Kodiaq on suurim, uhkeim ja ka esimene liige tänapäevaste Škoda linnamaasturite eduteel. Mudel astus maailma ette juba 2016. aastal ning värskeima väikese uuenduse läbis esimese generatsioonina 2021. aastal. Kodiaqi alternatiivideks on näiteks sama platvormiga vennad SEAT Tarraco ja Volkswagen Tiguan Allspace, aga ka Renault Koleos, Kia Sorento ning Peugeot 5008.

VÄLIMUS

Kodiaq on võrdlemisi klassikalise, kandilise ilmega, integreerides disaini mitmeid brändile omaseid disaini elemente, mis sobivad suurtele autodele isegi enam kui väikestele. Demosõiduk oli varustatud SportLine paketiga, mis ei ulatu küll päris RS varustuse sportlikkuseni, kuid annab siiski tavavarustusest agressiivsema ja omapärasema ilme. Kodiaq on saadaval ka seitsmekohalisena, kuid erinevalt Tiguanist ei muutu masina välismõõdud istekohtade arvu kasvuga. Gabariitide osas jagab mudel suurusklassi näiteks Audi Q5e ning Volvo XC60ga. Lihtsamate varustuste korral on standardvärviks tumesinine ning SportLine varustuse puhul demoautoga sarnane hall erivärv, mis võib küll läbi kaamerasilma tuimaks jääda, kuid annab reaalsuses mudelile väga silmapaistva ilme. Valikvarustusena on saadaval ka erinevad must-valge ja sinise varjundid ning punane metallikvärv.

Brändile omaselt on ninaosa suurimaks tõmbenumbriks ikka Škodalik nõgusa kaheksanurga kujuline iluvõre, mis on disainiliselt ühendatud ka kaheosaliste LED-maatriksesituledega. Stangel ühendab äärmisi funktsionaalseid aero avasid piklik meekärje disainiga osaliselt funktsionaalne õhuava ning selle alla on loodud veel üks piklik funktsionaalne lisaava. Ninaosa kerejooned on pigem jõulised ning annavad koonduvalt mudelile üpris sportliku ja tõsise ilme. SportLine varustuse korral on iluvõre üleni mustaks värvitud ja stange alläär veidi teravama disainiga.

Külgvaates järgib Kodiaqi disain küll võrdlemisi klassikalist linnamaasturite kuju ning sarnaneb osaliselt ka SEATi maasturite disainidega, kuid on siiski äratuntvalt Škodalik. Jätkub tahutud ja rõhutatud kerejoontega kandiline disain, silueti osas on katus veidi tahapoole langev ning mudeli otsad üsna konkreetselt vertikaalsed. Sportlikkust lisavad musta värvi aknaraamid, küljepeeglid ja katusereelingud, maasturlikkust aga mustad plastikliistud rattakoobaste äärtel ning külje alläärel. Lihtsamad varustused saavad kerevärvi küljepeeglid ja luksuslikkust esile tõstvad varustused kroomitud aknaraamid ning hõbedased katusereelingud.

Kodiaqi veljevalikus on koguni 19 erineva disainiga varianti läbimõõdu vahemikus 17 – 20 tolli. Kõik läbimõõdud on olenevalt mudeli varustusastmest saadaval ka standardina.  Suurtemate velgede disainid on küll veidi uhkemad, kuid üldiselt on pea kõik veljed ilusad, mis pole isegi paljude kallimategi brändide mudelite puhul tavaline nähtus. SportLine saab küll standardis 19-tollised, kuid demoautole olid lisadest paigaldatud imeilusad 20-tollised “Vega” veljed. Mudeli parima üldilme ja õigete proportsioonide jaoks tasuks kaaluda vähemalt 19-tolliste velgede valimist.

Tagakülg on jätkuvalt kandiline, kuid silmapaistvaid kerejooni on veidi vähem. Tagaakna kohale on loodud väike tiib ning akna all on trendikalt tagatulede vahele suurelt välja kirjutatud “ŠKODA”. Tagatuled on proportsionaalselt hea suurusega ning huvitava hulknurkse kujuga. Stange on mudeli tagaosa kõrguse ja proportsionaalse püstisuse tõttu veidi sisutühi ning ainsa elemendina ühendab äärmisi helkureid meekärje mustriga piklik paneel pagasiluugi all. Kõik varustused peale RSi saavad stange alläärel vaid kroomliistuga väljalaske imitatsioonid. 

INTERJÖÖR

Salongide osas seab Škoda alati tähtsale kohale praktilisuse ja kasutajasõbralikkuse, aga Kodiaqi salongis pole vähem tähelepanu saanud ka mugavus ja visuaalne atraktiivsus. Armatuuril jätkub välise kujundusega sarnane tahutud disain, mis lisab interjöörile sportlikkust. SportLine varustus lisab salongile visuaalseid muudatusi nagu süsinikkiu imitatsiooniga paneelid armatuuril, must salongi lagi ja sportlikumad istmed ning rool. Ehituskvaliteet on salongis väga hea ning kuigi peamiseks materjaliks on plastik, on materjalid siiski kõikjal puudutavates piirkondades mugavad. 

Istmekatete osas pakub Škoda mudelile kõiki klassikalisi valikuid nagu tekstiil, nahk ning pööratud nahk. SportLine ja RS varustused saavadki pööratud nahast “Suedia” kattega sportlikud korvistmed, mis on üldiselt väga mugavad ning saavad hästi hakkama ka sõitjate paigal hoidmisega. Ainsa miinusena on aga külgmised toed üpris kitsalt koos, mistõttu võib suuremat kasvu sõitjatel esiistmetel veidi kitsas olla. Üldine asend on pigem püstine ja maasturlikkult kõrge. Reguleerimisruumi on piisavalt ja uhkemad mudelid saavad ka elektrilise reguleerimise ja mälufunktsiooni. Reguleerimise võimalus on jäetud ka tagumistele reisijatele. Esimeste istmete soojendus on lausa mudeli baasvarustuses, tagumiste äärmiste istmete soojendus valikvarustuses ning esiistmete ventilatsioon vaid standardina “L&K” varustusele.

Olles Škoda suurim linnamaastur, pole kahtlustki ka Kodiaqi ruumikuse osas. Esireas leiavad mugava ja avara asendi igas suuruses sõitjad ning ka tagareas on omajagu ruumi, nii pikkusesse, laiusesse kui ka kõrgusesse. Tehniliselt pole väga ebamugav kolme isiku kõrvuti transportimine ning üksteise taha mahuvad ka kaks keskmisest pikemat sõitjat. Kolmandat istmerida meil kahjuks viiekohalises demosõidukis proovida ei õnnestunud. Atmosfääri loob salongis minimalistlikult stiilne miljöövalgustus ning enama avaruse jaoks tasub valida lisadest ka panoraamkatus. Esemete hoiustamiseks on uksetaskud, suur laegas käetoe all ning kindalaegas. Manuaalselt reguleeritavate istmete korral on ka esiistmete all ruumikad sahtlid. Armatuuri ja konsooli ristumiskohal on ka telefonilaegas, millele on aga suure käigukangi ja konsooli kuju tõttu veidi raske ligi pääseda.

Olles siiski praktilisuse poolest tuntud brändi mudel, saab Kodiaq ka oma alternatiividega võrreldes ühe suurima pagasiruumi. 7-kohalise seadistuse korral 270 liitrit, 5-kohalise korral 835 liitrit ning kahekohalisena koguni 2 065 liitrit. Ruum ise on mõistliku laadimiskünnisega ning konksude ja aasadega ka üpris praktiline.

Multimeedia puuteekraan on baasvarustuses kõige lihtsamal varustusel 6.5-tolline ning ülejäänud varustustel 8-tolline. Valikulisena on saadaval aga ka 9.2-tollise ekraaniga süsteem. Demosõidukil oli aga 8-tollise ekraaniga lahendus, mille äärtel on puutetundlikud kiirteenupud ning kaks füüsilist rullikut. Süsteem on üpriski kasutajasõbralik, menüüde asetuselt loogiline ja ka visuaalselt stiilipuhas. Standardne helisüsteem on piisavalt kvaliteetne ning dünaamiline ning kvaliteedi kadu on tajuda vaid väga valjult kuulates. “L&K” varustus saab standardis uhkema helisüsteemi. Multimeedia alla on loodud eraldiseisev kliimapaneel. Kolme rulliku ja füüsiliste nuppudega süsteem on üheselt mõistetav ning seega ka väga kasutajasõbralik.

Standardis saab täisdigitaalse näidikutabloo vaid RS varustus ning teiste varustuste puhul peab 10.25-tollise ekraaniga tabloo paarisajaeurose lisana valikvarustusest valima. Tegemist on aga hea valikuga, sest digitaalne tabloo on ikka omajagu mugavam, stiilsem ja informeerivam, kui lihtsamate varustuste standardne tabloo kahe analoogkella ja 3.5-tollise kuvariga. Digitaalse tabloo korral on juhil võimalik süsteemi ka isikupärastada kuvatava info, vaadete ja värvipaleti muutmise näol.

Nagu teistele mudelitelegi, pakub Škoda ka Kodiaqile nii kahe- kui kolmekodaralisi roole. RS ja SportLine varustused saavad aga vaid kolmekodaralised nahast sportroolid. Materjalid on kvaliteetsed ja mugavad, rooli kuju ergonoomiline ja suurus vastavuses mudeli suurusega. Multifunktsionaalsust lisavaid nuppe on kodaratel õnneks piisavalt vähe ning need on ka reljeefsed, et mugavat kasutamist ka sõitu segamata pakkuda. Parempoolsed juhivad näidikutablood ning vasakpoolsed multimeediat. Püsikiirusehoidja nupud on aga viidud tulede lisakangile, kus sellega harjumine võtab veidi aega, et tahtmatuid suunatulede aktiveerimisi ei juhtuks. SportLine ja RS saavad ka standardis roolisoojenduse.

SÕITMINE

Kodiaq on saadaval kolme erineva bensiini- ja kahe erineva diiselmootoriga. 7-käiguline automaatkast on saadaval kõikidele mootoritele ja 6-käiguline manuaal vaid kõige nõrgemale bensiinimootorile. Nõrgeim 1.5-liitrine bensukas arendab 110 kW, on saadaval vaid esiveolisena, sooritab 0-100 km/h kiirenduse veidi alla kümne sekundiga ning tarbib keskmiselt seitse liitrit saja kilomeetri peale. Järgmiseks bensiinimootoriks on juba kaheliitrine, mis arendab 140 kW ning olles saadaval vaid nelikveolisena sooritab 0-100 km/h kiirenduse 7.5 sekundiga ja tarbib keskmiselt 8 l/100 km. Bensukate uhkeimaks on nelikveolise RS mudeli kaheliitrine, mis arendab 180 kW, sooritab sajani kiirenduse 6.5 sekundiga ning tarbib keskmiselt 8.8 l/100km. Diislite valikus on vaid kaks kaheliitrist, mis arendavad 110 ning 147 kW. Madalama võimsusega on saadaval esi- ja nelikveolisena ning võimsam vaid nelikveoga. 0-100 km/h kiirendused on vastavalt 9.6 ja 7.7 sekundit ning keskmine kütusekulu mõlemal 6 l/100km ringis.

SportLine demoautol oli kapoti all 140 kW arendav turbotatud kaheliitrine bensiinimootor, mis vedas kõiki nelja ratast läbi 7-käigulise DSG automaatkasti. Tegemist on täiesti parajalt võimeka ja krapsaka ajamiga, millel on piisavalt jõudu, et ka täis laetud autoga tempokalt hoogu koguda ja soovi korral kindlakäeliselt möödasõite sooritada. Ja kuigi Kodiaq ei ole oma olemuselt sportauto, on siiski juhi käeulatuses ka “Launch control” programm, mis suure maasturi alla kaheksa sekundiga sajani kiirendab. Kohapealt kiirendades proovib käigukast küll veidi ennast säästa, venitades esimest käiguvahetust sujuvaks, kuid muidu on kõik kiire ja väga mugav. Tuule ja rehvide põhjustatud müra jõuab salongi vähe, aga kiirendades on veidi kuulda hea tooniga mürisevat mootoriheli, mis SportLine varustusega mudelile isegi iseloomu lisab. Vedrustus on pehme, kuid annab suure auto kohta üpris palju tagasisidet veermiku käitumise kohta ja ka rool on parajalt raske ning täpne. Nähtavus on salongist hea ning manööverdamist aitab ka kvaliteetne tahavaatekaamera. 

Kodiaqi juhiabiliste hulgas on sõidurea hoidmine, pimenurga jälgimine, adaptiivne püsikiirusehoidja, automaatne hädapidurdamine, liiklusmärkide tuvastus, eesmised ja tagumised parkimisandurid, iseparkimine ning 360-kraadine kaamerasüsteem.

Kellele?

Kodiaq on üks suurepärane linnamaasturist valik pereautoks. Mudel seob praktilisuse, ruumikuse, piisava võimekuse, head sõiduomadused, atraktiivse välimuse ning kaasaegsed turvalisuse ja meelelahutuse lahendused. Seega hõlmab Kodiaq põhimõtteliselt kõik pereautole vajalikud omadused ja seda ka võrdlemisi hea hinnaga oma suurusklassi kohta.

Kodiaq on üks suurepärane linnamaasturist valik pereautoks. Mudel seob praktilisuse, ruumikuse, piisava võimekuse, head sõiduomadused, atraktiivse välimuse ning kaasaegsed turvalisuse ja meelelahutuse lahendused. Seega hõlmab Kodiaq põhimõtteliselt kõik pereautole vajalikud omadused ja seda ka võrdlemisi hea hinnaga oma suurusklassi kohta.

Auto andmed

Hind alates: 27 500

Testitud mudeli info:
43 320 €
Bensiin
2.0 l I4
150 kW
8.1 l/100km
Nelikvedu
7-käiguline automaat
Max 216 km/h
0 – 100 km/h: 7.5 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST