2002. aastast turul püsinud Sorento on aastatega suurust ja enesekindlust kogunud, et tänase seisuga olla üks Kia lipulaev ning pakkuda mugavat ja praktilist sõitu koguni seitsmele inimesele. Värskeima ehk neljanda generatsioonini jõudis mudel 2020. aastal, mil Sorento saavutas ka kaasaegsema ja jõulisema välimuse. Sorento seitsmekohalisteks alternatiivideks on näiteks SEAT Tarraco, Hyundai Sante Fe ja Toyota Highlander.
Sorento puhul on tegemist suure ja võimsa välimusega maasturiga. Disain on kahtlemata omapärane ning mudel näeb igalt küljelt stiilne ja jõuline välja. Kia on teistegi mudelite puhul näidanud oma stiilitunnetust ja oskust ilusaid autosid teha ning selle tulemusel on ka Sorentost omapärane mudel välja kujunenud, mis on ikka korralikult edasi arenenud eelmise generatsiooni Sorentost. Tore on ka tõsiasi, et kuigi Sorento jagab platvormi Hyundai Santa Fega, on kujunduslike sarnasuste leidmine väga keeruline.
Sorento sirge esiosa näeb kaasaegne välja ning mudelile on loodud tõsine pilk. Stiilselt on ühendatud Kiadele omapärane esivõre LED-esitulede disainiga, mis näevad väga elegantsed välja ning tagavad ka hea valgustuse pimedal ajal. Jõulisust lisavad tugevad kerejooned kapotil ja põrkeraual, mis ka väga huvitavana kogu ilmet parandab.
Küljelt on Sorento peaaegu juba väikebussi mõõtu, aga olenemata suurtest pindadest on Kia väga hästi sisustamisega hakkama saanud. Küljelt leiame suured uksed, aknad ja küljepeeglid. Maasturitele omaselt on ka Sorentol suured rattad ja rattakoopad. Veljevalikus on 19- ja 20-tollised veljed, mis on üllatavalt mõlemad tasuta ehk nii-öelda standardvarustuses. Demosõiduki 20-tollised on suuruselt piisavad, kuid silmapaistva kere välimuse kõrval jäävad natukene nõrgaks. Samuti mahuksid koopasse 21-tollised veljed, mis võiksid lisaraha eest saadaval olla.
Tagaküljel jätkub jõuline ja konkreetne disain. Suurema osa tagaküljest hõlmab enda alla pagasiluuk, millel on erinevaid volte ja murdeid, kuid need ei ole väga silmapaistvad. Äärtele paigutatud piklikud LED-tagatuled on muidu täitsa lahedad, aga nõnda suurel autol võiksid ka vastavalt silmapaistvamad tuled olla. Põrkeraua alaosast leiame hõbedase äärega detaili, millega on justkui imiteeritud väljalasketorusid, sest funktsionaalsed otsad on kerepaneelide taha peitu pandud.
Sorento puhul on loodud üks tõsiselt märkimisväärne salong. Materjalid on kvaliteetsed ja ehituskvaliteet väga hea. Kohati on võimalik leida tuttavaid tunnuseid Hyundai salongidega, kuid üldiselt on säilinud ka Kia stiil. Hubasust loob tume interjöör, suur panoraamkatus, mis elektriliselt ka pooleldi avaneb, ning väga laheda kujundusega miljöövalgustus. Tegemist on ühe väga õnnestunud interjööriga ning seda on võimalik tajuda kõikidel istmeridadel reisides.
Ruumi on Sorentos lausa rohkem, kui väljast paista võib, ning seda võrreldes Toyota Highlanderiga, mis näeb väljast suurem välja, kuid pole ruumikama salongiga. Sorento esireas on küllaga jalaruumi ja ka avarust. Ka teises reas on ruumi mõnusalt ning jalaruumi jääb väheks enam-vähem vaid juhul, kui kaks kahemeetrist üksteise taha istuda soovivad. Nagu paljudel suurtel maasturitel on ka Sorento keskmise istmerea kohti võimalik liigutada mõnusama istumisasendi nimel. Kolmandas reas avaldub aga kõige suurem üllatus, sest tehniliselt pole lühemate teeotsade läbimisel hullu olla seal ka kahel täiskasvanul. Vaid välist valgust võiks viimasesse ritta rohkem jõuda. Pagasiruumi on kahe istmerea korral 616 liitrit ning seitsmekohalise Sorento puhul 187 liitrit.
Standardvarustuses on Sorentol ventileeritavad ning elektrilised mälufunktsiooniga nahast istmed, mis on parajalt suured ja mugavad. Istumisasend on mõistagi püstine ja kõrge ning tänu langevale ja lühikesele kapotile on vaade igale küljele väga hea. Samuti on imelihtne mugava asendi leidmine, mille korral ei väsi keha ka pikkade sõitude ajal. Esemete hoiustamiseks on suured taskud uste küljes ning süvised ja laekad keskkonsoolis.
Sorento multimeediat vaadates meenub esimese asjana hoopis Hyundai, sest tütarettevõttena kasutab Kia väga sarnast süsteemi Hyundai omadega. 10.25-tollise puutetundliku ekraaniga multimeedia on kiire ning kuigi tarkvara visuaalne pool võib tekitada lahkarvamusi, on tegemist siiski loogilise ja viisaka süsteemiga. Et aga pikas autos omavahel suheldes valjusti rääkima ei peaks, on Sorento multimeedias funktsioon, mille aktiveerimisel mängitakse esiistmetel reisijate salvestatud jutt valjemalt tagaistmete kõlaritest.
Kliimaautomaatika seadistamiseks on multimeediaekraani alla loodud eraldiseisev paneel, millel olevate füüsiliste nuppudega on igati selge ja lihtne ka sõidu ajal sätteid muuta, küll aga on ventilaatorid ise natukene veidrate kujudega. Samas ei saa kurta aga ventilaatorite koguse üle, sest neid jagub ka kolmandale reale, kus viibijad saavad ise ka õhuvoolu tugevuse valida.
Ka näidikutabloo osas on sarnasusi Hyundai süsteemiga, aga õnneks pole visuaalid täielikult identsed. 12.3-tolline tabloo on asetatud sügavale armatuuri sisse, mis tagab hea nähtavuse ning näeb kvaliteetsem välja. Tabloo vaated on võimalik siduda sõidurežiimidega või valida ise ning isikupärastamise võimalust on juhile jäetud vaid kuvatava sõidukiandmete näol. Laheda lisana kuvatakse suunatuld näidates näidikutabloole ka vastava külje kaamerapilti.
Sorento kolmekodaraline rool on ilus ja kvaliteetne ning on suuruselt vastavuses auto suurusega. Nupud on loogilise asetusega ning selgelt eristatavad, et vältida valesid vajutusi. Parempoolsel kodaral on juhiabiliste ja püsikiirusehoidiku nupud ning vasakpoolsel kodaral nupud multimeedia juhtimiseks. Rooli tagaküljel on ka käiguhoovad, mille kasutamisel on vaid emotsionaalne võlu.
Sorento mootorivalikus on vaid üks 2.2-liitrine diiselmootor, mis arendab kuni 148 kW. Mootor on läbi 8-käigulise topeltsiduriga käigukasti ühendatud kõigi nelja rattaga ning kõige selle tulemusel on Sorento võimeline saavutama tippkiiruseks 205 km/h ning sooritama 0-100 km/h 9.2 sekundiga. Sõidurežiime on Sorentole mahutatud lausa seitse: Comfort, Eco, Sport, Smart, Snow, Mud ning Sand.
Kaaludes küll lausa natukene üle 2000 kilogrammi ning olles linnaliikluses üks suurimaid osalejaid, on Sorento siiski üks võrdlemisi nobe, manööverdatav ja lihtsasti sõidetav auto. Mootoril on täiesti piisavalt jõudu ja äkilisust, et vajadusel kiiremaid manöövreid sooritada ning sama võimaldab ka kiire automaatkast. Muidugi ei saa võrrelda Sorento kiirust ja reageerimist väiksemate autodega, aga seitsmekohalisele praktilisele autole on valitud mootorist küll ja veel. Vedrustus on pehme ning head amordid võimaldavad näiteks Sorentol sujuvamat sõitu kui Toyota Highlander. Lihtsamaks parkimiseks on Sorentol ka parkimisandurid ja kvaliteetne 360-kaamera, mida on aga veidral kombel võimalik aktiveerida ka suurtel kiirustel, mille jälgimine võib tekitada ohtlike olukordi.
Sorento juhiabiliste hulgas on adaptiivne kiirushoidik, pimenurga hoiatussüsteem, ristsuunas läheneva sõiduki hoiatussüsteem, pimenurga jälgimissüsteem, sõidureas püsimise abisüsteem, puldiga kaugjuhitav parkimine ning parkimisanduritega ja 360-kraadise kaamerasüsteemiga parkimisabi.
Sorento on üks parim valik seitsmekohaliste maasturite hulgas. Mudel näeb suurepärane välja ning pakub ruumikat ja mugavat sõitu paljudele inimestele korraga. Olles küll ruumikas ja hea mahutavusega, ei jäta Sorento siiski roolis olles häirivalt suure auto tunnet ning sellega on mugav liigelda ka kitsamates oludes. Hea valik suurperedele.
Sorento on üks parim valik seitsmekohaliste maasturite hulgas. Mudel näeb suurepärane välja ning pakub ruumikat ja mugavat sõitu paljudele inimestele korraga. Olles küll ruumikas ja hea mahutavusega, ei jäta Sorento siiski roolis olles häirivalt suure auto tunnet ning sellega on mugav liigelda ka kitsamates oludes. Hea valik suurperedele.
Hind alates: 53 990€
Testitud mudeli info:
54 887€
Diisel
2.2 l
148 kW
6.8 l/100km
Nelikvedu
8-käiguline automaat
Max 202 km/h
0 – 100 km/h: 9.2 sec