Vaid aasta pärast Volkswageni esimese elektrilise mudeli, ID.3 avalikustamist jagati ilmaga ka selle väikeauto suuremat venda, millel nimeks ID.4. Nii interjööris kui välimuses leiab sarnasusi ID.3-ga, aga ID.4 on oma olemuselt justkui täiskasvanulikum mudel.
ID.4 alternatiivideks on näiteks Škoda Enyaq, Audi Q4 e-tron ja Hyundai IONIQ 5.

VÄLIMUS

Juba eemalt vaadates on võimalik tajuda, et ID.4 on väga uudne ja kõrgtehnoloogiline auto, aga disain on õnnestunud nõnda, et mudel sobitub ka klassikaliste linnapildis liikuvate autode hulka. ID.4-l on näha, et üldine välimuslik suund on olnud väga aerodünaamiline ja voolav, aga maasturliku keretüübi tõttu, on mudeli ilme siiski jõuline ja enesekindel. 

Mudeli ninaosas on peamiseks ilme defineerijaks üle esiosa laiuv pikk LED-esituli, mille keskel ka värskendatud valge Volkswageni logo. Lisavarustusena pakutavad maatriksesituled on hea valgustatavusega ning omavad automaatsete kaugtulede funktsiooni. Esiosast leiame veel funktsionaalsed õhuavad põrkeraua nurkades ja ka allääres. Üldiselt on esiosa stiilipuhas ning annab autole sihikindla pilgu.

ID.4 külg on suhteliselt klassikalise kujuga ning proportsioonidelt sarnaneb 7-kohaliste autode ilmega. Kerejooned on tagasihoidlikud ning mõnusalt laieneb tagaosa rataste kohal. Mudeli allääres laiub must plastikliist, mis lisab küll maasturlikkust, kuid on kohati lausa liiga lai. ID.4 rattad on ikka korralikult suured, aga kahjuks saab veljevalik alguse vaid 18-tollistest valuvelgedest ning kasvab varustusastmetega 20-tolliste valuvelgedeni. Lisavarustuses on võimalik soetada ka demoautole paigaldatud 21-tollised veljed, mis näevad suurepärased välja.

Sarnaselt esiküljele on ka tagakülje peamiseks tõmbenumbriks tulede disain, mis samuti kulgeb tagaklaasi all äärest äärde. Lahendus on ilus ning efektsust lisab ka animatsioon, mis tulede sisse- ja väljalülitamisel esitatakse. Muidu on tagaosa üpris lihtne ja viisakas ning ühtib mudeli enesekindla olemusega. Pagasiruumi ava on avar, ruum ise praktiline ja mahutavust kokku 543 liitrit.

INTERJÖÖR

Interjöör on väga sarnase stiiliga ja ülesehitusega, mida on kasutatud ka ID.3-s, aga korralikult on kasvanud ruumikus ning tuntavalt paranenud ka kvaliteet ja elegantsus.

Esireas on küllaga ruumi ja ka istme seadistamise võimalusi. Kuigi tegemist on maasturliku autoga, on istumisasend siiski üllatavalt sportlik, aga olenemata sellest on vaade välja hea ja avar. Tagapinkigi on jäetud korralikult ruumi ja avaramaks olekuks on võimalik mudelile soetada suur panoraamkatus, mida ei saa aga avada. Mikrofliisist istmed on mugavad ja parajalt paigal hoidvad. Samuti on esireas istujatel isiklikud reguleeritava kõrgusega käetoed. Esemete hoiustamiseks on kaks suurt süvist keskkonsoolist, millest üks on ka suletav. Laheda lisana on võimalik laegaste sees vaheseinu vahetada, mis annab reisijatele vabaduse näiteks topside koha valimiseks.

Sarnaselt ID.3-ga on ka ID.4 standardvarustuses 10-tolline puuteekraaniga multimeediasüsteem, kuid lisavarustuses on saadaval ka 12-tolline valik. Tarkvara poolest on süsteem sama ehk menüüde vahel liikumine on võrdlemisi lihtne, aga vähemalt esialgu on harjumatu puutetundlike ribade kasutamine ekraani all, mis muudavad helitugevust ja salongi puhutava õhu temperatuuri. Seega on ka kliimaautomaatika seadistamine integreeritud multimeediasse, mis pole kõige mugavam lahendus sõiduaegseks kasutamiseks, aga pika peale on võimalik käsklustega ära harjuda.

Näidikutabloode puhul on Volkswagen langetanud elektriautodele huvitava otsuse. Olenemata sellest, et sisepõlemismootoritega mudelitele on arendatud uhked digitaalsed ekraanid, otsustas Volkswagen siiski leida elektrimudelitele värske lahenduse, mille tulemusel on nende näidikutablood väikesed ning asetatud hoopis roolisambale. Tarkvara poolest on kõik väga arusaadav, aga kuvatavat infot on vähe ning näeb ka lihtne välja. Õnneks on ID.4 varustuse valikus ka HUD-kuva, millel on kasutatud lausa liitreaalsuse funktsioone.

Rooli osas on kasutusele võetud aga laiemalt levinud lahendus VW mudelite hulgas. Käsitsemine on hea ning rool on kerge, kuid täpne. Füüsiliste nuppude asemel on roolil hoopis puutetundlikud nupud, mis muudavad mudelit justkui kõrgtehnoloogilisemaks. Küsimus on aga selles, et äkki ei peaks igat nuppu puutetundlikuks muutma, kui füüsiline lahendus oli igati funktsionaalne ja kasutajasõbralik. Parempoolsel kodaral on multimeedianupud ning vasakpoolsel kodaral nupud püsikiirusehoidja seadistamiseks.

SÕITMINE

ID.4 pakutakse neljas erinevas variandis: 

109-kilovatine Pure versioon suudab laadimiskorraga läbida kuni 340 km, sooritab 0-100 km/h 10.9 sekundiga ning on tagaveoline. 

125-kilovatine Pure Performance versioon suudab laadimiskorraga läbida samuti kuni 340 km, sooritab 0-100 km/h 9 sekundiga ning on tagaveoline. 

150-kilovatine Pro Performance versioon suudab laadimiskorraga läbida kuni 520 km, sooritab 0-100 km/h 8.5 sekundiga ning on tagaveoline. 

220-kilovatine GTX versioon suudab laadimiskorraga läbida kuni 480 km, sooritab 0-100 km/h 6.2 sekundiga ning on nelikveoline. 

Testsõidukiks oli 150 kW Pro Performance varustusega ID.4. Elektrilist äkilisust on ID.4-s üllatavalt vähe, aga kiirendades on hoo kogumine elektriautodele omaselt lineaarne ja ebareaalselt sujuv. Sõidudünaamika osas ei jäta ID.4 nii suure auto muljet kui väljast paistab. Mudel püsib kindlalt kurvides ning on ka konarlikel pinnastel mugav sõiduvahend. Suure auto kohta on ID.4-l ka üllatavalt väike pöörderaadius. Välist müra ei jõua salongi otseselt palju, aga elektriauto kohta võiks tuule vihinat ja rehvimüra siiski natukene vähem olla.

ID.4 juhiabiliste hulgas on reahoidmisabiline, autonoomne hädapidurdussüsteem, adaptiivne püsikiirusehoidja, esimesed ja tagumised parkimisandurid, ümberreastumisabi ja 360-kraadine kaamerasüsteem, mis on väga hea kvaliteediga ning keerab vaadet vastavalt rataste suunale.

Kellele?

ID.4 on loodud praktiliseks pereautoks, aga säilitatud on ka äriklassi elegantsus. Elektriajami tõttu võiksid igapäevased sõidud jääda linna piiresse, kuid toime tuleb mudel ka pikematel ja tehnilistemal radadel.

ID.4 on loodud praktiliseks pereautoks, aga säilitatud on ka äriklassi elegantsus. Elektriajami tõttu võiksid igapäevased sõidud jääda linna piiresse, kuid toime tuleb mudel ka pikematel ja tehnilistemal radadel.

Auto andmed

Hind alates: 39 055€

Testitud mudeli info:
58 432€
Elektrimootor
150 kW
16.2 kWh/100 km
Tagavedu
Max 160 km/h
0 – 100 km/h: 8.5 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST