Kaks korda Euroopa aasta auto tiitli võitnud Clio jõudis esmakordselt turule juba 1990. aastal ning on läbi aja olnud üks edukamaid mudeleid Euroopas. 2019. aastal jõudis Clio aga viienda ehk värskeima generatsioonini, olles alternatiiv konkurentidele nagu Hyundai i20, Peugeot 208 ja Kia Rio. Autojaam vaatas üle, mis võib mudeli edu taga olla.

VÄLIMUS

Clio välimus on omajagu varieeruv tulenevalt erinevatest varustusastmetest, aga näeb üldiselt välja kaasaegne ning kompaktne. Meie kätte usaldatud RS.Line varustusega mudel näeb tavalisest välja sportlikum ja huvitavam.

Clio esiosa on voolujooneline ning esialgu mitte kõige silmatorkavam. RS.Line lisab aga sportlikuma esistange ja ka funktsionaalsed õhuavad. C-kujulised LED-esituled on saanud juba Renault’idele omapäraseks ning sobivad mudeli disainiga valatult. 

Ka küljelt on disain pigem rahulik ja ühekülgne. Uksed on piisavalt suured ning tagumiste ukse lingid on tõstetud akende kõrgusele. Veljevalik ulatub 15-17 tollini, mis võib küll väiksena tunduda, aga tegelikult on näiteks demoauto küljes olnud 17-tollistest küll ja veel. Tore on ka see, et uhke varustusastmega mudelile ei paku Renault väikseid velgi. 

Tagaosas on paar tugevamat kerejoont, kuid ka seda külge ei saa jõuliseks nimetada. Väljalasketoru pole nähtaval kohal ning õnneks pole seda asendatud ka ebafunktsionaalse imitatsiooniga. Pagasiluugi ava on piisavalt suur ning pagasiruumi ennast on lausa 390 liitrit. 

INTERJÖÖR

Clio pole oma olemuselt kindlasti sportauto, aga RS.Line varustusastmega mudelite juures võib salongis kohati isegi selline tunne jääda. Materjalid on interjööris head ning ka kvaliteedi üle ei saa hinnaklassi arvestades viriseda.

Clio pole kindlasti sõiduvahend suuremate seltskondade vedamiseks, vaid pigem maksimaalselt kolme inimese reisideks maakonna piires. Esireas ruumiga muret pole ning RS.Line’i riidest istmed toetavad asendit hästi ega väsita ka pikemate reiside korral. Teises reas on jalaruumi vähe, aga üllataval kombel pearuumi isegi jagub. Esemete hoiustamiseks on keskkonsoolis topsihoidjad ning ekraani all ka juhtmevaba telefonilaadija.

Multimeedia osas on Renault kindlasti üks omapärasemaid, kasutades horisontaalse ekraani asemel püstist asetust. Puutetundlik ekraan kuvab kõike vajalikku ning on lihtsasti arusaadav, kuid kohati toimuvad soovitud liigutused viivitusega. Ka kliimasätete muutmiseks on Renault leidnud imelihtsa ja kauni lahenduse, paigutades ekraani alla vaid kolm rullikut ja neli nuppu.

Clio digitaalsel näidikutablool on kõik arusaadav ja ilus, aga tarkvara poolest on mõned süsteemi sõnumid kirjutatud eesti keeles vigadega. Natukene on juhil ka isikupärastamise ruumi: ekraani värvi kombinatsioon on seotud salongi meeleolu valgustusega. 

RS.Line’i varustusastme rool on kvaliteetne ning seda on sõidu ajal mugav käsitseda. Vasakpoolsel kodaral on juhiabiliste nupud ning parempoolsel kodaral näidikutabloo nupud. Multimeedia nupud on aga eraldi väljaulatuval kangil, mis asub paremal rooli taga.

SÕITMINE

Clio mootorivalikus on kaks üheliitrist bensiinimootorit võimsustega 49 ja 67 kW, LPG gaasiseadmega üheliitrine bensiinimootor, mis arendab 74 kW, ning 1.6-liitrise mootoriga hübriid, mis arendab 103 kW.

Proovisõiduautoks oli just 1.6-liitrise mootoriga E-TECH hübriid. Olles küll nii-öelda kõige võimsam valik, on tegu siiski öonoomsee ja sujuva sõiduvahendiga ning sportlikust Cliolt üleüldiselt oodata ei tasu. Vedrustus on parajalt pehme, säilitades kiiretes kurvides siiski täpsust.

Clio juhiabiliste hulgas on pimenurga jälgimissüsteem, kohanduv kiirushoidik, 360-kraadine kaamera, iseparkimine, liiklusmärgi tuvastamine ning automaatsed kaugtuled.

Kellele?

Clio on loodud linnaautoks, millega on võrdlemisi odav sõita ja lihtne manööverdada. Praktilisuse poolest jääb mudelist pereautoks natukene väheks, aga suudab vajadusel ka neli inimest ära mahutada.

Clio on loodud linnaautoks, millega on võrdlemisi odav sõita ja lihtne manööverdada. Praktilisuse poolest jääb mudelist pereautoks natukene väheks, aga suudab vajadusel ka neli inimest ära mahutada.

Auto andmed

Hind alates: 11 140

Testitud mudeli info:
22 240€
Bensiin + elekter
1.6 l
103 kW
4.4 l/100km
Esivedu
6-käiguline automaat
Max 180 km/h
0 – 100 km/h: 9.9 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST