Elektriautode teerajaja ja lipulaev Tesla esitles 2016. aastal oma taskukohast ja kompaktset elektriautot Model 3-e. Aasta hiljem jõudis mudel tootmisesse ning on tänaseks ettevõtte enimmüüdud auto. Model 3-e alternatiivideks on näiteks Polestar 2, Audi Q4 ja BMW iX3. Tänud Beast Rendile, tänu kellele saime sooritada proovisõidu Tesla Model 3-ga.
Tänaseks, kui Teslad on juba aastaid meie teedel liikunud, pole Ameerika elektriautod enam nii üllatuslikult silmapaistvad sõiduriistad. Kui pika ajalooga tootjad on tihti kasvõi oma esivõre disaini hoidnud kaubamärgina, siis elektriautode tuleku tõttu on nad olnud kohustatud tegema muudatusi üldises väljanägemises, aga täielikult elektriautodele keskendunud Tesla sisenes turule kohe väga stiilse ja minimalistliku disainiga ning jätab tänagi linnapildis lausa luksusauto mulje.
Model 3-e esiosa on küll ümar ja voolujooneline, kuid siiski pole masina pilk ebakindel. Kui esivõre puudumine välja arvata, siis on muus osas Model 3-e ninaosa igati klassikalise auto ilmega. Esituled on kaasaegsed ja väga hea valgustavusega. Kapoti alt leiame ka väikese pagasiruumi, kuhu mahub umbes kaks seljakotti.
Ka küljel jätkub voolujoonelisus ning puuduvad esiletõusvad kerejooned. Ukselingid on aerodünaamilised ning küljeaknad ilma raamideta. Kerekujult on Model 3 kupeelik, seega langeb katus tagareisijate pearuumi arvelt üpris varakult, aga avaruse eesmärgil on Model 3-es standardvarustuses panoraamkatus. Model 3-e standardvarustuses on ka 18-tollised veljed, mis on pikema sõiduulatuse nimel väga sileda ja lihtsa disainiga. Lisavarustuses on saadaval natukene õhulisema disainiga 19-tollised veljed ja Model 3 Performance versiooni korral saab mudel 20-tollised turbiini disainiga veljed.
Tagumiselt küljelt on Model 3 rahulikum. Disain on ümar ning voolujooneline ning kuna ka sisepõlemismootoritega autode hulgas on trendikas väljalasketorud põrkeraua taha ära peita, siis sobib Model 3 linnapilti nii hästi, et on oht märkamatuks jääda. Pagasiruumis on ruumi 425 liitrit.
Model 3-el on üks kõige minimalistlikum ja avaraim salong üldse. Kuna kogu tehnoloogia on seotud multimeedia ekraaniga, valitseb pea igal salongi paneelil puhtus. Isegi kindalaegas on vaid elektrooniliselt avatav.
Ruumi on Model 3-es üldiselt omajagu, aga pikemate reisijate korral võib murekohaks muutuda tagapingis reisijate pearuum. Elektrilised nahkistmed on mugavad, aga pole loodud just kõige sportlikuma sõidu jaoks. Keskkonsool on täielikult asjade hoiustamiseks ning stiilipuhtuse hoidmiseks on kõik laekad peale topsihoidjate suletavad. Ekraani all on ruumi kahe telefoni juhtmevabaks laadimiseks.
15-tolline puutetundlik ekraan täidab Model 3-e puhul nii näidikutabloo kui ka multimeedia rolli. Tarkvara on väga kiire ja kasutajasõbralik ning kuigi esialgu tundub isegi kiiruse vaatamine sellelt ekraanilt veider, siis sellega harjub väga kiirelt ära. Ekraanilt saab seadistada absoluutselt kõike autoga seonduvat ning lisaks veel mängida mänge, vaadata Youtube’i ja Netflixi, laulda karaoket ja kuulata muusikat sisseehittatud Spotifyst. Seega on autos võimalik teha paljusid asju, mis võivad aga kohati ka juhi tähelepanu tee pealt kõrvale tõmmata.
Nahkrool püsib käes kindlalt ning seda on imelihtne käsitada. Ka roolil jätkub minimalistlikkus, mistõttu leiame roolilt vaid kaks ümmargust nuppu. Vasak nupp juhib multimeediat ja parempoolne juhiabilisi.
Model 3-e pakutakse kolmes erinevas variandis:
Standard Range Plus suudab laadimiskorraga läbida kuni 448 km, sooritab 0-100 km/h 5.6 sekundiga, saavutab maksimaalselt 225 km/h ning on tagaveoline.
Long Range suudab laadimiskorraga läbida kuni 614 km, sooritab 0-100 km/h 4.4 sekundiga, saavutab maksimaalselt 233 km/h ning on nelikveoline.
Performance suudab laadimiskorraga läbida kuni 567 km, sooritab 0-100 km/h 3.3 sekundiga, saavutab maksimaalselt 261 km/h ning on nelikveoline.
Eestis levinud 55 kW laadijas võtab 0-80% laadimine aega umbes tund, 22 kW laadijas kuni kuus tundi ning tavalises pistikus üle ööpäeva.
Meie testsõidukiks oli Model 3 Standard Range Plus. Üldine sõidukogemus on Model 3-es ikkagi väga hea. Sõit on vaikne ja sujuv, kuid samas auto reageerib juhi tegevustele. Elektriauto äkilisus on mõistetav vaid ise järele proovides.
Model 3-e juhiabiliste hulgas on täielik isesõitmine, iseparkimine, liiklusmärkide tuvastamine ning vaieldamatult parima kvaliteediga 360-kraadine kaamerasüsteem. Samuti on Model 3-el sentry mode, mis võimaldab vaadata kõikide kaamerate salvestatut kuni tund aega tagasi ning mis jälgib auto ümbrust ka parkimise ajal
Tesla Model 3-e kohta võib küll öelda, et tegemist pole elektriautoga, mis on mõeldud linnas sõitmiseks. Tegemist on juba elektriautoga, mis on tänu sõiduulatusele ja mugavusele loodud ka pikemateks teeotsadeks. Kõige selle uhke tehnoloogia kõrval on Model 3 ka võrdlemisi ruumikas ja praktiline.
Tesla Model 3-e kohta võib küll öelda, et tegemist pole elektriautoga, mis on mõeldud linnas sõitmiseks. Tegemist on juba elektriautoga, mis on tänu sõiduulatusele ja mugavusele loodud ka pikemateks teeotsadeks. Kõige selle uhke tehnoloogia kõrval on Model 3 ka võrdlemisi ruumikas ja praktiline.
Hind alates: 40 990€
Testitud mudeli info:
– €
Elekter
239 kW
142 Wh/km
Tagavedu
Max 212 km/h
0 – 100 km/h: 5.6 sec