Kui 2018. aastal Toyota Corolla tootmise lõpetas, oli vaja Toyotal tuua Euroopa turule midagi uut suurte sedaanide konkurentsi. Selle katteks oli võtta aga pea 40 aastat tootmises olnud Camry, mis aasta varem oma kuuenda generatsioonini jõudis. Camry seob endas limusiiniliku sõidu ja voolujoonelise välimuse. Camry alternatiivideks on näiteks Volkswagen Arteon, Mazda 6 ja Opel Insignia.

VÄLIMUS

Camry disaini osas on kindlasti proovitud saavutada limusiinilikku välimust ning sellega on üllatavalt hästi hakkama saadud. Pikk sedaan on voolujooneline ja elegantne, sisaldades endas ka Toyota disaini elemente. Natukene takistas demosõiduki kerejoontel välja paistmast võrdlemisi igav hall värv.

Camry esiosa on justkui terav, aga samas on kõik kerejooned ümarad ja rahulikud. Suuri LED-esitulesid ühendab piklik õhuava, mille kohal on veel eraldiseisev kerepaneel, mis ei ühendu kapotiga. Põrkeraua alaosas on suurem õhuava, mida katavad horisontaalsed liistud, mis külgmistesse õhuavadesse suubuvad. Täies osas pole Camry õhuavad funktsionaalsed, kuid varjus olles ei paista need häirivalt silma.

Vaadates küljelt Camry proportsioone, paistab esimesena silma tõsiselt pikk ninaosa. Muus osas on kere soliidse välimusega ning välja paistavad vaid üksikud jõulisemad disainjooned. Kuigi üldiselt tundub Camry väga omapärane, siis tagaosa külgvaatel on aga võimalik näha sarnasust Alfa Romeo Giuliaga. Camryle on saadaval 17- ja 18-tollised veljed ning valik on sõltuv sõiduki varustusastmest. Üllataval kombel on ka 18-tollistest nii suure auto puhul täitsa piisavalt ja disainigi osas ületavad need ootusi.

Tagaosa on Camry kõige atraktiivsem ja õnnestunum külg. Peamiselt tõmbavad pilku uhked ja suured tagatuled, mille disain sarnaselt tagakülje kerejoontele üpris tugeva ja stiilse mulje jätab. Tore on ka näha, et olenemata pikaajalisest tegutsemisest hübriidide valdkonnas, jätab Toyota jätkuvalt väljalasketorud nähtavale kohale. Pagasiruum oleks kindlasti praktilisem, kui tegemist oleks luukpäraga, aga ka sedaani luugiga on võimalik üpriski palju pagasiruumi mahutada, sest ruumi on kokku 524 liitrit.

INTERJÖÖR

Camry salong on ajale natukene jalgu jäänud. Disain on lihtne, digilahendused aegunud ja ka kvaliteet pole igas kohas kiita. Osad nupud tunduvad identsed nendega, mis 10 aastat tagasigi Toyota mudelites olid. Kuigi visuaalselt on üritatud muuta Camry armatuuri uhkemaks, on selles siiski säilinud Toyota omapära ja lihtsus. Kui aga hoida kahe käega roolist kinni ning keskenduda sõitmisele, siis üldiselt neid aspekte ei märka ning viibimine on siiski piisavalt meeldiv.

Ruumi on Camrys küll ja veel. Salongi mahub väga vabalt neli täiskasvanut, ilma et esineks pea- või jalaruumipuudusi. Nahast istmed on mugavad ja toetavad keha, et väsimust ei tekiks. Mugavusfunktsioonidena on neljal kohal olemas istmesoojendus ning esireas on saadaval ka jahutus. Samuti on võimalik kõikidel kohtadel muuta istme asendit, et reisid mugavalt mööduksid. 

Tagaistmel reisides on ainukeseks miinuseks, et C-pillar varjab üsna palju vaatest, kui pea vastu tuge toetada, aga muus osas on tagapingis sõitmine küll väga luksuslikuks proovitud muuta. Käetoe sisse ehitatud paneelist on võimalik muuta kliimaseadeid, liigutada elektriliselt tagumise rea seljatoe kallet ning muuta ka multimeedia seadeid. Seega võib tagareas reisides tunda end kui limusiinis, kui rooli oma isiklik autojuht lubada.

Multimeedia osas oleme eelnevaltki näinud, et Toyota süsteemid võivad olla töökindlad ja lihtsad, kuid ei võlu oma aegunud tarkvaradisainiga. 7- või 9-tolline puutetundlik ekraan on jätkuvalt asetatud armatuuri parajalt kõrgele ning käeulatusse. Menüüde vahel liikumiseks ümbritsevad ekraani väikesed kummist nupukesed ning õnneks on helitugevuse muutmiseks alles jäetud füüsiline rullik. Kliimapaneel on samuti lihtne ja minimalistlik, aga see tagab jällegi arusaama ja mugava kasutamise.

Camry näidikutabloo koosneb kahest analoogkellast, millel kuvatakse kiirust ja hetkelist võimsuse kasutamist. Kahe kella vahele on aga asetatud ka digitaalne ekraan, millel kuvatu on vajalik ja selge, aga visuaali poolest pole süsteem kuigi atraktiivne. Camryle on saadaval ka HUD-ekraan, millele on aga keeruline fokusseerida, mistõttu võib see sõitmist tõsiselt häirida.

Ka rooli osas on Camry praktiliselt identne teiste Toyota mudelitega. Võrdlemisi suure läbimõõduga kolmekodaraline rool püsib kindlalt käes ning on üsna kergegi, aga tuntavalt võiks mudeli hinna kohta olla rool natukene kvaliteetsematest materjalidest. Nuppude asetus on tasane, mistõttu peab õigele kohale pihta saamise nimel vahepeal pilgu teelt roolile tõmbama. Parempoolsel kodaral on peamiselt juhiabiliste nupud ning vasakpoolsel kodaral multimeedia ja näidikutabloo nupud.

SÕITMINE

Toyotadele omaselt on ka Camry saadaval vaid hübriidi näol. Selle mudeli näol on valikus ainult ühte tüüpi 2.5-liitrise bensiinimootoriga hübriidlahendus, mis on läbi CVT automaatkasti ühendatud vaid esiratastega.

Mootori osas on sellel hübriidlahendusel jõudu ja äkilisust küll, et ka nõnda suure autoga hoo kogumine lihtne oleks. Probleemkohaks osutub Camry puhul hoopis aeglane sõitmine ja manööverdamine. Vedrustus on pehme, müra kostub salongi vähe ning sõiduk püsib kindlalt teel. 

Kuna auto on mõõtudelt üpris kogukas ning istumisasend siiski madal, võib kitsastes oludes auto suuruse tajumine keeruliseks osutuda. Seda segab veel tõsiasi, et autoga on väga raske hoida ühtlast madalat kiirust, sest mudel eelistab pigem kas paigal seista või siis juba manööverdamiseks liigse kiirusega kulgeda. Parkides on abimeesteks ka parkimisandurid ja kaamerad, mille kvaliteet ei ole küll sellel kümnendil vastuvõetav.

Camry juhiabiliste hulgas on adaptiivne kiirushoidik, ristsuunas läheneva sõiduki hoiatussüsteem, pimenurga jälgimissüsteem, sõidureas püsimise abisüsteem, parkimisandurid ning esi- ja tahavaatekaamera.

Kellele?

Camry täpset klientuuri on väga raske arvata. Osaliselt võiks arvata, et juht võiks soovida nii-öelda luksussedaani madala hinnaga ja hea vastupidavusega, aga tänapäeval pole Toyota enam konkurentidest kummagi aspekti osas märgatavalt tugevam. Suuruse osas on Camry sobilik pereautoks ning olemuselt sobib ka äriklassi sõidukite hulka.

Camry täpset klientuuri on väga raske arvata. Osaliselt võiks arvata, et juht võiks soovida nii-öelda luksussedaani madala hinnaga ja hea vastupidavusega, aga tänapäeval pole Toyota enam konkurentidest kummagi aspekti osas märgatavalt tugevam. Suuruse osas on Camry sobilik pereautoks ning olemuselt sobib ka äriklassi sõidukite hulka.

Auto andmed

Hind alates: 31 400€

Testitud mudeli info:
– €
Bensiin + elekter
2.5 l
160 kW
5.5 l/100km
Esivedu
CVT automaat
Max 180 km/h
0 – 100 km/h: 8.5 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST