Olenemata sellest, et tänaseks konkureerivad CR-V ja Civic täiesti erinevates klassides, kasvas esmakordselt 1995. aastal turule jõudnud CR-V tegelikult välja neljanda generatsiooni universaalkerega Civicust. Tänaseks on Eesti turu suurima saadaval oleva Hondana aga CR-V ehk Comfortable Runabout Vehicle jõudnud oma kuuenda generatsioonini, mida esitleti 2022. aasta suvel. CR-V alternatiivideks on näiteks SEAT Tarraco, Renault Espace, Volkswagen Tiguan Allspace, Peugeot 5008, Škoda Kodiaq ja Mazda CX-60.
Disaini osas on CR-V teinud lausa nii suure edasihüppe, et ilma mudeli uut generatsiooni teadmata ja tundmata, võiks ka arvata, et tegemist täiesti uue Honda mudeliga. Tõsi, mõned elemendid on värskendatult siiski ka viiendalt generatsioonilt üle toodud ning üldine Hondalik hõng on alles, kuid värskust ja omapära leidub mudeli igal küljel. Mõõtudelt on CR-V generatsiooni vahetusega kasvanud kümme sentimeetrit pikemaks ja sentimeeter laiemaks, kuid üllataval kombel on uus mudel eelkäijast sentimeeter madalam. Konkurentide seas sarnaneb gabariitidelt CR-V enim BMW X3-ga. Kerevärvide valikus pakub Honda mudelile kolme mustvalget varjundit ning kuldset, sinist ja punast värvi. Parima üldilme loovad meie arust heledad toonid.
Ninaosas on üldilme muutunud arvestataval määral kandilisemaks ning jõuliste elementide koostööl ka mudeli pilk teravamaks ja kurjemaks. Kõige suuremat rolli mängib ninaosas iluvõre ja viimase ülemistest nurkadest küljepeeglite poole ulatuvate esitulede kombinatsioon, mis oma üldise kandilisuse ja minimalistlike päevatuledega lisab ilmele sportlikkust. Ninaosa alumisel poolel lisab omapära jõuliste kontuuridega esistange, mille alläärel samuti sportliku ilmega splitter ja trapetsikujuline õhuava. Tervikuna on uus CR-V ninaosa disain teinud suurepärase sammu edasi, olles oma klassis üks pilkupüüdvamaid ja stiilsemaid linnamaastureid.
Küljel jätkub jõulisus ja kandilisus, mida toetavad kaunis klassikalise maasturi siluett ja tugevad kerejooned küljepaneelidel. Viimaste seas paistavad enim välja üks tugevam joon, mis jookseb üle ukselinkide esituledest tagatuledeni, robustse disainiga küljelaiendid ja rõhutatud rattakoobaste ääred. Siluetti rõhutavad kerge tagatiib tagaakna kohal ja omajagu profiilselt küljele paistvad ja lahedad tagatuled. Olenemata sellest, et otseseid sarnasusi eelkäija ja uue generatsiooni vahel pigem keeruline leida, näeb küljelt uus mudel siiski üpris CR-V-lik välja. Velgede osas saab CR-V olenevalt varustusest hallid või mustad 18-tollised, mis demoauto põhjal küll piisavalt omapärase disainiga, kuid veidi proportsionaalselt väiksed.
Ka tagaosas on CR-V disain muutunud omajagu kandilisemaks, kaasaegsemaks ning viisakamaks. Eelkäijaga võrreldes on mudeli generatsioonid selgelt seotud ja ühtiva disaini keelega, kuid nii tugevamate kerejoonte, kui sisutihedamate L-tähe kujuliste tagatulede tõttu on võimalik uue CR-V disainis näha sarnasusi ka Volvo XC60-ne ja BMW X5-ga. Tervikuna näeb CR-V tagant aga väga nägus ja enesekindel välja. Tugevate ja silmapaistvate kontuuride ja soontega tagastangelt leiame kerevärvi difuusori imitatsiooni ning kaks kandilist väljalaske rõhutust, millest vaid parempoolne pooleldi funktsionaalne.
Mugavaks reisimiseks saab CR-V nahk- ja kunstnahk-kattega parajalt hingavad istmed. Kuju poolest on istmepõhi ja seljatugi küll suhteliselt tasapinnalised, kuid veidi reljeefsemad küljetoed hoiavad reisijaid siiski piisavalt edukalt paigal ja pakkuvad pigem jäikade polstritega suhteliselt meeldivat istumisasendit, mis suures pildis pigem maasturlikult püstine ja kõrge. Samas võimaldab rohke reguleerimisruum leida meelepärase asendi igat kasvu reisijal. Mugavusfunktsioonide osas on istmele saadaval küte, ventilatsioon, elektriline reguleerimine ja mälufunktsioon. Tagumises reas on istmed lühema istmepõhjaga, tasapinnalisemad ja jäigemad, kuid pakuvad koostöös reguleeritava seljatoe kaldenurgaga siiski üpris meeldivat ja mugavat asendit. Ka tagumisele reale on saadaval istmesoojendus.
Ruumiga CR-V küll ei hiilga, kuid saab võrdlemisi ootuspäraselt siiski ka nelja kahemeetrisega kenasti hakkama, sest nii jala-, kui pearuumi on igal istekohal võrdlemisi täpselt kahemeetristele. Tagumise rea pearuumi saab ka veidi vajadusel suurendada, lastes seljatoe laugema nurga alla. Laiuse poolest saab CR-V suhteliselt hästi ka kolme kõrvuti istuva keskmist kasvu täiskasvanuga. CR-V salongi atmosfäär on suhteliselt lihtsa hõnguga, kuid suured aknad, luugiga panoraamkatus ja ühevärvilised miljöövalgustuse kontuurid loovad tervikuna siiski meeldiva ja parajalt hubase kogemuse. Esemete hoiustamiseks on CR-V salongis kitsad uksetaskud, pigem väike kindalaegas, universaalse kuju ja keskpärase mahutavusega käetoe alune laegas, topsihoidjad konsoolis, juhtmevaba telefonilaadijaga süvis konsooli eesotsas ja lainurk peegliga prillitoos laes. Tagumine rida saab laia käetoe topsihoidjatega ja väiksed uksetaskud.
Pagasiruumi on CR-V olenevalt varustusest 579 – 617 liitrit, ehk kuni 28 liitrit enam, kui eelkäijast viiendal generatsioonil. Kusjuures enim ruumi on uhkeimal esiveolisel pistikhübriidil. 617 liitriga on CR-V pagasiruum küll suurem, kui näiteks Renault Espace’il, kuid väiksem, kui lühemal Škoda Kodiaqil, SEAT Tarracol ja Peugeot 5008-l. Olenemata sellest on 617 liitrit siiski üpris arvestatav mahutavus, millest peaks igapäevasteks pagasivedudeks piisama. Pagasiruumile lisavad praktilisust elektriliselt mõnusalt kõrgele avanev luuk, avar ligipääs, kotikonksud seintel, reguleeritava kõrgusega põrand ja taskud rattakoobaste taga. Keskmise istmerea seljatoed on kokku klapitavad 60/40 suhtes, kuid veidral kombel pole CR-V-l suusaluuki.
Multimeedia esitamiseks saab CR-V olenemata varustusest 9-tollise puuteekraani, mis asetatud armatuurist väljaulatuvale paneelile, täpselt reisijate käeulatusse ja nähtavusse, ilma juhi vaatevälja häirimata. Ekraani vasakult küljelt leiame ka paar füüsilist kiirteenuppu ja helitugevuse rulliku. Riistvaraliselt on süsteem kvaliteetse kuvaga ning opereerib piisavalt kiirelt. Ka tarkvaraliselt on multimeedia üpris loogilise ja mugava ülesehitusega, tänu millele kõik funktsioonid kiirelt leitavad ja kasutajasõbralikud. Funktsioone ja menüüsid seob suurte ja selgete ikoonidega põhimenüü, mis võimaldab selget ja lihtsat navigeerimist. Visuaalselt on CR-V multimeedia küll pigem lihtsa ja tagasihoidliku, minimalistliku ilmega, kuid tänu sellele jällegi suhteliselt üheselt ja selgelt mõistetav. Kliimasätete jaoks on CR-V armatuuril eraldiseisev füüsiliste nuppude ja rullikutega kliimapaneel, mida ülimalt lihtne, selge ja mugav kasutada. Helisüsteemi poolest oli testitud masin varustatud uhkeima 12-kõlarilise Bose helisüsteemiga, mis esitab lugusid läbivalt puhtalt ja dünaamiliselt, pea olenemata helitugevusest, mis ulatub samuti üpris kõrgele.
Sõidu andmete kuvamiseks on CR-V-l rooli taga 10.2-tollise ekraaniga täisdigitaalne näidikutabloo, mis läbi rooli ava nähtav ning tänu süvistatud asetusele ka välise valguse eest kaitstud. Riistvaraliselt on lahendus piisavalt terava ekraaniga ning opereerib läbivalt kiirelt ja sujuvalt. Tarkvaraliselt on süsteemil üks põhivaade, mis toetub visuaalselt kahele suurele kellale, mille sees ja ümber saab muuta kuvatavate andmete tüüpe. Visuaalselt on roheliste aktsentidega tarkvaras veidi tunda Jaapani autode hõngu, kuid tervikuna on info pidevalt kiiresti leitav ja üheselt mõistetav. Uhkeim Advance varustus saab parajalt suure ja kvaliteetse esiklaasinäidiku, mis kuvab vastavalt eelistusele kiirust, navigeerimist ja juhiabiliste infot.
CR-V opereerimiseks asub juhikoha ees proportsionaalselt paraja läbimõõduga kolmekodaraline nahkrool, mis tänu oma ergonoomilise disainiga ja pigem õhukesele roolirattale ning õhukestele kodaratele püsib kindlalt juhi käte vahel, võimaldades samaaegselt erinevaid käsitsusviise. Multifunktsionaalsust lisavad kodaratele asetatud füüsilised nupud, mis tänu süstemaatilisele asetusele ja reljeefsustele mugavad ja lihtsalt kasutatavad. Omapäraselt leiame tulede ja kojameeste kangide otsast ka kiirteenupud kaamerate kuva vaatamiseks ning kodarate tagant plastikust rekuperatsioonilabad, mis võimaldavad reguleerida elektrimootori pidurdamist nelja tugevuse vahel. Roolile on saadaval ka elektriline soojendus, mille nupu asetus alumisel kodaral muudab aga rooli üldilme veidi odavamaks.
Tehnilise poole pealt on uus CR-V põhimõtteliselt saadaval kolme erineva lahendusega, mis erinevad aga vaid hübriidsuse ja veoskeemide poolest. Sarnaselt varasemalt testitud Civicule, on uus CR-V saadaval vaid e-CVT tehnoloogiaga, ehk suuremal skaalal on kõik CR-V-d hoopis EREV-hübriidid, kus 109-kilovatine nelja silindriga kaheliitrine istub kapoti all peamiselt vaid 1- (e:HEV) või 17.7-kilovatt-tunnise (e:PHEV) elektriaku laadimiseks, sest edasi liigutab masinat peamiselt 135-kilovatine elektrimootor. Küll aga võimaldab maanteekiirustel nimetatud e-CVT ka fikseeritud ülekandega ühendust rataste ja sisepõlemismootori vahel, võimaldades sisepõlemismootoril opereerida nõnda läbivalt kõige optimaalsemates tingimustes. Olenemata käigukasti e-CVT nimetusest, tal variaatorkasti funktsionaalsus tegelikult aga puudub. Kui aga üldine EREV-hübriidsus kõrvale jätta, liigitab Honda CR-V erinevad versioonid veel e:HEV ja e:PHEV tähiste alla, viidates vastavalt täishübriidsele ja pistikhübriidsele variandile. Viimased erinevad akupakkide suuruse, veoskeemide saadavuse ning välise laadimise võimaluse poolest. Veoskeemi osas on täishübriidne e:HEV saadaval nii esi-, kui nelikveolisena, kuid justkui tehniliselt uhkem ja ka kallim e:PHEV vaid esiveolisena. Viimane võimaldab tänu suuremale akule aga ka ligi 80-kilomeetrist sõiduulatust puhtalt elektriga. 135 kilovatiga kiirendab CR-V sajani olenevalt varustusest 9 – 9.5 sekundiga, kogub hoogu kuni tippkiiruseni 195 km/h ning tarbib keskmiselt 6 l/100km. Pistikhübriidse mudeli puhul suudab CR-V täis aku ja kütusepaagiga läbida umbes 700 km.
Maaletooja demosõiduki näol saime meie testida tehniliselt uhkeimat ja kõige kallimat, kuid esiveolist e:PHEV, ehk pistikhübriidset CR-V-d. Mudeli ratasteni jõudev 135 kilovatti võib CR-V suurusklassis paista numbriliselt küll veidi nõrk sooritus, kuid kuna tegemist on 135 elektrilise kilovatiga, liigub CR-V tegelikult igati piisavalt kiiresti ja krapsakalt. Tõmme on elektriautodele omaselt lineaarne, sujuv ja kohene, mille tulemusel kiirendused läbivalt jõulised ja meeldivad. Samuti pole kuigi palju kuulda, ega tunda ka sisepõlemismootori käivitusi, opereerimisi ning hetki, mil sisepõlemismootor maanteekiirustel masina vedamise enda kanda võtab. Ehk põhimõtteliselt opereerib ka kummaline e-CVT kast igati sujuvalt ja märkamatult. Üheks kõige häirivamaks aspektiks on uue CR-V puhul aga tõsiasi, et kuni 2.4 tonni kaaluv pistikhübriidne mudel on saadaval vaid esiveolisena, mis lisaks kehvemale maastikusuutlikusele, ei suuda kohati ka elektrimootori järsku ja tugevat väänet ka liikumisse edasi kanda, mille tulemusel kipuvad esirattad üllatavalt lihtsalt kiirendustel libisema. Lihtsamas varustuses on see täiesti aktsepteeritav, kuid tippmudel peaks sellises klassis saama siiski nelikveo. Vahetatavate režiimide osas on CR-V-l neli hübriidsüsteemi režiimi, mis võimaldavad akutaset vastavalt soovile, tarbida, koguda või säilitada, ning viis klassikalist sõidurežiimi Normal, Econ, Snow, Tow ja Sport. Viimane suurendab veidi pedaalide tundlikust ning aktiveerib ka kõlaritest mootoriheli esitamise.
Teiste sõiduomaduste poolest käitub CR-V aga konkurentidega võrreldes üpris ootuspäraselt ning pigem heas mõttes tavaliselt. Mudeli vedrustus on võrdlemisi pehme ning tuntavalt valmis suuremaks seltskonnaks või raskeks pagasiks. Teekonarlusi ja löökauke on küll sõites tunda, kuid need ei põruta üleliia väsitavalt. Tõmbleva sõidustiili korral esineb arvestataval määral ka kerekaldumisi, kuid oma suuruse ja vedrustuse pehmuse kohta püsib siiski igati ettearvatavalt ja kindlalt teel. Roolimine on pigem kerge, kuid igapäevaseks sõitmiseks piisavalt täpne. Nähtavus on CR-V salongist igal suunal hea ja ka gabariidid ühe suure maasturi kohta üpris hästi tajutavad. Kitsastes oludes aitavad manööverdamist parkimisandurid ja kvaliteetsed, kuid kohati määrduvates asukohtades asuvad kaamerad ümber auto, mille ülekandeid saab vaadata nii ükshaaval, kui kokkuliidetud bird’s eye view’na. Parema suunatule kasutamisel kuvatakse ka parema pimenurga kaamera kuva multimeedia ekraanile. Kokkuvõttes on 11.3-meetrise pöörderaadiusega CR-V oma suuruse kohta üllatavalt kasutajasõbralik ja lihtsasti kasutatav linnamaastur. Müra osas jõuab salongi veidi rehvimüra, mis üldist kogemust kuigi palju ei sega.
CR-V juhiabiliste hulgas on adaptiivne püsikiirusehoidja, mis võimaldab lihtsalt vahetada opereerimist tavalise adaptiivse püsikiirusehoidja, kiiruspiiriku ja liikluspiirangutest sõltuva püsikiirusehoidja vahel, osav ja konkreetselt sekkuv sõidurea jälgimine ja hoidmine, liiklusmärkide tuvastamine, automaatsed kaugtuled, automaatne hädapidurdamine ning osav ja väga kasutajasõbralik iseparkimine koos parkimisandurite ja kvaliteetsete kaameratega ümber terve auto.
Uus CR-V on üks üllatavalt nägus ja komplektne linnamaastur, mis seob meeldivad sõiduomadused, kõik peamised mugavus- ja meelelahutusfunktsioonid ning praktilisuse ja ruumikuse, pakkudes tervikuna võrdlemisi tugevat konkurentsi näiteks Volkswagen Grupi linnamaasturitele. Suurimaks murekohaks on aga siiski nelikveo puudumine pistikhübriidsel mudelil, mis teeb CR-V-st veidi linnaautoliku asfaldimaasturi.
Uus CR-V on üks üllatavalt nägus ja komplektne linnamaastur, mis seob meeldivad sõiduomadused, kõik peamised mugavus- ja meelelahutusfunktsioonid ning praktilisuse ja ruumikuse, pakkudes tervikuna võrdlemisi tugevat konkurentsi näiteks Volkswagen Grupi linnamaasturitele. Suurimaks murekohaks on aga siiski nelikveo puudumine pistikhübriidsel mudelil, mis teeb CR-V-st veidi linnaautoliku asfaldimaasturi.
Hind alates: 44 500 €
Testitud mudeli info:
∼57 000 €
Pistikhübriid
2.0 l I4
135 kW
0.8 l/100km
Esivedu
Max 195 km/h
0 – 100 km/h: 9.4 sec