Dacia on tuntud kui üks kõige odavamaid sõidukeid pakkuv autotootja turul ning sellest ei eristu ka testitud Sandero Stepway,
mille hind algab vaid 12 000 eurost. Olenemata madalast hinnast, jõudis Sandero siiski Eesti Aasta Auto 2022 kuue finalisti hulka. Sandero Stepway alternatiivideks on Opel Mokka, SEAT Arona ja Suzuki Vitara.

VÄLIMUS

Välimuselt tasub esimese asjana siiski mainida, et Sandero Stepway näeb oma hinna kohta väga hea välja ja ka kvaliteedi ja värvi osas pole millegi üle kurta. Huvitav on ka see, et ainult välimuselt jätab mudel juba tõsise tööauto mulje, mida Sandero Stepway ka on. 

Sandero Stepway’l on tööka ilmega esiosa, mis näeb üllatavalt kaasaegne välja ning on selgelt Dacia disaini järgiv. Mudelil on lausa sportlikud LED-esituled, mis hea väljanägemise kõrval on ka hea valgustatavusega. Stangelt leiame laia õhuava ning omapära lisavad mustad detailid äärtel. Üldiselt jääb eest vaadates Sanderost väga hea mulje ning välimuslikult ei vihja miski sellele, et mudel turul üks odavamaid oleks.

Mõõtude tõttu on Sandero Stepway’d raske kutsuda maasturiks, kuid küljelt vaadates jätab mudel siiski jõulise mulje ning klassifitseerub proportsioonidelt väikemaasturite hulka. Disain on voolujooneline ning ühtegi eraldi silmapaistvamat kerejoont ei eristu. Mudeli alläär on kaetud musta plastikuga, et ilmet maasturlikumaks muuta. Laheda lisana on Stepway katuseraamid lahti kruvitavad ning need saab ümber tõsta risti taladeks. Veidral kombel on aga katusel ka ebanormaalselt pikk antenn.

Mudel saab baasvarustuses 16-tollised valuveljed, mis on mudeli hinda arvestades vägagi viisaka väljanägemisega, ning vaid 180 euro eest on võimalik soetada Comfort varustusega Stepway’le natukene säravamad 16-tollised veljed, mis olid paigaldatud ka demosõidukile.

Tagakülje kujundus on jällegi ümar ja kompaktne. Tagatuledes kordub esituledes kajastunud disaini motiiv ning üleüldiselt jätab ka tagaosa täiesti kena mulje. Allosas leiame võrdlemisi  lihtsa kujundusega põrkeraua, millel pole õnneks imiteeritud peitu jäetud väljalasketoru. Pagasiluuk on parajalt suur ning pagasiruumis on ruumi kokku 328 liitrit.

INTERJÖÖR

Sandero Stepway interjöör on arusaadavatel põhjustel lihtne ja suuremas osas plastikust, aga tuleb tõdeda, et visuaalselt näeb salong hea välja ja ka plastikud on mõnusalt paksud, tänu millele on paneelid kindlalt paigal ning ei klõbise igal kokkupuutel.

Stepway juhikohal leiavad mugava asendi igas pikkuses juhid, kuid kummalisel kombel võib hoopis kõrvalistuja asend ära väsitada, sest istet ei ole võimalik vertikaalselt liigutada. Riidest istmed on parajalt pehmed, aga võimaldavad reisijatel üpris palju libiseda ning on varustatud ka kõvade peatugedega. Samuti on peenike käetugi paigaldatud vaid juhitooli küljele. Tagapingis jagub jalaruumi vaid kõrvalistuja taga reisijale, aga pearuumi mure tekib vaid pikkadel sõitjatel. Esemete hoiustamiseks on topsihoidjad käsipiduri kõrval ning süvis käigukangi taga.

Multimeedia osas on odavaim variant mudelist hoopiski ilma igasuguse ekraanita, kuid siiski on helisüsteemiga ühenduses kaks kõlarit, mis võivad mängida lugusid raadiolt või lausa Bluetooth seadmelt. Uhkem varustus saab 8-tollise puutetundliku ekraani, millel on kasutatavad ka Apple CarPlay ja Android Auto. Tarkvara on äärmiselt lihtne ning välimus tagasihoidlik. Menüüde vähesuse tõttu pole lihtsalt võimalik süsteemi kasutamisega hätta jääda. Kliimasüsteemi juhtimispaneel on paigutatud ekraani alla ning on praktiliselt identne Renault’ mudelites kasutatava disainiga, mis on samuti üheselt mõistetav ja kasutajasõbralik.

Sandero Stepway näidikutabloo on siiski vanamoodne, kus kahe analoogkella vahele on paigutatud 3.5-tolline näidikutabloo, millel kuvatakse kahevärviliselt vaid olulist infot.

Neljakodaraline rool on olenemata peenikesest roolirattast siiski kvaliteetne ja ka käsitsemine on täpne ja kerge. Roolipealsed nupud on jällegi Renault’ mudelitelt laenatud, kuid tunduvad vägagi töökindlad.  Parempoolsel kodaral on nupud näidikutabloo ekraani juhtimiseks ning vasakpoolsel kodaral püsikiirusehoidja nupud. Multimeedia nupud on asetatud robustsele lisakangile, mis on rooli taga all vasakul.

SÕITMINE

Sandero Stepway mootorite valikus on üks liitrine bensiinimootor, mis arendab 67 kW ning on saadaval 6-käigulise manuaalkastiga ja ka CVT automaadiga. Samuti pakutakse mudelile ka bensiini ja LPG gaasi koostööl opereerivat mootorit, mis suudab arendada 74 kW, kuid on saadaval vaid manuaalkäigukastiga. Kõik mudelid on esiveolised.

Üllataval kombel on Dacias reisides sellest 67-kilovatisest mootorist küll ja veel. Mitmekesi reisides tuleb küll pöördeid kiirendades kõrgemal hoida, aga linna vahel üksi liigeldes on mootor isegi äkilisem ja hoogsam kui esialgu mudelist oodata võiks. Manuaalkast ise on hea ja ka sidur mõnusa kasutamisega. Nõrga kohana võib ära mainida, et käigukangi liikumisvabadus on liiga suur, mistõttu vahel ei pruugi käik sisse minna. Vedrustus on küll jäigemapoolsem, aga välist müra ei tule salongi märgatavalt rohkem kui mõnedel kaks korda kallimatel mudelitel.

Sandero Stepway juhiabiliste hulgas on püsikiirusehoidik, esimesed ja tagumised parkimisandurid, pimenurga jälgimissüsteem ning tagurduskaamera.

Kellele?

Sandero Stepway on juhtidele, kes soovivad odavat ja lihtsat uut sõiduvahendit. Mudeliga on hea vedada erinevat tüüpi pagasit ning hätta ei jää ka neljakesi reisimiseks. Sõiduelamuse pakkumise asemel on Sandero Stepway vaid üks praktiline abivahend.

Sandero Stepway on juhtidele, kes soovivad odavat ja lihtsat uut sõiduvahendit. Mudeliga on hea vedada erinevat tüüpi pagasit ning hätta ei jää ka neljakesi reisimiseks. Sõiduelamuse pakkumise asemel on Sandero Stepway vaid üks praktiline abivahend.

Auto andmed

Hind alates: 12 200€

Testitud mudeli info:
14 470€
Bensiin
1.0 l
67 kW
5.4 l/100km
Esivedu
6-käiguline manuaal
Max 172 km/h
0 – 100 km/h: 12 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST