2013. aastal sai Peugeot’ väikseimaks linnamaasturiks 2008. Värskema ilme ja Peugeot’ omapärase disaini sai mudel 2019. aastal, mil jõudis tänavatele mudeli teine generatsioon. 2008 alternatiivideks on näiteks Mazda CX-3, Kia Niro või Volkswagen T-Roc.
Autojaam pani prantslasest linnamaasturi proovile.

VÄLIMUS

2008 on väga moodne ja kompaktne linnamaastur. Disain on Peugeot’ mudelitel väga huvitav ning seetõttu ka üpriski silmapaistev. Väljanägemisele annab juurde ka ergas sinine toon.

2008-l on kõrge ja jõuline ninaosa. Pilku tõmbavad omapärane iluvõre ning ikoonilised uhked LED-esituled, mis kolme küünisejäljena Peugeot’ kiskja motiivi kannavad. Reaalselt on need rohkem kihvade moodi. Üldiselt on disain üpris kumer, aga kaasaegsust lisavad tugevad kerejooned ja terav stange alaosa.

Suured uksed, rattakoopad ja proportsioonid jätavad 2008-st pigem suure auto mulje. Maasturitele omaselt on mudelil mustast plastikust alläär ja kõrgem kliirens. Mudelile pakutakse kahte värvilahendust, ühe- ja kahevärvilist. Kahevärvilise puhul on kabiini ülaosa auto külgedest teist värvi. 2008 veljevalik ulatub 16 tollist 18ni. Välimuselt on kõik veljed huvitavad, aga ka 18-tollised näevad mudeli all natukene väikesed välja.

Mudeli tagaosa on sarnaselt esiosaga pigem kumer. Tagaklaasi kalle ei anna välja kupeemõõtu, kuid näeb välja sportlikum kui klassikaline maastur. Läikivmusta paneeli keskele on pikalt välja kirjutatud Peugeot ning otstest leiab taas küüniseid jäljendavad LED-tagatuled. 434-liitrine pagasiruum on praktiline ning maht ei ole pisem ka elektrilise 2008 puhul.

INTERJÖÖR

Viimasel ajal on Peugeot väga palju tähelepanu pööranud oma mudelite salongidele. 2008 salong omab futuristlikku välimust, üpriski kvaliteetseid materjale ja kaasaegseid digilahendusi.

Füüsilist ruumi on 2008-s küll auto suuruse kohta omajagu, aga must lagi, laiad pillarid ja sisutihedus tekitavad sees olles kokku surutud ja kinnise oleku. Avarust annab kindlasti juurde lisavarustusena pakutav panoraamkatus.

Esireas võib probleemiks tulla pikemate reisijate jalaruum ning ka peatoe kõrgus. Samuti esineb pikematel juhtidel olukord, kus küünarnukk ei ulata uksepealse käetoeni. Istmed hoiavad sõidu ajal reisijad paigal, aga pikematel sõitudel võib asend ära väsitada. Tagarea reisijate kahjuks on esiistmete tagaküljed plastikust, mistõttu jalaruum üsna piiratud, aga neli keskmist kasvu reisijat mahutab ära küll.

Puutetundlik multimeediaekraan on väljaulatuva elemendina armatuuri ülaosas. Natukene isegi liiga kõrgel, sest vaateväli tahavaatepeegli ja ekraani vahel on üpris piiratud. Tarkvara on kasutajasõbralik ning välimus sobib auto üldise ilmega kokku. Kiirteed menüüde vahel liikumiseks on asetatud armatuuri keskel olevale nuppude paneelile, kus on lülitid ka mõnede kliimasätete jaoks. Helitugevus on muudetav ka läbi keerleva nupu, aga õhutemperatuur kahjuks vaid ekraani vahendusel.

Alates Allure Pack varustusastmest on mudelil ka 3D näidikuplokk, millel kuvatakse infot hologrammiefektiga. Süsteem näeb väga lahe välja, aga kahjuks ei saa riistvara vahepeal hakkama, ning ekraanil kuvatu ei jookse just kõige sujuvamalt. Samuti on probleemiks see, et näidikutabloo võib väga lihtsasti juhi jaoks rooli taha peitu jääda.

Kahekodaraline rool on mõnusast materjalist ja Peugeot’le omaselt ka väiksemat sorti. Käsitsemine on lihtne ja roolil olevate nuppude asetus loogiline.

SÕITMINE

Mudelile pakutakse kolme bensiinimootorit võimsustega 74kW, 96kW ja 114kW ja kahte diiselmootorit võimsustega 81kW ja 96kW. Mudelist on ka täiselektriline e-2008, millel on võimsust 100kW ja aku mahutavust 50kWh. Manuaalkast on saadaval kahele nõrgemale bensiinimootorile ja nõrgemale diiselmootorile. Veoskeemilt on kõik 2008-d esiveolised.

Demoauto oli täiselektriline e-2008 koos uhkeima, ehk GT Pack varustusastmega. Sõidult jättis pehme vedrustuse ja stabiilse olekuga e-2008 üsna suure auto mulje. Kiirendus oli masinal küll pedaalile vajutades kohe olemas, aga minekult oli mudel pigem rahulik ja sujuv.

2008 juhiabiliste hulgas on adaptiivne püsikiirushoidja peatumisfunktsiooniga, täiustatud hädapidurdussüsteem koos jalgratturite ja jalakäijate jälgimisega, sõidurajal paiknemise assistent, passiivne pimenurga jälgimissüsteem ja poolautomaatne parkimisabi.

Kellele?

2008 on juhtidele, kes tahavad massist eristuvat ja silmapaistvat väikest linnamaasturit. Mudel on pigem loodud linnaliiklusesse ja sobilik juhtidele, kes eelistavad kõrget asendit, kompaktset ja lihtsasti juhitavat autot ning peavad aeg-ajalt ka kaasreisijaid ja pagasit vedama.

2008 on juhtidele, kes tahavad massist eristuvat ja silmapaistvat väikest linnamaasturit. Mudel on pigem loodud linnaliiklusesse ja sobilik juhtidele, kes eelistavad kõrget asendit, kompaktset ja lihtsasti juhitavat autot ning peavad aeg-ajalt ka kaasreisijaid ja pagasit vedama.

Auto andmed

Hind alates: 16 700€

Testitud mudeli info:
– €
Elekter
100 kW
136 Wh/km
Esivedu
Max 150 km/h
0 – 100 km/h: 9 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST