Eelmise sajandi lõpus tootmisesse ja 2021. aastal neljanda generatsioonini jõudnud Škoda Fabia on üks väga tugev konkurent väikeautode hulgas. Aastatega on disain kujunenud täiskasvanulikumaks ja enesekindlamaks ning tänaste alternatiivide hulgas, kelleks on näiteks Volkswagen Polo, Hyundai i20, Peugeot 208, Renault Clio, on Fabia paljude omaduste poolest suurfavoriit.

VÄLIMUS

Fabia on täpselt siuke parajalt disainitud mudel, mida vaadates on selgelt äratuntav, millega tegemist. Sihtgruppi arvestades ei proovi mudel ülemäära silmapaistev olla, kuid samas ei saa öelda, et see kallimatest konkurentidest vähem või igavamalt disainitud oleks. Eelmise generatsiooniga võrreldes on ninaosa tõstetud veidi kõrgemaks ja otsekohesemaks ning siluett voolitud aerodünaamilisemaks. Mustvalgete värvide kõrvalt on Fabia valikus ka sinine, punane ning säravaim oranž. Samuti on valikus kahetoonilisus, mille korral on katuse värv kere omast erinev.

Fabia esiosa vaadates pole võimalik disaini mõne muu tootjaga segamini ajada, sest esindatud on pea kõik Škodalikud disainimotiivid. Peamisteks omadusteks on elegantseid LED-esitulesid ühendav suur ikooniline iluvõre, integreeritud udutuledega õhuava stange alaosas ning jõulised jooned kapotil. Esimest korda on Fabiale loodud ka aktiivne radiaatorikate, mis reguleerib õhu juurdepääsu olenevalt tingimustest. Vaid esiküljelt vaadates ei jäta Fabia ei väikse ega odava auto muljet.

Nagu ka mõningatel teistel Škodadel on Fabiagi küljel domineerivaks üks tugevam kerejoon, mis ukselinkide ja akende vahel esituledest tagatuledeni kulgeb. Oma Tšehhi päritolule viidates on esiuste alaosas ka kerge reljeefne viide kodumaa lipule. Muud kerejooned on pigem tagasihoidlikud ja kumerad ning kui vahel kipuvad nõnda väiksed autod proportsionaalselt punni muljet jätma, siis Fabia kohta seda väga öelda ei saa.

Uue Fabia veljevalikus on kokku kümme erineva disainiga ja eri värvi valuveljekomplekti suuruses 15 kuni 18 tolli. Väksemate disain on ühevärvilisem ning seest pigem täidetud, kuid 17- ja 18-tollised on juba eripalgelisemad ja õhulisemad. Demosõidukil olid all vaid 15-tollised Rotare veljed ning arvestades seda, et isegi need ei näinud rattakoopas häirivalt väiksed välja, võiks öelda, et juba 16-tollistest peaks õige ilme jaoks piisavalt olema.

Põhishow teevad tagaosas suured ja uhked LED-tagatuled ning preemiumlikkust lisab üle luugi ulatuv “ŠKODA” tekst. Muus osas on tagakülg võrdlemisi rahulik ning üksikud kerejooned on sarnaselt üldise ilmega pigem jõulised. Peidetud väljalaske asemel pole Škoda õnneks mudelile ka imitatsioone loonud.

INTERJÖÖR

Eelmise generatsiooni Fabiast on uus mudel ikka ühe korraliku sammu edasi arenenud ning vaid tehnoloogia ja visuaali põhjal võib küll Fabia interjööri kallimate mudelite salongidega võrdväärsesse võrdlusesse panna. Üksikutes kohtades võiks viriseda kvaliteedi üle, aga oma hinnaklassis on ta ikkagi võrdlemisi hästi ehitatud ja kokku pandud. Särtsu lisavad ja atmosfääri loovad vasetooni aktsendid armatuuril ja käpidemetel, manuaalselt eemaldatava kattega panoraamkatus ning kahevärviline miljöövalgustus. Kuigi interjööris kuvatud vasksus sobis ka valge demoauto salongi, on nimetatud värvivalik aga ainuõige Phoenix Orange tooni autole.

Istme disaini kombinatsioone on Fabiale saadaval lausa seitse ning kõik valikud põhinevad tekstiilil. Demosõiduki Elegance istmeid võib pidada tehniliselt uhkeimateks. Vasksete õmbluste ja pindadega toolid on üpris mugavad ning ei väsita väga sõitjaid ka pikemate reiside puhul. Asend on pigem püstine ja madal ning reguleerimisruumi on küllalt, et igas pikkuses juhid end rooli taga mugavalt tunda saaksid.

