21. sajandi algusaastatel turule saabunud BMW väikseim mudel ehk 1. seeria jõudis peale 15 aastat alles oma kolmanda generatsiooni. Läbi aegade on mudel olnud üpris edukas ning populaarne just nooremate ostjate hulgas. 1. seeria alternatiivideks on näiteks Volkswagen Golf, Audi A3 ja SEAT Leon. Autojaam pani Saksa autotootja väikseima linnaauto proovile.

VÄLIMUS

Nagu ka küljel kirjeldatud, on 1. seeria väikese auto kohta tõesti enesekindla ilmega. Disain pole midagi erakordset, kuid kõik ikoonilised BMW omadused on selgelt äratuntavad ja auto näeb viisakas ja kaasaegne välja.

Esiosa on ka 1. seerial, nagu ikka BMWdel, väga läbitungiva ja natuke kurja pilguga. Musta ikoonilist esivõret ümbritseb lai kroomliist ning parkides on õhuavad suletud. Uhkema varustuse puhul muutub veidi põrkeraua kujundus ning veidral kombel asendatakse iluvõre vertikaalsed ribid igavama disainiga paneeliga. Iluvõre ümbruses on kujundus pigem rahulik ning õnneks on põhimõtteliselt kõik aerodünaamilised elemendid ja õhuavad funktsionaalsed. Jätkuvalt oskab BMW teha ka väga laheda kujundusega esitulesid.

Küljelt on 1. seeria tavalise luukpära kujuga ja ka disainilt paistab välja vaid üks tugevam kerejoon, mis kulgeb esirattast tagatuleni. Uksed on lihtsamaks sisse- ja väljaistumiseks parajalt suured, aga ukselingid on stiilse väikeauto kohta natukene liiga väljapaistvad. Õnneks on aga aknaraamid juba standardvarustuses musta värvi ja Sport Line varustusastmest ülespoole on tasuta lisavarustuses ka mustad küljepeeglid. 1. seeria veljevalikus on kokku 11 erinevat valikut. Valik ulatub 16-tollistest lihtsa disainiga velgedest kuni 19-tollisteni. Suuruse osas piisab hea ilme jaoks juba 18-tollistest, aga asja ajavad ära ka demoauto 17-tollised.

Tagakülg on välimuslikult konkreetne ja tugev, kuid jällegi pole peale suurte LED-tagatulede midagi eriliselt pilkupüüdvat. Tagaakna kohal on kergelt üleulatuv tiib ning põrkeraua alt leiame ka ühe reaalse väljalasketoru otsa. Võimsamate mudelite puhul lisandub paremasse nurka ka teine toru.

INTERJÖÖR

1. seeria BMW salong on kvaliteetne ja mõnus ruum, kus liigeldes viibida. Auto suuruse kohta on interjöör avar ja ka tehnoloogia osas on enamjaolt kõik kaasaegne.

Autosse mahub, nagu enamus luukpäradesse, mugavalt reisima kolm täiskasvanut, sest juhi taga asuval kohal istudes võib esineda puudus jalaruumi järgi. Riidest istmed demoautos olid väga mugavad ning hoidsid paigal ka järsemaid manöövreid sooritades. Tulenevalt varustusastmetest on võimalik soetada autole ka nahk- ning alcantara sportistmed. Esemete hoiustamiseks on keskmise suurusega laegas käetoe all, topsihoidjad ja ka juhtmevaba telefonilaadija käigukangi taga. Samuti on omajagu ruumi kindalaekas ja uksetaskutes.

BMWdele omaselt ulatub osaliselt armatuurist välja 10.25-tolline multimeediaekraan. Süsteemi saab kasutada puutetundlikult, läbi multimeedianuppude kliimapaneeli all või kasutades rullikut keskkonsoolil. Tarkvara on nagu BMWdel ikka — suhteliselt kasutajasõbralik ning näeb ka stiilne ja lihtne välja. Kliimasätete paneel on asetatud puutetundliku ekraani alla ning seda on vägagi lihtne ja loogiline kasutada.

Juba standardvarustusest on 1. seerial ka täisdigitaalne näidikutabloo. Süsteem on väga kasulik, informatiivne ning paistab ka rooli tagant hästi välja. Otseselt erinevaid vaateid süsteemis pole, aga läbi multimeediaekraani saab muuta tablool kuvatava info tüüpi ja ka mahtu. Lisavarustuses pakutakse ka HUD ekraani.

Rool on ainuke asi, mis 1. seeria salongis näeb natukene ajale jalgu jäänud olevat. Materjali ja kvaliteedi osas on kõik küll hea, aga kodarad on jube suured ja nupud võiksid ka selles hinnaklassis juba mitte plastikust olla. Olukord on natukene parem alates M sportpaketist, mil rool muutub kaasaegsemaks. Rooli vasakul kodaral on lülitid juhiabiliste seadistamiseks ja paremal kodaral multimeedianupud.

Pagasiruumis on ruumi 380 liitrit.

SÕITMINE

1. seeria BMW on saadaval päris paljude jõuallikatega. Bensiinimoototorite hulgas on 118i, mis arendab 100 kW; 120i, mis arendab 131 kW; 128ti, mis arendab 195 kW ja ka nelikveolise veoskeemiga M135i, mis arendab 225 kW. Kolm nõrgemat mootorit on esiveolised ning vaid 118i on saadaval ka manuaalkastiga. 0-100 km/h ajad on vahemikus 8.9 kuni 4.8 sekundit.

Diiselmootorite hulgas on 118d, mis arendab 110 kW ning on saadaval ka manuaalse käigukastiga ja 120d jõudlusega 140 kW. Võimsam diiselmootor on saadaval ka xDrive nelikveosüsteemiga ning 0-100 km/h ajad on vahemikus 8.5 kuni 7 sekundit.

Demoautoks oli 8-käigulise automaatkastiga 118i. Veermik on väga sujuv ja mõnus, aga sellest 1.5-liitrisest bensiinimootorist jääb vahepeal natukene väheks ning start-stopp süsteemi kasutades esineb ka ebameeldivaid värinaid. Muidu püsib auto kindlalt teel ja kahekesi reisides suudab ka kärmelt hoo sisse koguda. Sõidurežiimide erinevused seisnevad pedaalide ja rooli tundlikkuse muutmises, aga ka need on pea märkamatud.

1. seeria juhiabiliste hulgas on adaptiivne püsikiirusehoidja, kiiruspiirangute ja möödasõidu keelualade jälgimine, sõidurajalt mahakaldumise hoiatussüsteem, ristliikluse ja pimenurga jälgimine, 360-kraadine parkimisandurite süsteem ja kvaliteetne tagurduskaamera.

Kellele?

Hinnaklassi vaadates peab tõdema, et BMW 1. seeria on inimestele, kes soovivad kindalt kõrgema hinnaklassiga autot või lausa ainult BMWd, kuid vajavad lihtsamaks liiklemiseks väikest autot. Mudel on loodud pigem linnateedele ning igapäevaselt kahe kuni kolme inimese vedamiseks.

Hinnaklassi vaadates peab tõdema, et BMW 1. seeria on inimestele, kes soovivad kindalt kõrgema hinnaklassiga autot või lausa ainult BMWd, kuid vajavad lihtsamaks liiklemiseks väikest autot. Mudel on loodud pigem linnateedele ning igapäevaselt kahe kuni kolme inimese vedamiseks.

Auto andmed

KUVATUD KAMPAANIA HIND VÕIB MUUTUDA

Hind alates: 28 960€

Testitud mudeli info:
– €
Bensiin
1.5 l
100 kW
5.7 l/100km
Esivedu
8-käiguline automaat
Max 213 km/h
0 – 100 km/h: 8.9 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST