Tarraco on SEATi perekonna kõige noorem, kuid kõige suurem liige. Linnamaastur on saadaval lausa seitsmekohalisena ning jõudis turule alles 2018. aastal. Tarraco alternatiivideks on näiteks Volkswagen Tiguan Allspace, Škoda Kodiaq ja Kia Sorento. Autojaam pani praktilise ja ilusa linnamaasturi proovile.

VÄLIMUS

Tarraco näeb kohe esimesel pilgul välja nagu üks tõsine ja töökindel igapäevane sõiduriist. Mudel on suur ja kõrge, mis viitab praktilisusele, aga ka stiilne ja sportlik, mistõttu eristub see natukene oma konkurentidest.

Tarraco nina jätab mudelist väga viisaka ja stiilse mulje. Suure läikiva kuusnurkse iluvõre ümbruses on uhked ja SEATidele omapärased nurgelised LED-esituled. Alumistes nurkades on justkui õhuavad, kuid udutuledega ei häiri nende ebafunktsionaalsus nii palju.

Kuna Tarraco on saadaval ka lausa 7-istmelisena, paistab küljelt vaadates mudel korralikult suur ja jõuline välja. Pilkupüüdvama välisilme saavutamiseks meeldib SEATile luua mudelite külgedele üks tugev disainjoon, mis ka Tarraco esiratastest tahaküljele kulgeb. Standardvarustuses saab Style varustusega Tarraco 17-tollised, aga Xcellence ja FR varustused lausa 19-tollised valuveljed. Lisavarustuses on võimalik aga iga varustusastme velje suurust ühe tolli võrra suurendada. Kujunduslikult ja suuruselt on igati sobivad juba mõlemad 19-tollised variandid.

Tagaküljel on esimeseks pilgupüüdjaks kohe kindlasti üle terve pagasiluugi kulgev uhke LED-riba, mis tagatuled ühendab. Kahjuks on aga keset pagasiluuki kahe LED-riba vahel väike vahe. Üldiselt on tagakülg kandiline ning näeb kaasaegne ja tõsine välja. Pagasiluugi all vasakul nurgas on kirjatähtedes mudeli nimi ning põrkeraualt leiame väljalaske imitatsioonid, mis isegi ei proovi reaalsed välja näha. 5-kohalisel Tarracol leiame elektrilise pagasiluugi tagant ka suure ja praktilise pagasiruumi, millel on mahutavust lausa 700 liitrit.

INTERJÖÖR

Tarraco puhul on hakkama saadud väga atraktiivse, avara ja mugava salongiga, kus kohati võib küll kvaliteedi üle kurta, aga üldpildis on kõik läbimõeldud ja stiilne.

Tarraco esirea riidest istmed on mõnusalt suured ja toekad ning ka parajalt mugavad, et ka pikematel reisidel keha ära ei väsiks. Reguleerimisruumi on ka piisavalt, et erinevas pikkuses juhid sõidukõlbuliku asendi leiaksid. Maksimaalseks pagasi vedamiseks on võimalik kõrvalistuja seljatugi täiesti horisontaalseks voltida. Esemete hoiustamiseks on suur suletav laegas keskkonsoolis, väike laegas reguleeritava käetoe all ja juhtmevaba telefonilaadija keskkonsooli eesotsas.

Ka tagapingis jagub ruumi isegi pikkadele sõitjatele ning tänu sõiduki laiusele pole hullu ka kolmekesi kõrvuti sõitmine. Ainukeseks tagarea nõrgaks kohaks on odavad lauakesed, mis on asetatud esirea istmete tagakülgedele. Lauad on avatult ebastabiilsed ning tõmbavad interjööri üldist ilmet pigem alla. 

Style varustusastmes saab Tarraco 8,25-tollise, kuid uhkemate Xcellence ja FR varustusega kaasneb 9,2-tolline multimeediaekraan. Riistvara poolest pole tegemist värskeima süsteemiga, mis on kasutusel näiteks Leonis ja Golfis, aga tänu sellele on kasutamine jällegi natukene lihtsam, sest helitugevuse muutmiseks on eraldi puutetundlikud nupud ning kliimapaneel on multimeediast eraldiseisev. Tarkvara poolest on aga Tarraco multimeedia sama, mis värskematel SEATi mudelitel. Tegemist on ilusa ja üpriski kasutajasõbraliku lahendusega. Standardvarustuses kaasatakse mudeliga istmesoojendused esireas ning uhkematele varustustele laieneb see ka tahapinki.

Kolmetsoonilise kliimasüsteemi juhtimispaneel on paigutatud multimeediaekraani alla ning on üks näidetest, kuidas Volkswagen Grupp kasutab samu detaile oma brändide mudelites. Seetõttu võib identset paneeli kohata ka näiteks Volkswagen Tiguanis. Olenemata sellest, et kõrgtehnoloogilisema ilme jaoks on nupud loodud puutetundlikud, on kasutamine siiski imelihtne. 

Näidikutabloode osas võistleb SEAT ikkagi tipptegijatega, mistõttu on ka Tarraco standardvarustuses väga uhke täisdigitaalne tabloo, millel kuvatakse kõike vajalikku ning mille graafikad näevad ka head välja. Juhil on võimalik valida omale sobiv vaade ning muuta ka kuvatava info tüüpi.

Ka rooli osas on SEATidel väga jõulise disaini ja mugava nupulaotusega roolirattad.  Käsitsemine on lihtne ning rooli suurus paras. Parempoolsel kodaral on nupud näidikutabloo ja multimeedia seadistamiseks ning vasakule kodarale on asetatud püsikiirusehoidja nupud. Mugavamaks kasutamiseks talvel on Tarraco lisavarustuses saadaval ka roolisoojendus.

SÕITMINE

Tarraco mootorite valikus on 1.5-liitrine bensiinimootor, mis arendab 110 kW ning on saadaval vaid esiveolisena. Kaheliitriste valikute hulgast leiame 140 kW ja 180 kW arendavad bensiinimootorid, mis on saadaval vaid nelikveolistena. Samuti pakub SEAT Tarracole ka kahte erinevat diiselmootorit, millest nõrgem arendab 110 kW ning on saadaval vaid esiveolisena ja võimsam arendab 147 kW ning on saadaval vaid nelikveolisena. Kõik Tarracod on varustatud 7-käigulise topeltsiduriga automaatkäigukastiga.

Testitud Tarraco oli varustatud 147 kW arendava diiselmootoriga. Diiselmootori puhul pole Tarraco kohe kindlasti kiire, aga tänu heale jõudlusele ja nelikveole pole kiirendamine siiski liialt uimane ning vajadusel on jõudlus olemas ka haagise vedamiseks. Vedrustuse poolest on sõit igati sujuv, kuid juhina on võimalik ikkagi tajuda auto käitumist erineva haakuvusega pindadel. Välist müra jõuab salongi vähe ja ka mootorimüra on praktiliselt olematu.

Tarraco juhiabiliste hulgas on isekohanduv kiirushoidik, sõidurajahoidja, liiklusmärkide tuvastussüsteem, esikokkupõrke vältimissüsteem, pimenurga jälgimissüsteem, parkimisandurid ees, külgedel ja taga, 360-kraadine kaamerasüsteem ja parkimise assistent haagisega manööverdamise toega.

Kellele?

Tarraco juht vajab praktilist ja ruumikat autot inimeste ja pagasi vedamiseks. Mudel pakub töökindlust ja mugavat sõitu, nähes samal ajal stiilne ja uhke välja. Väga hea valik pereautoks.

Tarraco juht vajab praktilist ja ruumikat autot inimeste ja pagasi vedamiseks. Mudel pakub töökindlust ja mugavat sõitu, nähes samal ajal stiilne ja uhke välja. Väga hea valik pereautoks.

Auto andmed

Hind alates: 30 100€

Testitud mudeli info:
– €
Diisel
2.0 l
147 kW
6.8 l/100km
Nelikvedu
7-käiguline automaat
Max 210 km/h
0 – 100 km/h: 8.0 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST