2018. aastast on Volkswageni kõige väiksemaks linnamaasturiks olnud T-Cross, mis jõudis esmakordselt turule 2018. aastal ning on nüüd läbinud 2024. aastaks oma esimese mudelivärskenduse. Järjekordse T-tähega algava nimega kompaktmaasturi puhul on põhimõtteliselt tegemist maasturliku Pologa ning veidi klassikalisema maasturikerega Taigoga ning T-Crossi alternatiivideks on näiteks SEAT Arona, Hyundai Bayon, Škoda Kamiq, Opel Mokka, Toyota Yaris Cross, Nissan Juke ning Suzuki Vitara.

VÄLIMUS

Välisdisaini osas on T-Cross läbinud maitseka facelifti tasemel värskenduse, mille jooksul on säilinud kompaktne ja proportsionaalselt pigem kõrge krossoveri kere, kuid uuenenud üksikud detailid ja elemendid, mis üldilme veidi kaasaegsemaks muutnud. T-Crossi puhul on tegemist Volkswageni kõige lühema linnamaasturiga, mis umbes 15 sentimeetrit lühem kui Taigo ning mille lähimateks alternatiivideks mõõtude poolest Opel Mokka ja SEAT Arona. Kerevärvide valikus pakub Volkswagen T-Crossile kaheksat eri valikut, mille hulgas viis mustvalget varjundit ning helesinine, punane ja ka demoautot katnud kollane “Grape Yellow” värv, mis muide mudeli standardvärv. Tore, kui autotootjad muudavad oma väikeste linnaautod standardvärviga veidi massist eristuvaks.

Ninaosas saab T-Cross jätkuvalt üllatavalt Touaregiliku ilme, mida loob enim esitulede ning neid üle ninaosa ühendava iluvõre kombinatsiooni väliskontuur. Tuled ise on omandanud värskendusega minimalistlikuma sisedisaini ning Volkswageni uuele disaini keelele omaselt ulatuvad nüüd valgusribad iluvõrel logoni. Põrkeraualt on ära kadunud üks piklik õhuava imitatsioon ning uhkeimas R-Line varustuses saab mudel kergelt robustse ilmega splitteri kohale trapetsikujulise õhuava ning põrkeraua äärtele kaks kolmnurkset õhuava imitatsiooni, mis omades ka vertikaalseid päevasõidutulede kontuure lisavad mudelile veidi T-Rociliku ilmet. Kokkuvõttes on mudelil küllalt tõsine ja enesekindel pilk.

Küljelt avaldub imeliselt T-Crossi kompaktsus, mis kombineerituna klassikalise maasturikere siluetiga, ei jäta T-Crossist tegelikult üldse hädist muljet. Küljele lisavad iseloomu mööda alläärt kulgev õhuke must plastikliist ning paar tugevamat kerejoont, mille tulemusel näeb mudel igati terviklik ja sisukas välja. T-Crossi veljevalik laiub läbimõõdu vahemikus 16 – 18 tolli ning Volkswagen pakub mudelile seitset erinevat disaini. Nagu ikka, on standardsed lahendused küllalt tavalised ning ühevärvilised, kuid 18-tolliste seas esineb juba ka disainikaid ja mimekülgsemaid lahendusi, mis mudeli üldilmega valatult sobivad. Demoautol olid all 18-tollised R-Line varustuse Misano veljed.

Tagaosas sai logoni ulatuvad valgusribad küll juba ka eelkäija, kuid olenemata sellest on tuled läbinud arvestatava värskenduse ning omavad nüüd sisedisainis äärtel ruumiliselt kihilisi X-tähe kujulisi elemente, mis viitavad loomulikult mudeli nimele. Tagaakna kohal lisab veidi sportlikkust tume tagatiib ning põrkeraual toetab maasturlikkust kõrge difuusoriala, mille kohal üle põrkeraua ulatuv õhuava imitatsioon. Kokkuvõttes on T-Cross muutunud värskendusega igal küljel nägusamaks ja atraktiivsemaks.

INTERJÖÖR

Salongis jätkub Volkswagenile omapärane universaalsus ja heas mõttes lihtsus ning tavalisus, tänu millele pakub mudel juba esmakohtumisest alates kasutajasõbralikku kogemust ning sobib ka visuaalselt enamikele maitsetele. Mudelivärskendusega on praktiliselt muutunud vaid armatuuri disain, mis nüüd veidi mitmetasandilisem ning millel nüüd multimeedia vähem integreerituna justkui tahvelarvutina armatuuri ees. Materjalide osas esineb küll salongis suhteliselt palju plastikut, kuid kõik peamised puudutatavad pinnad on siiski meeldivad ning ehituskvaliteet on samuti üllatavalt hea.

Reisijate mugavuse eest vastutasid demoautos R-Line varustuse uhkeimad istmed, mis kaetud nahka, pööratud nahka ja tekstiili kombineerivate kvaliteetsete katetega. Kuju poolest on istmetel isegi küllalt kaugele ulatuvad küljetoed, kuid kuna polstrid on läbivalt pigem pehmed, siis istmed just korvtoolilikult hästi reisijaid paigal ei hoia. T-Crossi kontekstis aga tegelikult piisavalt hästi. Muus osas on istmed küllalt lihtsa ja tasapinnalise disainiga, mille tulemusel võib küll pikematel sõitudel asend väsitavaks, kuid suuremas osas võimaldab lai reguleerimise ulatus leida siiski kõigil piisavalt meeldiva ja mugava asendi. Üldine asend on pigem püstine ning väikelinnamaasturlikult kõrge. Mugavusfunktsioonidest on esiistmetele saadaval vaid istmesoojendus. Tagumine rida saab samuti tasapinnalised ning küllalt püstise seljatoega istmed, mis ka pikiteljel reguleeritavad.

Ruumi on T-Crossis aga suhteliselt ootuspäraselt. Kaasreisija poolel saab mudel põhimõtteliselt hakkama ka kahe kahemeetrisega, ilma et kummalgi oleks jalad valusalt lukus, kuid kahemeetrise juhi taha mahuvad vaid keskmisest väiksemad sõitjad. Laiuses mahutab T-Cross mugavalt vaid kaks täiskasvanut, kuid pearuumi on igal kohalt piisavalt kahemeetristelegi. Atmosfäär on salongis oma olemuselt pigem lihtne. Avarust lisavad piisavalt suured küljeaknad, hubasust tume laepolster, öisele sõidule valgust lihtne ja ühevärviline miljöövalgustus ning tervikuna on T-Crossiga igati meeldiv ringi vurada. Esemete hoiustamiseks on T-Crossi salongis suhteliselt suured uksetaskud, üks suurem süvis keskkonsooli ja armatuuri ristumiskohas, kaks väikest topsihoidjat keskkonsoolis, pigem väike laegas käetoe all, sahtel kaasreisija istme all ning samuti pigem väike kindalaegas. Tagumine rida saab vaid väikesed uksetaskud.

Pagasiruumi on T-Crossil olenevalt teise istmerea positsioonist 385 kuni 455 liitrit. Liigutades teise rea istmed maksimaalselt ette, pakub T-Cross küll üht oma klassi suurimat pagasiruumi, kuid reaalses viiekohalises seadistuses pakub ta suhteliselt keskpärast ruumikust, edestades näiteks Opel Mokkat ja SEAT Aronat, kuid jäädes alla Škoda Kamiqile ja Toyota Yaris Crossile. Pagasiruumile lisavad praktilisust robustsed kotikonksud, neli haaki põranda nurkades ning reguleeritava kõrgusega põrand, mis ülemises seades künnisega tasa ja alumises umbes 20 sentimeetrit madalamal. Kokkuvõttes on ruum aga universaalse kuju ja piisavalt avara ligipääsuga ning teise istmerea seljatoed klapivad kokku 60/40 suhtes.

Multimeediat esindab kergelt armatuuri tsentri ees ning kenasti reisijate vaateväljas ja käeulatuses paiknev puuteekraan, mis vastavalt varustusele 8- või 9-tollise diagonaaliga. Demoauto puhul oli meile testimiseks väiksema ekraaniga lahendus, mis saab aga erinevalt uhkemast valikust ekraani kummalegi poolele puutetundlikud nupud ning füüsilised rullikud helitugevuse ja raadiosageduse seadistamiseks. Riistvaraliselt on süsteem suhteliselt kiire opereerimisega ning terava ekraaniga, kuid tarkvaraliselt kasutab T-Cross veel Volkswageni vana lahendust, mille puhul tegelikult kasutajakogemuse poolest jätkuvalt tegemist ühe pädeva ja mugava tarkvaraga. Kõik peamised funktsioonid on lahenduses olemas, lihtsasti ligipääsetavad ja kasutatavad ning erinevate seadete menüüd samuti lihtsa ja loogilise ülesehitusega. Erilisi funktsioone multimeedial pole, visuaalselt on kõik üheselt mõistetav ja kaasaegne ning kasutajakogemus läbivalt positiivne. Helisüsteemi poolest pakub Volkswagen T-Crossile küll ka valikulist 300-vatist beatsAudio lahendust, kuid ausalt öeldes pakub ka standardne süsteem igati piisava kvaliteedi ja dünaamikaga meedia esitust, mis vaid helitugevuse tipu poole kaotab veidi kvaliteeti. Kliimaseadete muutmiseks saab T-Cross küll eraldiseisva, kuid puutetundliku kliimapaneeli multimeedia all, mille kasutamisega tuleb veidi harjuda, kuid tervikuna on lahendus tänu oma ligipääsetavusele suhteliselt kasutajasõbralik.

Sõidu ja sõiduki andmete kuvamiseks saab T-Cross rooli raha olenevalt varustusest 8- või 10.2-tollise ekraaniga täisdigitaalse näidikutabloo, mis süvistatuna kaitstud välise valguse eest, kenasti läbi rooli ava juhile nähtav, kvaliteetse kuvariga ning opereerib läbivalt sujuvalt. Tarkvaraliselt on näidikutabloo jagatud läbivalt horisontaalteljel kolmeks ning süsteem on varustatud kolme peamise asendiplaaniga. Äärtel kuvatakse pidevalt tähtsamaid andmeid ning kuva tsentris saab juht vahetada erinevate täpsemate andmete vahel. Kokkuvõttes on kõik vajalik info tänu loogilisele ülesehitusele ning kaunitele visuaalidele läbivalt leitav ja mõistetav.

Juhikoha ette saab T-Cross juba korduvalt proovitud ja kiidetud vana hea Volkswageni kolmekodaralise, mis tänu oma ergonoomilisele disainile, proportsionaalselt parajale läbimõõdule ja kvaliteedile võimaldab erinevaid käsitsusviise ja püsib kindlalt juhi käte vahel, praktiliselt olenemata käte suurusest. Multifunktsionaalsust lisavad nüüd taas Volkswagenite roolidel füüsilised nupud, mida tänu reljeefsustele ja loogilisele asendiplaanile imelihtne kasutada ka sõidu ajal. Parempoolsed seadistavad peamiselt näidikuid ja vasakpoolsed juhiabilisi. Roolisoojendust Volkswagen T-Crossile ei paku.

SÕITMINE

Jõuallikate poolest on värske T-Cross saadaval kolme erineva vaid bensiini tarbiva sisepõlemismootoriga ning käigukastidest on valikus 5- ja 6-käiguline manuaal ning topeltsiduriga 7-käiguline Volkswageni DSG-automaatkast. Kõik T-Crossid on esiveolised ning mudeli tühimass jääb olenevalt varustusest vahemikku 1.2 – 1.3 tonni.

Võimsuse järjestuses saab mootorite nimekiri alguse kahe üheliitrise kolmesilindrilisega, mis arendavad 70 ja 85 kilovatti võimsust ning vastavalt 175 ja 200 njuutonmeetrit pöördemomenti. Lahjem üheliitrine on saadaval vaid 5-käigulise manuaalkastiga, kuid võimsam kolmesilindriline 6-käigulise manuaali või 7-käigulise automaatkastiga. Nimetatud mootorid kiirendavad T-Crossi sajani vastavalt 11.2 ja 10 sekundiga ning suurima kiiruseni kuni 193 km/h. Keskmiseks kütusekuluks lubab tootja 5.7 l/100km.

Kõige võimsamal juhul saab T-Cross neljasilindrilise 1.5-liitrise bensiinimootori, mis arendab 110 kilovatti ja 250 njuutonmeetrit ning on saadaval vaid automaatkastiga. Võimsaima mootoriga kiirendab T-Cross sajani 8.4 sekundiga ning kuni tippkiiruseni 200 km/h. Keskmiseks kütusekuluks lubatakse umbes 6 l/100km.

Viimane ja võimsaim oli meile testimiseks ka demoauto kapoti all. Nagu mudeli kõige võimsamalt võimalikult mootorilt eeldaks, saab nimetatud 1.5-liitrine reaalsuses tegelikult väga hästi T-Crossi suuruse ja massiga hakkama ning vastava otstarbega mudeli puhul ei oskakski väga enamat tahta. Sportlikkust sellelt neljasilindriliselt oodata ei tasu, kuid tõmme on läbivalt siiski piisavalt tugev, lineaarne ja sujuv ning ka mootor pedaalimistele mõistlikult reageeriv. Reageerivus järskudele pedaalimistele kahaneb aga kui võrrandisse lisada mudeli 7-käiguline automaatkast, mis tähtsustab sujuvust üle kiiruse ning sobib T-Crossi olemusega valatult. Esiveolisena suudab T-Cross ka oma 250 njuutonmeetrit stabiilselt edasi liikumisse kanda. Sõidurežiime T-Crossil pole.

T-Crossi vedrustus on oodatust jäigem, kuid üllatavalt kvaliteetse ja hea käitumisega, andes juhile pidevalt täpset ja konkreetset tagasisidet auto käitumise kohta ning summutades lööke osavalt, ilma samaaegselt reisijaid üleliia põrutamata ja väsitamata. Kerekaldumisi esineb samuti oodatust vähem ning tervikuna püsib T-Cross igati mõnusalt ja ettearvatavalt tee küljes.  T-Crossi roolimine on väikestel manöövritel pigem kerge kuid muutub väljakeeratuna raskemaks ning opereerib läbivalt piisavalt täpselt, sobides seega T-Crossi linnaautoliku iseloomuga.

Olenemata proportsionaalselt pigem jämedatest A-piilaritest, on nähtavus mudeli salongist igal suunal väga hea ning ka gabariidid juhikohalt võrdlemisi täpselt tajutavad. Manööverdamist toetavad aga parkimiskaamerad ning tagumine parkimiskaamera, mille kaamera veidi ebapädeva kvaliteediga ning veidi lihtsasti määrduvas asukohas. Tänu oma väikestele gabariitidele on T-Cross oma 10.6-meetrise pöörderaadiusega ka väga hästi manööverdatav ning kitsastes oludes hallatav. Müra osas jõuab salongi nii rehvi-, mootori- kui tuulemüra, mis maanteekiirustel ka võrdlemisi valju helitugevusega, kuid üllataval kombel suutis mudeli helisüsteem nimetatud müra suhteliselt osavalt peita.

T-Crossi juhiabiliste hulgas on automaatne hädapidurdamine, adaptiivne püsikiirusehoidja, liiklusmärgi tuvastamine, automaatsed kaugtuled, pimenurga jälgimine, võrdlemisi osav sõidurea hoidmine, mis juhi reageerimatuse järel lülitab end lihtsalt välja ning iseparkimine parkimisandurite ja tagumise parkimiskaameraga.

Kellele?

T-Crossi puhul on tegemist ühe heas mõttes tavalise ja universaalse linnaautoga, mis seob ühe rahvaautoliku kompaktauto omadused lihtsalt väikemaasturi kere alla, pakkudes seega kasutajasõbralikkust ja mugavust peamiselt asula piires liiklemiseks, igapäevaselt mitte rohkem kui kahe inimesele. Küll aga saab mudel vajadusel hakkama ka suuremate kiiruste ning suurema seltskonnaga. Meeldivat proovisõidu kogemust toetas aga garanteeritult ka T-Crossi särav standardvärv.

T-Crossi puhul on tegemist ühe heas mõttes tavalise ja universaalse linnaautoga, mis seob ühe rahvaautoliku kompaktauto omadused lihtsalt väikemaasturi kere alla, pakkudes seega kasutajasõbralikkust ja mugavust peamiselt asula piires liiklemiseks, igapäevaselt mitte rohkem kui kahe inimesele. Küll aga saab mudel vajadusel hakkama ka suuremate kiiruste ning suurema seltskonnaga. Meeldivat proovisõidu kogemust toetas aga garanteeritult ka T-Crossi särav standardvärv.

Auto andmed

Hind alates: 23 400

Testitud mudeli info:
∼34 500 €
Bensiin
1.5 l I4
110 kW
5.9 l/100km
Esivedu
7-käiguline automaat
Max 200 km/h
0 – 100 km/h: 8.4 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST