2022. aastal esitles Renault oma esimest uuele elektrilisele platvormile loodud linnamaasturit Megane E-Tech. Megane’i nimi pole Renault’ mudelivalikus aga värske nähtus, sest samanimelist väikest luukpära on Prantsusmaa autotootja tootnud juba 1995. aastast. Olenemata aga nime taaskasutusest pole uue mudeli puhul tegemist generatsiooni vahetusega, sest Renault jätkab uue täiselektrilise kõrvalt ka klassikalise sisepõlemismootoriga Megane’i tootmisega. Seega kui kahe ajastu Megane’ide aspekte võrrelda, jätab nime taaskasutus puhtalt turundustriki mulje, et maineka nimega ka uue ajastu Renault’ mudelile edu tõmmata. Uue Megane E-Techi alternatiivideks on näiteks Opel Mokka-e, Volkswagen ID.3 ning Peugeot e-2008.

VÄLIMUS

Uue ajastu saabumisega on Renault’ asunud ümber kujundama ka oma mudelite ja ka brändi üldilmet ning nagu tootjate esimestel elektrilistel mudelitel ikka, on ka Megane E-Techi õlgadele jäänud nõnda terve prantslasest autotootja uue elektrilise ajastu disaini esindamine ja esmamulje loomine. Renault ei valinud kõige äärmuslikumat ning keerulisemat rada, proovides disaini nullist luua, vaid on pigem oma olemasolevat ja äratuntavat kujundust kaasaegsemaks ja värskemaks vorminud. Viimase edukuse tõttu näeb uus Megane E-Tech ka väga hea välja. Võrreldes klassikalise Megane’iga on uus mudel veidi lühem, kitsam ja kõrgem, meenutades proportsioonidelt pigem Capturi ning jagades suurusklassi mudelitega nagu Audi Q2, Volkswagen Taigo ja Hyundai Bayon. Kerevärvide poolest pakub Renault mudelile valget, musta, tumehalli, punast, sinakas halli ja öösinist. Viimase kahe puhul lisavad särtsakust ja omapära ka kullatooni elemendid. 

Ninaosas on Megane E-Techile antud kergelt futuristlik ja salakaval pilk. Nina keskmesse on paigutatud hiiglaslik Renault’ kaasajastatud logo, millest kulgevad mööda kapoti äärt mustad iluliistud LED-esituledeni, mis on väga minimalistliku ning omapärase kõrgusesse ulatuva päevatule disainiga. Tulede kitsa põhiosa tõttu pole esituled aga kõige parema valgustavusega. Veidi teravama disainiga stange alläärele on loodud piklik õhuava jahutuseks ning äärtele funktsionaalsed avad õhuvoolu sujuvdamiseks üle esirataste. Üldpildis on ninaosa võrdlemisi konkreetselt vertikaalne ning üksikute elementide kandilistest disainidest olenemata siiski ümar ja voolujooneline. 

Küljelt vaadates omab Megane E-Tech väga suurmaasturlikke proportsioone ja disaini tunnuseid, mistõttu on tema suurust isegi veidi raske fotodelt hinnata. Kereosa on pigem kõrge, akende osa madal, rattakoopad suured ning nina- ja tagaosa ulatus ratastest kaugemale lühike.  Maasturi ilmet lisab veidi ka mööda mudeli alläärt kulgev must plastikliist. Disaini osas on aga tasakaalukalt ühendatud kurvikad ja voolujoonelised pinnad ning üksikud sportlikkust lisavad rõhutatud kerejooned. Konkreetselt vertikaalseid esi- ja tagaotsi arvestamata on ka siluett pigem voolujooneline ning sujuv. Esiuste lingid avanevad automaatselt ning tagauste lingid on asetatud C-pillaritele. Laadimispesa asub esimese parempoolse ratta kohal.

Velgede osas on Renault säilitanud ülima lihtsuse, pakudes olenevalt varustusest mudelile kahte tüüpi 20-tolliseid valuvelgesid, mis näevad mõlemad küll sarnased, kuid väga head ja huvitavad välja. Sobivad mudeli alla nii disaini, kui ka suuruse poolest.

Tagakülg on vast isegi mudeli kõige kumeramaks vormitud külg. Tagaakna kohal jätkab langevat katusejoont kergelt üleulatuv tiib, mis niigi kitsa tagaakna avarust veel kokku surub. Akna all on pagasiluugi keskele paigutatud taas üpris pirakas Renault’ logo, millest ulatuvad punased valgusribad tagatulede põhiosadeni. Äärtel on tagatuled aga äärmiselt vinge ja detailse sisedisainiga, kus peenikesed ribad kolmemõõtmelise kiududena paralleelselt kulgevad. Sarnaselt esiküljele on stange taas veidi rohkem tahutud disainiga ning muudab üldilme veidi huvitavamaks ja mitmekülgsemaks.

INTERJÖÖR

Sarnaselt Renault’ lähenemisega mudeli välimuse osas on ka interjööris säilitatud need kõige äratuntavamad Reanult’ salongide omadused, kuid üldilme on muudetud palju modernsemaks ja visuaalselt atraktiivsemaks. Nagu kaasaegsetel masinatel kombeks on pinnad pigem minimalistlikult tühjad ning põhiaparatuurideks ikka suured ekraanid. Tähtsaimates piirkondades on materjalide osas eelistatud tekstiili, kuid lihtsamates ja varjatud aladel on põhitööriistaks ikka plastik. Ehituskvaliteet on aga kõikjal võrdlemisi korras ja tihe.

Olenemata varustusest saab Megane E-Tech tekstiilkattega kvaliteetsed ja mugavad istmed, mis on parajalt toekad ning mõnusalt laia ja pika istmepõhjaga. Üldine asend on kuskil maasturlikult püstise ja sõiduautoliku vahel, kuid ei väsita reisijaid ka pikemate sõitude korral. Asendi osas jagub istmetel igat kasvu reisijatele ka piisavalt reguleerimisruumi, kuid ainukeseks probleemiks on ligipääs reguleerimise kangidele ja nuppudele, mis suletud ukse korral väga kitsaks jääb. Esimesed istekohad saavad standardis ka istmesoojenduse.

Arvestades mudeli kompaktset välisilmet, ei üllata Megane E-Tech ei ruumi ega avaruse osas, sest sarnaselt suurusklassi konkurentidele on küll piisavalt ruumi esireas, kuid nii tagarea jala- kui ka pearuum on kiire ette tulema vähegi pikemat kasvu reisijate korral. Üldine atmosfäär on aga salongis üpris viisakas ja avatud, meeleolu aitab luua dünaamiline miljöövalgustus ning tegelikult on mudeliga täitsa hubane ja tore ringi liikuda. Esemete hoiustamiseks on keskkonsooli piirkonnas erinevaid taskuid ja süviseid, reguleeritavate seintega topsihoidjad, käetoe alune laegas ja mugava ligipääsuga juhtmevaba telefoni laadijaga alus multimeedia ekraani all, parajad uksetaskud ning arvestatav kindalaegas.

Pagasiruumi on Megane E-Techil kokku 440 liitrit, mida on eelnevalt mainitud konkurentide ja teiste sama suurusklassi mudelitega võrreldes isegi võrdlemisi palju. Nimetatud ruum on küll saavutatud võrdlemisi madala pagasiruumi põhja kaudu, mis teeb pagasi peale- ja mahalaadimise keerulisemaks, kuid sellest olenemata on tegemist täitsa mõistliku praktilisuse ja mahutavusega pagasiruumiga.

Multimeedia osas on Renault säilitanud juba brändile omase ekraani püstise asetuse ning Megane E-Techil asetseb armatuuri keskmes 12-tolline kõrge kvaliteediga puuteekraan. Paigutuse poolest on ekraan kenasti reisijate käeulatuses, ilma et juhi vaatevälja piiraks, ning suuruselt mugavalt nähtav ja käsitatav. Tarkvara poolest on Renault üle läinud Androidi kasutamisele, misõttu on multimeedia väga kiire, minimalistlik, mugav ja kasutajasõbralik. Androidi tõttu kasutab süsteem ka Google Maps navigeerimist ning sisse on ehitatud ka mugav Spotify äpp. Harman Kardoni üheksa kõlariga helisüsteem pole midagi erilist, kuid saab keskmisel helitasemel igati kvaliteetse esitamisega hakkama. Kliimasätted on osaliselt integreeritud multimeediaga ekraanile ning osaliselt paigutatud füüsilistele lülititele ekraani alläärel. Kasutamine on tegelikult üpris üheselt mõistetav ja ka sõidu ajal mugavalt teostatav.

Rooli taha on Renault Megane E-Techile paigutanud 12.3-tollise täisdigitaalse näidikutabloo. Tegemist on väga stiilipuhaste ja minimalistlikute visuaalidega ning igati kiire ja informeeriva näidikutablooga, mis võimaldab juhil kuvatava info tüüpi ja ka üldisemaid vaateid vahetada. Kõige erilisema vaate korral kuvatakse üle terve ekraani Google Mapsi navigatsioon. Ekraan võib asetuse tõttu kohati peegeldada välist valgust, varjates nõnda infot, kuid üldiselt on ka nähtavus hea.

Elektriajastu saabumisega on Renault Megane E-Techile välja arendanud ka uhiuue nahkkattega kolmekodaralise rooliratta, mis on kokku panud igati kvaliteetselt ning mugavatest materjalidest. Rooli kuju tagab kindla käte vahel püsimise ning võimaldab ka erinevaid meelepäraseid käsitsemise asendeid. Multifunktsionaalsuse jaoks on rooli kodaratele loodud puutetundlike nuppude pinnad ja ka kummalgi pool üks füüsiline lüliti. Parempoolsed nupud juhivad näidikutablood ja käed-vaba süsteemi ning vasakpoolsed püsikiirusehoidjat ja muid juhiabilisi. Veidi segaseks on aga aetud roolitaguste kangide majandus, kus paremale on asetatud koguni kolm kangi nii käikude, kojameeste ja multimeedia juhtimiseks samal ajal kui vasakul paikneb vaid esitulede kang. Kõige mugavamaks kasutamiseks oleks võinud Renault multimeedia nupud rooli enda peale ära mahutada. Rool saab baasvarustusest ka elektrilise soojenduse.

SÕITMINE

Mudeli lihtsuse ja ostja mugavuse tagamiseks on Megane E-Tech saadaval vaid ühe tehnilise varustuse võimalusega. Esirattaid veab 160 kW elektrimootor, mis saavutab mudeli suurimaks kiiruseks 160 km/h, sooritab 0-100 km/h kiirenduse 7.4 sekundiga ning tarbib keskmiselt 16.9 kWh/100km. Energiaallikana on mudelis aga 60 kWh aku, mis võimaldab 400 – 450 km sõiduulatust ning on võimsaima võimaliku laadimisjaama korral täislaetav umbes poole tunniga.

Tegemist on täiesti piisavalt võimeka ja hea sõiduulatusega kombinatsiooniga. Mootor on üpris krapsakas ning suudab koha pealt ka ilma rehve tühja hõõrumata üpris hoogsalt kiirust kasvatada. Kiirendus on lineaarne, jõudu jagub ka maanteekiirustel möödasõitudeks ning juhil on võimalik valida ka erinevate tugevustega rekuperatsiooni astmete vahel. Vedrustus on parajalt pehme, et linnatänavate konarlusi pehmendada, kuid ka piisavalt jäik, et veidi kurvikamatel teedel üllatavalt hästi ja ettearvatavalt teel püsida. Samuti ei teki suurtel kiirustel sellist osadele elektriautodele omast lendava vaiba hõljuvat tunnet, vaid pigem on sõit klassikaliselt sõiduautolik. Müratase on salongis madal ning roolimine täpne. Nähtavus on lai ja avar ettepoole, kuid veidi piiratud tahapoole. Gabariitide tajumine on võrdlemisi lihtne ning manööverdamisel on abiks ka parkimisandurid ning parkimiskaamera, mille kvaliteet võiks mudeli hinnaklassi ja uudsust arvestades etem olla.

Megane E-Techi juhiabiliste hulgas on akustiline jalakäijate hoiatussüsteem, sõidurea hoidmine, automaatne hädapidurdamine, adaptiivne püsikiirusehoidja, kiirusepiiraja, liiklusmärkide tuvastus, liiklusmärkide jälgimine, pimenurga jälgimine, parkimisandurid igal küljel, veidi kesise kvaliteediga 360-kaamerasüsteem ning iseparkimine.

Kellele?

Uus Megane E-Tech on üllatavalt uhke ja hea valik oma suurusklassi elektriautode hulgas. Mudelis on kompaktsete välisgabariitide kohta üllatavalt palju salongi ruumi ning pakub kvaliteetset ja mugavat sõidukogemust. Kõige tehnilise kõrvalt näeb uus Megane ka väga hea välja ning esindab kaunilt uue, elektrilise ajastu algust Prantsusmaa autotootja pikal teekonnal. Kõige keerukamalt õigustatavaks aspektiks jääb aga mudeli hind, mis paistab oma suurusklassi vendade hulgas veidi suur.

Uus Megane E-Tech on üllatavalt uhke ja hea valik oma suurusklassi elektriautode hulgas. Mudelis on kompaktsete välisgabariitide kohta üllatavalt palju salongi ruumi ning pakub kvaliteetset ja mugavat sõidukogemust. Kõige tehnilise kõrvalt näeb uus Megane ka väga hea välja ning esindab kaunilt uue, elektrilise ajastu algust Prantsusmaa autotootja pikal teekonnal. Kõige keerukamalt õigustatavaks aspektiks jääb aga mudeli hind, mis paistab oma suurusklassi vendade hulgas veidi suur.

Auto andmed

Hind alates: 43 090

Testitud mudeli info:
45 489 €
Elekter
160 kW
16.9 kWh/100km
Esivedu
Max 160 km/h
0 – 100 km/h: 7.4 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST