T-Roc sai oma esimesed alged 2014. aastal, mil avalikustati kaheukselise linnamaasturi kontseptsioon sama nime all. Neljaukseline tootmisesse jõudnud mudel valmis aga 2017. aastal ning oli sel hetkel Volkswageni väikseim linnamaastur. T-Roc on alternatiiv näiteks Audi Q2-le, Škoda Kamiqile või Peugeot 2008-le. Vaatasime üle, mida sakslasest linnamaastur endast kujutab.
T-Roc loob oma välimusega väga noorusliku ja moodsa ilme. Disain on stiilipuhas ja pigem modernselt nurgeline, säilitades samal ajal Volkswagenitele omase väärikuse ja rahulikkuse.
Eest on T-Roc väga muskulaarne ning mudelist jääb pigem suure ja madala auto mulje. Iluvõrede disainil on kasutatud kärjemustrit, mis võimaldab iseenesest ilusti õhuavasid kinni katta, aga huvitaval kombel on mõni kuusnurk ikkagi pooliku täitega jäetud. T-Roci tunnusmärgiks on aga omapärased noolekujulised päevatuled, mis esituledest eraldatult stange alaosasse paigutatud on. Stange võimaldab ülessõitu 16-kraadisest nurgast.
Küljelt avaldub rohkem T-Roci linnaauto olemus. Mudel näeb välja kompaktne, nobe ja parajalt praktiline. Sportlikkust lisab ka kergelt kupeelik tagaosa, mis ei moodusta katusega täisnurka. Maasturitele omaselt on T-Rocil suured rattakoopad ning mustaks värvitud auto alläär. T-Roci veljevalik ulatub 16 tollist 19ni. Igas suuruses on valikus ka väljapaistvamaid komplekte, aga standardvarustuses on omapärased veljed vaid R varustusastmel.
Tagaosas jätkub nurgeline välimus. Välja paistavad tugevad kerejooned ja öist sära annavad ilusad LED-tagatuled. Stangel on taas kasutatud kuusnurkade disaini ning stange võimaldab 13-kraadise nurga ületust. Samuti leiame stangelt kaks veidralt asetatud väljalasketoru imitatsiooni. 445-liitrise praktilise pagasiruumi luuk on hea avar ja lisavarustuse korral ka elektriliselt liikuv.
T-Roci salong on proovitud luua väga kasutajasõbralik ja heas mõttes lihtne. Suuruse osas on T-Roc võrdlemisi praktiline ning kuna materjalid ei ole kõige uhkemad, on vaimselt masinaga lihtsam ka mustemaid töid teha. Samas on säilitatud viisakus, et ka igapäevaselt linnateedel mugav oleks.
Ruumi on tänu püstisemale istumisasendile omajagu ning mudelisse mahub ilma suurema vaevata ka neli täiskasvanut. Riidest istmed on üpris mugavad ning juhil on mugava asendi leidmine üpris lihtne.
Multimeediaekraan on puutetundlik ning on integreeritud armatuuri sisse. Tarkvara on nagu Volkswagenitel ikka praktiline ja lihtsasti arusaadav. Ekraani äärtele on asetatud puutetundlikud nupud menüüde vahel liikumiseks ning õnneks on helitugevuse muutmiseks jäetud füüsiline rullik. Klassikaline Volkswageni kliimaseadete paneel koosneb kolmest rullikust ja nuppudest nende ümbruses. Väga praktiline ja üheselt mõistetav lahendus.
Olenevalt varustusastmest, pakutakse T-Rocile ka täisdigitaalset näidikuplokki, millel kuvatu on igati selge ja mille kasutamine on mugav ja lihtne. Vaadete osas on ka kergelt isikupärastamise ruumi.
Rool liigub küll ülikergelt, aga natukene jääb tunne, et kasutatud on odavamaid materjale. Roolil on nupud multimeedia, näidikuploki ja püsikiiruse hoidiku seadistamiseks. Nuppude asetus on roolil igati mõistlik ja loogiline, aga jällegi võiksid nupud natuke kvaliteetsemad olla.
Sõiduomadustelt on T-Roc pigem sportlik linnamaastur. Vedrustus on jäigemapoolsem ja teel püsimine üpris kindel. Mudelile pakutakse kolme bensiinimootorit võimsustega 81kW, 110kW ja 221kW ning ühte diiselmootorit võimsusega 110kW. Manuaalkast on saadaval kahele nõrgemale bensiinimootorile, nelikvedu mõlema kütusetüübi võimsamatele mootoritele ja 221kW bensiinimootor vaid T-Roc R mudelile.
Demoautoks oli Style varustusastmega, 110kW mootoriga, esiveoline automaatkastiga T-Roc. Sportlikkuse osas tegi mootor rohkem müra kui tõmmet, aga tavasõidu korral oli käigukast ja üleüldine liikumine sujuv.
T-Roci juhiabiliste hulgas on otsasõidu eest hoiatav süsteem, jalakäijate jälgimissüsteem, reahoidmisabiline, kaugtulede automaatlülitus, pimenurgaandur, pikivaheregulaatoriga püsikiirushoidik, parkimisabiline andurite ja mustuse eest kaitstud tagurduskaameraga.
T-Roc on juhtidele, kes suuremas osas liiklevad linnas, aga aeg-ajalt satuvad ka looduslikele pinnastele. Juht peaks eelistama püstisemat ja kõrgemat istumisasendit ning vahel vajama ka autot inimeste ja pagasi veoks.
Välimuselt on T-Roc nooruslik ja kaasaegne.
T-Roc on juhtidele, kes suuremas osas liiklevad linnas, aga aeg-ajalt satuvad ka looduslikele pinnastele. Juht peaks eelistama püstisemat ja kõrgemat istumisasendit ning vahel vajama ka autot inimeste ja pagasi veoks. Välimuselt on T-Roc nooruslik ja kaasaegne.
Hind alates: 17 850€
Testitud mudeli info:
28 000€
Bensiinimootor
1.5 l
110 kW
6.5 l/100km
Esivedu
7-käiguline automaat
Max 205 km/h
0 – 100 km/h: 8.4 sec