Ruumi osas tasub ikkagi aru saada, et tegemist on väikeautoga, aga nagu on Škodad ennegi näidanud, suudavad nad oma suurusest 100% ära kasutada ning selle tulemusel polegi Fabias mitmekesi sõites olukord nii hull. Neli täiskasvanut on mahutatav, aga kui mõnigi sõitja veidi pikem on, siis kipub jalaruumist selles tulbas väheks jääma. Pearuumi on aga üllatavalt palju ja seda ka olenemata valikulisest panoraamkatusest.

Teadagi, on Škoda mudelid väga praktilised ning läbimõeldud ning sarnaste omaduste poolest ei jää alla ka uhiuus Fabia. Salongi on võimalik soetada erinevaid lisasid ja laekaid, tänu millele saab esemeid paremini organiseerida. Juhiukse sisse on loodud süvis, kus saab hoiustada vihmavarju või lumeharja nii, et sulanud lumi jookseb ukse põhjast välja. Kütuseluugi ukse küljes on jääkaabits, mis funktsioneerib veel luubi ja rehvimustri sügavuse mõõtjana. 

Pagasiruumi on Fabias 343-380 liitrit, olenevalt varuratta, rehviparanduskomplekti või basskõlari olemasolust. Istmete kokkupakkimisel suureneb küll ruum lausa ligi muljetavaldava 1200 liitrini, kuid ka 380 liitrit on võrdväärne nõks suurema klassi mudelitega nagu Leon ja Golf. Praktilisust lisavad pagasiruumi võrgud, reguleeritav panipaik pakiruumi küljel, veosekinnitustõkised, kotikonksud ja panipaik vasaku rattakaare taga. Pikkade esemete vedamist hõlbustab kaasreisijaistme seljatoe täielikult alla pööramise võimalus.

Multimeediavalikus on saadaval 6,5-, 8- või ka demosõidukisse valitud 9,2-tollise puutetundliku ekraani süsteem. Armatuurist väljaulatuvana ei jää ekraan juhi vaatevälja, kuid on kasutamiseks mugavalt käeulatuses. Emakeelne süsteem on reageeriv, kiire ja visuaalselt lihtne ning tagasihoidlik. Menüüde vahel liikumise loogika mõistmine võtab mõne hetke aega, kuid on tegelikult täitsa kasutajasõbralik. Ekraani äärtel on ka puutetundlikud kiirteenupud menüüde vahel liikumiseks ning kahjuks pole helitugevuse muutmiseks säilitatud füüsilist rullikut. Heli osas on tänu mudeli üldisele vaikusele muusikat päris hästi kuulda, kuid valju helitugevuse korral on kõlarite kvaliteedipiir siiski saavutatav. Süsteemile on saadaval ka juhtmevaba Android Auto ja Apple Carplay. Kliimapaneel koosneb füüsilistest nuppudest ventilaatorite all ning on viisakas ja kasutajasõbralik.

Standardvarustuses on Fabia näidikutabloo veel siiski analoogkelladega, kuid sarnaselt demosõidukile on mudelile saadaval ka 10,25-tollise ekraaniga täisdigitaalne lahendus. Asetuselt on ekraan nähtaval kohal ning ka piisavalt kvaliteetne ja hele. Tarkvaraliselt sarnaneb Škoda süsteem arusaadavalt teistegi VAG-grupi tootjate lahendustega, kuid õnneks vaevuvad tootjad jätkuvalt looma omapäraseid graafikaid. Viimase puhul on Škoda otsustanud aga võrdlemisi monotoonseks ja rahulikuks jääda. Isikupärastamise osas on juhil võimalik valida viie erineva vaate ning mitmete kuvatavate sõidukiandmete vahel.

Demosõiduki kahekodaralise rooli disain on küll kindlasti maitse asi ning soovi korral saab selle lisavarustusest asendada ka kolmekodaralisega, kuid sõitmise osas on ka esimese puhul tegemist täitsa mugava valikuga. Käsitsedes pole tunnet, et rool käte vahel libiseks ning keerates jääb autost tugev ja kvaliteetselt kokkupandud tunne. Multifunktsionaalsust, mida standardvarustuse roolil praktiliselt polegi, lisavad kaheksa nuppu ja kaks rullikut, millest paremale kodarale asetatud seadistavad juhiabilisi ja näidikutablood ning vasakpoolsed multimeediat. Lihtsamaks sõiduaegseks kasutamiseks on nuppe õnneks piisavalt vähe ning nendele on loodud ka kerged reljeefsed liistud. Mugavamaks kasutamiseks on roolile saadaval ka soojendus ning sportlikumaks kasutamiseks käigulabad.

SÕITMINE

Fabia mootorivalikus on vaid bensiinimootorid töömahtudega vahemikus 1-1,5 liitrit ning kõik versioonid on saadaval vaid esiveolisena. Kütusekulu jääb keskmiselt kõikide mootorivalikute korral 5-6 l/100km vahele. Nõrgeim üheliitrine ja kolmesilindriline arendab 59 kW ning kandes jõu ratasteni läbi 5-käigulise manuaalkasti sooritab mudel 0-100 km/h kiirenduse 15,5 sekundiga ja saavutab maksimaalseks kiiruseks 179 km/h. Sama suur 70-kilovatine mootor kasutab sama käigukasti, kuid veidi võimsamana sooritab mudel 0-100 km/h kiirenduse 10,6 sekundiga ja saavutab maksimaalseks kiiruseks 195 km/h.

Üheliitrine 81 kW arendav mootor on saadaval nii 6-käigulise manuaal-, kui ka 7-käigulise automaatkastiga. Versiooni kiirendusaeg sajani on kümme sekundit ja maksimaalne kiirus 205 km/h. 1,5-liitrine võimsaim valik arendab aga 110 kW ning on saadaval vaid 7-käigulise automaatkastiga. Tema suudab mudeli sajani kiirendada kaheksa sekundiga ning saavutab suurimaks kiiruseks 225 km/h.

Demoautoks oli üheliitrise mootoriga ja automaatkastiga 81 kW arendav bensiiniajam. Kuigi andmetelt sellelt mootorilt palju loota pole, on tegemist siiski ühe üllatavalt usina mootoriga. Mootor reageerib kiiresti ning isegi mitmekesi sõites ei teki kohapealt lahkudes võõraid värinaid. Proovisõidu kestel õnnestus Fabia ka väikestviisi lumetormis proovile panna ja ausalt öeldes jätkus mudeli enesekindel ja turvaline sõit ka võrdlemisi keerulistes oludes. Veojõukontroll hoidis rattad püsivalt haakuvuses ning sõidutrajektoor püsis juhi otsustada ka lumest lükkamata teedel sõites. Kokkuvõtlikult pakub mudel head rahulikku ja turvalist sõidukogemust.

Nagu väikestel autodel ikka oli ka Fabia salongis väga hea nähtavus ja arusaam auto gabariitidest ja käitumisest. Manöövrite sooritamisel tulevad kasuks väike pöörderaadius ning hea kvaliteediga ja puhastiga tahavaatekaamera. Müra jõuab rehvidest ja mootorist salongi vähe ja pigem kaevuluukide pehmendajaks seadistatud vedrustus võimaldab soovi korral ka veidi dünaamilisemat sõitu. Viimase võimendamiseks on lisavarustuses saadaval ka 15 mm madalam sportvedrustus.

Fabia juhiabiliste hulgas on adaptiivne püsikiirusehoidja, sõiduraja hoidmine, automaatsed kaugtuled ning iseparkimine eesmiste ja tagumiste parkimisanduritega ja tahavaatekaameraga.

Kellele?

Väikeautode klassis võiks isegi öelda, et kui sul on vaja kompaktset linnasõidukit, millega üksi või kahekesi igapäevasõite sooritada, siis on Fabia üks parimatest valikutest. Mudel on silmapaistva välimusega, täis omajagu kaasaegset tehnoloogiat ja pakub mugavat, rahulikku ja turvalist sõidukogemust mõistliku hinnaga.

Väikeautode klassis võiks isegi öelda, et kui sul on vaja kompaktset linnasõidukit, millega üksi või kahekesi igapäevasõite sooritada, siis on Fabia üks parimatest valikutest. Mudel on silmapaistva välimusega, täis omajagu kaasaegset tehnoloogiat ja pakub mugavat, rahulikku ja turvalist sõidukogemust mõistliku hinnaga.

Auto andmed

Hind alates: 14 400€

Testitud mudeli info:
~20 000€
Bensiin
1.0 l
81 kW
5.5 l/100km
Esivedu
7-käiguline automaat
Max 205 km/h
0 – 100 km/h: 9.9 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST