Toyota Highlander Elke Auto Proovisõit Eesti Tallinn Arvustus

Millenniumi vahetuse ajal turule tulnud Highlander on tänaseks jõudnud oma neljanda generatsioonini. Suuruse poolest mahub mudel RAV4 ja Land Cruiseri vahele. Ka visuaalselt on näha, et mudel on disainitud Ameerika turule. Highlanderi alternatiivideks on näiteks Volkswagen Touareg, Volvo XC90 ja Lexus RX. Autojaam viskas 7-kohalisele linnamaasturile pilgu peale.

VÄLIMUS

Laias laastus võib väita, et Highlander on justkui välja venitatud versioon RAV4-st, aga kujunduslikult on tegemist elegantsema ja uhkema ilmega autoga. Demoauto oli varustatud Premium varustusastmega, millega suuri välimuslikke muutusi ei kaasne.

Highlanderi kõrge nina on läbitungiva pilguga ning disainilt viisakalt silmapaistev. Disainijooned on jõulised ning lisavad põrkeraual ja kapotil masinale sportlikkust. LED-esituled on kaasaegsed ja valgustavad hästi. Õhuavad on küll kohati ebafunktsionaalsed, aga selle mudeli puhul need liialt ei häiri. 

Küljelt annab Highlander peaaegu väikebussi mõõdu välja. Disain on võrdlemisi rahulik ja kerejooned kumerad. Highlanderil on valmisolek ka maastikusõiduks, millele vihjavad suured rattakoopad ja kliirens, mida on lausa 20 sentimeetrit. Veljevalikus on 18- ja 20-tollised valuveljed ning valik sõltub vaid varustuspaketist. 20-tollised näevad head välja, ent 18-tollistest jääb visuaalselt kindlasti natuke väheks. 

Tagaosa pole küll liialt esiletükkiv kui teised vaated, kuid jätkub siiski ühtne kumer ja elegantne disain. Elektriline pagasiluuk on mõnusalt suur ning ka pagasiruumi on omajagu. Kui kokku klappida mõlemad tagumised pingiread, on ruumi 1900 liitrit, kui vaid tagumine rida, siis 650 liitrit ning kui on vaja ka viimaseid istekohti, on pagasiruumi 332 liitrit. 

INTERJÖÖR

Highlanderis on uskumatult uhke ja mugav salong, kuid kvaliteet võiks olla parem. Sama saab öelda ka materjalide kohta. Salong on üldiselt avar ja nähtavus küllaltki hea. Kindlasti konkurentsivõimeline ka kõrgema hinnaklassi tootjate mudelitega.

Highlanderis on väga mõnus viibida ja reisida. Esireas on palju ruumi ning elektrilised nahkistmed liiguvad piisavalt ja on mugavad. Asendi muutmise võimalus on ka keskmises reas ning ka seal on ruumi, kui just pole soovi paigutada kedagi kolmandasse ritta, mis juhul on vaja keskmist rida kindlasti ette poole liigutada, sest muidu on jalaruum viimases reas olematu. Esemete hoiustamiseks on üldiselt ruumi küll, aga juhtmevaba telefonilaadija võiks olla paigutatud käetoest väljapoole.

Multimeedia osas on lõpuks näha Toyota edasiarengut. Laiekraan on puutetundlik, kõrge resolutsiooniga ning lõpuks on ära kaotatud ka odavad kiirteenupud. Tarkvara on sarnane teiste mudelitega, aga näeb laial ekraanil omajagu parem välja ning on ka kasutajasõbralik. Kliimasätete muutmiseks on nupud ja rullikud ekraani all ning muudetavad väärtused kuvatakse ekraanile.

Suurel näidikutablool on kaks analoogkella, millel kuvatakse kiirust ja energiakasutuse kogust. Kellade vahel on ekraan, kust on võimalik igasugust erinevat infot välja lugeda. Süsteem on loogiline, aga infot võiks valikutes jätta vähemaks. Highlanderile on võimalik soetada HUD-ekraan ja ka digitaalne tahavaatepeegel.

Highlanderi rool on mõnusast materjalist ja olenemata sellest, et nupud on tasapinnalised, on kasutamine üpris mugav. Parempoolsel kodaral on juhiabiliste nupud ning vasakpoolsel kodaral multimeedia ja näidikutabloo nupud. Veidral kombel on rooli küljes ka uhked käigulabad, mis CVT käigukasti puhul on praktiliselt kasutud.

SÕITMINE

Erinevalt teistest turgudest, kus on valikus ka V6 mootor, on Euroopas Highlanderi mootorivalikus vaid 2.5-liitrise bensiinimootoriga hübriid, mis arendab 184 kilovatti. Highlander on saadaval vaid nelikveolisena.

Antud mootoril on nii tõmmet kui ka äkilisust nii suure auto jaoks piisavalt. Kui muidu kaob vahel suurte ja raskete autodega sõites sõidutee tunnetus ära, on Highlanderi käitumine üllatavalt pea alati ettearvatav. Vedrustus on hea ja pehme ning sõit mugav.

Highlanderi juhiabiliste hulgas on pimeala monitor, tagant ristsuunas läheneva sõiduki hoiatus, kokkupõrke ennetussüsteem, roolimisabi kokkupõrgete vältimiseks, sõidurajalt lahkumise hoiatussüsteem, liiklusmärkide jälgimise süsteem, sõiduraja abisüsteem Lane Trace Assist, 360-kraadine kaamera ja adaptiivne püsikiirusehoidja.

Kellele?

Highlanderi potentsiaalset omanikku peaks meelitama selle auto praktilisus. Olgu selleks siis võime vedada üle nelja kaasreisija või rohkelt pagasit. Samas on tegemist aga igapäevaautoga, sest mudelis on meeldiv viibida ja sõit on samuti mõnus.

Highlanderi potentsiaalset omanikku peaks meelitama selle auto praktilisus. Olgu selleks siis võime vedada üle nelja kaasreisija või rohkelt pagasit. Samas on tegemist aga igapäevaautoga, sest mudelis on meeldiv viibida ja sõit on samuti mõnus.

Auto andmed
Toyota Highlander Elke Auto Proovisõit Eesti Tallinn Arvustus

Hind alates: 44 900€

Testitud mudeli info:
– €
Bensiin
2.5 l
184 kW
7 l/100km
Nelikvedu
CVT
Max 180 km/h
0 – 100 km/h: 8.3 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST