2010. aastal turule jõudnud 508 on Peugeot’ toodetud alternatiiv keskklassi pereautode konkurentsis. 2018. aastal jõudis mudel teise generatsiooni, mil läbis täieliku välimusliku uuenduskuuri ning sai sarnase disaini osaliseks, mida näeme ka teistel värsketel Peugeot’ mudelitel. 508 alternatiivideks on näiteks Volkswagen Passat, Audi A5 ja BMW 3. seeria. Vaatasime üle, mida prantslasest mudeli kõige sportlikum variant 508 PSE endast kujutab.

Fotod: Martin Männik

VÄLIMUS

Peugeot 508 on juba tavamudelina üpris sportliku ilmega ning kauni keredisainiga. Mudel on saadaval voolujoonelise sedaankerega ja ka praktilise universaalina. Sama kehtib ka 508 PSE puhul, aga selle mudeli puhul on välimust muudetud veelgi agressiivsemaks ja sportlikumaks. PSE mudeli puhul on standardvärviks omapärane hall toon, mille kõrval lisavad silmapaistvust neoonrohelised detailid.

508 esiosa on üks kaunimaid näiteid Peugeot’ disainist. Ninaosa on mõnusalt madal ja kapott parajalt pikk. Valatult sobivad 508-le ka ikoonilised kihvakujulised LED-esituled. PSE mudeli puhul on muudetud peamise esivõre disaini ning alumisele õhuavale on lisatud justkui kaks rohelisega ümbritsetud õhuava. Samuti on paigaldatud splitter, mille otsad keeravad üles.

Küljelt on 508 välimus rahulik, kuid igati elegantne. Luksuslikuma tunde jaoks on ka küljeuksed ilma aknaraamideta. PSE mudel saab jõulisema küljelaiendi ja ka PSE tunnusmärgi C-pillarile, milleks on kolm neoonrohelist triipu. Tavalise 508 veljevalik ulatub 16 tollist 19 tollini ning suurus on peaaegu täielikult seotud varustusastmega. PSE mudelile on saadaval vaid 20-tollised ilusad valuveljed, mille taga asuvad ka rohelised pidurisadulad.

Tagaküljel tõmbavad esimesena pilku küüniseid imiteerivad vinged LED-tagatuled. Muus osas puuduvad tagaküljel eraldi silmapaistvad elemendid, aga üldiselt on hakkama saadud väga viisaka tagaküljega. PSE mudel saab saab põrkeraua nurkadesse kaks tiivasarnast elementi ja ka kaks nähtaval kohal asuvat musta väljalasketoru. Kupeelikult avaneva luugiga pagasiruumi ava on mõnusalt suur ja ka ruumi on lausa 487 liitrit.

INTERJÖÖR

508 interjööri puhul on tegemist ühe väga omapärase salongiga, mis näeb kõrgtehnoloogiline ja omapärane välja ning on ka kvaliteetne ja mugav. Nähtavus on muidu päris okei, aga tahavaatepeeglist on vaade väga limiteeritud. Avaruse eesmärgil on 508 lisavarustuses aga saadaval ka elektriline katuseluuk.

Mahutavuse osas on esireas parajalt ruumi, aga tagapingis võib pikematel reisijatel jala- ja pearuumi kohati puudu jääda. Üldiselt on salong üpris jõuliselt ehitatud ümber reisijate, mistõttu jääb mudelis istudes natukene rõhuv kokpiti tunne. Baasvarustuses saab 508 küll tekstiilist istmed, kuid kõrgemate varustusastmete puhul on valikus ka nahk- ning Alcantara istmed, millest viimased on paigaldatud ka PSE mudelisse. Tegemist on väga mugavate istmetega, mis hoiavad reisijad paigal ning pakuvad ka lausa massaaži ja istumisasendi mälufunktsiooni. Esemete hoiustamiseks on laegas keskkonsoolis ja käetoe all, topsihoidjad ja ka juhtmevaba telefonilaadija keskkonsooli sees.

8- või 10-tolline puutetundlik multimeediaekraan on 508-s asetatud armatuuri keskele. Tarkvara sobib välimuselt kokku mudeli üldise disainiga ning on ka sõitja jaoks üpris kasutajasõbralik ja mugav. Vaid mõne üksiku sätte leidmisega võib mõni hetk kauem kuluda. Peamiste menüüde vahel liikumiseks tuleb kasutada nuppe ekraani all ning õnneks on alles jäetud ka füüsiline helitugevuse rullik. Kliimasüsteemi juhtimine käib osaliselt küll läbi eraldi nuppude, aga salongi temperatuuri saab muuta vaid läbi puutetundliku ekraani.

Näidikutabloo on küll juba standardvarustusest digitaalne, aga 508-le ei olegi saadaval Peugeot’dele omapärane 3D efektiga ekraan. Aga ka saadaval olev ekraan on siiski ilusa välimusega ning omajagu on lisatud ka huvitavaid animatsioone. Natukene on juhile jäetud ka isikupärastamise ruumi, aga kõige mugavam on kasutada ikkagi eelseadistatud vaateid. Õnnestunud on ka ekraani asetus, sest mõndade Peugeot’ mudelite puhul kipub ekraan juhi jaoks rooli taha peitu jääma.

Kahekodaraline sportrool on omapärase kujuga ning kui üldiselt on Peugeot’de roolid pigem väikesed, siis 508-s on see väga paras. Roolipealsed nupud näevad küll suured ja lihtsad välja, kuid tänu sellele on neid sõidu ajal väga lihtne, pilku tee pealt ära tõmbamata, üles leida. Kõik roolipealsed nupud juhivad multimeediat ja näidikutablood ning Peugeot’dele omaselt on püsikiiruse seadistamine liigutatud eraldi kangile, mis asub rooli taga, all paremal.

SÕITMINE

Peugeot 508 on saadaval 1.2-liitrise bensiinimootoriga, mis arendab 96 kW, ja 1.5-liitrise diiselmootoriga, mis arendab samuti 96 kW. Lisaks pakutakse ka pistikhübriid 508t, mis elektrimootorite ja 1.6-liitrise bensiinimootori koostööl arendab 165 kW. Eraldi on ka saadaval 508 sportmudel PSE, mis seob samuti elektrimootori ja 1.6-liitrise bensiinimootori jõu ning arendab lausa 265 kW. Kahjuks on ka 508 PSE näol tegemist pistikhübriidiga. Kõikidele 508 versioonidele on paigaldatud 8-käiguline automaatkast ning peale nelikveolise PSE mudeli on teised variandid saadaval vaid esiveolisena. Kõik mootorivalikud on saadaval nii sedaan- kui ka universaalkerega 508le.

Autojaama testõidukiks oli 508 mudeliseeria lipulaev ehk 508 PSE. Iseenesest on hakkama saadud ühe väga sportliku ja dünaamiliste sõiduomadustega autoga, aga kahjuks seisneb tema korralik sportlikkus vaid hübriidtehnoloogia peale lootes. Seega on auto sportlikult kiire vaid juhul, kui akus on piisavalt elektrienergiat. Kui akud aga tühjad, muutub kiirenduse osas auto üpris tavaliseks. Kuna tegemist on pistikhübriidiga, siis ei piisa akude täitmiseks vaid sõitmisest, vaid on vajalik ka juhtmega laadimine. Vedrustuse ja muu dünaamika poolest püsib 508 PSE kindlalt teel ja pakub sujuvat ja meeldivat sõitu.

508 juhiabiliste hulgas on öövaatlusseade, sõidurajal paiknemise assistent, liiklusmärkide tuvastamine, adaptiivne püsikiirusehoidja, esimesed ja tagumised parkimisandurid, 360-kraadine parkimiskaamera ja iseparkimine.

Kellele?

508 on küll stiilne pereauto, millega on nii linnas kui ka maanteedel mugav reisida, aga võrreldes sama klassi alternatiividega jääb mudel alla oma ruumikuse ja praktilisusega. Kui aga suuremat sorti pagasivedu tihtipeale vaja pole, siis on tegemist ühe silmapaistva ja huvitava valikuga.

508 on küll stiilne pereauto, millega on nii linnas kui ka maanteedel mugav reisida, aga võrreldes sama klassi alternatiividega jääb mudel alla oma ruumikuse ja praktilisusega. Kui aga suuremat sorti pagasivedu tihtipeale vaja pole, siis on tegemist ühe silmapaistva ja huvitava valikuga.

Auto andmed

Hind alates: 24 200€

Testitud mudeli info:
64 900€
Bensiin + elekter (pistikhübriid)
1.6 l
265 kW
2 l/100km
Nelikvedu
8-käiguline automaat
Max 250 km/h
0 – 100 km/h: 5.2 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST