Superbi kui mudeli nime ajalugu ulatub Škoda ajaloos lausa eelmise sajandi esimesse poolde, kui aastatel 1934 – 1949 toodeti 890 ühikut brändi toonast lipulaeva “Superb”, mis juba sel ajal sidus oma stiilse visuaali all mugavuse ja ruumikuse. 2001. aastal Superb naases ning taaskord lipulaeva tähistavana esitles Škoda Superbi näol suuremat ja uhkemat, lipulaevast vennast paar aastat varem turule jõudnud Octaviale. 2015. aastal jõudis mudel oma värskeima, ehk kolmanda generatsioonini ning jätkuvalt praktilisust ja töökust siduvana, sai mudel 2019. aastal ka kerge ilme värskenduse. Tänaseks on aga Superbi kolmanda generatsiooni aeg jõudmas lõpule, sest juba 2023. aasta sügisel esitleb Škoda mudeli neljandat generatsiooni. Superbi alternatiivideks on näiteks Volkswagen Passat, Mazda 6, Volvo V90, Renault Talisman ja Opel Insignia.

VÄLIMUS

Škoda Superbi disain on küll mudeli menukuse ja rohkuse tõttu tõenäoliselt paljudele pilkudele kujunenud tavaliseks ja igavaks, kuid pidades meeles, et mudel sai viimase korraliku värskenduse lausa kaheksa aastat tagasi, on mudeli välisilme tegelikult ajale üllatavalt hästi vastu pidanud. Brändi lipulaevale omaselt on Superbi disain kergelt preemiumlik ja elegantne, vihjates aga ka samal ajal Škodadele omaselt masina töökusele, praktilisusele ja suutlikusele. Mõõtude poolest on Superb Škoda suurim sõiduauto, mis olles ka Kodiaqist peaaegu 20 sentimeetrit pikem, jagab suurusklassi enim Mazda 6-e ja Volkswagen Arteoniga. Viimastest omajagu ruumikamana, ei jäta aga õnneks Superb ka liiga suure auto muljet, sobides kenasti kokku Škoda disaini keelega. Kerevärvide listis pakub Škoda mudelile kuut mustvalget varjundit, kolme sinist tooni ja Velvet Red punast värvi, mis kõik sobivad Superbile võrdlemisi hästi.

Nagu pea kõikidel Škodadel, loovad ka Superbi ninaosas mudelile äratuntava tõsise pilgu minimalistliku päevatule disainiga nõgusa kuusnurga kujuga esituled, mis ka võrdlemisi hea valgustavusega, ning neid ühendav ikooniline püstiste ribidega iluvõre, mis kapoti kergeid reljeefsusi ühendavalt Škoda logo all. Stangelt leiame teravate kerejoontega splitteri kohalt ühe pikliku osaliselt funktsionaalse õhuava, millest kulgeb üle piklikke udutulesid ühendav kroomliist. Tervikuna on Superbi väheste elementidega kaetud tugevate kerejoontega ninaosa parajalt stiilipuhas ja kaasaegne, sobides nõnda kokku lipulaevaliku ilmega.

Küljelt on Superbil veidi iseloomu vähem ning seda veidi ka seetõttu, et mudel on üpris sarnane oma vennasest Octaviaga. Ka Superbil on kergelt kumera profiiliga ninaosa koos kumera kapoti kontuuriga, mis kulgeb kerejoonena esituledest üle ukselinkide teravate tagatuledeni, ning jõuline kerejoon uste alläärel, mis lisab küljele mitmetasandilisust. Luukpära korral paistab üldilmest ka kergelt Audilikkust. Sportlikkust lisavad ilmele terav splitter esistange alläärel ning katusejoont pikendav tagatiib võrdlemisi lauge nurga all paikneva tagaakna kohal ja töökust ligi 16-sentimeetrine kliirens koos korralike üleulatustega nii esi-, kui tagaosas.

Velgede poolest saab Superb eelloodud varustuspakettide korral 17- või 18-tollised valuveljed, kuid lisavarustuses pakub Škoda ka 19-tolliseid. 17-tollised on läbivalt hallid ning võrdlemisi tavalise viiekodaralise disainiga. 18-tollised on juba veidi mitmekülgsemad ning kombineerivad värvi poolest musta ja halli. 19-tolliste hulgas on suuremaid variante 18-tolliste velgede disainidest, kuid lisandub ka värskeid elegantsemaid ja õhulisemaid variante, mille hulgas ka üleni musta värviga kaetud valikuid. Suuruse osas sobivad Superbile juba ka 18-tollised, kuid parima üldilme nimel tasub kaaluda ka 19-tolliseid.  

Ka tagakülg on pigem rahuliku ja stiilse ilmega. Škodalikku äratuntavust lisavad brändi disainile omased kolme sirgega tagatuled, mille sisemised otsad ulatuvad numbrimärgi süvise kohal paikneva kroomliistuni, mille kohal omakorda välja kirjutatud “Škoda”. Üldilmele lisab jõulisust ka pagasiluugist omajagu kaugemale ulatuv põrkeraud, mille paari tugevama kerejoone all ka must difuusoriala koos kahe kerge väljalaske imitatsiooniga. Tervikuna näeb aga Superb ka tagaküljelt mõnusalt stiilne ja heas mõttes tavaline välja.

INTERJÖÖR

Sarnaselt aegade jooksul väljakujunenud töökindlusest ja suutlikusest õhkavale välisilmele on ka Škodade salongi poolel läbivalt väga läbimõeldud, kasutajasõbralikud ja äratuntavad lahendused, mis muudavad brändi masinate kasutamise lihtsaks ja mugavaks. Disain pole küll midagi üleliia uhkustavat, kuid sobib omapärasena kokku masina otstarbe ja praktilisusega, pakkudes siiski ka arvestataval määral mugavusfunktsioone. Materjalide osas esineb palju küll plastikut, kuid läikivad liistud, korralikud pinnatöötlused ja ka valikuline puidu imitatsioon armatuuril, jätavad kokkuvõttes siiski piisavalt preemiumliku üldilme. Ka ehituskvaliteet on salongis võrdlemisi hea.

Istmetele pakub Škoda olenevalt varustusest nii tekstiil-, nahk-, kui ka nahka ja Alcantarat kombineerivaid katteid, millest viimased ka demosõidukit uhkemaks muutsid. Kuju poolest on Superbi toekad istmed kergelt korvikad, mis koostöös veidi jäikade polstritega istme külgedel hoiavad reisijaid piisavalt kindlalt oma istekohal. Istmete ja rooli asend toetab üldiselt pigem püstist istumisasendit, kuid rohke reguleerimise vahemik, mis uhkematel varustustel ka elektriline, võimaldab pea igat kasvu reisijal just endale meelepärases asendis reisida. Esiistmetele on saadaval asendi mälufunktsioon ning ventilatsioon. Istmesoojendus on esiistmetele standardist ja tagumisele reale saadaval lisavarustusena. Tagumises reas on istmed veidi jäigemad ja tasapinnalisemad ning asendilt kõrgemal, kuid ka seal on igati mugav reisida.

Nagu Škoda suurimalt sõiduautolt oodatagi võib, on Superb hämmastavalt ruumikas ja praktiline. Pikiteljel jääb jalaruumi üle isegi kahe kahemeetrise korral ning tagaritta mahub vajadusel kõrvuti lausa kolm täiskasvanut. Ka pearuumi on igal istekohal kahemeetristelegi. Salongi kergelt lihtsale atmosfäärile lisavad avarust suured aknad ja valikuline panoraamkatus ning hubasemaks muudavad seisu meeldivad materjalid ning stiilipuhas disan. Pimedal ajal sõites aitavad meeleolu luua miljöövalgustuse tagasihoidlikud kontuurid, mille värvi on võimalik siduda sõidurežiimidega. Esemete hoiustamiseks on Superbi salongis suur kindalaegas, keskpärased uksetaskud, suur jahutatav käetoe alune laegas, topsihoidjad keskkonsoolis, juhtmevaba laadimispinnaga süvis käigukangi taga, prillitoos laekonsoolis ja väike lisa laegas juhi vasaku põlve juures, armatuuril. Tagumine rida saab samuti keskpärased uksetaskud, topsihoidjatega käetoe ja tasku keskkonsooli tagaküljel. Praktilisust lisavad Superbile Škoda Simply Clever lahendused, nagu parkimispileti või -kella klamber tuuleklaasil, vihmavarju või lumeharja pesad esiustes ning jääkaabits kütuseluugi siseküljel.

Olenemata hiiglaslikust reisijateruumist, jagub Superbil korralikult ruumi ka pagasi vedamiseks. Luukpära korral on Superbil pagasiruumi kuni 625 liitrit ning universaali korral kasvab see väärtus 660 liitrini, mille tulemusel on Superb üks kõige praktilisemaid valikuid turul, konkureerides pagasiruumi poolest suurmaasturitega, nagu näiteks Audi Q7 ja Volkswagen Touareg. Kohati võiks isegi öelda, et igapäevaseks pagasiks on Superbi pagasiruum lausa liiga suur, sest ruumi kaugeima ääreni on veidi keeruline ulatuda, kuid selle vastu aitavad erinevad Škoda poolt pakutavad pagasi organiseerijad, nagu takjapaelaga põranda külge kinnituvad vaheseinad ja pagasivõrgud, mis hoiavad esemed paigal. Lisaks saab väiksemaid esemeid paigutada taskutesse pagasiruumi seintel ning kotte riputada korralike konksude külge. Pagasiruumi ava on mõnusalt avar ja juba standardist elektriliselt opereeriv luuk avaneb ka sedaankerega Superbil kupeelikult koos tagaklaasiga. Pagasi peale- ja mahalaadimisel tuleb ületada kerge laadimiskünnis.

Olenevalt varustusest on Superbi armatuuril, kenasti reisijate käeulatuses ja nähtavuses, 8- või 9.2-tollise puutetundlik multimeedia ekraan, mis igati kvaliteetse kuvaga. Riistvaraliselt on lahendus võrdlemisi responsiivne ning opereerib kiirelt ja sujuvalt. Tarkvara poolel on Škodadel laialt kasutatud lahendus küll juba visuaalselt veidi aegumas, kuid tänu funktsioonide kasutajasõbralikkusele ja menüüde ülesehituse loogikale, on seda siiski väga mugav ja lihtne kasutada. Graafikate värvipalett vahetub koos miljöövalgustuse tooniga. Standardne helisüsteem esitab tavalise helitugevuse korral palasid igati selgelt ja dünaamiliselt, kuid valjuduse kasvades on kuulda mitmetasandilisuse ja puhtuse kadu. Tõenäoliselt hoiavad aga lisavarustuses pakutavad helisüsteemid esituse kvaliteeti paremini. Kliimasätete jaoks on multimeedia all eraldiseisev füüsiliste nuppude ja kolme rullikuga kliimapaneel, mille kasutamine üheselt mõistetav ja igati kasutajasõbralik.

Sõidu ja sõiduki andmete kuvamiseks saab Superb olenemata varustusest rooli taha 10.25-tollise ekraaniga täisdigitaalse näidikuekraani, mis kenasti juhi nähtavuses ning süvistatud asetusega kaitstud ka välise valguse eest. Visuaalset efektsust lisavad ka triibud süvise seintel. Riistvaraliselt on ekraan mõnusalt terava pildiga ja üldiselt süsteem, olenemata mõningatest kaadrisageduse langustest, ka kiire ning sujuv. Vaid vaadete vahetamisel ja sätete seadistamisel peab süsteemile kohati veidi mõtlemisaega andma. Tarkvaraliselt on näidikutel viis põhivaadet, mille hulgas kujunduslikult klassikalisemalt kelladele põhinevaid ning kaasaegsemalt minimalistlikumaid. Lisaks visuaalile on vaated ka erineva infotihedusega, kuid igal kuval on andmed siiski lihtsasti leitavad ja üheselt mõistetavad. Samuti saab lisaks põhiandmetele ka igal vaatel muuta üksikuid kuvatavaid infotüüpe. Graafikad on kaasaegsed ning tarkvara värvipalett vahetatav. 

Rooli osas on Superbile saadaval küll ka kolme kodaraga lahendusi, kuid testitud masinas oli juhi istekoha ees masina juhtimiseks kahekodaraline nahkrool, mille allosas aga jätkuvalt ka kolmanda kodara jälg näha. Pigem suure läbimõõdu ning parajalt jämedate kodaratega rool võimaldab tänu lihtsale, kuid läbimõeldud, disainile mitmeid käsitsusviise ning püsib igati kindlalt käte vahel, olenemata juhi käte suurustest. Roolile lisavad multifunktsionaalsust kodaratele paigutatud seitse nuppu ja kaks rullikut, millest vasakpoolsed juhivad multimeediat ning parempoolsed näidikutablood. Plastikust nupud on mõnusalt reljeefse disainiga ning tänu loogilisele asetusele on nende kasutamine imelihtne ka sõidu ajal. Püsikiirusehoidja seadistamine on asetatud lisakangile rooli taha, mille kasutamine on samuti üpris mugav. Uhkemad varustused saavad rooli taha plastikust käigulabad ning saadaval on ka elektriline soojendus.

SÕITMINE

Tehnilise poole pealt pakub Škoda kuni 2.3 tonni kaaluvale Superbile, olenemata keretüübist, viite erinevat turbotatud ajamit, mille hulgas nii bensiini, kui diislit tarbivaid. Käigukasti poolest saavad kõik valikud, peale kõige nõrgema bensiinimootori, 7-käigulise topeltsiduriga automaatkasti ning veoskeemi osas on mudel olenevalt ajamist esi- või nelikveoline.

Bensiinimootorite valik saab alguse 1.5-liitrisest neljasilindrilisest, mis arendab 110 kilovatti ning on 6-käigulise manuaal- või 7-käigulise automaatkastiga saadaval vaid esiveolisena. Mudel kiirendab sajani 9.1 sekundiga ning kogub hoogu kiiruseni 223 km/h. Keskmiseks kütusekuluks lubab tootja 6.3 l/100km. 1.5-liitrisele valikule järgneb nõrgem kaheliitrine bensiinimootor, millel võimsust 140 kilovatti. Olles saadaval vaid esiveolisena ja automaatkastiga, kiirendab mudel sajani 7.7 sekundiga ning kogub hoogu kuni suurima kiiruseni 242 km/h, tarbides keskeltläbi 7 l/100km. Võimsaim valik, 206 kilovatti arendav kaheliitrine, on aga saadaval vaid nelikveolisena, tänu millele kiirendab mudel sajani 5.2 sekundiga. Mudel kogub hoogu maksimaalse kiiruseni 250 km/h ning tarbib tootja andmetel keskmiselt 8.5 l/100km.

Diiselmootorite valikus on kaks nelja silindriga kaheliitrist. Nõrgem, saadaval vaid esiveolisena, arendab 110 kilovatti ning kiirendab automaatkastiga mudeli sajani 9.1 sekundiga. Viimane kogub hoogu kiiruseni 223 km/h ning tarbib keskmiselt 5.1 l/100km. Võimsamal valikul on aga võimsust 147 kilovatti, mis kantakse läbi automaatkasti ka kõikidesse ratastesse. Tänu sellele kiirendab mudel sajani 7.2 sekundiga ning kogub hoogu kuni kiiruseni 238 km/h. Keskmiseks kütusekuluks lubab Škoda 6 l/100km. 

Škoda Tallinna Superb Combi demoauto näol oli meie testida nõrgema diiselajamiga Superb, mille kaheliitrine arendab 110 kilovatti. Numbrite poolest võib vastav ajam küll veidi lahja mulje jätta, kuid tegelikult saab see mootor üllatavalt hästi Superbi suurusega hakkama, võimaldades kiireid manöövreid ka maanteekiirustel. Tõmme on meeldivalt lineaarne ning sujuv ja olenemata esiveost, suudab masin igalt kiiruselt jõu maha kanda. Kaheliitrise diiselmootori kohta teeb see ajam ka üllatavalt meeldivat häält. Varasemaltki kohatud VAG grupi 7-käiguline DSG-automaatkast opereerib tavaoludes kiirelt ja sujuvalt, kuid vajab veidi mõtlemisaega järskudel pedaalimistel. Kokkuvõttes on 110-kilovatise mootori ja 7-käigulise automaatkasti kombinatsioon Superbile üllatavalt piisav, mille põhjal paistab terve Superbi mootorite valik igati mõistlik.  

Mõistlikuks ja otstarbele kohaseks saab Superbi pidada ka teiste sõiduomaduste poolest. Vedrustuse osas on leitud mõnus tasakaal, kus üksinda sõites sõit pigem kergelt jäik, kuid neljakesi juba keskpärasest pehmem ja sujuvam. Teekonarluste löögid on üldiselt mõnusalt summutatud ning olenemata kergetest kerekaldumistest kiiretes kurvides, püsib mudel väga stabiilselt ja kontrollitavalt omal trajektooril. Ka roolimine on ühe praktilise pereauto kohta üllatavalt täpne ning tagasisidestav. Nähtavus on salongist igal suunal suurepärane ning gabariitidega harjub võrdlemisi kiirelt ära. 11.7-meetrise pöörderaadiusega manööverdamist toetavad parkimisandurid ja tagurduskaamera, mis keskpärase kvaliteediga, kuid mõnusalt laia vaatega. Müra osas jõuab salongi kohati veidi rehvimüra, kuid see ei sega kaasreisijatega suhtlemist ka maanteekiirustel.

Superbi juhiabiliste hulgas on automaatne hädapidurdamine, reisijate proaktiivne turvasüsteem, adaptiivne püsikiirusehoidja kiiruspiirajaga, sõiduraja hoidmine, liiklusmärkide jälgimine, pimenurkade monitoorimine, automaatsed kaugtuled, parkimisandurid ja 360-kraadine kaamerasüsteem koos iseparkimisega.



Kellele?

Superb sobib juhtidele, kes vajavad või soovivad suurt ja ruumikat sõiduvahendit, mis poleks linnamaastur, ning tähtsustavad ennekõike auto juures praktilisust ja suutlikust. Superb seob kõik need omadused veel arvestatava mugavuse, stiilipuhta disainiga ja parajalt võimekate ajamitega, pakkudes tervikuna üht kasutajasõbralikku ja mugavat kogemust, mis sobib vastavalt vajadusele nii pere-, kui tööauto formaati.

Superb sobib juhtidele, kes vajavad või soovivad suurt ja ruumikat sõiduvahendit, mis poleks linnamaastur, ning tähtsustavad ennekõike auto juures praktilisust ja suutlikust. Superb seob kõik need omadused veel arvestatava mugavuse, stiilipuhta disainiga ja parajalt võimekate ajamitega, pakkudes tervikuna üht kasutajasõbralikku ja mugavat kogemust, mis sobib vastavalt vajadusele nii pere-, kui tööauto formaati.

Auto andmed

Hind alates: 32 210

Testitud mudeli info:
44 790 €
Diisel
2.0 l I4
110 kW
5.1 l/100km
Esivedu
7-käiguline automaat
Max 215 km/h
0 – 100 km/h: 9.1 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST