Juba 1994. aastal tootmisesse jõudnud RAV4 on läbi aegade olnud üks ikoonilisemaid maastureid. Peale kuut edukat aastat jõudis RAV4 viienda generatsioonini, muutes omajagu välimust, aga jäädes ikka enesekindlalt Toyotaks. RAV4ja alternatiivideks on näiteks Honda CR-V, Ford Kuga ja Renault Austral. Viskasime pilgu peale, mida Jaapani suurtootja linnamaasturite hulgas pakub.
Võrreldes eelmise versiooniga, on RAV4 muutunud jõulisemaks ja ka visuaalselt suuremaks ja atraktiivsemaks maasturiks. Mõõdud on aga praktiliselt võrdväärsed vanema mudeliga. Disainilt võib öelda, et Toyota on päris hästi ajaga kaasas käinud ning RAV4 näeb igati kaasaegne ja viisakas välja.
RAV4ja esiosa on väga kandiline ning esikülg on praktiliselt risti maapinnaga. Dünaamilised kerejooned muudavad põrkeraua mitmepalgelisemaks, ning suured õhuavad muudavad mudeli ilme enesekindlamaks. Suure maasturi puhul ei häiri ka kohati kasutatud võltsõhuavad. LED-esituled valgustavad teed hästi ning sobivad üldise disainiga.
Küljelt avaldub veelgi rohkem masina suurus ning rahulikult jätkub ka nurgeline disain. Isikupära annavad kandilised rattakoopad ja ka 19-sentimeetrine kliirens. Veljevalik ulatub RAV4jal 17-st 19 tollini. Disainilt on kõik veljed lihtsad ja suuruselt piisavad hea välimuse jaoks 19-tollised. Proovisõiduautol olid küljes 18-tollised veljed.
Tagaaken on väikese kalde all ning selle kohal ka sportlikkust lisav tiib. Tagatuled kannavad edasi nurgelist kujundust ning neid ühendab efektne kroomliist. Väljalasketorud on küll üsna peidus, aga õnneks pole need imitatsioonidega asendatud. Lisavarustuse puhul on suur pagasiluuk elektriline ning peidab enda taga 580 liitrit pagasiruumi.
Visuaalselt on RAV4ja interjöör ikkagi tuntavalt Toyota, aga mugavuselt on kõrgema varustusastmega mudelites väga mõnus ja hea olla. Materjalid on kvaliteetsed, aga kohati teevad paneelid survet avaldades kriginat. Disain on rahulik ning rõhutud on salongi praktilisusele.
Ruumi on mudelis omajagu ning võrdlemisi vabalt mahub ka viis reisijat. Nahkistmed on mugavad ning hoiavad hästi paigal. Soovi korral on esiistmetele võimalik soetada ventilatsioon ja ka soojendus. Mõeldud on ka väiksemate esemete peale, mille hoiustamiseks on süviseid ja laekaid tehtud.
Multimeediaekraan ulatub välja armatuuri ülaosast ning on asetatud loogilisse kohta, et puutetundlikult seda käsitada saaks. Süsteemi tarkvara on nagu Toyotadel ikka – väga lihtne, aga loogiline ja funktsionaalne. Kiiremaks navigeerimiseks on otseteenupud ekraani külgedel ja helitugevuse muutmiseks ka füüsiline rullik. Kliimasätete muutmiseks on eraldi paneel armatuuri keskosas, kus on kõik loogiline ning väga mõnusad rullikud temperatuuri muutmiseks. Vaid istmesoojenduse lülitid on natukene veidralt asetatud ning ka kehva kvaliteediga.
RAV4ja näidikutabloo koosneb ühest ekraanist paneeli keskkosas ja analoogsetest energia kasutamise, kütusetaseme ja mootori temperatuuri näidikutest. Süsteemis pole midagi väga erilist, aga kõik on juhile selgesti arusaadav.
Rooli on üpris mugav ja hea käsitseda, aga natuke jätab sõites odavama auto tunde. Nupud on asetatud loogiliselt, aga ka need võiksid olla kvaliteetsemad. Vasakul kodaral on nupud multimeedia juhtimiseks ja paremal kodaral asuvad juhiabiliste lülitid.
RAV4ja mootorite valikus on üks 130-kilovatine bensiinimootor, mis on saadaval esi- ja nelikveolisena ning automaat- ja manuaalkastiga. Võimsama mineku jaoks on saadaval ka 2.5-liitrine hübriidlahendus, mis toodab nelikveolisel mudelil 165 kilovatti ja esiveolisel natukene vähem. Suurem mootor on saadaval vaid automaatse käigukastiga.
Demoautol oli 165-kilovatine hübriidlahendus. Sõit on sujuv ja minek piisavalt hea, aga CVT käigukastidele omaselt väga sportlikkust oodata ei tasu. Veidralt kostub aga pidurduse lõpus elektrimootorist hääl, mis tekitab vahel tunde nagu oleks ümbruses alarmsõiduk. Vedrustus on hea pehme ja mudel püsib kindlalt teel.
RAV4ja juhiabiliste hulgas on nõlvalt laskumise abi, pimealamonitor, tagant ristuva liikluse hoiatus, liiklusmärkide tuvastussüsteem, kohanduv kiirushoidik, reahoidja, parkimisandurid ja kaamera.
RAV4 on üks korralik pereauto, millega on hea vedada inimesi ja ka pagasit. Juht peaks ootama autolt kõige enam praktilisust ning selle kõrval soovima ka võrdlemisi mugavat ja ökonoomset sõitu.
RAV4 on üks korralik pereauto, millega on hea vedada inimesi ja ka pagasit. Juht peaks ootama autolt kõige enam praktilisust ning selle kõrval soovima ka võrdlemisi mugavat ja ökonoomset sõitu.
Hind alates: 23 500€
Testitud mudeli info:
– €
Bensiin + elekter
2.5 l
165 kW
5.8 l/100km
Nelikvedu
CVT
Max 180 km/h
0 – 100 km/h: 8.1 sec