Juba üle kümne aasta tootmises olnud Leafi võib osaliselt pidada koguni elektriautode teerajajaks, sest ehkki paljud tootjad jõuavad oma esimeste elektriautodeni alles sel kümnendil, sisenes Nissan Leafiga turule juba 2010. aastal. Selle võrdlemisi pika ajaga on Leaf kasvatanud endale tuntust ja menukust, et tänaseni konkurentide hulgas arvestatava valikuna püsida. Värskeim ja ka meie poolt testitud teine generatsioon jõudis turule 2017. aastal. Leafi alternatiivideks on Toyota Prius, Volkswagen ID.3 ning Renault Megane E-Tech.
Luukpäraliku kerega Leaf omab linnapildis üpris äratuntavat ja omapärast disaini. Üldise kerekuju poolest on Nissan leidnud väga ainulaadse ja töötava lahenduse, kuid üksikute detailide vaates on osaliselt kasutatud kuigi julgeid ja ebastandardseid võtteid. Võrreldes aga esimese generatsiooniga on Leaf muutunud omajagu enesekindlamaks ja atraktiivsemaks. Proportsioonide poolest jätab Leaf endast pigem väikse mulje, kuid gabariitidelt jagab mudel suurusklassi lausa mõningate väikemaasturitega nagu Mazda MX-30 ning Lexus UX. Kerevärvidena on saadaval punast, sinist ning must-valgeid toone. Kõikide variantidega on saadaval ka musta katusega kahetonaalsus.
Ninaosas on Leafile loodud üpris terav ja veidi kuri pilk. Nissanitele omaselt on ninaosale loodud trapetsikujuline iluvõre, mille keskele, omapärase ruumilise läikega pinnale, on asetatud Nissani logo. Trapetsi äärtele on loodud suured keskele kaldus esituled, mis on musta paneeliga ühendatud ka iluvõre alt. Erinevalt teravamatest kerejoontest on kapotil stange, mille keskmes ka piklik funktsionaalne õhuava, mille kuju on veidi voolujooneline. Laadimispesa on asetatud väikese luugi taha kapoti ja logo vahel.
Külgvaates on Leaf väga omapäraste proportsioonide ning lahendustega. Viimaste hulgas aspektid, et esi- ja tagatuled ulatuvad pikalt ka mudeli küljele, ukselingid on kerevärvi asemel hoopis kroomitud, C-pillaril on näiliselt ühendatud tagumised küljeaknad ning tagaaken ja esiosa ulatub üle esirataste märgatavalt pikemalt, kui tagaosa ulatub pärast tagarattaid. Siluett algab võrdlemisi terava ja pika ninaosaga, areneb kumera kapoti ning tuuleklaasi järel veidi kupeelikult langevaks katusejooneks, mis lõpeb tagatiiva järel üpriski vertikaalselt.
Olenevalt varustusastmest pakutakse Leafile 16- ja 17-tollised teras- ning valuvelgesid. Disainilt on kõik valikud pigem ühevärvilised ning elektriautodele väga voolujoonelised ja tasapinnalised. Suuruse osas soovitame valida 17-tolliseid nagu demosõidukilgi olid.
Tagakülg on veidi klassikalisema välimusega ning koondab kaunilt ja rahulikult mudeli ülddisaini. Tagaakna kohale on loodud kergelt välja ulatuv tiib, mis lisab sportlikkust ning äärtele on asetatud kaasaegsed noolekujulised tagatuled. Tagatulede vahel, pagasiluugil kulgeb must plastikpaneel, millele asetatud Nissani logo ning mudelitähised. Sarnaselt esiosale on ka tagastange pigem rahuliku ja ümara disainiga. Stange alläärele on loodud kerge difuusori imitatsioon, mida ümbritseb Nissani elektriautosid eristav sinine aktsent liist, mis näeb punase kerevärviga välja veidi võõras.
Kui uutematel Nissanitel oleme näinud juba ka läänemaailmalikumaid salonge, säilib värskeima generatsiooni Leafi interjööris aga veel jätkuvalt Jaapani autolik disain ja hõng. Kõik on visuaalselt veidi ajale jalgu jäänud, mis juba eos asja veidi ebaatraktiivsemaks, isegi tehniliselt võrdväärsete mudelite kõrval, muudab. Materjalide osas on põhivahendiks plastik, kuid olulisemates kohtades on parema üldilme jaoks kasutatud ka mugavamaid materjale. Ka ehituskvaliteet on täitsa arvestataval tasemel.
Lihtsamate varustusastmete puhul saab Leaf tekstiilist istmekatted, kuid uhkemate varustuste puhul on valikus ka pool- või täisnahksisud. Demosõidukil olid N-Connecta varustusele standardsed taaskasutatud kangast istmed. Nimetatud istmed on pigem sportliku lähenemisega, hoides tugevate küljetugedega reisijaid ka kiiretes kurvides paigal, ning võivad seega suurtemate juhtide jaoks ka veidi kitsaks jääda. Istmete põhipind on aga pigem pehme ning ka osaliselt vetruv. Istmeid annab ka omajagu optimaalse sõiduasendi leidmiseks reguleerida, kuid meie arust jäi veidi puudu juhiistme pikiteljel liigutamise ulatusest. Kõik äärmised istekohad saavad standardis ka istmesoojenduse.
Ruumi osas on Leaf aga paras üllataja, olles tegelikult ruumikam, kui esmapilgul väljast paistab. Esireas on ruumi praktiliselt igat kasvu reisijatele ning ebamugavusi võib esineda vaid üle kahemeetristel juhtidel, kellel võib väheks jääda jalaruumi rooli all, tulenevalt istme piiratud liikumisest pikiteljel. Viimasest tulenevalt jääb aga seetõttu Leafi tagapinki üllatavalt palju jalaruumi ka pikematele reisijatele. Tagumine iste on küll põrandaaluste akude tõttu harjumatult kõrgel, kuid olenemata sellest on tagapingis ka piisavalt pearuumi. Üldine atmosfäär on salongis avar ning soovi korral saab öiseks meeleolu muutmiseks valida masinale ka valge meeleoluvalgustuse. Esemete hoiustamiseks on süvised ja topsihoidjad keskkonsoolis, väike laegas käetoe all ning arvestatava suurusega kindalaegas ja uksetaskud. Pagasiruumi pakub Leaf olenevalt varustusest 435-420 liitrit. Eelnevalt nimetatud konkurentidega võrreldes on see küll pigem nõrgem sooritus, kuid tegemist on siiski praktilise ja igapäeva sõitudeks täiesti piisava mahuga pagasiruumiga.
Multimeedia näol on Leafi armatuurile asetatud 8-tolline puuteekraan, mille äärtel kiirteenupud menüüde vahel navigeerimiseks ning rullikud helitugevuse ja raadiosageduse muutmiseks. Riistvaraliselt on süsteem kiire ja responsiivne ning vaid ekraani resolutsiooni kohta võiks veidi kurta. Tarkvara on üpris lihtne, loogiline ning jookseb ka sujuvalt. N-Connecta varustuse standardne kuuekõlariline helisüsteem esitab paremini elektroonilisi lugusid ning kaotab veidi esituskvaliteeti valju helitugevuse korral. Küll aga saab Leafi uhkeim Tekna varustus BOSE® Premium 7-kõlarilise helisüsteemi. Kliimasätted on paigutatud eraldiseisvale füüsiliste nuppude paneelile multimeedia all. Lahendus on igati lihtne, üheselt mõistetav ning kasutajasõbralik.
Olenemata varustusest seotakse roolitagusel näidikutablool 7-tolline ekraan analoogse spidomeetriga. Tegemist on loogilise ja selge lahendusega, mis võimaldab vastavalt juhi soovidele muuta kuvatava info kogust ja tüüpi. Ekraan on piisavalt kõrge resolutsiooniga ning pakub juhile ka võrdlemisi suures koguses lisainfo kuvamist.
Materjali ja disaini poolest on Leafi rooliratas küll võrdlemisi lihtne, kuid kuju ja kasutamise kergsuse poolest on tegemist täitsa mudelile sobiva ja üldiselt kasutajasõbraliku kolmekodaralisega. Multifunktsionaalsuse lisamiseks on kodaratele paigutatud küll üpris palju, kuid õnneks reljeefseid ja loogilise asetusega nuppe, et kasutamine ka sõidu ajal mugav oleks. Parempoolsed nupud juhivad püsikiirusehoidjat ja käed-vaba süsteemi ning vasakpoolsed multimeediat ja näidikutablood. Roolil on standardis ka elektriline soojendus.
Leaf on saadaval kahe erineva jõudlusvalikuga: 40 kWh ning 62 kWh, kus tähised esindavad vastava versiooni akupaki suurust. Mõlemad valikud on esiveolised. Väiksema akupakiga Leaf saab 110 kW arendava mootori, mille tulemusel saavutab masin suurimaks kiiruseks 144 km/h ning sooritab sajani kiirenduse 7.9 sekundiga. Suurema 62 kWh akuga mudel saab aga esirataste vahele 160 kW arendava mootoriga, mille tulemusel kasvab suurim kiirus 157 km/h-ni ning kahaneb 0-100 km/h kiirendus vaid 6.9 sekundi peale.
Väiksema akuga mudelile lubatakse sõiduulatust ligi 285 kilomeetrit ning suurema akuga mudelile koguni 100 kilomeetrit rohkem. Laadimise osas toetab 40 kWh mudel maksimaalselt 50 kW laadimist, mille korral võtab aku põhiosa kiirlaadimine ligikaudu 45 minutit. 62 kWh mudel toetab aga ka 100 kW kiirlaadimist, mis viib vastava aku põhiosa laadimise vaid 35 minuti peale. Seega on üheks mugavava linnaauto jaoks tingimused pigem täidetud.
Demoauto puhul saime testida just nimelt võimsamat ja suurema akuga Nissan Leaf e+ 62 kWh mudelit. Tegemist on ühe üllatavalt võimsa ja krapsaka elektriautoga, millelt poleks taolist responsiivsust ja kiirendust osanud oodatagi. Muidugi pole tegemist sportautoga, mis koha pealt hingetõmbavalt ära kiirendaks või suurte kiirusteni jõuaks, aga ühe Nissani kohta on Leafil linnakiirustelt kiirendamistel jõudu rohkem, kui oskaks tahta. Väga mugav on ka Nissani E-Pedal ühepedaalisõidu režiim. Teiste sõiduomaduste osas on Leaf aga veidi ebakindlam. Vedrustus on pigem pehme ning põrkav, kiiremates kurvides pole pidamine väga ettearvatav, peenikesed rattad võivad põhjustada alajuhtimist ning juba 70+ km/h kiirustel jõuab salongi ka arvestatavas koguses välismüra. Nähtavus on salongist tänu laiale tuuleklaasile ja madalatele küljeakende pakkudele väga hea ning ka mudeli gabariidid on võrdlemisi hästi tajutavad. Manööverdamisel tulevad abiks ka parkimisandurid mudeli esi- ja tagaküljel ning parkimiskaamera, mille kuva on küll suur, kuid kvaliteet veidi ajast maha jäänud.
Leafi juhiabiliste hulgas on adaptiivne püsikiirusehoidja, sõidurea jälgimine, liikuvate objektide tuvastus, liiklusmärkide jälgimine, tagant ristsuunas läheneva sõiduki hoiatus, automaatne hädapidurdamine, pimenurga jälgimine, parkimisandurid esi- ja tagaküljel, 360-kaamerasüsteem ning iseparkimine.
Kuigi Leaf võib osade aspektide poolest tunduda veidi ajale jalgu jäänud mudel, on see oma pika ajalooga ja menukusega siiski üpris konkurentsivõimeline ja kindla peale minek elektriautode konkurentsis. Brändi võrdlemisi pikaajaline kogemus Leafiga kinnitab omajagu ka mudeli kvaliteeti ja tehnilist taset. Ruumikuse poolest on mudel pigem kahe kuni kolme isiku vedamiseks ning sõiduomadustelt eelistatum siiski linnatänavatele.
Kuigi Leaf võib osade aspektide poolest tunduda veidi ajale jalgu jäänud mudel, on see oma pika ajalooga ja menukusega siiski üpris konkurentsivõimeline ja kindla peale minek elektriautode konkurentsis. Brändi võrdlemisi pikaajaline kogemus Leafiga kinnitab omajagu ka mudeli kvaliteeti ja tehnilist taset. Ruumikuse poolest on mudel pigem kahe kuni kolme isiku vedamiseks ning sõiduomadustelt eelistatum siiski linnatänavatele.
Hind alates: 29 560 €
Testitud mudeli info:
38 900 €
Elekter
160 kW
~18 kWh/100km
Esivedu
Max 157 km/h
0 – 100 km/h: 6.9 sec