2012. aastast on Peugeot pesamuna tiitlit kandnud nende väikseim mudel 208. 207-me järeltulijana jõudis mudel 2019. aastal enda teise generatsioonini ning nüüd on nimetatud generatsioon läbinud oma esimese suure mudelivärskenduse, mis hõlmab Peugeot rebrändigu järgselt mitmeid uusi lähenemisi. 208 alternatiivideks on näiteks SEAT Ibiza, Hyundai i20, Škoda Fabia, Volkswagen Polo, Toyota Yaris, Audi A1 ning Renault Clio.

VÄLIMUS

Kõige rohkem on värskenduse käigus uuenenud justnimelt mudeli välisilme, mis omandanud mitmeid Peugeot uue disainikeele elemente, kuid näeb jätkuvalt välja omapäraselt massist eristuv ja julge. Gabariitidelt on 208 Peugeot väikseim mudel ning alternatiivide kõrval jääb mudel mõõtudega Renault Clio ja SEAT Ibiza vahele. Kerevärve on 208 valikus kokku seitse, kus lisaks neljale mustvalgele varjundile valikus sinine, punane ning ka demoautot katnud lahe kollakasroheline “Agueda” värv, mis muideks mudeli standardvärviks, et tootja mudelid ikka linnapildis pilke püüaksid.

Sarnaselt kõikidele teistele Peugeot mudelitele, mis brändi värskenduse järgselt uuenduskuuri läbinud, on ka 208 ninaosa suurimaks muutuseks esituled, mis nüüd tugevamalt jaotatud kummalgi poolel kaheks osaks. Kapoti kontuuri all paiknevad nii-öelda peamised, valgustavad tuled ning põrkeraua äärtel annavad mudelile Peugeot’liku lõvi ilme kolm paralleelset “kihva”, mis nüüd rohkem küüniste moodi. Ninaosa tsentrit katab väikeste kerevärvi elementidega kaetud iluvõre, millel uhke ja kaasaegne Peugeot vapikujuline logo ning mille kohal omakorda mudelitähis. Kerejooned on ninaosas keskpäraselt agressiivsed ning kokkuvõttes näeb mudel oma suuruse kohta üllatavalt kuri välja.

Nagu faceliftidega ikka, on ka värskendatud 208 küljelt oma eelkäijaga praktiliselt eristamatu, kui küljele paistvad põrkerauad välja arvata. Mudeli siluett on läbivalt pigem voolujooneline ja ümar ning sportlikku teravust lisab tiib tagaakna kohal. Omapäraste elementidena lisavad mitmekülgsust mustad liistud rattakoobaste ümber ning varustustaseme tähisega süvis C-piilaril. Kerejooned on küljel suhteliselt tagasihoidlikud.

Veljevalikus pakub Peugeot oma pesamunale 16- ja 17-tollised teras- ning valuvelgi. Läbimõõdu osas loovad parima üldilme loomulikult 17-tollised, mis omapärase disainiga toetasid ka demoauto ilmet.

Ka tagaosas on suurima muutuse läbinud tagatuled, mille sisedisainis nüüd kolme vertikaalse valgusriba asemel hoopis kolm horisontaalset ja veidi ruumilist triipu. Tulesid ühendab jätkuvalt üle pagasiluugi kulgev musta värvi ala, millele nüüd suuremalt tootja nimi trükitud. Vapikujulist logo tagaküljel pole. Põrkeraualt leiame kerge difuusoriala imitatsiooni ning kaks reaalset summuti otsa. Tervikuna näeb mudel tagant välja ümar ja vaoshoitud, kuid siiski nägus.

INTERJÖÖR

Interjööris on aga mudelivärskenduse muutused omajagu raskemini tuvastatavad. Tõsi, roolilt leiame küll uue logo ning keskkonsoolilt nüüd süvistatud käigukangi, kuid suures pildis jätkab Peugeot oma omapärase ja eristuva salongi disaini keelega, mis sisutihe, mitmekülgne ning justkui maitsekalt üle disainitud. Salong on läbivalt kaetud erinevate huvitavate kontuuride ja kvaliteetsete materjalidega ning ka ehituskvaliteet on igati tasemel.

Standardis saab 208 loomulikult tekstiilkattega istmed, kuid GT varustusega demoauto puhul pakkusid reisijatele mugavat aset uhked naha ja alcantaraga kaetud sportistmed, mille visuaali toetavad erkrohelised õmblused. Nimetatud istmete polstrid on küll pigem pehmed, kuid küllalt palju välja ulatuvad küljetoed hoiavad reisijaid siiski väga mõnusalt paigal ning pakuvad meeldivat asendit ka pikemateks sõitudeks. Rooli varju pugev näidikutabloo propageerib üldiselt küll veidi püstist asendit, kuid lai reguleerimise ulatus võimaldab mugava asendi leida põhimõtteliselt siiski igaühel. Pikemat kasvu sõitjatel võib vaid parem jalg jääda veidi piiratud positsiooni, sest sõiduandmete nägemiseks tuleb rool asetada tavapärasest madalamale asendisse, ning uksepealne käetugi jääda küünarnuki mugavast ulatusest välja. Mugavusfunktsioonidest on juhikohale saadaval elektriline reguleerimine ning kerge massaaži funktsioon ja mõlemale esiistmele ka soojendus. Tagareas on istmed samuti pehmed ja kujult isegi ühe väikese kompaktauto kohta üllatavalt toekad ja mugavad.

Füüsilist ruumi on 208 salongis suhteliselt ootuspäraselt. Kaasreisija poolel mahutab tehniliselt vajadusel mudel ka kaks kahemeetrist üksteise taha ära, kuid mugava asendi tagamiseks ei tasu keskmisest pikemaid sõitjaid pikiteljel üksteise taha suruda. Laiuses mahutab 208 teises reas kaks täiskasvanut, pearuumi on piisavalt kahemeetristelegi ning teise ritta pole täiskasvanutel kuigi keeruline ka ligi pääseda. Esireas on piisavalt ruumi kahemeetristelegi. Tumeda sisu, roheliste aktsentide, mitmekülgse disaini ja süsinikkiu imitatsioonidega on Peugeot loonud GT varustuses 208 salongile küllalt sportlikku ja hubase atmosfääri, millele lisavad avarust hiiglaslik panoraamkatus ja piisavalt suured küljeaknad. Öösel loob meeleolu mitmevärviline miljöövalgustus. Esemete hoiustamiseks on 208 salongis multimeedia ekraani all telefoni juhtmevaba laadijaga laegas, mille luuk opereerib avatuna ka telefoni hoidjana, tasku keskkonsooli eesotsas, kaks pigem väikest topsihoidjat käetoe ees, üllatavalt sügav käetoe alune laegas, hiiglaslikud uksetaskud ja keskpärase mahutavusega kindalaegas. Teine rida saab väikesed uksetaskud.

Pagasiruumi on uuel 208-l kuni 311 liitrit, mis arvestades mudeli suurusklassi, on suurepärane tulemus. Konkurentidele nagu i20 ja Clio jääb 208 pagasiruumi mahutavusega küll alla, kuid kokkuvõttes on ruumi siiski omajagu. Praktilisuse poolest on pagasiruumi puhul tegemist aga üpris lihtsa ja tühja ruumiga, kus pole ei kotikonkse seintel ega haake nurkades. Teise istmerea seljatoed klapivad kokku 60/40 suhtes, pagasiluuk on avatav vaid manuaalselt ning pagasi peale- ja maha laadimiseks tuleb ületada umbes 20-sentimeetrine laadimiskünnis.

Multimeediat esindab armatuuri tsentris kergelt juhi poole suunatud ja armatuurist välja ulatuv 10-tolline puuteekraan, mis kenasti reisijate vaateväljas ning käeulatuses. Riistvaraliselt on ekraan terava pildiga, kuid süsteem saaks opereerida kohati veidi kiiremini ja sujuvamalt. Tarkvaraliselt on tegemist piisavalt kasutajasõbraliku tervikuga. Kõik peamised funktsioonid ja seaded on enam-vähem lihtsasti leitavad, kuid esineb ka üksikuid ebaloogilisi lähenemisi. Erilistest funktsioonidest on multimeedias võimalik mängida mänge, visuaalselt näeb tarkvara stiilipuhas ja maitsekas välja ning isikupärastamise poolest toetab lahendus koduvaate konfigureerimist ja värvipaletti vahetamist. Sõiduki seadete, kliimamenüü ja koduvaatele navigeerimiseks asuvad ekraani all ka kolm puutetundliku kiirteenuppu. Peamised kliimafunktsioonid on ligipääsetavad füüsiliste nuppudega multimeedia all, kuid täpsemaid seadeid ja õhutemperatuuri saab muuta vaid multimeedias, kus tuleb kliimamenüü ülesehitusega küll veidi harjuda, kuid kokkuvõttes pole seis üleliia ebamugav. 208 standardne helisüsteem pakub koostöös väikese ruumi akustika ja madala müratasemega kvaliteetset ja dünaamilist helikogemust ning seda ka võrdlemisi valju helitaseme korral.

Standardis saab 208 küll veel rooli taha analoogkellad, kuid uhkematel juhtudel kuvab sõiduandmeid 208 armatuuri süvistatud täisdigitaalne näidikutabloo, millele saadaval ka Peugeot’lik hologrammi stiilis kolmemõõtmeline efekt, mis kuvab väärtusi ruumiliselt. Riistvaraliselt on näidikutabloo terava pildiga, opereerib keskpärase sujuvusega ning on kenasti välise valguse eest peidus, kuid kahjuks jääb jätkuvalt rooli alumine pool pikemat kasvu sõitjatele rooli taha peitu, sest Peugeot loogika järgi peab ekraani vaatama üle rooliratta. Esiklaasinäidikut Peugeot 208-le kahjuks ei paku. Tarkvaraliselt on näidikutablool kuus põhivaadet, kus teiste hulgas ka suurelt navigatsioon. Visuaalselt on graafikad kaasaegsed ja minimalistlikud ning asendiplaan loogiline, tänu millele kõik vajalikud väärtused lihtsasti leitavad.

Juhikoha ees laius demoautos sõiduki juhtimiseks GT varustuse sportrool, mis nahkkatte, roheliste õmbluste, proportsionaalselt jämeda rooliratta ja kergelt kaheksanurkse kujuga. Pigem väikese läbimõõduga kahekodaraline võimaldab erinevaid käsitsusviise ning püsib kindlalt käte vahel, kuid üleüldine elementide omavaheline asetumine propageerib rooli hoidma madalal, justkui süles, mis pikemate jalgadega juhtide jaoks veidi tülikas. Multifunktsionaalseks muudavad rooli kodaratel paiknevad füüsilised nupud ja rullikud, mida tänu nuppude vähesusele ja loogilisele asetusele lihtne kasutada ka sõidu ajal. Roolipealsed nupud juhivad näidikuid ja multimeediat ning püsikiirusehoidja seadistamine asub Peugeot’del jätkuvalt lisakangil rooli taga. Roolisamba külgedelt leiame ka plastist käigulabad.

SÕITMINE

Mootoreid on uue 208 valikus saadaval erinevaid kuus, millest neli veel mingil määral fossiilkütuseid tarbivad ning kaks juba täielikult täiselektrilised ehk e-208 tähisega. Veoskeemiks on kõikidel variantidel esivedu ning käigukastide variantideks 5- või 6-käiguline manuaal ja 6- või 8-käiguline automaat. Mudeli täismass jääb olenevalt mootorist vahemikku 1.5 – 1.9 tonni.

Võimsuse järjestuses saab nimekiri alguse vaid bensiini tarbivatest variantidest, mis mudelitähistega PureTech 75 ja 100. Mõlemad variandid saavad kapoti alla 1.2-liitrise kolmesilindrilise, mis arendab vastavalt 55 kilovatti ja 118 njuutonmeetrit või 74 kilovatti ja 205 njuutonmeetrit. Lahjem mudel on saadaval vaid 5-käigulise manuaaliga ning võimsam variant 6-käigulise manuaali või 8-käigulise automaadiga. Esiveolisena kiirendavad mudelid sajani vastavalt 13.2 ja 9.9 sekundiga ning suurimaks kiiruseks lubatakse vastavalt 164 ja 188 km/h. Keskmine kütusekulu jääb mõlemal puhul 5 l/100km kanti.

Järgnevalt on valikus kaks kerghübriidset mudelit, mis kombineerivad 1.2-liitrise bensiinimootori jõu elektriga ning arendavad vastavalt 74 ja 100 kilovatti. Mõlemad mudelid on saadaval vaid 6-käigulise automaadi ja esiveoga ning kiirendavad sajani 10.7 ja 9.8 sekundiga. Suurimaks kiiruseks lubab tootja 204 km/h ja keskmiseks kütusekuluks 4.6 l/100km.

Rivi lõpetavad e-208 136 ja 156, millel vastavalt esirataste vahel 100-kilovatine ja 115-kilovatine elektrimootor ning põhja all 50-kilovatt-tunnine aku. Mudelid kiirendavad sajani umbes 8 sekundiga ning saavutavad suurimaks kiiruseks 150 km/h. Keskmiseks energiakuluks lubab Peugeot umbes 15.5 kWh/100km, mille korral suudab mudel läbida akutäiega umbes 300 kilomeetrit. Laadimise poolest toetab e-208 kuni 100-kilovatist kiirlaadimist, mis laeb aku põhiosa täis umbes poole tunniga.

Demoauto näol oli meie testida seekord võimsam hübriid-208, millel 100 kilovatti võimsust ja 230 njuutonmeetrit pöördemomenti. Nagu nimetatud mootori numbritest ja kubatuurist eeldada võib, pole tegemist just kuigi sportlikku või erilise ajamiga. Samas ei jää hübriidne lahendus aga kordagi otseselt 208-ga hätta ning tegelikult on tõmme maanteekiirusteni välja mõistlikult tugev. Kiirendus on läbivalt lineaarne ja sujuv ning mootor reageerib pedaalimistele suhteliselt kiiresti. Naturaalne mootorihääl on pigem vaikne, kuid multimeediast saab sportrežiimil aktiveerida ka sünteetilise mootoriheli võimendamise. Hübriidsüsteem opereerib läbivalt sujuvalt ja märkamatult, on võrdlemisi jõulise mootoripidurdusega ning seisult kiirendades suudab esimesed meetrid liikuda ka puhtalt elektri jõul. Mudeli kuuekäiguline automaatkast vajab järskude pedaalimiste järel veidi mõtlemisaega, kuid on õigete seadete aktiveerimise järel piisavalt kiire ning sujuva opereerimisega, tähtsustades vahetustes sujuvust üle kiiruse. Esiveo kohta suudab mudel ka oma jõu stabiilselt edasi liikumisse kanda.

Hübriidse 208 vedrustus on pigem üsna pehme, tänu millele on küll sõit ka üle konarluste läbivalt pehme ja sujuv, kuid mille tõttu esineb 208-s tema suuruse ja massi kohta oodatust rohkem kerekaldumisi. Otstarbe kohaselt, asula piires kasutamiseks pole see küll probleemiks, kuid dünaamiliste kurvide nautimiseks on 208 veidi soovitust ujuvam ning raskema auto fiilinguga. Mudeli roolimine on pigem kerge ja piisavalt täpne, sobides hästi kompaktsele ja lihtsasti kasutatavale linnaautole.

Olenemata sellest, et 208-l on pigem väikesed küljepeeglid ning kere suuruse kohta proportsionaalselt pigem jämedad A-piilarid, on nähtavus salongist tegelt igal suunal väga avar ning gabariidid väikesele autole omaselt lihtsasti tajutavad. Küll aga võib keskmine tahavaatepeegel jääda pikemat kasvu sõitjatel silmapiiri kõrgusele ja piirata veidi vaadet ettesuunal. 10.4-meetrise pöörderaadiusega on 208 ka väga manööverdatav ning kitsastes oludes liiklemist abistavad parkimisandurid ja kaamerad esi- ja tagaküljel, mis nähtut salvestades ja liites oskavad ümbrusest kuvada ortofotolikku vaadet. Kaamerad ise on keskpärase kvaliteediga ning tagumine ka veidi määrduvas kohas. Müratase on salongis mudeli suuruse- ja hinnaklassi kohta oodatust madalam.

208 juhiabiliste hulgas on automaatne hädapidurdamine, adaptiivne püsikiirusehoidja, liiklusmärgi tuvastamine, pimenurga jälgimine, keskpärase pädevusega sõidurea hoidmine, mis lülitab end juhi pikema reageerimatuse järel lihtsalt välja, juhi tähelepanu jälgimine, parkimisandurid ja kaamerad esi- ning tagaküljel.

Kellele?

208 pole kindlasti otseselt eriline auto, kuid ta hõlmab praktiliselt kõike, mida ühelt kompaktselt linnaautolt oodata. Tugev ja atraktiivne välimus, särav standardne kerevärv, arvestatav ruumikus, massist eristatavus, meeldivad sõiduomadused ning üldine kasutajasõbralikkus. Tegemist on kindlasti pigem asula piires liiklemiseks mõeldud autoga, millega igapäevaselt maksimaalselt kahe- või kolmekesi liikuda, ning kurvilistel teedel pakub mudel osadest alternatiividest veidi emotsioonitumat sõitu, kuid oma otstarbe kohta täidab ta vajalikud linnukesed siiski kenasti ära.

208 pole kindlasti otseselt eriline auto, kuid ta hõlmab praktiliselt kõike, mida ühelt kompaktselt linnaautolt oodata. Tugev ja atraktiivne välimus, särav standardne kerevärv, arvestatav ruumikus, massist eristatavus, meeldivad sõiduomadused ning üldine kasutajasõbralikkus. Tegemist on kindlasti pigem asula piires liiklemiseks mõeldud autoga, millega igapäevaselt maksimaalselt kahe- või kolmekesi liikuda, ning kurvilistel teedel pakub mudel osadest alternatiividest veidi emotsioonitumat sõitu, kuid oma otstarbe kohta täidab ta vajalikud linnukesed siiski kenasti ära.

Auto andmed

Hind alates: 18 900

Testitud mudeli info:
∼32 000 €
Bensiin
1.2 l I3
100 kW
4.6 l/100km
Esivedu
6-käiguline automaat
Max 204 km/h
0 – 100 km/h: 9.8 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST