Sel aastal oma 70. sünnipäeva tähistav Land Cruiser on pannud aluse Toyota maasturite põlvkonnale. Üheksanda generatsiooni Land Cruiser on kombinatsioon linnasõidu mugavusest ja maastikusõidu võimekusest.
Panime Land Cruiseri proovile, et selle omapäradest aru saada.

VÄLIMUS

Land Cruiseri disain on olenemata vanusest väga moodne ja silmapaistev. Suured esituled ja lai esivõre jätavad mulje, et masinat ei peata miski. Kõrgel asuv stange võimaldab kuni 32° nurgast üles sõitu ning üleüldist kliirensit on mudelil ligi 22cm.

Külgvaatest on Land Cruiser üpris nurklik ning meenutab lausa kaubikut. Suured rattad, aknad ja uksed. Veljevalik piirdub 17- ja 18-tolliste velgedega, välimuselt on suuremad uhkemad, aga maastikusõidul on väiksemad praktilisemad. Masin suudab ületada 21° tipu.

Tagaosa on justkui üks suur sein. Masinal on maasturitele omane külje peale avanev pagasiluuk, mille akna osa saab omakorda üles tõsta. Tagumise stange kõrgus võimaldab kuni 24° nurga ületust.

INTERJÖÖR

Kuna mudeli värskeim generatsioon on juba 13 aastat turul olnud, paistab esialgu kogu süsteem vanamoodne, aga arvestades masina potentsiaalset klientuuri on kõik vajalik olemas ja töökindel.

Land Cruiseri interjööri kujundades on esmakohal kindlasti olnud praktilisus. Salongis on palju ruumi ning mugava asendi leiab olenemata sellest, et tool vertikaalselt ei liigu. Tagareas on ruumi piisavalt ning väheks võib jääda ainult juhul, kui kaks pikemat isikut üksteise taha mahutada vaja  on. Auto pagasiruumi mahub palju pagasit – lausa 640 liitrit. Pagasi peale laadimine võib aga auto kõrguse tõttu keeruline olla.

Armatuuri kõrgeimal kohal asub üheksa-tolline multimeediaekraan. Igapäevaseid tegevusi on puutetundlikul ekraanil lihtne sooritada, aga sätetesse süvenedes jäävad mõned sektsioonid segaseks. Ekraani all paiknevad aga füüsilised nupud konditsioneeri sätete muutmiseks. Head sured nupud ning ühtselt mõistetavad ikoonid. Kahjuks on masinas vaid kaks kliimatsooni.

Sõiduabiliste ja off-road funktsioonide muutmiseks asuvad paneelid kummalgi pool rooli ja armatuuril kliimasätete all. Rooli taga asuvate nuppude kasutamine on esialgu keeruline ning nõuab tee pealt pilgu ära tõmbamist, aga õnneks pole sõidu ajal neid lüliteid väga vaja puutuda.

TUTVU LAND CRUISERI MULTIMEEDIAGA

SÕITMINE

Optimaalse sõidukogemuse jaoks on hästi kombineeritud tõelise maasturi omadused linnamaasturi omadega. Sõit on väga pehme ja sujuv. Mootoril on parajalt tõmmet liikluses kiirendamiseks ning ka jõudu maastikul end kõikjalt läbi vinnata. Tõsiseks off-roadiks on masinal ka low-range mode, mis veel omakorda mootori tööd maastikul sõiduks optimiseerib.

Auto suurust on juhi kohalt üpris raske esialgu hinnata, muud sõidukid paistavad väikestena ning oma sõidurajal püsimiseks tuleb pidevalt peegleid jälgida. Õnneks abistab teel püsimist sõidurajal hoidmise süsteem ning manööverdamist aitab 360° kaamera, mis madalatel kiirustel ise aktiveerub.

Ka looduslikel pinnastel saab Land Cruiser hästi hakkama ning jänni ei jää ta ei mägistel ega kivistel teedel. Abiks on low-range mode ja keskdiferentsiaali lukustusvõimalus. Väga liivasel või mudasel pinnal tuleks aga valida sõiduks sobiv rehvikomplekt, sest muidu võib masin põhja peale kinni jääda.

Samuti on Land Cruiser valmis konksu otsas vedama kuni 3.5 tonnist järelkäru.

Kellele?

Land Cruiser on sobilik mudel isikutele, kes peavad igapäevaselt sõitma maastikuradu. Tõsi, masin saab suurepäraselt hakkama ka linnas, aga selle jaoks ta loodud pole. Potentsiaalne omanik peaks autost ootama ruumi ja jõudu inimeste ja pagasi vedamiseks.

Land Cruiser on sobilik mudel isikutele, kes peavad igapäevaselt sõitma maastikuradu. Tõsi, masin saab suurepäraselt hakkama ka linnas, aga selle jaoks ta loodud pole. Potentsiaalne omanik peaks autost ootama ruumi ja jõudu inimeste ja pagasi vedamiseks.

Auto andmed

Hind alates: 40 200€

Testitud mudeli info:
60 700€
Diisel
2.8 l
150 kW
9.9 l/100km
Nelikvedu
6-käiguline automaat
Max 175 km/h
0 – 100 km/h: 9.9 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST