadusel vahetab kiirelt kiirenduseks vajalikule käigule.

Kellele?

Mazda 3 sobib juhile, kes soovib lihtsat linnaautot, kuid ootab mudelilt ka väikestviisi eripära ning luksuslikkust. Ruumi osas mahub Mazda 3e ka neli täiskasvanut ning seetõttu on tegemist mõistliku vallikuga.

Mazda 3 sobib juhile, kes soovib lihtsat linnaautot, kuid ootab mudelilt ka väikestviisi eripära ning luksuslikkust. Ruumi osas mahub Mazda 3e ka neli täiskasvanut ning seetõttu on tegemist mõistliku vallikuga.

Auto andmed

Hind alates: 27 390€

Testitud mudeli info:
– €
Bensiin
2.0 l
110 kW
6.2 l/100km
Esivedu
6-käiguline automaat
Max 210 km/h
0 – 100 km/h: 10.8 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST