Sanderot on Dacia oma väikseima sõiduautona tootnud juba 2008. aastast ning alates esimesest generatsioonist on valikus olnud ka veidi kõrgem ja maasturlikuma ilmega Sandero Stepway. Värskeima, kolmanda generatsioonini jõudis Sandero Stepway 2020. aastal ning 2023. aastal sai ka mudel väikese visuaalse värskenduse, mille ajendiks oli peamiselt 2021. aastal toimunud Dacia rebränding. Sandero Stepway alternatiivideks on näiteks Opel Mokka, Suzuki Vitara, SEAT Arona ja Toyota Yaris Cross.

VÄLIMUS

Nagu öeldud, seisnes Sandero Stepway näovärskendus praktiliselt vaid uute logode saamises, mistõttu näeb värske mudel eelneva variandiga põhimõtteliselt identne välja. Viimane pole aga üldse mitte halb aspekt, sest tegelikult on mudelil oma hinna ja otstarbe kohta iseloomu ja omapära küll, õhates puhtalt disaini põhjal töökusest ja tõsidusest. Brändi ja mudelit teadmata, ei oleks visuaalselt üldse lihtne aru saada, et tegemist ühe turu odavaima valikuga. Suuruse poolest jääb Sandero Stepway brändisiseselt Sandero ja Joggeri vahele, olles oma klassis veidi väiksem Opel Mokkast ja Seat Aronast. Standardis saab Sandero Stepway valge värvkatte, kuid lisade hulgas pakub tootja lisaks kolmele mustvalgele varjundile veel sinist, oranži ja kahte tooni rohelist värvkatet. 

Stepway ninaosas loovad mudelile sihikindla pilgu, keskmisest veidi kehvema valgustavusega esituledes paiknevad, koonduvate nooltega päevatulede kontuurid, mis suunaga esitulesid ühendavale iluvõrele, millel katkendlike joonte keskel uus ja kaasaegne Dacia logo. Viimase all on iluvõre alläärele ka jätkuvalt kirjutatud “Stepway”. Stangel on maasturlikult robustse splitteri kohale loodud lisa õhuava ning äärtelt leiame ka udutuledega mustast plastikust disainpaneelid. Kerejoonte poolest on ninaosa pigem ümar, kuid teravust lisab rõhutatud reljeefsustega kapott. Üldpildis on Sandero Stepway eestvaatest igati nägus ja omanäoline.

Küljel on Sandero Stepway disain juba omajagu rahulikum ning kõige rohkem paneb masinat vaatama hoopis tema kompaktsus, mis kombineeritud keskmisest kergelt kõrgema luukpära proportsioonidega, mille tulemusel tegemist justkui väikemaasturist luukpäraga. Mudeli siluett on pigem ümar ja voolujooneline, kuid töökat ilmet võimendavad korralikud katuseraamid, mis on lihtsasti ka risti keeratavad. Küljele lisavad iseloomu rõhutatud nii-öelda õlad rattakoobaste kohal, mida toetavad esi- ja tagatuled ning küljeakende profiil, musta kleebisega kaetud süvis uste alläärel ning mööda mudeli alläärt kulgev must plastikriba.

Velgede osas pakub Dacia Sandero Stepway’le vaid 16-tolliseid teras- ja valuvelgesid. Terasveljed on saadaval vaid hallina ning on üpris tavalise disainiga, kuid valuveljed, mis ka testitud sõidukil all olid, on omapärasema disainiga ning saadaval nii musta ja halli kombineeriva, kui ka üleni musta värvkattega.

Sandero Stepway kõige nõrgemaks küljeks on aga mudeli ümara ilmega tagaosa, mis jätab tervikuna veidi sisutühja ja tavalise mulje. Tagatuledel on küll vinge koonduvate nooltega sisedisain, kuid tuled ise on proportsionaalselt pigem väikesed ning paigutatud võrdlemisi kaugele äärtele, mille tulemusel on pagasiluugi tsentris paiknev Dacia logo veidi eraldatult. Pagasiluugi muudavad aga veidi mitmepalgelisemaks horisontaalsed kerejooned ning ka kergelt tagaakna kohale ulatuv katust pikendav tagatiib. Sarnaselt mudeli esiküljele on ka tagastange alläärele loodud maasturlikult robustse ilmega difuusoriala, mille kohal ühendab rattakoobaste ümbert tagaküljele jõudvaid plastikliiste registrimärki kandev musta värvi ala.

INTERJÖÖR

Salong on aga mudeliuuendusega praktiliselt puutumata jäänud. Interjööri poolel on Sandero Stepway reisijateruum üldiselt küll pigem lihtne, kuid kombineerides osasid Renault’ lahendusi stiilipuhta disainiga, näeb mudeli salong, lisaks funktsioonide kasutajasõbralikkusele, ka arvestatavalt nägus ja maitsekas välja. Materjalide osas on enim kasutatud loomulikult plastikut, kuid tänu paneelide paksusele ja korralikule kinnitusele, ei jäta paneelid kolisedes liiga odavat muljet. Stiili lisavad oranžid aktsendid ja tekstiili kasutus.

Olenemata varustusest saab Stepway tekstiilkattega istmed, mis kergetest küljetugedest olenemata pigem tasapinnalised. Istmepindade jäikus ja tekstiil võimaldavad küll reisijatel veidi oma kohal libiseda, kuid masina otstarvet arvestades hoiavad need istmed sõitjaid ikkagi piisavalt hästi paigal. Juhikohal on istumisasend on pigem püstine, kuid mitte üleliia väsitav, ning reguleerimise poolest võiks pikemat kasvu sõitjate jaoks vaid rool veidi kaugemale armatuurist liikuda. Kaasreisija kohal saab istmel reguleerida vaid asukohta pikiteljel ja seljatoe kaldenurka, mille tulemusel on asend kõrgemana veidi väsitavam. Esiistmetele on saadaval ka istmesoojendus.

Nagu välismõõtmete põhjal arvatagi võib, pole Sandero Stepway just kõige ruumikam masin. Pikiteljel mahuvad küll salongi paremal äärel kaks keskmist kasvu täiskasvanut napilt üksteise taha ära, kuid keskmist kasvu juhi korral jagub tema selja taga ruumi vaid väiksemat kasvu reisijatele. Laiuses mahuks tagapingile kaks reisijat küll ning ka pearuumi osas ei teki probleeme ühelgi istekohal. Väikeste uste tõttu on suuremat kasvu reisijatel ka veidi keeruline tagumisele istmereale ligi pääseda. Atmosfääri poolest on Stepway salong küll lihtne, kuid tänu suurtele akendele ja valikulisele katuseaknale mõnusalt avar. Esemete hoiustamiseks on salongis pigem väike käetoe alune laegas, topsihoidjate ja süvisega keskkonsool, keskpärane kindalaegas ning pigem väikesed uksetaskud.

Suurema pagasi vedamiseks on aga Sandero Stepway’l ka 328-liitrine pagasiruum, mis olenemata sellest, et konkurentide omast veidi vähem ruumikam, siiski igapäevasteks tegemisteks ja masina suuruse kohta keskpärase mahutavusega. Ruum on küll kompaktse avaga, kuid universaalse kujuga. Praktilisust lisavad taskud äärtel, konksud seinte ja veidi lisa ruumi põranda all. Pagasi peale- ja mahalaadimist raskendab veidi arvestatav laadimiskünnis.

Lihtsaima varustuse korral Stepway salong eraldiseisvat multimeedia ekraani ei saagi, vaid info kuvatakse teekonnakompuutri ekraanile, kuid uhkema varustuse korral paigutatakse armatuurile, reisijate käeulatusse ja nähtavusse, 8-tollise puuteekraaniga multimeedia koos eemaldatava telefoni hoidja ja Apple Carplay / Android Auto valmidusega. Riistvaraliselt on ekraani pilt piisavalt selge ning süsteem jookseb üksikute viivitustega siiski kiirelt. Ka tarkvara poolest on süsteem lihtsa ja loogilise ülesehitusega, kuid seda ennekõike seetõttu, et funktsioone ja sätteid on lihtsalt väga vähe. Ka visuaalselt on tarkvara minimalistlik ning üheselt mõistetav. Stepway neljakõlarilise helisüsteemi esitus on keskmise valjuduse korral igati puhas, kuid helitugevuse valjenedes väheneb märgatavalt esituse puhtus ja dünaamilisus. Küll aga võimaldab madal müratase ka maanteekiirustel veel meediat kvaliteetselt kuulata. Kliimasätete osas kasutab Sandero Stepway jätkuvalt Renault’de vana lahendust, kus seaded paigutatud kolmele füüsilisele kellale ja nuppudele nende ümber. Lahendus on üheselt mõistetav ja lihtsasti kasutatav.

Näidikute kohale saab Sandero Stepway klassikalise kahe analoogkella ja nende vahel paikneva 3.5-tollise ekraaniga lahenduse, mis on asetuselt küll nähtav ja välise valguse eest kaitstud, kuid võiks olla veidi kõrgemal ja püstisema nurga all. Ekraanil saab kuvada erinevaid sõiduki ja sõidu andmeid ning üldiselt on süsteem väga lihtne ning selge.

Masina juhtimiseks asub juhi ees jätkuvalt paraja läbimõõduga neljakodaraline, mille ainsaks muutuseks on tsentris paiknev uus logo. Kunstnahkkattega rool on küll lihtsa kujuga, kuid võimaldab tänu disainile erinevaid käsitsemise viise ning püsib olenemata tasapinnalisest roolirattast siiski piisavalt hästi käte vahel. Multifunktsionaalseks muudavad rooli kodaratele paigutatud füüsilised nupud, mida tänu kergetele reljeefsustele ning hõredale asetusele mugav kasutada ka sõidu ajal. Vasakpoolsed juhivad juhiabilisi ning parempoolsed näidikutablood. Daciatele ja Renault’dele omaselt on multimeedia seadistamine asetatud lisakangile, mis rooli taga paremal, mille kasutamine ka peale mõningat harjumist üpris mugav. Viimase mureks on aga suurus ja asetus, mis võib pikemat kasvu juhtidel parema põlve ruumi piirata.

SÕITMINE

Värskendatud Sandero Stepway on saadaval kolme erineva võimsusega bensiinimootoriga. Käigukastide poolest on olenevalt mootorist saadaval 6-käiguline manuaal ning CVT automaatkast ja keskmise võimsuse puhul tarbib ajam ka LPG gaasi. Kõik Sandero Stepway’d on esiveolised.

Nimekirja alustab 90-hobujõuline kolmesilindriline, mis arendab üheliitrisena 67 kilovatti. Mootor on saadaval nii 6-käigulise manuaali, kui CVT variaatorkastiga ning kiirendab sajani täpselt 12 sekundiga. Mudeli maksimaalne kiirus on piiratud 172 km/h peale ning kütust kulub vastaval mootoril keskmiselt 5.2 l/100km. Võimsuse poolest järgneb bensiini ja LPG gaasi tarbimist kombineeriv üheliitrine, mis arendab tervelt 74 kilovatti. Olles saadaval vaid manuaalkastiga, kiirendab mudel sajani 11.9 sekundiga ning kogub hoogu kuni kiiruseni 177 km/h. Keskmiseks kütusekuluks lubab tootja 5.4 l/100km kütust ja umbes 7 l/100km gaasi. Sandero Stepway võimsaimaks valikuks on 82 kilovatti arendav kolme silindriga üheliitrine, mis samuti saadaval vaid manuaalkastiga. Vastava mootoriga kiirendab Stepway sajani umbes 10 sekundiga ning kogub hoogu kuni maksimaalse kiiruseni 180 km/h. Kütust kulub viimasel keskmiselt 5.5 l/100km.

Viimase, ehk võimsaima valikuga oli varustatud ka testitud pressisõiduk. Tehniliste näitajate poolest see väike üheliitrine küll väga suutlikku muljet ei jäta, kuid ühe 1.1-tonnise tühimassiga Sandero Stepway jaoks on sellest ajamist tegelikult täiesti piisavalt. Midagi sportlikku või ehmatavat küll oodata ei tasu, kuid tänu manuaalkastile saab mootori hoida elavas olekus, mille tulemusel on tõmme soovi korral krapsakas ja parajalt tugev. Isegi maanteedel, ka kolmekesi sõites, annab Sandero Stepway’ga siiski hoogsaid ja turvalisi möödasõite sooritada. Manuaalkast on parajalt pikkade käikudega ning sidur võimaldab meeldivalt sujuvat opereerimist. Varasemalt testitud CVT-kastiga Dusteri põhjal soovitame meie Daciat soetades eelistada manuaalkasti.

Ka teiste sõiduomaduste poolest on hinnaklassi tõttu raske midagi Stepway’le ette heita. Vedrustus on mõnusalt tasakaalukas, olles üksinda sõites kergelt jäigemapoolsem, aga mitmekesi juba omajagu pehmem. Kurvides esineb loomulikult kerekaldumisi, kuid masina otstarvet arvestades, püsib ta väga stabiilselt ja kontrollitavalt oma trajektooril. Vaid suuremat sorti rekkate tuules esineb kergeid õõtsumisi. Kohati võiks ka rohkem tagasisidet veermiku käitumise kohta juhini jõuda. Roolimine on pigem kerge ja mitte kõige täpsem, kuid jällegi pole see otstarbe tõttu väga suur mure, sobides nõnda igati hästi igapäevastele madala kiirustega sõitudele. Väljavaade on salongist igal suunal üpris hea ning gabariidid tänu oma väiksusele hästi tajutavad. Tänu väikestele gabariitidele on mudel ka lihtsalt manööverdatav, mida toetavad parkimisandurid ning tahavaatekaamera, mis olenemata oma kuva kehvast kvaliteedist ja veidi määrduvast asukohast, annab siiski laia pildiga aimu masina taga toimuvast. Müratase on salongis pigem üllatavalt vaikne.

Sandero Stepway juhiabiliste hulgas on kiiruspiirikuga püsikiirusehoidja, pimenurga jälgimine, automaatne hädapidurdamine, parkimisandurid ja tahavaatekaamera.

Kellele?

Sandero Stepway sobib juhtidele, kes soovivad üht töökat ja lihtsat sõiduriista puhtalt transpordi eesmärgil. Mudel seob lihtsuse ja kasutajasõbralikkuse arvestatavate ajamite, keskpäraste sõiduomaduste ja omapärase disainiga, pakkudes tegelikult enamatki, kui punktist A punkti B saamiseks vaja oleks. Hinna poolest on Sandero Stepway alternatiivideks loomulikult ka lai valik kasutatud autosid, kuid värske Dacia eelisteks on loomulikult uudsus ja garantii.

Sandero Stepway sobib juhtidele, kes soovivad üht töökat ja lihtsat sõiduriista puhtalt transpordi eesmärgil. Mudel seob lihtsuse ja kasutajasõbralikkuse arvestatavate ajamite, keskpäraste sõiduomaduste ja omapärase disainiga, pakkudes tegelikult enamatki, kui punktist A punkti B saamiseks vaja oleks. Hinna poolest on Sandero Stepway alternatiivideks loomulikult ka lai valik kasutatud autosid, kuid värske Dacia eelisteks on loomulikult uudsus ja garantii.

Auto andmed

Hind alates: 14 290

Testitud mudeli info:
18 600 €
Bensiin
1.0 l I3
82 kW
5.5 l/100km
Esivedu
6-käiguline manuaal
Max 180 km/h
0 – 100 km/h: 10 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST