EV6 on Kia esimene nii-öelda nullist valminud elektriauto, mis jagab E-GMP platvormi Hyundai uute Ioniq mudelitega ja Genesis GV60-ga. EV6 on järjekordne suurepärane mudel Kialt, kes on viimaste aastatega aina enam tutvustanud Lõuna-Korea mudeleid, mis oma hinna eest kohati Saksa autodega võrreldes enamat pakuvad. Mudel jõudis turule 2021. aastal ning on mitmete auhindade kõrval võitnud ka Eesti Auto 2022, Euroopa Aasta Auto 2022 ning Top Geari jagatud Crossover of the Year 2021 tiitlid. EV6-e alternatiivideks on loomulikult tema platvormi kaaslased Ioniq 5 ja 6 ning ka näiteks Škoda Enyaq Coupe iV, Tesla Model Y ja Ford Mustang Mach-E.
Kui E-GMP platvormi debüütmudel Hyundai Ioniq 5-e disain õhkas oma kandilise kerega rertofuturismist, on Kia EV6-e disainist see retro pool välja jäetud ning mudeli kujundusele on lähenetud 100% futuristliku visiooniga, mille tulemusel pole EV6 midagi totaalselt omapärast vaid Kia mudelirivis, vaid lausa terves autotööstuses. Tõsi, üksikud Kiadele omased elemendid on küll mudeli disainis olemas, aga logo puudumisel see siililegi selge küll poleks, et tegemist uue Kiaga. EV6-e disainis on seotud universaali ja kupeemaasturi ilme, mille tulemusel on EV6 üllatavalt suur ja kõrge, kuid ei meenuta proportsioonide poolest üldse linnamaasturit. Samas jagab EV6 suurusklassi väikeste linnamaasturitega nagu Jaguar I-Pace, Ford Mustang Mach-E ja Mercedes-Benz GLC Coupe. Värvide osas pakub Kia mudelile musta, valget, sinist ja punast, millest viimane ka kõige atraktiivsem valik.
Esiosa tõmbenumbriks on korralikult kumera ja eksponetsiaalselt langeva kapoti esiäärele loodud noolekujuliste esitulede ning neid ühendava musta iluliistu sümbioos, mis loovad kõik koostöös EV6-le võrdlemisi sportliku ning veidi isegi agresiivse pilgu. Esituled ise on ka väga hea valgustavusega ning omavad ka automaatsete kaugtulede funktsiooni. Stangel leiame äärtelt trapetsikujulised aero imitatsioonid ning tsentrist ühe funktsionaalse õhuava. Alläärel asub ka väike splitter. Kerejooned on üldjoones pigem kumerad, kuid erinevate elementide kandilised kujud lisavad üldilmele ka kaasaegset teravust.
Terav disain väljendub ka külgvaatel, kui pöörata tähelepanu EV6-e omapärasele siluetile, mis saab alguse kandilisest esiosast ning kulgeb üle salongi osa voolujooneliselt tugevate nurkadega tagaosani. Ninaosa on proportsionaalselt pigem lühike ning salongi osa paistab kaldus esi- ja tagaakna tõttu pigem suur. Akende osa on pigem visuaalselt kitsas, uksed aga seevastu võrdlemisi suured. Külg ise on kerekujult pigem ümar, kuid teravust lisavad konkreetselt tasapinnalised rattakoobaste ääred ning sportlikud küljelaiendid ja jõulisust rõhutavad suurte rattakoobaste kohale loodud nii-öelda laiad õlad. Stiili lisavad elektriliselt sulguvad käepidemed ning C-piilaril kerevärvi ühendust katkestav must paneel, mille tulemusel on katuseosa justkui alumisest kerest eraldi. Külgvaatelt paistavad välja ka EV6-e kõige rohkem Kia disainile vihjavad elemendid, milleks on pea rattakoobasteni venituvad esi- ja tagatuled.
Velgede osas valikuruumi pole, vaid suurus ja disain sõltuvad üldisest varustusastmest. GT-Line varustus saab 19-tollised, mis disainilt üpris täidetud ja suuruse poolest visuaalselt veidi väikesed. Demoautoga sarnane GT-Line TX saab 20-tollised, mis juba veidi õhulisema ja mitmepalgelisema disainiga ning visuaalselt sobivama läbimõõduga. GT varustus saab 21-tollised valuveljed, mille õhulise disaini vahelt paistavad välja ka GT varustusele omased erkrohelised pidurisadulad. GT varustuse veljed on suuruse poolest kõige sobivamad, kuid asja ajavad viisakalt ära ka 20-tollised.
Tagaküljel on kõige omapärasemaks elemendiks loomulikult praktiliselt rattakoobasteni ulatuv suur triibuline tuleriba, mis loob oma kujuga kupeeliku tagaakna ja vertikaalse tagakülje vahele ka kerge tiiba meenutava kerejoone. Veidi klassikalisema tiiva leiame aga tagaakna kohalt, mis ulatub katusest laiemana ka külgede kohale. Üleulatuvate osade alla on paigutatud väikesed lambikesed, mis pimedas manööverdades või auto ümber jalutades ümbrust näha aitavad. Tuleriba on veel otstest ühendatud ka läikiva liistuga, mis madalamal sirgelt üle pagasiluugi kulgeb. Stangele on loodud süvistatud numbrimärgi ala, mille all veidi musta värvi elemente, et üldilme mitmepalgelisem paistaks. Nii-öelda difuusoriala tsentris asub veel ka viiest ristkülikust koosnev tagurdustuli.
Salongi poolel näeb EV6 igati kaasaegne ja futuristlik välja ning õnneks pole Kia oma elektriseeria jaoks hakanud ka interjööri nullist leiutama, vaid sarnasusi ja lahenduste taaskasutusi leidub ka sisepõlemismootoritega Kiadelt. Seega on EV6-e salong igati kasutajasõbralik, funktsiooniderohke ning ka visuaalselt atraktiivne. Ustel, armatuuril ning konsoolil, mis pole muide esiotsast ühendatud armatuuriga, on küll kasutatud rohkelt näpujälgi koguvat musta läikivat plastikut, kuid üldpildis on materjalid siiski mugavad ja kvaliteetsed ning ehituskvaliteet üle terve salongi esinduslik.
Testitud mudelil olid musta seemisnaha ja valge vegan naha kombinatsiooniga kaetud suured istmed, mis näevad visuaalselt küll lihtsad välja, kuid pakuvad väga mõnusat istumisaset igas suuruses reisijatele. Peamised pinnad on pigem mõnusalt pehmed ja küljetoed veidi jäigemad. Viimased pole küll korvtoolikalt jõulised, kuid hoiavad reisijaid siiski edukalt paigal. Asend on pigem isegi maasturlikult kõrge, mis mõjutab küll omajagu istekohtade pearuumi, kuid lihtsustab autosse sisenemist ja väljumist. Reguleerimisruumi on küll üpris palju, kuid esiistmed võiksid liikuda madalamale. Kõik äärmised istekohad on standardis soojendusega ning esiistmed saavad standardis veel mälufunktsiooniga elektrilise reguleerimise ning ventilatsiooni.
Ruumi osas on EV6 veidi üllatav ja kohati ka petlik. Nimelt suurele autole omaselt on masina pikiteljel ruumi lausa nii palju, et kaks kahemeetrist mahuvad üksteise taha jalaruumi poolest vabalt ära. Üllataval kombel piirab kahel kahemeetrisel üksteise taga reisimist aga pearuum, mida on ees maksimaalselt umbes kahe- ja tagareas umbes 1.8-meetrisele. Tagumises reas on selline sooritus veel mõistetav, kuid juhikoha iste võiks küll veel vähemalt viis sentimeetrit madalamale käia, et ka suurt kasvu juhid EV6-e rooli taha mahuks. Võimalik, et olukord on veidi etem panoraamkatuse puudumise korral. Atmosfääri poolest on EV6-e salong igati avar ja hubane, millest esimesele annab arvestava panuse valikuline katuseaken ja teisele mitmevärviline ja stiilne miljöövalgustus. Esemete hoiustamiseks on konsoolis topsihoidjad ja induktiivse laadimisega telefoni ala, madala äärega uksetaskud ning suur kindalaegas ja käetoe alune tasku. Suuremad esemed saab paigutada keskkonsooli konsoolse osa alla, kuhu mahuvad ka väiksemad kotid.
Suuremate esemete vedamiseks on EV6-l kuni 520-liitrine pagasiruum, mille maht väheneb GT mudeli korral 480 liitrini. Pagasiruum ise on väga universaalse kujuga ning tänu pea olematule laadimiskünnisele, suurele avale ja elektriliselt avanevale luugile on pagasi peale- ja maha laadimine imelihtne. Kui käed asju täis ja autovõti taskus, piisab EV6-e puhul jalaga vehkimise asemel vaid mõne sekundilisest ootamisest ning luuk avaneb masina taga seismise peale ise. Samuti on pagasiluugi küljes tugevad valgustid, mis nii pagasiruumi, kui auto tagust maapinda valgustavad. Lisaks klassikalisele pagassile on Kia EV6-l ka eesmine kapotialune laegas, millel ruumi tagaveolise mudeli puhul 52 ning nelikveolise puhul 20 liitrit
Ekraanide ala paremal poolel asub multimeedia teabe kuvamiseks 12.3-tolline puuteekraan, mis kenasti reisijate vaateväljas ja enam vähem täpselt käeulatuses. Riistvaraliselt on ekraan kõrge resolutsiooniga ning süsteem jookseb üksikute viivitustega üldpildis kärmelt. Tarkvaraliselt on Kiade süsteem praktiliselt esmakohtumisest kohe arusaadav ja kasutajasõbralik. Üksikud sätted on küll veidralt kategoriseeritud, kuid peale põgusat tutvumist ei võta nende leidmine liiga kaua aega. Visuaalselt pakub süsteem heledat ja tumedat teemat, mis näevad mõlemad kaasaegsed, selged ja viisakad välja, kuid tume režiim sobib tumedate materjalidega interööriga omajagu paremini. Testitud EV6 oli varustatud Meridian helisüsteemiga, mis ei kaota dünaamilisust ja selgust olenemata helitugevuse sätest selle ülimalt laias valjuduse vahemikus. EV6-e üheks kõige omapärasemaks lahenduseks on aga multifunktsionaalne puuteekraan multimeedia ekraani all, mida piiravad otstest kaks füüsilist rullikut. Multifunktsionaalne on ekraan aga sestap, et vaid ühe puudutusega saab vahetada ekraanil kuvatut kliimasätete ja multimeedia kiirteenuppude vahel. Režiimi vahetamisega muudavad otstarvet ka rullikud, mis kiirteenuppude korral helitugevuse reguleerimiseks ja loo vahetamiseks, kuid kliimarežiimis õhutemperatuuri seadistamiseks. Selline lahendus tagab soovitud sätetele kiire ligipääsu ning on peale mõningat harjumist igati kasutajasõbralik.
Teine suur ekraan on samuti 12.3-tolline ning asub sõiduki ja sõidu andmete kuvamiseks rooli taga, ekraani ala vasakul poolel, paistes enam vähem täpselt rooli suurimast avast läbi. Kia täisdigitaalsete näidikuekraanide tarkvara on väga kasutajasõbralik ning visuaalidel kuvatu on selgelt organiseeritud ja lihtsalt üles leitav. Süsteem pakub visuaalselt ka kolme erinevat vaadet ning nende vahetumine on võimalik siduda ka sõidurežiimidega. Kuva keskmisel alal saab vahetada kuvatava info tüüpi. EV6-le on saadaval ka informatiivne esiklaasinäidik, mis toetab ka liitreaalsust, kuid on veidi udusena justkui fookusest väljas.
Juhtpuldiks on Kia EV6-e juhikoha ees pea täielikult ümmargune ja pigem suure läbimõõduga kahekodaraline. Nahkkattega rool on väga kvaliteetne ning võimaldab ergonoomilise kujuga ja vaid kahe kodaraga ka mitmeid erinevaid käsitsemise viise, püsides samaaegselt kindlalt käte vahel. Multifunktsionaalsust lisavad rooli kummalegi kodarale paigutatud neli nuppu ja kaks lülitit, mis võimaldavad tänu paigutusele ja üldisele olemusele lihtsat kasutamist ka sõidu ajal. Vasakpoolsed juhivad juhiabilisi ja näidikuid ning parempoolsed multimeediat. Rooli tagaküljel asuvad ka nii-öelda käigulabad, mis käigukasti vabal EV6-l võimaldavad muuta rekuperatsiooni taset. Rool on juba standardist elektrilise soojendusega.
Tehnilise poole pealt on Kia esimene elektrimudel 2022. aasta lõpu seisuga saadaval kolme erineva konfiguratsiooniga RWD, AWD ja GT, millest esimest kaht võiks pidada nii-öelda tavaversioonideks, erinedes omavahel peamiselt veoskeemi poolest, kuid viimast GT varianti lausa sportauto tiitlini küündivaks aparaadiks. Sarnaselt sõsarmudel Hyundai Ioniq 5-legi, on EV6 Eestis saadaval vaid suurema, 77.4 kWh akuga ning mudeli tühimass jääb vahemikku 1.9 – 2.2 tonni. Võimsaima võimaliku kiir-, ehk 223 kilovatise laadimise korral võtab EV6 aku põhiosa laadimine vaid veidi üle veerand tunni. EV6 toetab ka V2L (Vehicle-to-Load) energia tagastamist, mis võimaldab lisaseadmega akust kuni 3.5 kilovatist energiat ka välja tõmmata.
EV6-e mudelirivi kõige lahjemaks valikuks on tagaveoline RWD mudel, mis saab tagumiste rataste vahele 168 kW arendava elektrimootori. Kia lubab sellele variandile 7.3 sekundilist sajani kiirendamist ning 185 km/h tippkiirust. Tarbides keskmiselt 16.5 kWh/100km, peaks tagaveoline EV6 läbima akutäiega ligi 530 kilomeetrit. Seega on võimsaima võimaliku laadimise korral laadimise kiiruseks ligi 1070 km/h.
Järgnevalt pakub Kia mudelile nelikveolist AWD varianti, mis saab esirataste vahele 74 kilovatise ja tagarataste vahele 165 kilovatise elektrimootori, mis arendavad kombineeritult 239 kW. Selle jõu tulemusel kiirendab EV6 AWD sajani 5.2 sekundiga ning arendab kiirust kuni kiiruseni 188 km/h. Kahe mootori koostööl tarbib mudel keskmiselt 17.2 kWh/100km, mille tulemusel suudab nelikveoline EV6 läbida akutäiega veidi üle 500 kilomeetri. Kiireima võimaliku laadimise kiiruseks on seega 1050 km/h.
Tänaseks on Eesti tänavatele juba jõudnud ka terve Kia mudelirivi võimsaim aparaat, ehk EV6 GT, millel esirataste vahel 160 kilovatti ja tagarataste vahel 270 kilovatti arendavad elektriajamid. Seega arendab GT mudel kombineeritult 430 kW võimsust ja 740 Nm väänet. Need arvud on võrreldavad näiteks Audi RS e-tron GT quattro, Porsche Taycan Turbo ja Lamborghini Huracan Tecnica, ehk sportautode koorekihi andmetega, millega on Kiat isegi veidi imelik võrrelda. Seda enam, et EV6 GT hind jääb ainsana alla saja tuhande euro. Pea eelnimetatud mudelitele võrdväärselt, kiirendab EV6 GT sajani 3.5 sekundiga ning kogub hoogu kiiruseni 260 km/h. Tarbides keskmiselt 20.6 kWh/100km, suudab EV6 GT läbida akutäiega veidi üle 400 kilomeetri ning laadimise kiirus ulatub kuni 970 km/h.
Kia Eesti demosõiduki puhul oli meie testida mudelirivi keskmise võimsusega EV6 AWD, millel arendavad kaks elektriajamit kombineeritult 239 kW. Arvestades mudeli praktilist ja igapäevast iseloomu, on tegemist täiesti piisavalt krapsaka, võimsa ja kiire aparaadiga. Järsul pedaalimisel esineb küll kerge viivitus, kuid kui masin hoogsalt liikuma asub, on kiirendus kaunilt sujuv ja lineaarne. Viivitus esineb ka jala pedaalilt eemaldamisel, ehk auto kiirendab kohati veel peale sedagi, kui jalg juba kiirenduspedaalilt maas on. Õnneks on see hetk piisavalt lühike, et peale kiiret harjumist see sõitu enam ei sega. Energia taastamiseks on EV6-l neli erineva tugevusega rekuperatsiooni astet, millest intensiivseim võimaldab ka ühepedaalisõitu. Kiirendus ja pedaalide responsiivsus sõltuvad ka valitud sõidurežiimist, mida on EV6 kolm erinevat: Eco, Normal ja Sport. Eco puhul eelistab masin tagavedu ning teiste puhul liigub enamasti nelikveoliselt. Püsikiirusehoidjaga sõites eelistab mudel samuti tagavedu, mille tulemusel võib lörtsistel maantedel liigeldes kohati tagarataste trajektoor lainetada, kuid suuremas osas hoiavad juhiabilised masina kindlalt omal sihil. Kiidusõnu peab jagama ka EV6e veojõukontrollile, mis ülimalt kiiresti rataste libisemisele regeerib ja sõidu stabiliseerib. Samas laseb masin viimase ka täielikult välja lülitada, pärast mida suudab EV6 ka kuival asfaldil tagarattad esirataste teekonnast laiemale trajektorile suunata.
EV6-e vedrustus on küll pigem pehme, kuid ei lase kerel kurvides väga kalduda ning annab tee seisukorra ja masina käitumise kohta ka üpris palju tagasisidet. Roolimine on aga veidi liiga kerge ning kohati ka uimane, mis paistab välja aint sportsõidu ajal. Nähtavus on salongist välja väga hea ning manööverdamisel aitab juhti ka kvaliteetsete kuvadega 360-kraadine kaamerasüsteem, mille ainsaks miinuseks on see, et kaamerad asuvad kergesti määrduvates asukohtades. Müratase on salongis väga madal.
EV6-e juhiabiliste hulgas on automaatsed kaugtuled, adaptiivne püsikiirusehoidja, automaatne hädapidurdamine, pimenurga ja liiklusmärkide jälgimine koos mõlema kuvamisega näidikuekraanile, sõidurea hoidmine ning iseparkimine koos parkimisanduritega, kvaliteetse 360-kraadise kaamerasüsteemiga ja võimalusega liigutada autot pikiteljel ka juhtpuldist, olles ise sõidukist väljas.
Kia ei pruugi küll näiteks pikaajalistele Saksa autode omanikele ihaldusväärne bränd paista, kuid viimaste aastatega on Lõuna-Korea brändid Kia ja Hyundai märgatavalt arenenud ning selle tulemusel ongi EV6 oma hinna kohta üks parimaid ja optimaalsemaid elektriautosid, sidudes omavahel pereautoliku mahutavuse ja praktilisuse, sportliku auto jõudluse, keskklassi luksuse ja mugavuse ning ka maanteesõiduks piisava sõiduulatuse. Tegemist on masinaga, mis tõesti suudab asendada sisepõlemismootoriga liikureid ühegi möödalaskmiseta, jäädes samal ajal ka üsna võrdväärsesse hinnavahemikku.
Kia ei pruugi küll näiteks pikaajalistele Saksa autode omanikele ihaldusväärne bränd paista, kuid viimaste aastatega on Lõuna-Korea brändid Kia ja Hyundai märgatavalt arenenud ning selle tulemusel ongi EV6 oma hinna kohta üks parimaid ja optimaalsemaid elektriautosid, sidudes omavahel pereautoliku mahutavuse ja praktilisuse, sportliku auto jõudluse, keskklassi luksuse ja mugavuse ning ka maanteesõiduks piisava sõiduulatuse. Tegemist on masinaga, mis tõesti suudab asendada sisepõlemismootoriga liikureid ühegi möödalaskmiseta, jäädes samal ajal ka üsna võrdväärsesse hinnavahemikku.
Hind alates: 61 500 €
Testitud mudeli info:
~70 000 €
Elekter
239 kW
17.2 kWh/100km
Nelikvedu
Max 185 km/h
0 – 100 km/h: 5.2 sec