2022. aastal näitas värskelt rebrändingu läbinud Renault’ Megane E-Techiga esmakordselt oma uut ja värsket ajastut ning sihti. Samal aastal jõudsid aga uus kaasaegne logo ja stiil ka sisepõlemismootoritega masinateni, kui Renault’ esitles Kadjari järeltulijana verivärsket Australit, mille nimi oli tootjal kaitstud juba 2005. aastast. Esialgu võtab Austral brändi ainsa linnamaasturina üle vaid Kadjari ja Koleose järje, kuid vihjete põhjal on lähiajal kupeemaasturliku Australi näol asendust oodata vahest ka Arkanale. Austral on ka esimene mudel, mille tippvarustus kannab Renault’ sportliku sõsarbrändi Alpine nime ja logo. Australi alternatiivideks on näiteks Peugeot 3008, Audi Q3, BMW X1, Opel Grandland, Alfa Romeo Tonale, Volkswagen Tiguan ja platvormivennas Nissan Qashqai.

VÄLIMUS

Sarnaselt rombi säilimisele Renault’ uues logos, on tootja ka uute mudelite välisilmes sidunud brändi masinatele iseloomulikud tunnusjooned ja elemendid värske ning kaasaegsema ilmega. Selle tulemusel on ka uhiuus ja omapärane Austral siiski äratuntavalt Renault’lik ning seda ainult heas mõttes, sest värske Austral näeb oma eelkäijatest omajagu nägusam ja stiilsem välja. Tore on ka näha, et olenemata suure kontserni platvormist, pole Australil visuaalseid sarnasusi oma platvormivennastega. Suuruse osas jääb Austral pea igal teljel täpselt oma eelkäijate gabariitide vahele, jagades suurusklassi enim BMW X1-e ja Alfa Romeo Tonalega. Visuaalselt näeb Austral aga viimastest isegi veidi suurem välja. Kerevärvide osas pakub Renault’ Australile kuut erinevat tooni, mille hulgas erineva viimistlusega mustvalgeid varjundeid ning punane ja sinine värv. Kõik toonid on saadaval ka veidi omapärasema ja uhkema kahevärvilise lahendusega, mille korral on mudeli katuseosa koos piilaritega must. Lihtsamad kaks varustust saavad standardist valge värvkatte, ülejäänud punase ning meie arust on omapäraseim ka demoautot katnud satiinine hall värv.  

Australi ninaosas on Renault’l õnnestunud üks ülimalt sisutihe, kuid stiilipuhas disain, millele lisavad jõulisust rõhutatud kerejooned ning tugevate reljeefsustega kapott. Äratuntava pilgu loovad brändile omased C-tähe kujulised hea valgustavusega esituled ning neid ühendav keskelt laienev omapärase mustriga iluvõre, mille tsentris hiiglaslik tasapinnaline Renault’ logo. Viimast pole läikiva pinnaviimistluse tõttu aga kohati mõne nurga alt näha. Stangel ümbritseb kergelt robustse splitteri kohal asuvat trapetsikujulist õhuava kaht noolesaba meenutav disainpaneel, mille otstes äärmiste õhuavade imitatsioonid.

Küljelt on Austral omajagu klassikalisema ja rahulikuma lähenemisega, kuid ka seal paistavad välja iseloomu lisavad jõulised kerejooned rattakoobaste ümbruses ning uste alläärtel. Lisaks aitavad rataste kohal asuvad kerejooned tulede kontuuride pikendustena siduda erinevate külgede disaini, tänu millele näeb Austral terviklikum ja stiilsem välja.  Klassikalise linnamaasturi kerekuju järgiva Australi siluett on Renault’dele omaselt pea terves ulatuses kumer ja voolujooneline ning vaid põrkeraudade ja tagatiiva kohal paistavad silma kerged profiili teravused. Maastrulikkust lisavad küljele kergelt kandilised rattakoopad ning alläärt ümbritsev musta värvi paneelide riba. Reaalset kliirensit on Australil aga 17 sentimeetrit, mida on kolm sentimeetrit vähem kui eelkäija Kadjaril.

Valuvelgede osas pakub Renault’ Australile 17-, 19- või 20-tollised velgesid, kuid valimisvabaduse asemel on veljed rangelt seotud mudeli varustusastmega. Lihtsaim Equilibre varustus saab 17-tollised, järgnev Techno 19-tollised ja ülejäänud varustused 20-tollised valuveljed, mida on kolmele varustusele kahe erineva disainiga. Testitud mudelil olid all 20-tollised “Daytona” disainiga veljed, mis nii disaini, kui läbimõõdu poolest Australile igati sobilikud.

Australi kõige tagasihoidlikumaks küljeks on aga sujuvate kerejoontega tagaosa, kus mängivad peamist rolli üpris suured C-tähe kujulised tagatuled, mis pea Renault’ logoni ulatuvatena näevad tänu oma lahedale ja detailsele sisedisainile väga omapärased välja. Tagaakna kohale on loodud kergelt katust pikendav tagatiib ning stangelt leiame jõulise difuusoriala, mille tagant paistab ka reaalne väljalase. Olenemata tagasihoidlikusest näeb aga tagaosa väga hea välja ning ühildub teistel külgedel kuvatud stiiliga.

INTERJÖÖR

Salongi poolel on Austral brändi esimene sisepõlemismootoriga auto, millel Renault’ värskeima lähenemisega interjöör, mida nägime esimest korda Megane E-Techis. Üldine stiil on kaasaegne ja omapärane ning materjalid kvaliteetsed ja meeldivad. Kasutajakogemust muudavad paremaks läbimõeldud funktsioonid ning arvestatav praktilisus. Alpine tippvarustuse korral ehivad ja muudavad salongi sportlikumaks erilisemad materjalid, Prantsusmaa lipud istmete äärtel ja lipu värvides õmblused. Peale veidi logiseva keskkonsooli, on ka ehituskvaliteet üpris hea.

Standardist saab Austral tekstiilkattega istmed, kuid tänu Alpine tippvarustusele, olid demosõiduki istmed kaetud uhkeima tekstiili ja alcantarat kombineeriva kattega, mis väga kvaliteetne ja mugav. Istmed ise on üpris õhukesed ja kergelt korvika lähenemisega, pakkudes toekat ja kergelt sportliku istumisasendit, mis hoiab sõitjaid paigal ka veidi käänulistel teedel. Küll aga peab jäikade küljetugede ja istmepindade tõttu leidma väga mugava asendi, sest vastasel juhul hakkab asend pikematel sõitudel väsitama. Viimase vastu aitab juhikohale valikvarustuses pakutav istmemassaaž. Üldine istumisasend on maasturlikult püstine ning rohke reguleerimise ruum võimaldab mugava asendi leida pea igat kasvu reisijal. Esiistmetele on saadaval mälufunktsiooniga elektriline reguleerimine ning soojendus. Tagareas on asend veidi püstisem, kuid iste tänu pehmematele polstritele võrdväärselt mugav. 

Ruumikuse osas on Austral kindlasti tugevam kui eelkäija Kadjar, kuid päris Koleose tasemele mudel ei küündi. Pikiteljel kaks kahemeetrist üksteise taha pigem ei mahu, kuid keskmist kasvu täiskasvanu ja kahemeetrine küll. Pearuumi on igal kohal pikematelegi ning olenemata mugavast keskmisest istmest tagareas, on laiuses ruumi ikkagi vaid kahele täiskasvanule. Nelja keskmist kasvu täiskasvanuga saab Austral aga kenasti hakkama, olles seega ka sobiv mudel pereauto rolli. Atmosfääri poolest on Australi salong tänu materjalidele ning disainile kaasaegselt hubane ja pimedal ajal sõites aitab meeleolu luua ka mitmevärviline miljöövalgustus, mis soovi korral ise aegamisi tooni vahetab. Avaruse võimendamiseks on Australile saadaval panoraamkatus, kuid ka küljeakendest pääseb arvestataval määral valgust salongi. Esemete hoiustamiseks on Australi salongis kahe süvisega keskkonsool, mille kohal liigutatav kate käetoe, telefonihoidjaga ja lihtsasti ligipääsetava juhtmevaba laadimise pinnaga, keskpärane käetoe alune laegas, suur ja universaalse kujuga kindalaegas ning keskpärased uksetaskud. Tagumine rida saab topsihoidjatega käetoe.

Kerghübriidse põhja korral on Australil pagasiruumi täpselt 500 liitrit, mida saab liikuva teise istmerea korral laiendada kuni 575 liitrini. Veidi väiksema Škoda Karoqi vastu Austral küll nende numbritega ei saa, kuid oma suurusklassis on tegemist pigem keskmisest ruumikama mudeliga. Pagasiluugi ava on parajalt suur ning avaneb uhkematel varustustel elektriliselt. Pagasiruumile endale lisavad praktilisust kerged taskud külgedel, lisa ruum põranda all ning veidi kasutud konksud. Laadimiskünnis on pagasiruumi põranda suhtes madal, kuid üpris pikk.

Multimeedia jaoks on Australi armatuuril olenevalt varustusest 9- või 12-tolline püstise asetusega puuteekraan, mis kergelt juhi poole suunatuna on täpselt reisijate käeulatuses ning vaateväljas. Tarkvaraliselt jookseb uus Renault’ multimeedia Androidi operatsioonisüsteemi peal, tänu millele on süsteem mõnusalt kiire, kasutajasõbralik ning ka visuaalselt kaasaegne. Peamiste menüüde ja funktsioonide ülesehitus on loogiline ning kasutamine kasutajasõbralik ning koduvaatel saab sõitja endale ka meelepärastest vidinatest sobiva kuva kokku panna. Vaid täpsemate seadete paigutus võiks menüüdes veidi loogilisem olla. Lisaks klassikalistele funktsioonidele kasutab tänu Androidile Australi multimeedia navigeerimiseks Google Mapsi ning soovi korral saab lausa Play Poest meelepäraseid meediarakendusi juurde laadida. Riistvaraliselt on multimeedia kvaliteetse ekraaniga ning opereerib läbivalt võrdlemisi kiirelt. Meie testimisel esines süsteemil kohati probleeme vaid Bluetooth ühenduse hoidmisega, kuid vähemalt meedia esitamise osas katavad selle mure süsteemile juurde installeeritavad rakendused. Helisüsteemi osas oli testitud Austral varustatud uhkeima Harman Kardon lahendusega, mis küll ei üllata, kuid esitab palasid väga puhtalt ja dünaamiliselt. Vaid helitugevuse vahemiku tipu poole on tajuda mitmetasandilisuse kadu. Kliimasätted on stiilselt jagatud osadele multimeedia alläärel paiknevatele digitaalsetele nuppudele ning füüsilistele lülititele ekraani alläärel. Lahendus näeb väga hea välja ning on ka üpris kasutajasõbralik ning üheselt mõistetav. Lisaks on kõik füüsilised lülitid õnneks ka mõlematpidi funktsioneerivad. Viimane kõlab küll loogilisena, kuid osade teiste tootjate puhul esineb palju visuaalselt sarnaseid lüliteid, mis töötavad vaid ühtepidi.

Mudelile juba standardist paigaldataval täsidigitaalsel näidikutablool kuvab sõidu ja sõiduki andmeid 12.3-tolline ekraan, mis on läbi rooli ava üpris täpselt nähtav ning olenemata varjuki puudumisest ei peegelda ka häirivalt välist valgust. Riistvaraliselt on ekraan mõnusalt terava ja selge kuvaga ning olenemata võrdlemisi pikkadest animatsioonidest, mida esitatakse vaadete vahetamisel, opereerib süsteem üldiselt siiski kiirelt ja sujuvalt. Tarkvara poolest on süsteemil neli põhivaadet, mis erinevad stiili ja info tiheduse poolest, kuid tuginevad kõik jaotusele, kus peamine info jääb äärmistele kolmandikele. Kõikidel vaadetel on info üldiselt kiirelt leitav ning parempoolsel kolmandikul saab juht kiirelt valida ka erinevate peamiste infotüüpide vahel. Navigatsiooni juhiste järgi liigeldes saab näidikuekraanil täies suuruses avada ka Google Maps navigatsiooni. Visuaalselt on tarkvara igati kaasaegne ja kaunis ning graafikate aktsentvärv vahetub koos miljöövalgustusega. Australi uhkematele varustustele on saadaval ka informatiivne ning selge peegeldusega 9.3-tollise ekraaniga esiklaasinäidik.

Australi juhtimiseks asub juhikoha ees kergelt kandilise roolirattaga kolmekodaraline, mis samuti pea identne Megane E-Techis kogetule. Testitud Australi puhul lisas eripära aga Alpine varustusega kaasnev Prantsusmaa lipuvärvides nahkkatte õmblus ja seemisnahaga kaetud rooliratta alumine pool. Ka ülejäänud rooli materjalid on võrdlemisi meeldivad ning rool on kokku pandud kvaliteetselt. Kuju poolest on rool üpris paraja läbimõõduga ning pigem õhuke ja ergonoomilise kujuga rooliratas ning kodarad võimaldavad erinevaid käsitsemise viise ning rooli kindlat käte vahel püsimist. Roolile lisavad multifunktsionaalsust kummalegi kodarale paigutatud viie sektsiooniga nuppude ala ning üks lüliti, mida on tänu süsteemsele paigutusele ja kergetele reljeefsustele lihtne kasutada ka sõidu ajal. Parempoolsed seadistavad juhiabilisi ning vasakpoolsed näidikuid ja käed-vaba süsteemi. Multimeedia juhtimine on aga Renault’dele omaselt jätkuvalt eraldi kangil, mis kojameeste kangi all ning mille kasutamisega harjub üpris kiirelt ära. Natuke tihedaks muudab parempoolsete kangide paigutuse aga käigukang, mis asetatuna kojameeste kangi kohale, piirab näidikuekraani alumist paremat nurka. Rooli esiküljelt leiame veel valgustatud sõidurežiimide nupu ning tagaküljelt ka õhukesed käigulabad, mis võiksid Australi tehnilise poole tõttu ka olemata olla. Rool saab üpris madalast varustusest ka elektrilise soojenduse.

SÕITMINE

Tehnilise poole pealt on uus, kuni kaks tonni kaaluv Austral hetkel saadaval kahe erineva 1.3-liitrise bensiini tarbiva kerghübriidse ajamiga, mille jõud kantakse mõlemal juhul vaid esiratasteni. Nõrgem valik arendab 103 kW võimsust ja 260 Nm väänet ning on saadaval vaid 6-käigulise manuaalkastiga. Vastava jõuga kiirendab mudel esivolisena sajani 10.7 sekundiga ning kogub hoogu kuni maksimaalse kiiruseni 180 km/h. Võimsamal valikul on aga võimsust 116 kW ja väänet 270 Nm. Saadaval vaid automaatse CVT variaatorkastiga, kiirendab mudel sajani 9.7 sekundiga ning kogub samuti hoogu vaid kiiruseni 180 km/h. Kütusekulu on mõlemal valikul keskmiselt umbes 6.4 l/100km. Samad jõuallikad on saadaval ka platvormi kaaslasest Nissan Qashqail ning tulevikus on Australile oodata ka täishübriidseid lahendusi.

Proovisõiduki näol oli meie testida võimsama, ehk 158 hobujõudu ja 116 kilovatti arendava 1.3-liitrise bensiinimootoriga esiveoline variaatorkastiga Renault Austral. Mootorina on see neljasilindriline ühe 1.3-liitrise ajami kohta tegelikult üllatavalt krapsakas ja töökas. Tõmme on sujuv ja lineaarselt pidev, pakkudes igati meeldivat ja piisavalt võimekat minekut. Küll aga on sellest 116-kilovatisest kohati veidi vähe kuni kahetonnise Australi jaoks. Tõmme on küll pehme ning sõites pole ka tajuda, et mootoril oleks justkui raske, kuid kiirendus jääb masina massi tõttu üpris tagasihoidlikuks ning maanteekiirustel tuleb manöövriteks leida keskmisest pikemaid võimalusi. Üldpildis igapäevasteks linnasõitudeks soetatud Australile sellest 116-kilovatisest napilt piisab, kuid veidi töökamatesse olukordadesse paremini sobimiseks võiks Australile olla saadaval ka võimsamaid bensiinimootoreid või lausa mõni diiselmootor. 103-kilovatisega meil kogemust pole, kuid seda annab ehk tänu manuaalkastile võrdväärselt elavana hoida. Testitud mudelil kandis jõu mootorist ratasteni CVT-automaatkast, mis opereerib variaatoritele omaselt igati sujuvalt, kuid mille opereerimist on, mootori pöörete astmeliste muutuste näol, üllataval kombel kuulda. Justkui oleks tegemist ühe ülisujuva automaatkastiga.

Jõuallikate poolest on Austral küll platvormi kaaslastega üpris sarnane, kuid teiste sõiduomaduste osas on erinevused kohati isegi üllatavad. Nimelt on Australile loodud üpris jäik vedrustus, mis jätab küll siledatel asfaltteedel mudelist mõnusalt stabiilse ja kergelt sportliku mulje, kuid mõjub konarlikel teedel raputades ja põrutades veidi odavalt. Mudeli otstarvet arvestades, oleks Renault’ võinud Australi veidi pehmema luua. Massi ja kõrguse tõttu esineb kiiretes ja järskudes kurvides küll kerekaldumisi, kuid üldiselt püsib mudel ettearvatavalt ja kontrollitavalt teel. Tulevasel täishübriidsel versioonil on tagumisele teljele saadaval ka tõenäoliselt veidi mugavam sõltumatu vedrustus, millega kaasneb kuni 5-kraadine tagarataste pööramine, mis langetab pöörderaadiuse 10.1 meetrile. Roolimine on küll pigem kerge ja mitte kõige tagasisidestavam, kuid piisavalt täpne. Nähtavus on salongist igal suunal väga hea ning lisaks manööverdamist lihtsustavale 360-kraadisele kaamerasüsteemile, vähendab pimenurkade teket ka avatav lainurk-peegel laekonsoolis. Kaamerasüsteemi kaamerad on piisavalt kvaliteetse kuvaga, kuid tahavaatekaamera pildi edastuses esineb kohati kaadrisageduse langusi. Mudeli gabariidid on juhikohalt võrdlemisi lihtsalt tajutavad ning kokkuvõttes on Australiga juba esmakohtumisest alates üpris lihtne ja meeldiv liigelda.

Australi juhiabiliste hulgas on osav sõiduraja hoidmine, pimenurga jälgimine, automaatne hädapidurdamine, adaptiivne püsikiirusehoidja koos kiiruspiirikuga, liiklusmärkide tuvastamine, ristsuunalise liikluse monitoorimine, parkimisandurid ja 360-kraadine kaamerasüsteem.

Kellele?

Kokkuvõttes on Austral Renault’ poolt üks igati õnnestunud samm, mis seob oma kahe eelkäija järjed ühte loogilisse ja optimaalsemasse vormi, millega brändi uut ajastut linnamaasturite turule puhtalt lehelt tutvustada. Austral seob peamised kaasaegsed funktsioonid ja tehnilised vidinad, kauni ning omapärase disaini, mugavuse ning arvestatava praktilisuse, sobides nõnda nii leibkondade peamiseks autoks, kui tööautoks. Ka hinna osas paistab Australi eest küsitu, võrreldes konkurentidega, üpris õiglane.

Kokkuvõttes on Austral Renault’ poolt üks igati õnnestunud samm, mis seob oma kahe eelkäija järjed ühte loogilisse ja optimaalsemasse vormi, millega brändi uut ajastut linnamaasturite turule puhtalt lehelt tutvustada. Austral seob peamised kaasaegsed funktsioonid ja tehnilised vidinad, kauni ning omapärase disaini, mugavuse ning arvestatava praktilisuse, sobides nõnda nii leibkondade peamiseks autoks, kui tööautoks. Ka hinna osas paistab Australi eest küsitu, võrreldes konkurentidega, üpris õiglane.

Auto andmed

Hind alates: 29 000

Testitud mudeli info:
38 400 €
Bensiin
1.3 l I4
116 kW
6.4 l/100km
Esivedu
CVT automaat
Max 180 km/h
0 – 100 km/h: 9.7 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST