Tiguan jõudis esmakordselt turule juba 2007. aastal ning üllataval kombel jõudis mudel oma teise generatsioonini alles 2016. aastal. Sellest ajast saati on Tiguan läbinud vaid pisikesi uuendusi, aga olenemata sellest näeb Volkswageni maastur siiski igati kaasaegne välja. Tiguani alternatiivideks on näiteks Hyundai Tucson, Toyota RAV4 ja Kia Sportage.

VÄLIMUS

Kuna Tiguan on osaliselt saanud klassikalise linnamaasturi standardiks, olles ühe suurima autotootja väljund selles segmendis, on ta muutunud linnapildis võrdlemisi tavaliseks, kuid märgates on tegemist rahuliku ja kauni disainiga mudeliga. Praktilisust arvestades jagub Tiguanil suurust omajagu, aga proportsionaalselt ei jäta mudel suure maasturi tunnet.

Ninaosa on suures pildis jaotatud kaheks. Ülaosas ühendab kauneid LED-esitulesid osaliselt suletud iluvõre ja ka alaosas on üpris palju aerodünaamika elementide imitatsioone. Kõik on funktsionaalsem ja reaalsem aga uhkemate varustusastmete puhul. R-Line varustuse korral muutub märgatavalt justnimelt alumine õhuava põrkeraual, mis muudab kogu ilmet agressiivsemaks ja sportlikumaks.

Külgvaatel on näha, et Volkswagen ei eksperimenteeri Tiguanil erinevaid keretüüpide segunemisi, vaid on otsustanud säilitada klassikalise maasturi olemuse – kaunid proportsioonid, sirged küljed ja kõrge ninaosa.  Maasturlikkust lisab mööda alläärt kulgev must plastikriba ning 19-sentimeetrine kliirens. Tiguani veljevalik algab 17-tollistest valuvelgedest, mis ka demosõidukil all olid, ning ulatub tavalisel mudelil 20-tollini. Disainilt on lihtsamad veljed veidi ühepalgelised, kuid seis paraneb velgede suurenedes. Hea üldise ilme nimel tasub kaaluda vähemalt 19-tolliste valuvelgede valimist.

Tagakülg on samuti tagasihoidlik ning toetub kaasaegsetele, kuid rahulikele disainimotiividele. Üksikud väljapaistvad kerejooned, ilusad tagatuled ning kõrge põrkeraud tekitavad töökindla ja viisaka välimuse. Kahjuks on põrkeraual vaid väljalaskeimitatsioonid ning reaalsed toruotsad on ära peidetud. R-Line varustusastmel suureneb tiib tagaakna kohal ning muutub stange ja väljalaskeimitatsiooni disain.

INTERJÖÖR

Tiguani salongis pole midagi üleliia. Kõik on lihtne ja töökindel ning selle tulemusel on ka välimus baasvarustuses monotoonne. Luksuslikumat mudelit soovides on aga Volkswagen jätnud võimaluse erinevaid lisasid juurde tellida. Plastikut on interjööris küll omajagu, aga kvaliteet on seevastu täitsa aktsepteeritav.

Ruumi on Tiguanis täitsa mõnusalt ning vabalt mahub mudeliga reisima neli täiskasvanut. Pikkade reisijate puhul jääb aga murekohaks tagapingis reisijate jalaruum. Esemete hoiustamiseks on klassikaliste süviste ja laegaste kõrval ka sahtlid esiistmete all ning väike laegas armatuuri ülaosas, mis aga Harman Kardon helisüsteemi lisamise korral kõlariga asendatakse.

Riidest istmed piisavalt toetavad ja mugavad. Asend on pigem maasturlikult püstine ja kõrge, kuid reguleerimisruumi on küllalt, et leida asend, mis keha ei väsita. Luksuslikuma ja veelgi mugavama sõidu jaoks pakub Volkswagen mudelile ka erinevaid nahast sportistmeid. Elektrilise reguleerimise valikul kaob istmete alt sahtel, kuid standardvarustuses saab Tiguan olenemata varustusastmest ka istmesoojenduse esiistmetele.

Standardvarustuses saab Tiguan iga varustusastmega 8-tollise puutetundliku ekraaniga multimeediasüsteemi, mis on asetatud armatuuri keskele, mõnusalt käeulatusse. Lisavarustuses on aga saadaval ka 9-tollise ekraaniga lahendus, mille korral asenduvad füüsilised rullikud ekraani äärtes puutetundlike nuppudega helitugevuse muutmiseks. Tarkvara on identne teistegi Volkswagenite süsteemidega ehk tegemist on ilusa ja kasutajasõbraliku süsteemiga. Küll aga märkasime Tiguanis, et süsteem käivitub süüte sisselülitamisel võrdlemisi kaua, aga kui kord tööle hakkab, on see siiski väga kiire ja sujuv. Kliimapaneeli osas on Volkswagen aga kaotamas oma kolme füüsilise rullikuga lahendust, mida oli ka sõidu ajal imelihtne käsitseda. Uus disain on täielikult puutetundlik, mis näeb küll kaasaegsem välja, kuid pole nii kasutajasõbralik kui eelmine lahendus.

Kõige algelisema varustuse korral saab Tiguan veel näidikutablool analoogkellad ning väikse ekraani nende vahel, kuid vähegi uhkema varustuse korral asendub see täisdigitaalse süsteemiga. Tarkvara poolest on Volkswagenite süsteem lihtsasti arusaadav ning kuvab kaunilt kõike, mida vähegi vaja minna võib. Vaadete osas on veidi valikuruumi, kuid kõige mugavam on siiski analoogkellade motiivi järgiv graafika. Lisavarustuses on saadaval ka esiklaasinäidik.

Tiguani rool on kvaliteetne, täpne ja näeb ka hea välja. Lihtsama varustuse korral on nupud füüsilised ning väga mõnusa asetusega. Uhkemate varustuste korral asenduvad nupud puutetundlike paneelidega, mis näevad küll ägedamad välja, kuid pole nii kasutajasõbralikud. Vasakpoolsel kodaral on nupud peamiselt püsikiirusehoidja seadistamiseks ning parempoolsed nupud juhivad multimeediat ja näidikutablood.

Pagasiruumi on ettetõmmatud tagaistmete korral kokku 615 liitrit, ning maksimaalse tagarea ruumi korral 520 liitrit. Ruum ise on praktiline ja pagasi pealelaadimine tänu tasapinnalisele põrandale ja suurele avale mugav ja lihtne.

SÕITMINE

Tiguan on saadaval lausa viie erineva jõuallikaga.

Bensiinimootorite hulgas on 1.5-liitrine, mis arendab 110 kW ja kaheliitrine, mis arendab 140 või 180 kW. Nõrgeim mootor on saadaval ka 6-käigulise manuaalkastiga ning ainult esiveolisena ning võimsamad mootorid on saadaval vaid nelikveolisena ja 7-käigulise DSG automaatkastiga. 

Diiselmootoreid on vaid üks ning see kaheliitrine arendab 110 kW ning on saadaval manuaal- ja automaatkastiga ning esi- ja nelikveolisena.

Samuti pakub Volkswagen Tiguanile ka pistikhübriid lahendust, mis seob elektrijõu 1.4-liitrise bensiinimootoriga, mille tulemusel arendab mudel 180 kW ning veab läbi 6-käigulise DSG kasti vaid esirattaid.

Demosõidukiks oli ökonoomne pistikhübriid. Bensiini- ja elektrimootor teevad Tiguani hübriidi puhul tõsiselt head koostööd, mille tulemusel pakub mudel sujuvat ja pehmet sõitu. Mudeli võimekus ja äkilisus toetub suuresti justnimelt elektrijõule ning ainult bensiinimootoriga mudel väga kiiresti ei liigu. Küll aga on juhil võimalik salongis valida, kas sõites peaks masin akusid laadima või elektrienergiat eelistama, ning selle tulemusel on võimalik planeerida erinevateks hetkedeks aku laetuse taset. Muus osas on Tiguaniga sõites võrdlemisi kindel tunne. Vedrustus on pehme, kuid võimaldab tajuda auto käitumist ning hoiab ka kiiremates kurvides kere stabiilsena. 

Tiguani juhiabiliste hulgas on reahoidmisabiline, adaptiivne püsikiirusehoidja, autonoomne hädapidurdamine, automaatsed kaugtuled, pimenurga ja liiklusmärkide jälgimissüsteem ja parkimisanduritega ning tahavaatekaameraga iseparkimine.

Kellele?

Tiguan seob endas paraja suuruse, et täita pere- või tööauto praktilisuse nõuded, Saksa kvaliteedi ja sõidumugavuse ning viisaka välimuse, et ka äriklassi sõidukite hulka kuuluda. Hea valik, kui juhile meeldib kõrgem istumisasend ning vajab sõidukit igapäevaseks inimeste või pagasi vedamiseks.

Tiguan seob endas paraja suuruse, et täita pere- või tööauto praktilisuse nõuded, Saksa kvaliteedi ja sõidumugavuse ning viisaka välimuse, et ka äriklassi sõidukite hulka kuuluda. Hea valik, kui juhile meeldib kõrgem istumisasend ning vajab sõidukit igapäevaseks inimeste või pagasi vedamiseks.

Auto andmed

Hind alates: 29 460

Testitud mudeli info:
36 199€
Bensiin + elekter
1.4 l
180 kW
1.6 l/100km
Esivedu
6-käiguline automaat
Max 205 km/h
0 – 100 km/h: 6.8 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST