2022. aastal tutvustas Mercedes-Benz oma uhiuut ja elektrilist lipulaeva EQS SUV, mida suurima elektrimaasturina võiks pidada näiteks GLS-i järeltulijaks, kuid nime järgi ka EQS mudeli maasturikerega versiooniks. Nimedega on Mercedes-Benzi EQ-seeria mudelirivis aga veidi omamoodi, sest erinevalt viimasest kahest elektrimaasturist, EQE SUV ja EQS SUV, on varasemad elektrimaasturid saanud vaid nimed EQA, EQB ja EQC. Samas viitavad EQE ja EQS aga elektrisedaanidele, mistõttu tekib aga näiteks küsimus, et millise nime saab endale Mercedes-Benzi A-klassi elektriline versioon. EQS SUV kasutab kolmanda masinana Mercedese EQ-seeriale loodud EVA platvormi, millel ka varasemad mudelid EQS ja EQE. Mercedes-Benz EQS SUV alternatiivideks on mudelid nagu BMW iX, Audi Q8 e-tron, Tesla Model X ja Volvo EX90.

VÄLIMUS

Olemuse poolest võiks küll EQS SUV-d pidada ka elektriliseks GLS-iks, kuid nii välisgabariitide, kujunduse, kui ka nime alusel oleks mudelit õigem pidada siiski maasturikerega EQS-iks, olles viimasest ligi üheksa sentimeetrit lühem ja kolm sentimeetrit laiem. GLS on aga kaheksa sentimeetrit pikem ja üle kümne sentimeetri kõrgem. Viimast on EQS SUV-l aga veidi üle 1.7 meetri ehk ligikaudu sama palju, kui BMW iX-il ja Audi Q8-l, kuid omajagu pikemana, ei tundu EQS SUV proportsionaalselt üldse nii hiiglaslik ja suur. Mercedese mudelirivis on suuruse poolest EQS SUV-le sarnaseim GLE, jagades kõige suurema EQ-seeria masinana suurusklassi näiteks Tesla Model X-iga ja Lexus RS L-iga. Sarnaselt EQS-ile, on ka SUV mudelil väga voolujooneline ja futuristlik ilme, mis on küll atraktiivne ja omapärane, kuid mitte nii ehmatav või pealetungiv kui mõningate konkurentide elektriliste lipulaevade disain. Tal justkui pole vaja kõigile selgeks teha, kui eriline või luksuslik ta on. EQS SUV-d komplekteerides saab lisatasudeta valida musta, valge, halli, sinise ja rohelise kerevärvi vahel ning lisatasu eest on veel saadaval ka vähe erilisemad Diamond White Bright ja Alpine Grey Solid. Veidi madalama profiili hoidmiseks on viisakaks valikuks ka must toon, kuid meie arust tulevad kõige paremini EQS SUV kerejooned välja just valge värvkatte all.

EQS SUV kõige omapärasemaks küljeks on masina esiosa, millel mängib põhirolli suur esitulede ja iluvõre imitatsiooni sümbioos, mis katab üle poole ümarast ninaosast. Funktsionaalset võre elektrimaastur loomulikult ei vaja, mille tulemusel asub ninaosa keskmes vaid üks suur kumer paneel, mille keskmes hiiglaslik Mercedes-Benzi logo, mida ümbritsevad väikesed Mercedese tähekesed. Lainelise kapoti, mille esiäärel väike reljeefne Mercedese logo, ja iluvõre paneeli vahelt leiame üle esiosa laiuva päevatule, mis ulatub äärtel ka esitulede kohale. See pikk horisontaalne valguskiir annab masinale väga äratuntava pilgu, mis püüab pilke nii päeval, kui öösel. Esituled on väga hea valgustavusega ning varustatud ka väikeste projektoritega, mis sõidukit käivitades ja välja lülitades masina ette animeeritud visuaali kuvavad. Uhkematel varustustel, nagu ka demosõidukil, leiame stange äärtelt kaks õhuvoolu üle rataste suunavat elementi ning ühe horisontaalse õhuava splitteri kohalt. Madalamatel varustustel on stange veidi lihtsama ja tagasihoidlikuma disainiga. Üldpildis on masina esiosa väga ümara, kuid sihikindla pilguga, kuid kahjuks varjab must värv kohati tema tõelist palet.

Kõige iseloomutumaks vaateks on aga EQS SUV külgprofiil, kust paistab masin veidi igav ja ühepalgeline. Siluett on täies ulatuses ümar ja küljel pole pea ühtegi silmapaistvat elementi, mis voolujoonelistele paneelidele isikupära annaks. Vaid tagarataste kohal asuvad nii-öelda laiad õlad muudavad üldilmet veidi muskulaarsemaks. Tõsi, selline voolujoonelisus koostöös ümara esiosaga võimaldab EQS SUV-l väga madala takistusega läbi õhu liugelda, kuid tal jääb puudu jõulisest kohalolust, mis ühel lipulaevmudelil olla võiks. Muidugi mõjutasid viimast ka demosõiduki must kerevärv ja hall ning vihmane keskkond. Masina alläärelt ja kergelt kandiliste ratakoobaste ümbert leiame masinat ümbritseva musta liistu ning kerget omapära lisavad liikuvad ukselingid ja klaasipesuvedeliku luuk vasakul esimesel tiival. Suured uksed tagavad avara ligipääsu salongile ning on ka vastava lisavarustuse korral elektriliselt liikuvad. Maastikusõidul võimaldab EQS SUV pealesõitu kuni 18.6-kraadisest nurgast ja mahasõitu kuni 18.8-kraadisest nurgast. Ligi 18-sentimeetrine kliirens ja 3.2-meetrine teljevahe võimaldavad ülesõitu aga kuni 13.7-kraadisest tipust.

Veljevalikus pakub Mercedes-Benz mudelile ühteteist erineva disainiga veljekomplekti, mille disaine kutsub tootja aerodünaamiliselt optimeerituteks. Valik algab 20-tollistest, millest standardsed on veidi igava ja liialt kinnise disainiga, kuid valikulised sportlikult õhulise ilmega ja musta värvkattega. Seejärel on saadaval seitse 21-tollist disaini, mis kõik mitmetonaalse värvkattega, kuid üldiselt siiski võrdlemisi suletud disainiga. Viimasena on saadaval kahte tüüpi 22-tollised, millest ühed lumehelvest ja teised propellerit meenutava kujundusega. Viimased olid all ka testitud sõidukil ning meie arust on tegemist kõige parema valikuga.  

Tagaküljel on seis jällegi veidi huvitavam ja iseloomukam. Kerepaneelid on jätkuvalt küll kumerad ja ümarad, aga elementide koostööl on tagaküljel stiilne ja isegi veidi kompaktne ilme. Musta kerevärviga demosõiduki puhul mängis pearolli kindlasti üle tagaosa ulatuv tagatuli, mis otstest laienedes masinale juba kaugelt äratuntava ilme annab. Erinevalt aga oma sedaankeredega vennastest, on EQS SUV tagatule otsmised ribid suunatud justkui üles, mitte allapoole. Tagakülje ülemisel poolel asub kergelt tagaakna kohale ulatuv tagatiib ning alumiselt poolelt leiame veidi reljeefsema difuusoriala, millel ka huvitaval kombel kaks väljalaske imitatsiooni.

INTERJÖÖR

Salongi poolel pole Mercedes-Benz aga ühegi aspekti poolest tagasi hoidnud ning selle tulemusel on EQS SUV-l üks turu kõige futuristlikum ja ka kõige mugavam interjöör. Tehnoloogiat ja kaasaegsust esindavad suured ekraanid ja üle armatuuri ulatuv umbes MBUX Hyperscreen, millel laiust turbiine imiteerivate ventilaatorite vahel lausa üle 1.5 meetri. Kõige uhkema varustuse korral on ekraane kokku lausa seitse tükki. Materjalide osas esineb puidu imitatsiooni, nahka, metalli ja tekstiili, mis on kõik uhked ja kvaliteetsed. Ehituskvaliteet on samuti läbivalt pea veatu. Üldine stiil on väga sarnane eelnevalt testitud EQE salongiga, aga maasturi kerega mudelis mõjub see lahendus rohkem luksuslikuna ja vähem sportlikuna. EQS SUV on saadaval nii kaherealisena, kui kolmerealisena.

Juba standardist saab EQS SUV kunstnahkpolstriga elektriliselt reguleeritavad ja mälufunktsiooniga istmed. Lisavarustuses on saadaval ka täisnahkpolster ning elektriline reguleeritavus, millel peab oma jõuga sättima vaid peatoe asendit pikiteljel, sest ülejäänud toed liiguvad kõik elektrimootorite jõul. Istmed ise on kergelt korvikad ja üldine asend pigem maasturlikult püstine, kuid reguleeritavate tugede rohkus ja liikumise ulatus võimaldab igat kasvu reisijal leida meelepärase kujuga ja toekusega asendi. Tagareas on asend veidi püstisem ja istmed ise tasapinnalisemad. Istmepinnad on mõnusalt pehmed ning külgtoed konkreetsed ja ülimat mugavust lisavad veel ka peatugede külge paigutatud pehmed padjad. Istmesoojendus on esimese kahe istmerea äärmistele kohtadele juba standardist ning lisadest on saadaval ka esiistmete ventilatsioon ning kolmanda istmerea istmesoojendus. Esireas saab veel vastavalt soovile ka muuta, kas istmesoojendus kütab pigem istumise alust või seljatagust. Lisaks on EQS SUV esiistmetele saadaval ka massaaž, millel ligi kümme erinevat funktsiooni, ja istmekinemaatika, mis aeg-ajalt istme asendit tasapisi muudab, et staatiline asend keha ei koormaks. Samuti saab multimeedias aktiveerida erinevaid programme, mis visuaali ja pealeloetud juhistega keha ärkvel aitavad hoida.

Nagu suurte välisgabariitide põhjal arvata võib, on ka EQS SUV salong igati suur ja ruumikas. Meie testitud kahe istmereaga mudelis oli pikiteljel ruumi ka kahele kahemeetrisele ning tagareas paistis laiust olevat ka kolmele täiskasvanule. Ka pearuumi jagub kahemeetristele nii esi-, kui tagapingis. Salongi atmosfäär on samaaegselt väga fokusseeritud, detailideni läbi mõeldud ning hubane. Päeval sõitmisele lisab avarust suur kaheosaline panoraamkatus, mille esimene osa on ka avatav, ning öösel aitab meeleolu luua ulmeline miljöövalgustus, millel lisaks tulede rohkusele ja särale ka mitmeid staatilisi ja dünaamilisi värvikombinatsioone. Varasemal EQE kogemusel hakkasid tuled kohati öist sõitu veidi häirima, kuid EQS SUV puhul on istumisasend kõrgem, tänu millele segavad madalamal asuvad tuled märgatavalt vähem. Atmosfääri saab veel luua erinevate programmidega multimeedias, mis kuvavad ja esitavad vastavalt valikule teemakohaseid visuaale ja helisid. Esemete hoiustamiseks on juhtmevaba laadimisega ja topsihoidjatega pesa konsooli eesotsas, suur käetoe alune laegas, konsooli keskmesse läbiva avana loodud tasku, veidi kitsad, kuid sügavad uksetaskud ja pigem väike kindalaegas. Tagumise istmerea reisijatele on laekaga ja juhtmevaba laadimise pinnaga käetugi ning veidi väiksemad uksetaskud. Tagumise rea juhtmevaba laadimine, mis käetoe esiotsale paigutatud, on aga asendatav ka ühe lisa ekraaniga. 

Olles saadaval nii viie-, kui seitsmekohalisena ning võimaldades teise istmerea asendit pikiteljel muuta, on EQS SUV pagasiruumi mahutavus väga varieeruv. Kui masinal on salongis viis kohta, on pagasiruumi olenevalt teise istmerea positsioonist 645 kuni 880 liitrit. Seitsme istekohaga on pagasiruumi aga 195 või 565 liitrit, olenevalt sellest, kas kolmas istmerida on püstiste või langetatud seljatugedega. Sellise mahutavusega on EQS SUV pagasiruum küll väiksem kui näiteks Volkswagen Tiguan Allspace’il, kuid seda ruumi on siiski tegelikult üpris korralikult. Mugavat kasutamist toetavad laialt avanev pagasiluuk ja laadimiskünnisega tasapinnaline põrand, mille all ka veidi lisa ruumi laadimiskaablite hoiustamiseks. Pagasi organiseerimiseks on pagasiruumis mõned konksud ja ka võrguga lisatasku. Lisaks saab paremalt küljelt nuppudega keskmise istmerea seljatugesid tõsta ja langetada.

Peamise multimeedia kuvamiseks asub suure Hyperscreeni tsentris 12.8-tolline haptilise tagasisidega puuteekraan, mis kenasti reisijate vaateväljas ning käeulatuses. Süsteemi saab loomulikult juhtida puutetundlikult, kuid vastavalt soovile on võimalik kasutada ka igati pädevat hääljuhtimist ning eraldiseisvat juhtpaneeli konsooli peal, millel paar kiirteenuppu menüüde vahel liikumiseks. Lisaks asub juhi tarbeks ka roolil üks multimeedia puutepaneel. Riistvara poolest on ekraan väga selge kuvaga ning süsteem jookseb sujuvalt ja viivitusteta. Tarkvara on visuaalselt väga Mercedes-Benzilik ja üheselt mõistetav ning ka menüüde vahel navigeerimine ja üldine ülesehitus on loogiline ja lihtne. Loomulikult on funktsioone ja menüüsid palju, aga peale mõningat katsetamist jäävad nuppude asukohad juba meelde. Multimeedia põhivaade kuvab suures osas navigatsiooni ning näitab väikestel lisa aknedel ka hiljuti kasutatud lisafunktsioone. Ekraani alläärel paikneb aga pidevalt digitaalne kliimapaneel, mis selge paigutusega ja piisavalt kasutajasõbralik. Funktsioonide osas on lisaks klassikalistele lahendustele multimeedias veel saadaval ka veebibrauser, paar mängu ning lõõgastumise ja meeleolu programmid. Helisüsteemi poolest oli testitud mudel varustatud uhkeima võimaliku Burmester Surround Sound lahendusega, mis kvaliteedi osas samas liigas, kus Jaguar/Land Roveri Meridian ja Bentley Naim süsteemidki. Esitus on olenemata pala žanrist ja valjudusest kogu aeg puhas ja mitmetasandiline ning vaid praktiliselt maksimaalse helitugevuse korral oli kuulda kerget dünaamika kadu.

Kui aga ühest multimeedia ekraanist kõikidele reisijatele ei piisa, pakub Mercedes mudelile veel lausa nelja lisa ekraani. Esiteks on saadaval kõrvalistuja ekraan, mis asetatakse Hyperscreeni paremale poolele, olles nõnda küll istmest pigem kaugel, kuid siiski kasutataval kaugusel. Seejärel on saadaval 11.6-tollised ekraanid esiistmete tagakülgedele, et pakkuda meelelahutust tagumise rea äärmistele reisijatele ning ka üks eemaldatav ekraan tagumise rea käetoe sisse. Kõikidel eelnimetatud ekraanidel jookseb praktiliselt identne tarkvara peamise multimeedia omaga, mille tulemusel omavad väiksemad ekraanid ka pea kõiki samu funktsioone. Nii saabki iga reisija oma ekraani taga omi asju ajada ning kui muusikavalik ka autos ei sobi, saab süsteemiga ühendada ka juhtmevabasid kõrvaklappe. 

MBUX Hyperscreeni vasakule poolele on rooli taha paigutatud 12.3-tolline täisdigitaalne juhiekraan, mis paistab kenasti rooli avast läbi ning on kerge varjuki all ka peegelduste eest kaitstud. Kui varasemalt testitud EQE-s häiris meid kergelt juhiekraani lauge kaldenurk, mille tõttu oli ekraanil kuvatu veidi moonutatud, siis EQS SUV-s me sama mure ei täheldanud. Tänu püstisema asetusega Hyperscreenile on ka näidikuekraan püstisema nurga all ning seega ka rohkem risti juhi vaatenurgaga. Riistvaraliselt on näidikute ekraan väga kõrge resolutsiooniga ja selge pildiga ning süsteem jookseb sujuvalt ja viivitusteta. Tarkvaraliselt pakub süsteem lausa seitset erinevat põhivaadet, mille hulgas erinevaid klassikalisi ning futuristlikke ja ka näiteks puhtalt maastikusõidule keskendunud vaade. Kuvad on varieeruva infotihedusega ning võimaldavad ka muuta kuvatava info tüüpi ekraani tsentris. Üldiselt on visuaalid aga kaunid ja kaasaegsed ning info selgelt üles leitav ja üheselt mõistetav. EQS SUV-le on saadaval ka hiiglaslik esiklaasinäidik, millel lausa kuus põhivaadet. Teiste hulgas näiteks ka liitreaalsusega navigatsioon ning güroskoobi andmetega maastikusõidu vaade.

Roolide kohal on Mercedes-Benz viimasel ajal rohkelt kasutanud oma viiekodaralist disaini, kuid EQS SUV saab uhiuue ilmega kolmekodaralise, mis pigem suure läbimõõduga ja visuaalselt elegantse väljanägemisega. Rooliratta kuju võimaldab koostöös kodaratega erinevaid käsitsusviise ning püsib piisavalt õhukesena ka kindlalt käte vahel, olenemata juhi käte suurusest. Multifunktsionaalsus pole kahe kodara eemaldamisega aga vähenenud, sest uuel kolmekodaralisel on samad 18 nuppu lihtsalt laiemate kodarate ühistele paneelile liidetud. Nuppude asetus pole aga põhimõtteliselt muutunud, tänu millele saab puutealad jätkuvalt jagada nelja sektsiooni. Vasakpoolse kodara ülemisel poolel on kaks nuppu ja üks puutepind näidikutabloo juhtimiseks ning alumisel poolel kuus nuppu püsikiirusehoidja seadistamiseks. Parempoolsel kodaral juhivad aga põhimõtteliselt kõik nupud multimeediat. Puutealadel kompamine võib küll kohati põhjustada tahtmatuid vajutusi, kuid tänu valgustusele ja kergetele reljeefsustele nuppude vahel, on kasutamine tegelikult piisavalt kasutajasõbralik ja lihtne. Rool on standardvarustusest elektrilise reguleerimisega ning lisadest on saadaval ka roolisoojendus. Veidral kombel pole EQS SUV-l aga eraldiseisvat nuppu roolisoojenduse reguleerimiseks, vaid seda saab sisse ja välja lülitada vaid häälkäsklustega. Teiseks võimaluseks on roolisoojendus siduda istmesoojendusega.

SÕITMINE

Eestis on Mercedes-Benz EQS SUV saadaval kolme erineva tehnilise spetsifikatsiooniga, mis erinevad peamiselt mootorite võimsuse poolest. Eestis valikul olevad variandid on kõik nelikveolised, kahe mootoriga ning omavad sarnast 120 kilovatt-tunnist akut, millest on sõiduks kasutatav veidi üle 108 kilovatt-tunni. Mercedes-Benzi andmetel on kõik variandid võrdväärselt ökonoomsed ning suudavad selle akumahuga läbida keskeltläbi 550 kilomeetrit, tarbides keskmiselt 22 kilovatt-tundi saja kilomeetri läbimiseks. Samuti on tippkiirused piiratud ühtlaselt kiirusele 210 km/h. Ka laadimise poolest on kõik variandid identsete võimekustega, toetades maksimaalselt kuni 207-kilovatist kiirlaadimist, millega on laadimise kiiruseks kuni 630 km/h. Sellise tempoga saab aku põhiosa laetud umbes poole tunniga.  

Võimsuse poolest on kõige nõrgem EQS 450 4MATIC SUV, mille kaks mootorit arendavad kombineeritult 265 kW võimsust ja 800 Nm väänet, millega suudab masin kiirendada sajani täpselt 6 sekundiga, olles nõnda alternatiiv näiteks Audi Q8 e-tron 50 quattrole. Keskmiseks valikuks on EQS 500 4MATIC SUV, mille 330 kW ja 828 Nm tõmbavad suure EQS SUV sajani 5.2 sekundiga. Kõige võimsama variandi ehk EQS 580 4MATIC SUV mootorid arendavad koostöös aga lausa 400 kW võimsust ja 858 Nm väänet, mis kiirendavad lipulaeva sajani 4.6 sekundiga. Viimase jõudlus on näiteks võrreldav mudelitega nagu BMW iX xDrive50 ning Porsche Cayenne Turbo, kiirendades sajani ligikaudu sama ajaga nagu ka Eesti Sportauto 2022 Porsche 718 Cayman GTS 4.0. Samas ei ole Mercedes sellise suutlikusega masinat isegi AMG tähisega kaunistanud.

Justnimelt seda AMG tähiseta sportlikku ning luksuslikku elektrimaasturit saime meie ka Veho demopargi EQS 580 4MATIC SUV puhul testida. Loomulikult jagub arvamusi, et AMG tähis peaks kaunistama vaid suurte sisepõlemismootoritega sportautosid, kuid eelnevalt testitud EQE AMG 43 kogemusel, suudavad meie arust ka elektriautod selle ikoonilise tähekolmiku väärilised olla. Seega olenemata sellest, et EQS SUV lipulaev AMG osakonda läbinud pole, on masina võimekus seda tiitlit juba meie arust põhimõtteliselt väärt. Kombineeritult 400 kilovatti arendavatel mootoritel on korralikult jõudu, mille tulemusel kiirendab EQS SUV põhimõtteliselt sportautode tasemel, olenemata sellest, et masina tühimass on koguni 2.9-tonni, mida sellise krapsakuse põhjal eal ei eeldaks, sest massi olemasolu annab tunda vaid pidurdamistel, mil tõesti kogu massi ja sellega kaasnevat inertsi tunda on. Kiirendus on pedaalimisel otsekohene ning minek vaevatu ja lineaarselt tugev ning sujuv. Naturaalset mootoriheli loomulikult elektrimootoritest ei esine, kuid emotsiooni lisamiseks mängitakse nii kiirendustel, kui pidurdustel elektroonilist heli, mis energia puhangut ja kogumist imiteerivad. Nelikvedu paistis koostöös kahe mootoriga väga tasakaalukas, tagades hea pidamise ja vaoshoitud käitumise ka kerge manipuleerimise peale tagarattad laiemale trajektoorile viia. Meie masinat looduslikele radadele ei viinud, kuid erinevate andmete põhjal, opereerib EQS SUV ka veidi robustsematel teel muredeta. Rekuperatsiooni astmeid on EQS SUV-l kolm erinevat, mille hulgas ka intelligentne rekuperatsioon, mis adaptiivsele püsikiirusehoidjale sarnaselt liikluspiirangute ja eesolevate autode järgi masinat pidurdab. Viimasega harjumine nõuab küll veidi aega, kuid on väga mugav ja kasulik funktsioon.

Tipptasemel inseneeria, nii kvaliteedi, kui massi peitmise osas, annab enda kohalolust tunda aga ka teiste sõiduomaduste põhjal. Imepehme vedrustus summutab edukalt kõik tee konarlused ja pakub meeldivat ning sujuvat sõitu, ilma et tekiks harjumatut lendava vaiba efekti, mis sõiduki mõistmise juhile keeruliseks teeks. Loomulikult esineb kurvides ka kere kaldumist, kuid seda ikka omajagu vähem, kui esialgu sellise massiga masinalt ootaks. Roolimine on pigem kerge, kuid täpne ja piisavalt tagasisidestav. Nii vedrustuse, kui roolimise jäikus on veidi varieeruvad olenevalt sõidurežiimist, kuid päris sportautode tasemele kummagi jäikus ei küündi. Üldpildis püsib masin tänu madalale raskuskeskmele ja adaptiivsele vedrustusele kindlalt teel, olles samaaegselt ka suuruse kohta üllatavalt täpselt kontrollitav ja hallatav. Nähtavuse poolest tekivad harjumatud pimenurgad vaid A-piilarite taha, kuid muus osas on ümbrus kenasti nähtav. Gabariidid vajavad veidi harjumist, kuid on samuti peale paari manööverdamist tajutavad. Gabariitide tajumisel ja manööverdamisel on aga suureks abiks ka masina 360-kraadine kaamerasüsteem, mille kvaliteetsed kaamerad võimaldavad igat masina külge ja nurka jälgida. Lisaks on kitsastes kohtades abiks EQS SUV tagumiste rataste kuni 10-kraadine pööramine, mis langetab selle pea 5.2-meetrise maasturi pöörderaadiuse vaid 11.1 meetrile. Müratase on salongis olenemata sõidukiirusest pea olematu.

EQS SUV juhiabiliste hulgas on kiiruspiirik, adaptiivne püsikiirusehoidja, mis soovi korral muudab seadistatud kiirust vastavalt liikluspiirangule, sõiduraja hoidmine, pimenurga jälgimine, ristsuunalise liikluse monitoorimine, liiklusmärkide jälgimine, mis piirkiiruse ületamise peale heliteavitusi esitab, hädapidurdamine ja iseparkimine koos kvaliteetse 360-kraadise kaamerasüsteemiga, tagumiste rataste pööramisega ja parkimisanduritega. Piirkiiruse ületamise peale esitatud heli on teavitusena hea, kuid kuna masin eksib kohati vastava tee piirkiiruse osas, võib see funktsioon kujuneda tüütuks.

Kellele?

Kokkuvõttes pole EQS SUV vaid EQ-seeria lipulaev, ega vaid ka üks Mercedes-Benzi mudelite lipulaevadest, vaid koguni terve autotööstuse üks elektrilistest lipulaevadest, pakkudes oma omapärase visuaali all praktiliselt kõiki kaasaegseid ning kvaliteetseid funktsioone, mis tänase seisuga saadaval on. EQS SUV on luksuslik, suutlik, mugav ning praktiline, sobides samaaegselt pereautoks ja ka ärisõidukiks. Tegemist on ühe kõige täiuslikuma masinaga, mis üllatab ja pakub elamust igas aspektis.

Kokkuvõttes pole EQS SUV vaid EQ-seeria lipulaev, ega vaid ka üks Mercedes-Benzi mudelite lipulaevadest, vaid koguni terve autotööstuse üks elektrilistest lipulaevadest, pakkudes oma omapärase visuaali all praktiliselt kõiki kaasaegseid ning kvaliteetseid funktsioone, mis tänase seisuga saadaval on. EQS SUV on luksuslik, suutlik, mugav ning praktiline, sobides samaaegselt pereautoks ja ka ärisõidukiks. Tegemist on ühe kõige täiuslikuma masinaga, mis üllatab ja pakub elamust igas aspektis.

Auto andmed

Hind alates: 125 160

Testitud mudeli info:
∼150 000 €
Elekter
400 kW
22 kWh/100km
Nelikvedu
Max 210 km/h
0 – 100 km/h: 4.6 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST