Vaid aasta pärast oma menuka E-GMP platvormi debüütmudel Ioniq 5-e avalikustamist, mis lõi oma edukusega Hyundai e-mobiilsuse tulevikule tugeva alustala, jõudis juba 2022. aastal maailma pilkude ette uuem ja värskem elektrimudel Ioniq 6, mis välja kujunenud esmakordselt 2020. aastal esitletud Prophecy kontseptautost. Sarnaselt viimasele kombineerib ka Ioniq 6 oma keretüübis pika teljevahe ja madala õhutakistuse. Kõige märkimisväärsemate autasudena on Ioniq 6 võitnud 2023. aasta maailma aasta auto, maailma elektriauto ja aasta autodisaini tiitlid. Ioniq 6-e alternatiivideks on tema platvormi kaaslased Ioniq 5, Genesis GV60 ja Kia EV6 ning Tesla Model 3, BMW i4 ja Polestar 2.
Välisdisaini osas pole Hyundai elektriautode pealetungiga võtnud üht kindlat ja konkreetset lähenemist või disaini keelt. Tõsi, kõrvuti parkides on Ioniq 5 ja 6 äratuntavalt vennased, hõlmates Ioniqulikku pikslite motiivi ja omapäraseid kerejooni, kuid sellest olenemata on Ioniq 6 siiski totaalselt erinev ja omamoodi eksperimenteeriv, toetudes erinevalt vennase kandilisest disainist hoopis ülimale voolujoonelisusele, mis annab mudelile ka ühe turu madalaima õhutakistuse koefitsiendi, 0.21. Loomulikult vajab Ioniq 6-e futuristlik disain esialgu harjumiseks aega, kuid tervikuna peab tõdema, et Hyundail on taaskord õnnestunud luua üks silmapaistev ja omapärane mudel. Mõõtudelt on Ioniq 6-e puhul tegemist üpris suure elektriautoga, mis jagab suurusklassi mudelitega nagu Tesla Model S ja Mercedes-Benz EQE, olles seega oma vennasest enam kui 20 sentimeetrit pikem. Värvide osas pakub Hyundai mudelile üheksat mustvalget varjundit ning sinist ja punast värvi, mille hulgas metallik-, pärlmutter- ja matt efektiga lahendusi. Meie arust sobib Ioniq 6-le kõige paremini ka demosõidukit katnud tumehall mattvärv.
Mudeli disain saab alguse võrdlemisi lühikesest ninaosast, mille korralikult kumera kapoti kõrgematest nurkadest leiame omapärase kujuga esituled, mis annavad oma disaini ja pikslitest koosnevate päevatuledega mudelile kergelt ufoliku pilgu. Tulede all ulatub üle ninaosa logo alt läbi üks must parkimisanduritega plastikliist, mille all nõgusa ja kergelt kandilise disainiga esistange. Stange tsentrist leiame kergelt jõulise splitteri ja radari vahelt veel kuus piksleid imiteerivat ruudukest, mille äärtel liikuvate ribidega õhuavad. Tervikuna on Hyundai loonud Ioniq 6-le üpris ufoliku ja sõbraliku pilguga ninaosa, mis sarnaneb mõne nurga alt vaadates üllataval kombel neljanda generatsiooni Toyota Supra esiosaga.
Küljele liikudes avaldub mudeli ülimalt voolujooneline ja veepiiska meenutav siluett, mis saab alguse kumerast ja lühikesest ninaosast, kulgedes seejärel ühe kurvina omapärase tagatiivani pagasiluugil. Ka tagaosa on profiilis võrdlemisi kumer, kuid kindlasti mitte igav. Külgmised paneelid on küll iseseisvatena pigem sujuva ilmega, kuid üldilmele lisavad iseloomu kaks tugevamat kerejoont, millest ülemine kulgeb mööda akende äärt esituledest tagatuledeni ja alumine mööda uste alläärt splitterist difuusorini. Viimast rõhutavad veel halli tooniga sportlikud küljelaiendid ja tagastange ääred. Voolujoonelisust rõhutavad siluetti järgiv küljeakende kontuur, madala õhutakistusega väikesed digitaalsed küljepeeglid, mille läbipaistvast kattest paistavad välja omapärase disainiga suunatuled, ja elektriliselt varjuvad ukselingid. Velgede osas pakub Hyundai mudelile 18- ja 20-tolliseid valikuid, millest väiksemad, ka demosõidukil olnud, võrdlemisi kinnise ja tagasihoidliku disaniga ning suuremad silmapaistva ja omapärase lähenemisega. Suuruse poolest pole aga ka 18-tollised väga ebaproportsionaalselt väikesed.
Tagaküljel paistavad kõige tugevamalt silma Porschelik tagatiib tagaakna alläärel, mille sees omapärase disainiga pidurdustuli, mis nähtav nii tagant, kui pealt vaadates, ja pikk kahe pikslireaga tagatuli, mis kulgeb üle pea terve tagaosa. Piksliribade kohalt leiame valgete tähtedega laialt kirjutatud mudelitähise, mille kohal omakorda üks veidi väiksem ja tagasihoidlikum tagatiib. Kerejoonte jaoks küll sisutihedal tagaosal väga ruumi pole, kuid kõige rohkem paistavad silma jõuliselt väljaulatuvad õlad tagarataste kohal ja omapärase kujuga pagasiluugi alläär. Stangel on Hyundai mudelile loonud püstiste ribidega difuusori imitatsiooni, mille äärtel ka püstiste pikselribadena punased helkurid ja tagatuled. Üks asi, mis aga Ioniq 6-le konkreetselt ei sobi, on veokonks.
Sarnaselt välisdisainile, mis justkui totaalselt erinev Ioniq 5-e omast, kuid samas äratuntavalt Hyundailik, on ka Ioniq 6-e salong arusaadavalt oma vennasmudeliga kokku sobiv, kuid samas täiesti omapärane ja värske. Disainis jätkub stiilipuhtus, kerge eksperimenteerimine ja pikslite motiivi kasutamine, mis on seotud ruumikuse, neutraalsete toonide ja kasutajasõbralike funktsioonidega, moodustades ühtselt töötava terviku, kus väga meeldiv kilomeetreid seljatada. Materjalide osas esineb enim küll plastikut, mis aga kvaliteetne ja tänu osavale pinnatöötlusele väga naturaalse ja meeldiva tundega. Ka ehituskvaliteet on läbivalt võrdlemisi tasemel.
Meeldiva kasutajakogemuse ja mugava sõidu pakkumiseks saab Ioniq 6 võrdlemisi lihtsa ilmega kergelt korvikad ja toekad istmed. Pigem jäikade polstrite ja konkreetsete külgtugedega istmed pakuvad meeldivat istumisaset ning hoiavad reisijad piisavalt hästi omal kohal ka kurvilistel teedel. Istumisase on küll kõrguse poolest pigem sõiduautolikult madal, kuid pedaalide ja rooli asetused soodustavad pigem hoopis maasturlikult püstist asendit. Reguleerimise osas võiks vaid juhiiste natukene pikiteljel tahapoole kaugemale liikuda, kuid üldiselt võimaldab rohke reguleerimisruum siiski pea igat kasvu reisijal meelepärase asendi leida. Esireas on istmed varustatud soojenduse ja jahutusega ning juhiiste ka mälufunktsiooniga. Tagumine istmerida saab veidi jäigemad ja tasapinnalisemad istmed, mis samuti võrdlemisi toekad ning meeldiva seljatoe kaldenurgaga. Asendi osas on aga ainsaks miinuseks veidi lühike vahemaa istmepõhja ja põranda vahel, mis soodustab pikemat kasvu reisijatel kükitavat asendit. Tagumise rea äärmised kohad saavad standardist ka soojenduse.
Ruumikuse osas esineb Ioniq 6 võrdlemisi ootuspäraselt. Jalaruumi on tänu mudeli pikale kerele vabalt lausa kahele kahemeetrisele ning ka pearuumi jagub esireas kahemeetristest pikematelegi ning tagareas kupeelikult langeva katuse tõttu umbes kuni 1.9-meetristele. Laiuse poolest aga kolme reisijat tagaritta pigem ei mahuta. Seega kokkuvõttes saab Ioniq 6 kenasti hakkama nelja keskmist kasvu täiskasvanuga, mille tulemusel sobib mudel suurepäraselt ka näiteks pereautoks. Atmosfääri osas on Ioniq 6-e salong tänu suurtele akendele ja üldisele ruumikusele meeldivalt lahke ja hubane. Avarust lisavad luugiga panoraamkatus, mis võiks mudeli sujuva keretüübi tõttu kulgeda tuuleklaasist tagaaknani, ning hele nahksisu. Tumeda interjööri korral on atmosfäär sportlikum ja fokusseeritum. Öist meeleolu aitab luua kahetsooniline miljöövalgustus, mis lisaks armatuuri kontuuridele, valgustab ka lainelisi uste paneele. Esemete hoiustamiseks on Ioniq 6-e salongis suuremat sorti ala keskkonsooli sees, mis ligipääsetav konsooli külgedelt, keskkonsooli pealne koos topsihoidjate, juhtmevaba telefoni laadimise pinna ja väikese taskuga, keskpärase suuruse ja universaalse kujuga käetoe alune laegas, kitsad, kuid pikad uksetaskud läbipaistva plastikseinaga ja riiulina liikuv madal kindalaegas. Omapäraselt on Ioniq 6-s ka küljeakende nupud paigutatud hoopis keskkonsoolile, mitte uste käepidemetele. Tagumine rida saab väiksemad uksetaskud, telefoni pesad uste käetugede ees ja topsihoidjatega käetoe.
Pagasiruumi on Hyundai Ioniq 6-l kokku kuni 455 liitrit, millest 410 liitrit mudeli tagaosas ja kuni 45 liitrit olenevalt varustusest kapoti all. Tagumisele pagasiruumile, mis universaalse kujuga ja kerge laadimiskünnisega, loob ligipääsu sedaanilikult avanev elektriline pagasiluuk. Pagasiruumile lisab praktilisust väike lisaruum põranda all, kuid veidral kombel pole peamises ruumis pagasi organiseerimiseks ei konkse, haake ega taskuid. Samuti pole pikkade esemete vedamiseks tagumise istmerea seljatoes suusaluuki ning istmed klapivad kokku vaid 60:40 suhtes. Seega konkurentide, nagu 540-liitrise pagasiruumiga Tesla Model 3 ja 572-liitrise pagasiruumiga Kia EV6, kõrval pole sedaanilikult avaneva pagasiluugiga Ioniq 6 küll kõige praktilisem või mahukam, kuid igapäevasteks toimetusteks peaks 400 liitrist piisama küll.
Sarnaselt Ioniq 5-le, saab ka Ioniq 6 ekraanide jaoks armatuurile suure ja tasapinnalise paneeli, millel aga erinevalt oma vennase omast, ekraanide vahel hoopis musta värvi alad, mis annavad lahendusele omajagu viisakama ja stiilsema üldilme, sobides paremini kokku ka ekraanidel jooksva tarkvaraga. Riistvaraliselt kiiret multimeediat esindab paneeli paremal poolel kõrge resolutsiooniga 12.3-tolline puuteekraan, mis kenasti reisijate nähtavuses, kuid võrdlemisi napilt käeulatuses, jäädes lühemat kasvu sõitjatele mugavast kaugusest välja. Tarkvaraliselt kasutab Ioniq 6-e multimeedia juba varasemaltki Hyundaidel kogetud lahendust, mis oma funktsioonide rohkuse ja loogilise ülesehitusega üks turu lihtsamini kasutatavaid. Menüüde ja sätete loogilised asetused, üheselt mõistetavad selged ikoonid ja visuaalid ning kasutajasõbralikud funktsioonid pakuvad üheskoos igati meeldivat kasutajakogemust. Helisüsteemi poolest saab Ioniq 6 juba standardist Bose kaheksa kõlariga lahenduse, mis vajab küll kohati ekvalaiseri reguleerimist, kuid on üldiselt siiski mõnusalt dünaamilise ja puhta esitusega, olenemata helitugevusest. Väga valjuks esitus aga ei lähe ja žanriliselt paistis süsteem paremini hakkama saavat rokkmuusikaga. Sarnaselt vennasele, saab ka Ioniq 6 kliimaseadete reguleerimiseks multimeedia kiirteenuppude alla eraldiseisva kliimapaneeli. Paneeli madala asetuse ja nuppude puutetundlikuse tõttu peab küll seadete muutmiseks pilgu korra sõites teelt ära tõmbama, kuid üldiselt pole kasutamine ka üleliia keeruline. Lihtsalt sarnaselt näiteks Kia EV6-le võiksid nupud olla veidi süsteemsema asetusega ning liiga ei teeks ka füüsilised rullikud temperatuuri reguleerimiseks. Täpsemad seaded on asetatud multimeedias asuvale kliimamenüüle.
Ekraanide paneeli vasakule poolele saab Ioniq 6 sõiduandmete kuvamiseks, olenemata varustusest, 12.3-tollise ekraaniga responsiivse täisdigitaalse näidikutabloo. Kõrge resolutsiooniga ekraan on läbi rooli ava kenasti nähtav ning ei peegelda tänu püstisele nurgale ka välist valgust. Tarkvaraliselt jookseb süsteemil taas juba eelnevatel Hyundaidelgi kohatud lahendus, millel kuvatud andmed üheselt mõistetavad ja lihtsasti leitavad. Isikupärastamise osas saab ekraani tsentris muuta kuvatavate andmete tüüpi ning visuaali poolest pakub tarkvara kolme stiili, mis kõik toetavad stiilipuhtusega näidikute kasutajasõbralikkust. Graafikate stiili saab siduda ka sõidurežiimidega. Ioniq 6 saab juba standardist ka informatiivse ja selge kuvaga esiklaasinäidiku.
Rooli osas saab Ioniq 6 sarnaselt vennasmudelitele kaasaegse ilmega kahekodaralise, mille roolirattas alt sirge ja mille tsentris Hyundai logo asemel hoopis neli valgustatud pikslit, mis tähistavad Hyundai H tähte morse koodis. Rool ise on proportsionaalselt paraja läbimõõduga, ergonoomilise kujuga ning pigem meeldivalt õhukese rooliratta ja kodaratega, pakkudes nõnda erinevaid käsitsusviise ja püsides samal ajal võrdlemisi kindlalt juhi käte vahel. Multifunktsionaalsuse lisamiseks on kummalgi kodaral neli füüsilist nuppu, lüliti ja rullik, millest vasakpoolsed seadistavad juhiabilisi ja näidikuid ning parempoolsed multimeediat. Nupud ise on küll veidi tasapinnalisemad kui näiteks Kia EV6-e omad, kuid tänu loogilisele ja piisavalt hõredale asetusele, harjub ka Ioniq 6-e omade kasutamisega kiirelt. Kodarate tagant leiame plastikust rekuperatsioonilabad, vasaku kodara alt sõidurežiimide nupu ning parema kodara tagant, roolisambalt, Ioniqutele omase keeratava otsaga käiguvarda. Ioniq 6-e rool saab standardist ka elektrilise soojenduse.
Sõidutehnika poolest on kuni 2.5-tonnine Ioniq 6 saadaval kahes versioonis, ehk tagaveolisena ja nelikveolisena, just nagu sõsarmudelid Ioniq 5 ja Kia EV6-gi. Eesti turul on mudel saadaval vaid suurema, 77-kilovatt-tunnise akuga, toetades maksimaalselt 233-kilovatist kiirlaadimist, mis täidab aku põhiosa vähem kui 20 minutiga. Sarnaselt vennastele toetab Ioniq 6 ka V2L (Vehicle-to-Load) energia tagastamist, mis võimaldab lisaseadmega akust kuni 3.5 kilovatist energiat ka pistiku kaudu välja tõmmata. Tippkiirus on mõlemal mudeli variandil piiratud 185 km/h peale.
Vähem võimsam, ehk tagaveoline Ioniq 6 saab tagarataste vahele ühe 168-kilovatise elektrimootori, mis arendab pöördemomenti 350 Nm ning kiirendab mudel sajani ligikaudu 7.4 sekundiga. Ülimalt voolujoonelisena tarbib Ioniq 6 ühe elektrimootoriga keskmiselt 14.3 kWh/100km, tänu millele suudab vastav mudel läbida ühe akutäiega lausa üle 600 kilomeetri. Seega on kiirema võimaliku kiirlaadija puhul laadimise kiiruseks peaaegu lausa 1300 km/h.
Nelikveoline mudel saab aga elektrimootori nii esi-, kui tagarataste vahele, mis arendavad koostöös 239 kW võimsust ja lausa 605 Nm väändemomenti. Vastava jõuga kiirendab nelikveoline Ioniq 6 sajani umbes 5.1 sekundiga. Kaaludes veidi rohkem kui tagaveoline variant ning tarbides energiat kahe mootoriga, tarbib nelikveoline Ioniq 6 keskmiselt 15.1 kWh/100km, mille tulemusel läbib mudel akutäiega kuni umbes 580 kilomeetrit. Kiireima võimaliku kiirlaadimise tempoks kujuneb seega veidi enam kui 1100 km/h.
Hyundai Eesti maaletooja demosõiduki näol oli meile testimiseks uhkem, nelikveoline Ioniq 6, mille mootorid arendavad kombineeritult 239 kilovatti. Vastava jõuga pole nelikveolise Ioniq 6-e kiirendus küll midagi jalustrabavat või eriti sportlikku, kuid olenemata sellest on mootorid responsiivsed ja tõmme Hyundai E-GMP elektriautodele omaselt tugev, sujuv ning lineaarne, võimaldades kiireid ja ohutuid manöövreid olenemata esialgsest liikumiskiirusest. Sõidurežiimidena on valikus Eco, Normal, Sport ja Snow, mis muudavad veidi veoskeemi eelistust ja pedaalide tundlikkust. Tavarežiimis kulgedes eelistab mudel energia säästmise eesmärgil tagavedu, kuid kiirendustel liitub ka esimene mootor, tänu millele saab mudel kenasti jõu maha kantud. Libedatel pinnastel soovitame aga kindlasti kasutada Snow sõidurežiimi, mis eelistades esi- ja nelikvedu, pakub stabiilsemat ja ettearvatavamat sõidukogemust. Energia taastamiseks on Ioniq 6-l neli erineva tugevusega rekuperatsiooni astet, millest intensiivseim i-Pedal võimaldab ka ühepedaalisõitu.
Ioniq 6-e tehnilise poole ratsionaalsus ja mõõdukus paistab välja ka teistest sõiduomadustest. Vedrustus on kergelt jäigemapoolsem, tänu millele püsib mudel stabiilselt ja ettearvatavalt tee küljes, ilma üleliia palju kurvides kaldumata. Kehvemas seisus teedel on küll konarlusi tunda, kuid tänu osavale summutamisele, ei sega need üldist sõidukogemust. Roolimine on pigem kerge ning kohati ka veidi digitaalse tundega, kuid arvestades Ioniq 6-e otstarvet, siis see üldist kogemust ei sega. Nähatvus on Ioniq 6-e salongist pea igal suunal võrdlemisi hea ning gabariidid üsna tajutavad. Puht füüsiliselt on Ioniq 6 küll keskpärase manööverdatavusega, kuid pea 4.9-meetrisena võiks mudel sarnaselt Volkswagen Grupi mudelitele ja võrdväärselt suurtele elektriautodele kohati isegi veidi väiksema pöörderaadiusega olla. Kitsastes oludes liiklemist toetab aga kvaliteetne 360-kraadine kaamerasüsteem, koos veljekaamerate ja 3D-vaatega, mille kaamerad paistavad olevat ka võrdlemisi mittemäärduvates asukohtades. Müratase on salongis võrdlemisi madal.
Eraldi kõneainet väärivad Ioniq 6-e puhul ka valikulised digitaalsed küljepeeglid, ehk külgmised kaamerad, mille salvestus kantakse üle ekraanidele armatuuri äärtel, A piilarite ees. Võrreldes näiteks Audi Q8 e-troniga, mis meile ainsana eelnevalt digipeeglite kogemust pakkunud, on Ioniq 6-s ekraanid kõrgemale paigutatuna veidi loomulikemas asukohtades ning kuvatu põhjal on ka paremini aru saada auto laiusest. Edaspidi liikumiseks võiksid kaamerate kuvad olla vaid veidi laiema pildiga. Manööverdades on aga murekohti rohkem. Esiteks on kaamera kuva põhjal väga keeruline tajuda auto tagaosa kaugust ning fikseeritud suunaga pildi tõttu ei teki peegleid kasutades kolmemõõtmelist arusaama auto tagaosast. Seega kitsastes oludes tuleb pigem lähtuda 360-kraadise kaamerasüsteemi esitatavast infost. Lisaks peeglifunktsioonile kuvatakse ekraanile pimenurga hoiatust ja suunatule aktiveerimise korral ka külgboksi manööverdamise algpositsiooni leidmist lihtsustavaid abijooni
Ioniq 6-e juhiabiliste hulgas on hea valgustavusega automaatsed kaugtuled, osav reahoidmine, liiklusmärgi tuvastus, adaptiivne püsikiirusehoidja, kokkupõrke vältimine ristsuunaliselt liikuvate sõidukite tuvastamisega, pimenurkade monitoorimine koos kaamerapildiga näidikutablool ning iseparkimine koos parkimisandurite, 360-kraadise kaamerasüsteemi ja kaugjuhtimisega. Küll aga pole juhiabid üdini veatud. Sõidurea hoidja märkustele reageerimata ei lülita juhiabi aga end välja, ega peata sõidukit, vaid muutub lihtsalt veidi rumalamaks ja ettearvamatuks ning liiklusmärgi tuvastus annab tüütute heliteavitusega teada igast piirkiiruse muutumisest ja väiksemastki kiiruse ületamisest. Loomulikult saab heliteavitused välja lülitada, kuid siis kaob ka näidikult vastava tee piirkiiruse kuvamine ning järgmisel sõiduki käivitamisel on see funktsioon vaikimisi taas aktiveeritud.
Baseerudes platvormil, mille taset on juba tõestanud Ioniq 5 ja EV6, ei ole uus Ioniq 6 küll midagi jalustrabavat või üllatavat, kuid sellest olenemata on tegemist ühe järjekordse tugeva sooritusega Hyundai poolt, mis pole samas oma vennastega ka nii ühenäoline nagu kohati MEB platvormi masinad. Ioniq 6 seob arvestatava praktilisuse, korraliku sõiduulatuse, piisava jõudluse, kasutajasõbralikud funktsioonid ja ülimalt omanäolise välisdisaini, pakkudes sarnaselt Ioniq 5-le elektriautot inimestele, kes ei taha nii-öelda tavalist sõiduvahendit.
Baseerudes platvormil, mille taset on juba tõestanud Ioniq 5 ja EV6, ei ole uus Ioniq 6 küll midagi jalustrabavat või üllatavat, kuid sellest olenemata on tegemist ühe järjekordse tugeva sooritusega Hyundai poolt, mis pole samas oma vennastega ka nii ühenäoline nagu kohati MEB platvormi masinad. Ioniq 6 seob arvestatava praktilisuse, korraliku sõiduulatuse, piisava jõudluse, kasutajasõbralikud funktsioonid ja ülimalt omanäolise välisdisaini, pakkudes sarnaselt Ioniq 5-le elektriautot inimestele, kes ei taha nii-öelda tavalist sõiduvahendit.
Hind alates: 60 500 €
Testitud mudeli info:
~65 000 €
Elekter
239 kW
15.1 kWh/100km
Nelikvedu
Max 185 km/h
0 – 100 km/h: 5.1 sec