Prantsusmaa tootja Peugeot väikseim mudel 208 asendas 2012. aastal 207-me. Teise generatsiooni 208 on saadaval elektrimootoriga ning ka viie erineva sisepõlemismootoriga. Autojaam vaatas üle, mida Peugeot kõige väiksemate sõidukite klassis pakub.

VÄLIMUS

208 disain on väga futuristlik ning võib mõne nurga alt paista tulevikuautona. 2018. aastal Peugeot tunnuseks saanud kihvakujulised LED esituled on praktilised ning kaunid. Esitulede vahel on huvitav esivõre, mis lisab autole aerodünaamilist välimust ning selle kohal lõvi koos mudeli numbriga.

Külgvaatest on masin tõsiselt väike. Iseloomu lisamiseks on rattakoobaste ümber mustad paneelid ja ka mustad peeglid. Mudelile pakutakse terasvelgesid ilukilpidega ning kuut erinevat valuvelje kujundust suuruse vahemikus 16”-17”. Proovisõidu masina 17-tollised veljed sobivad auto üldpildiga ning on ka suuruselt silmale ilusad.

Auto tagaosa on kujunduslikult rahulikum. Pilku püüavad futuristlikud LED tagatuled ning nende vahel laiuv must paneel. Sportlikkust lisab üle tagaakna ulatuv ja katusejoont pikendav tagatiib. Muus osas paistab masin tagantvaates ümar ja stiilipuhas. Tagastange all on nähtav ka reaalne väljalasketoru.

INTERJÖÖR

208 salong on praktiliselt kosmoselaev. Komponendid on kujunduslikult komplektsed ja ehitus- ja materjali kvaliteet läbivalt hea. Istmed on mugavad, aga kohati veidralt kokkusurutavad. Suurt ruumi oodata ei tasu, aga vajadusel mahub kolm täiskasvanut autosse küll.

Istemetes ja roolis on parajalt liikumist, et mugav asend leida, aga peaaegu igatpidi kipub rool näidikutele ette jääma.

Tehnoloogia arendamisel pole Peugeot piiri pidanud. Juhi näidikutabloo on hologramm efektiga ning sellel saab kuvada pea kõike, mida vaja võib minna. Visuaalid on selgesti arusaadavad ning väga efektsed. Kohati on aga vaadete vahel liikumine uimane ja animatsioonid katkendlikud.

Armatuuri kohal asub 10-tolline multimeediaekraan. Menüüde vahel liikumine käib läbi puutetundlike nuppude, mis asuvad ekraani all ning alamenüüde vahel navigeerimine läbi puutetundliku ekraani. Kliimasätete muutmiseks asuvad osad nupud füüsilistena ning osad digitaalsetena, mitte kõige kasutajasõbralikum. 

Välist müra jõuab salongi üpris vähe ning üleüldine viibimine on meeldiv.

TUTVU 208 MULTIMEEDIAGA

SÕITMINE

Ka sõidu poolest pole millegi üle kurta. Masin on kergesti juhitav ning väga sujuv. Mootor teeb küll rohkem häält kui tõmmet, aga igapäeva kiirendusteks on sellest piisavalt. Ka käigukast on sujuv.

Tänu auto väiksusele on sellega ka väga lihtne kitsastes kohtades manööverdada, kahjuks ei ole aga vihmase ilmaga tahavaatekaamerast väga abi, sest kaamera lääts kattub sel juhul pritsmetega.

Sõitmise lihtsustamiseks on masinal adaptiivne püsikiirusehoidja peatumisfunktsiooniga, täiustatud hädapidurdussüsteem koos jalgratturite ja jalakäijate jälgimisega ning sõidurajal paiknemise assistent.

Kellele?

208 on sobilik isikutele, kelle igapäevane liiklemine piirdub linnasõiduga ning maksimaalselt kahe inimese vedamisega. Meie arust on masin nooruslik ja suuruse tõttu mugavam kindlasti väiksemat sorti juhtidele.

208 on sobilik isikutele, kelle igapäevane liiklemine piirdub linnasõiduga ning maksimaalselt kahe inimese vedamisega. Meie arust on masin nooruslik ja suuruse tõttu mugavam kindlasti väiksemat sorti juhtidele.

Auto andmed

22 000 €
Mootoribensiin
1.2 l
74 kW
5.7 l/100km
Esivedu
8-käiguline automaat
Max 188 km/h
0 – 100 km/h: 10.8 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST