Juba üle 25 aasta tootmises olnud Octavia jõudis 2019. aastal oma neljanda generatsioonini. Mudel on läbi aegade olnud saadaval luukpärana ja universaalina, kuid möödunud aastate jooksul on Škoda näidanud väiksel pereautol märkimisväärseid uuendusi, mistõttu on Octavia oma tänaste konkurentide kõrval igati atraktiivne ja vastupidav valik. Octavia alternatiivideks on näiteks Mazda 3, Ford Focus ning Renault Megane.

VÄLIMUS

Eelmisest generatsioonist, mil Octavia oli võrdlemisi ümar ja igav, on Škoda mudelit ikka märkimisväärselt atraktiivsemaks ja kaasaegsemaks vorminud. Üldises ilmes kajastub töökust, tõsidust, kuid seda kõike tagasihoidlikult. Vormis on äratuntav škodalikkus, kuid Octavia proovib massist eristumise asemel pigem oma rada ajada. Värvivalikus on kirevaid siniseid ja punaseid ning klassikalisi halle varjundeid.

Ninaosas koonduvad kõik kerejooned kapotilt ja külgedelt, mis lisab üldilmele teravust. Valdavalt võtavad esiosa disaini sisukuse enda peale Škodadele omane kaheksanurgakujuline iluvõre ning üpris kaugele äärtele ulatuv õhuavaimitatsioon stange alläärel. Konkreetsete nurkadega nelinurksed esituled on lihtsa disainiga, kuid hea valgustatusega.

Küljel omab Octavia isegi kergelt sportlikke jõulisi ja silmapaistvaid kerejooni, millest ülemine ühendab esituled tagatuledega ning alumine lisab tahapoole tõusuga ilme nagu hoiaks mudel sihikindlalt pilku maadligi. Siluett on mõnusalt voolujooneline, hoides reisijateruumi kohal katuse parajalt madalal. Octavia veljevalikus on koguni kümme eripalgelist valikut läbimõõduvahemikus 16-19 tolli. Väiksemad veljed nagu ka demosõiduki 16-tollised on ühevärvilised ning võrdlemisi ühekülgse disainiga, kuid suuruse kasvades muutuvad veljed õhulisemaks ja mitmevärvilisteks. Proportsionaalselt õige ilme saamiseks tuleks suuruse mõttes valida vähemalt 18-tollised valuveljed.

Meie arust on Octavia kauneimaks ja kaasaegseimaks osaks aga tagakülg. Külgedelt kulgevad tugevad kerejooned arenevad välja pagasiluugi nurgaks, meenutades veidi justkui tiiba, ning ka suurtes LED-tagatuledes kajastub üldine tahutud ja jõuline disain. Stange disain on lihtne ja puhas ning peidetud väljalaske asemele pole õnneks loodud ka imitatsioone.

INTERJÖÖR

Octavia salongiga on suures pildis nii, et visuaalselt on Škoda tabanud naelapea pihta ning interjöör näeb kaasaegne ja kvaliteetne välja, tänu millele muutub mudeli hinnatase arusaadavamaks alles sisse istudes ja mudeliga sõites. Automaailma uudsete tehnoloogiate näol on peamised funktsioonid kõik esindatud ning atmosfääri võimendavad isegi meeleolutuled. Materjalide valik ja ehituskvaliteet on korrelatsioonis hinnaga.

Mustad tekstiilist istmed on pehmed ning kuigi otseselt sportliku sõidu ajal nad kõige paremini kinni ei hoia, on omajagu reguleeritav asend siiski toetav ning ei väsita ka pikemate teeotsade puhul. Ruumi on Octavias auto suuruse kohta aga päris korralikult ning neli keskmist kasvu täiskasvanut mahub autosse üpris lihtsalt ära. Luukpäraliku Octavia puhul jääb pikemate sõitjate korral esimesena puudu tagarea reisijate pearuumist. 

Seadmete laadimiseks on Octavias nii ees kui taga kaks USB Type-C pesa ning keskkonsoolile on saadaval ka juhtmevaba telefonilaadija. Näiteks pardakaamera toiteks on aga üks Type-C pesa ka tahavaatepeegli kõrvale lisatud. Esemete hoiustamiseks on salongis palju erinevaid taskuid, laekaid ja süviseid, kuhu sisse on võimalik mugavamaks kasutamiseks valida lisavarustusest veel erinevaid organiseerijaid ja lahutajaid. Üheks omapäraseimaks pesaks on aga ukse käetoe sisse loodud süvis, kus on võimalik hoiustada vihmavarju või lumeharja ka märja või lumisena. Luukpäralikus Octavias on pagasiruumi 600 ning universaalilikus COMBIs 640 liitrit. Praktilisemaks kasutuseks pakub Škoda pagasiruumi ka erinevaid organiseerijaid ning pakivõrke.

Baasvarustuses esindab Octavias multimeediat 8-tollise puuteekraani ja äärmiste kiirteenuppudega süsteem, mis on asetatud armatuuri ülaossa, olles samal ajal käeulatuses, kuid mitte jäädes juhi vaatevälja ette. Uhkemate varustuste puhul on saadaval ka 10-tollise ekraaniga süsteem, mille asetus ja kuju on sarnased eelmainitule, kuid mille külgedelt on eemaldatud nupud. Viisakale riistvarale on Škoda loonud ka kasutajasõbraliku, arusaadava, emakeelse ja visuaalselt ilusa tarkvara, mis jookseb sujuvalt ning võimaldab ka sõidu ajal seadistusi muuta.

Kahe lihtsama varustuspaketi korral, nagu ka testitud sõidukis, koosneb näidikutabloo kahest suuremast analoogkellast ning 4,2-tollisest vertikaalse asetusega infoekraanist nende vahel. Uhkemad varustused saavad aga täisdigitaalse 10,25-tollise ekraaniga näidikutabloo, millel jooksev tarkvara võimaldab kuvada erinevaid sõiduki- ja navigatsiooniandmeid ja mille lahe triibuline ümbris loob pimedas sõites ekraani ümber portaalisarnast sügavust meenutava visuaali. Octaviale on saadaval ka HUD esiklaasinäidik.

Octavia rool on mugavatest materjalidest ning horisontaalsed kodarad on ergonoomilise kujuga, et sõites rool kindlalt käes püsiks. Nupud pole küll kõige reljeefsemad, kuid nende vähesuse tõttu pole väga ohtu soovitud nupust mööda vajutada. Parempoolsel kodaral on juhiabiliste ja näidikutabloo nupud ning vasakpoolsel multimeedia nupud. Standardvarustuses kahekodaralise rooli puhul jäi meid kõige rohkem häirima aga disain, sest nii-öelda kolmanda kodara kohta on roolirattale jäetud väike plastikdetail, mis jätab mulje nagu kodar oleks unustatud lisada. Lisavarustuses on saadaval ka kolmekodaraline lahendus ning roolisoojendus.

SÕITMINE

Octavia mootorivalikus on koguni 8 erinevat varianti, millest neli töötavad bensiini, kolm diisli ning üks surugaasi jõul.

1,5-liitrise mootoriga gaasi jõul liikuv Octavia, milleks oli ka demosõiduk, arendab 96 kW ja on ühendatud ainult esiratastega läbi 6-käigulise manuaal- või 7-käigulise automaatkasti. Kütusekulu on ligikaudu 5,8 m3/100km, 0-100 km/h kiirenduse sooritab veidi alla 10 sekundiga ning saavutab maksimaalseks kiiruseks veidi üle 200 km/h.

Bensiinimootoritest arendab üheliitrine 81 kW ja 1,5-liitrine 110 kW. Mõlemad versioonid on esiveolised ning saadaval mõlema käigukasti variandiga, kiirendus jääb kümne sekundi kanti ning maksimaalne kiirus 200-250 km/h vahele ja kütusekulu on ligikaudu 5,5 l/100km. Nõrgem kaheliitrine arendab 140 kW ning võimsam Octavia RS versiooni valik 180 kW. Vaid RS on saadaval ka manuaalkastiga ja esiveolisena, kiirendused jäävad alla seitsme sekundi, suurim kiirus  alla 250 km/h ning kütusekulu 7 l/100km ümber. 

Diiselmootorid on kõik kaheliitrised ning arendavad 85, 110, 147 kW. Nõrgemad kaks on saadaval automaat- ja manuaalkastiga ning võimsamad kaks ka nelikveolisena. Kütusekulu jääb 4,2 – 5,5 l/100km vahele, 0-100 km/h kiirendus kümne kuni seitsme sekundi kanti ning maksimaalne kiirus võimsaima valiku korral veidi alla 250 km/h.

1,5-liitrise gaasi jõul töötava mootoriga Octavia oli täitsa parajalt võimas üheks linnaautoks ning ka nelja täiskasvanut vedades ei undanud mootor üleliia. Hoo kogumise kohta ei saa öelda sportlik, kuid tänu heale veojõukontrollile ei jää mudel ka liikluses jalgu. Vedrustus on linnasõiduks mõnusalt pehme, kuid kiiremates kurvides vähendab sõidu enesekindlust sõiduki kaldumine. Octavia üllatas korralikult aga salongi müratasemega, mida on võrdväärselt vähe preemiumklassi sõidukitega.

Octavia juhiabiliste hulgas on reavahetuse abisüsteem pimenurga jälgimisega, reahoidmine, adaptiivne ja prognoosiv püsikiirushoidik, parkimisandurid ees ja taga, tahavaatekaamera ning parkimisabi.

Kellele?

Octavia on mõistlik valik nii-öelda tööloomaks, mis saab oma hinna kohta võrdlemisi hästi hakkama kõikidel teedel ning kasutab ära kogu oma suurust praktilise sõiduki loomiseks. Samas ei saa aga ka mugavuse, tehnoloogia ja välimuse üle kurta. Elamusi sõidukilt oodata ei tasu, aga ainult punktist A punkti B jõudmiseks pole midagi enamat ühelt autolt vaja.

Octavia on mõistlik valik nii-öelda tööloomaks, mis saab oma hinna kohta võrdlemisi hästi hakkama kõikidel teedel ning kasutab ära kogu oma suurust praktilise sõiduki loomiseks. Samas ei saa aga ka mugavuse, tehnoloogia ja välimuse üle kurta. Elamusi sõidukilt oodata ei tasu, aga ainult punktist A punkti B jõudmiseks pole midagi enamat ühelt autolt vaja.

Auto andmed

Hind alates: 19 700€

Testitud mudeli info:
~26 000€
CNG + Bensiin
1.5 l
96 kW
5.8 m3/100km
Esivedu
7-käiguline automaat
Max 218 km/h
0 – 100 km/h: 9.6 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST