50 turul oldud aasta ja seitsme läbitud generatsiooni järel ei tule tõenäoliselt paljudele üllatuseks, et Euroopa kõige edukama autotootja ehk Volkswageni ajaloo menukaima mudeli tiitlit kannab au ja uhkusega luukpärade definitsioon ehk Volkswagen Golf, mida on läbi ajaloo müüdud ligi 40 miljonit ühikut, jäädes seega alla vaid Toyota Corollale. Tänaseks on see Euroopa autotööstuse üks legendidest jõudnud oma kaheksanda generatsioonini, mis läbis 2024. aastaks kerge mudelivärskenduse. Ajalooliselt kahel korral Euroopa aasta auto tiitli võitnud Volkswagen Golfi alternatiivideks on aga näiteks BMW 1. Seeria, Kia Ceed, Mercedes-Benz A-Klass ning vennasmudelid Audi A3, SEAT Leon ja Škoda Scala.
Väliselt pole Golf viimase facelifti tasemel värskendusega loomulikult üleliia palju muutunud, kuid väikeste muudatustega siin-seal, näeb Volkswageni menukaim au ja uhkus siiski veidi kaasaegsem ja äriklassi masinate konkurentsi pürgivam välja. Eestis saadaval olevatest Volkswagenitest on Golf hetkel suuruselt tootja väikseim mudel, jagades suurusklassi kõige täpsemalt näiteks Mini Clubmani ja Kia Ceediga. Sarnaselt viimasele on ka Golf saadaval pikema, Variant universaalkerega, mis tavamudelist nii pikema kere kui teljevahega. Golfi kerevärvide valikus on kokku seitse mustvalget varjundit, kolm sinist tooni ning särav punane värv. Kõige ikoonilisem Lapiz Blue sinine on saadaval vaid R ja R-Line varustusega mudelitele ning demoautot kattis võrdlemisi huvitav Anemone Blue.
Golfi esiosas tõmbavad jätkuvalt enim pilku kitsad ja huvitava ning sisutiheda sisedisainiga esituled, mis annavad mudelile üllatavalt sportliku ja ründava pilgu. Uuematele Volkswagenitele omaselt ulatuvad esitulede valgusribad logoni nina tsentris, kuid esmakordselt on nüüd tootja logo ka kapoti piiril valgustatud, muutes masina ka pimedamates oludes lihtsasti tuvastatavaks. Põrkeraud on R-Line varustuse korral samuti oma suuremate õhuavade ja tiivaimitatsioonidega suhteliselt agressiivse ilmega ning tervikuna näeb kõrges varustuses Golf eest vaadatuna väga enesekindel ja pilkupüüdev välja.
Küljel tervitab Golf juba tuttava luukpära siluetiga, mis saab alguse ümarast ninaosa profiilist ning kulgeb kergelt langevana konkreetse tagaosani. Küljel toetavad ilmet paar tugevamat kerejoont, külgedele ulatuvad tuled ja konkreetse lõikega rattakoopad. Veljed saab Golf standardis küll 15-tollised, plekist ja ilukilpidega, kuid lisavarustuses pakub Volkswagen mudelile koguni 12 erineva disainiga valuvelgesid läbimõõduvahemikus 16 kuni 19 tolli. Nagu ikka, on väiksemad veidi tavalisemad ja ühevärvilised ja suuruse kasvades areneb ka disain. Demoautol olid all 18-tollised aerodünaamilise ilmega Leeds veljed.
Tagaküljel on muutused samuti praktiliselt olematud ning erinevused on leitavad vaid tuledes ja põrkeraual. Tagatuled on omandanud huvitavama sisedisaini, mis sarnaselt vennaste omadele omab nüüd ruumilisemat ja sisutihedamat lähenemist, ning põrkeraual tervitab jõulisem difuusoriala, mis suhteliselt sarnane eelkäija R versiooni omaga, kuid omab potentsiaalsetes väljalaske asukohtades vaid rombidest koosneva mustriga õhuavade imitatsioone. Reaalne väljalase keerab enne põrkerauda end maa poole. Üldiselt on aga tagaosa suhteliselt huvitavate kerejoonte ja kujuga, pannes disainile tervikuna konkreetse ja viisaka punkti.
Salongis pole Golf samuti värskendusega märgiliselt muutunud, kuid kergete uuenduste koostööl näeb interjöör tervikuna jälle grammi võrra kaasaegsem ja värskem välja. Disain on läbivalt maitsekalt lihtne ja stiilipuhas ning R-Line varustuse puhul toetavad sportlikku ilmet tume laepolster, sinised kontuurid Istmetel ning süsinikkiudu meenutava mustriga paneelid armatuurlaual ja ustel. Olenemata odavama plastiku esinemisest salongi madalamal poolel, on materjalide valik salongis tegelikult igati hea ning ehituskvaliteet samuti võrdlemisi tasemel.
Korduvalt testitud R-Line varustuse nahka, pööratud nahka ja tekstiili kombineeriva kattega sportistmed pakuvad jätkuvalt oma keskpärase jäikusega polstrite ning piisavalt pika istmepõhjaga väga mugavat ja toekat asendit ning on disainilt suhteliselt korvikad, hoides reisijaid küllalt kaugele ulatuvate küljetugedega piisavalt sportlikult paigal. Üldine asend on sõiduautolikult madal ja mitte väsitavalt püstine ning lai reguleerimise ulatus võimaldab küllalt mugava asendi leida igat kasvu reisijal, mis ei kujune väsitavaks ei pikematel sõitudel ega sõitjatel. Esiistmed on juba standardist soojendusega ning juhi istmele on saadaval ka massaaž ning elektriline reguleerimine mäluasendiga. Teises reas on äärmised istekohad samuti mugavad ja üllatavalt reljeefsed, hoides teise rea istmete kohta reisijaid igati hästi paigal. Äärmistele kohtadele on saadaval ka istmesoojendus.
Füüsilise ruumikusega Golf luukpärana loomulikult ei hiilga, kuid nelja kahemeetrisega saab ta siiski vajadusel hakkama. Jalaruumi osas mahuvad viimased kaasreisija poolel üksteise taha suhteliselt mugavalt, kuid juhipoolel jääb tagumise reisija vasak põlv juba tugevalt ukse ja esiistme vahele. Samas pearuumi on kõikjal veidi pikematelegi, mille tulemusel saab Golf näiteks nelja keskmist kasvu täiskasvanuga igati edukalt hakkama. Atmosfäär on R-Line varustusega salongis erinevate materjalidega kaetud tumedate pindade mõjul küllalt sportlik ja hubane, kuid samas tagavad avaruse ja nähtavuse piisavalt suured aknad ning valikuline luugiga panoraamaken. Öist sõitu meeleolustab maitsekas mitmevärviline miljöövalgustus kontuuridega ustel ja armatuuril ning tervikuna on uue Golfiga igati meeldiv kilomeetreid seljatada. Esireas on esemete hoiustamiseks telefoni juhtmevaba laadijaga pind multimeedia ekraani all, piklik ja madal süvis keskkonsoolil, suurem pesa käetoe ees, kus kaks topsihoidjat, pigem väike käetoealune laegas, keskpärase mahutavusega kindalaegas ja küllalt suured uksetaskud. Teises reas on esemetele topsihoidjatega käetugi ja väikesed uksetaskud.
Pagasiruumi on Golfil olenevalt tehnilisest varustusest ja veoskeemist 273 kuni 381 liitrit, mida on küll veidi vähem kui näiteks Ceedil, 308-l ja Scalal, kuid siiski piisavalt igapäevasteks tegevusteks. Pagasi organiseerimiseks on kummagi rattakoopa taga väikesed taskud, nurkades haagid ja seintel võrdlemisi kasutud kotikonksud. Reguleeritava kõrgusega põrand on olenevalt asendist umbes 5 kuni 15 sentimeetrit künnisest madalamal ja ligipääs on ruumile piisavalt avar. Teise istmerea seljatoed klapivad kokku 60/40 suhtes ning pikemate esemete vedamiseks on Golfil ka suusaluuk.
Multimeedia ekraan on Golfis värskendusega kasvanud 12,6 tollini ning erinevalt eelkäija armatuuri integreeritud lahendusest, istub nüüd puuteekraan sarnaselt värskemates vennasmudelites nähtule tahvelarvutina armatuuri ees, kenasti reisijate käeulatuses ja nähtavuses. Riistvaraliselt jookseb multimeedia kiirelt ja sujuvalt ning kvaliteetse ekraani alt leiame ka valgustatud puutepinnad õhutemperatuuri ja helitugevuse reguleerimiseks. Tarkvaraliselt jookseb süsteemil Volkswagen grupi värskeim lahendus, mille puhul on tegemist ühe turu uue parima süsteemiga, mis oma kaunite visuaalide, mille värvipalett kusjuures seotud miljöövalgustuse tooniga, ja loogilise ülesehitusega pakub väga meeldivat kasutajakogemust. Avakuva konfigureeritavus võimaldab elementidest kokku panna meelepärase koduvaate ja valida kiirteenuppude funktsioonide vahel ekraani ülemises vasakus nurgas ning kõik seaded ja peamised funktsioonid on läbivalt väga lihtsasti leitavad. Huvitaval kombel ei saa aga Golf standardist näiteks navigatsiooni. Ekraani alläärelt leiame pidevalt peamised kliimaseaded, kus samuti kolm isikupärastatavat nuppu, ning täpsemad seaded on võrdlemisi lihtsasti leitavad eraldiseisvast kliimamenüüst, mis omakorda toetab omaniku võimalust ülesehitus oma käe järgi seada. Standardne helisüsteem kaotab küll helitugevuse tipule lähenedes veidi dünaamikat, kuid esitab üldiselt palasid üllatavalt kvaliteetselt ja elavalt, mille tulemusel polegi valikuline Harman Kardon lahendus võib-olla vajalik.
Sõidu ja sõiduki andmeid kuvab juhile 10,2-tollise ekraaniga täisdigitaalne näidikutabloo, mis pole küll jätkuvalt otseselt armatuuri süvistatud, kuid on varjuki all kenasti välise valguse eest kaitstud ning läbi rooli ava ka juhile kenasti nähtav. Riistvaraliselt on süsteem samuti kiire ja sujuv ning tarkvaraliselt on põhivaadetena valikus kas inforuudud või analoogstiilis kellad äärtel. Samas saab nii viimaste sees, kui ekraani tsentris muuta ka eraldi kuvatavate andmete tüüpi, mille tulemusel leidub meelepärase ilme ja infoga vaade igale maitsele. Andmed on läbivalt lihtsasti leitavad ja tänu selgetele visuaalidele üheselt mõistetavad. Golfile on saadaval ka esiklaasinäidik.
Rooli kohale saab Golf nüüd taas sõna otseses mõttes vana hea nahkkattega kolmekodaralise, mis püsib kindlalt käte vahel, võimaldab erinevaid käsitusviise ning on kvaliteetselt kokku pandud meeldivatest materjalidest. Vana hea on rool aga seetõttu, et erinevalt eelkäija omast, tagavad mudeliuuenduse järgselt rooli multifunktsionaalsuse taas füüsilised nupud, mida tänu loogilisele asendiplaanile ja reljeefsustele imelihtne kasutada ka sõidu ajal. Vasakpoolsed seadistavad peamiselt juhiabilisi, parempoolsed näidikutablood. Kodarate tagant leiame plastist käigulabad ja rool on juba standardist varustatud ka soojendusega.
Jõuallikate poolest on kaheksanda põlvkonna Golf värskenduse järgselt saadaval kuue erineva mootoriga, mille seas erineval hulgal hübriidseid ning nii bensiini kui diislit tarbivaid. Veoskeemilt on Golf R-versioonis nelikveoline, kuid igal teisel kujul esiveoline ning käigukastidena on saadaval 6-käiguline manuaal ning 6- või 7-käiguline topeltsiduriga automaatkast. Tühimassi on Golfil olenevalt varustusest 1,3 kuni ligi 1,6 tonni.
Võimsuse järjestuses saab mootorite valik alguse 1,5-liitrisest ja neljasilindrilisest bensiinimootorist, mis arendab 85 kilovatti ja 220 njuutonmeetrit ning on esiveolisena saadaval manuaal- või 7-käigulise automaatkastiga. Kõige lahjem Golf kiirendab sajani 9,9 sekundiga ja saavutab suurimaks kiiruseks 203 km/h. Tavaliste bensiinimootorite võimsamaks valikuks on samuti 1,5-liitrine nelja silindriga kerghübriidne, mis arendab kuni 110 kilovatti ja 250 njuutonmeetrit, mis olles saadaval vaid 7-käigulise kastiga kiirendab Golfi sajani 8,4 sekundiga ning kuni kiiruseni 224 km/h. Mõlemad eelnimetatud ajamid tarbivad keskmiselt 5,4 l/100km.
Nimekirja jätkab pistikhübriidne ehk eHybrid tähisega Golf, mis kombineerib kapoti all taas 1,5-liitrise bensiiniajami ja elektrimootori, mis ammutab energiat ligi 20-kilovatt-tunnisest akust, võimaldades üle 100 kilomeetri täiselektrilist sõiduulatust. Golf eHybrid arendab kombineeritult 150 kilovatti ja 250 njuutonmeetrit ning on saadaval vaid 6-käigulise automaatkastiga ja esiveolisena. Sajani jõuab pistikhübriidne Golf nullist 7,2 sekundiga, suurimaks kiiruseks saavutab 220 km/h ning keskmiseks energia- ja kütusekuluks lubatakse vastavalt 15,7 kWh/100km ja 0,3 l/100km.
Seejärel on valikus ainuke diislit tarbiv valik, millel kubatuuri kaks liitrit ja silindreid neli. Võimsust arendab viimane kuni 110 kilovatti ja pöördemomenti 360 njuutonmeetrit, mis kantakse läbi 7-käigulise vaid esiratasteni. Diiselmootoriga Golf kiirendab sajani täpselt kaheksa sekundiga ning saavutab tippkiiruseks 223 km/h ja keskmiseks kütusekuluks lubatakse 4,7 l/100km.
Valiku tippu ehivad kaks sportlikumat valikut ehk hot hatchid Golf GTI ja Golf R, mis mõlemad 7-käigulise automaatkasti ja kaheliitrise bensiinimootoriga, kuid nagu öeldud, GTI esi- ning R nelikveoline. GTI tähisega Golfi neljasilindriline arendab kuni 195 kilovatti ja 370 njuutonmeetrit, mis kiirendab mudeli sajani 5,9 sekundiga ja tarbib keskmiselt 7,1 l/100km, ning R-osakonna panusega mudel saab 245 kilovatti ja 420 njuutonmeetrit arendava kaheliitrise. Viimase jõul kiirendab Golf R sajani vaid 4,6 sekundiga ehk sekund kiiremini kui värskenduse eelne mudel ning kütust joob võimsaim mudel keskmiselt 8,1 l/100km. Tippkiirus on mõlemal sportmudelil piiratud väärtusele 250 km/h.
Testitud Golfil oli seekord kapoti all 110 kilovatti ja 250 njuutonmeetrit arendav kerghübriidne turbotatud 1,5-liitrine ehk värskemate Volkswagen grupi sõidukite puhul korduvalt testitud neljasilindriline, mille jõud jõuab läbi 7-käigulise DSG-kasti vaid esiratasteni. Kuigi sportlikku või emotsioonikat käitumist sellelt ajamilt loomulikult oodata ei tasu, kuid Golfi suuruse ja massiga saab ta kenasti hakkama ning kiirendus ulatub piisavalt jõuliselt maanteekiirusteni välja. Viimastest kõrgemale hakkab jõud küll juba vaikselt raugema, kuid igapäevaseks kasutamiseks on sel 1,5-liitrisel indu piisavalt. Pedaalimistele saaks aga ajam olla läbivalt veidi reageerivam ning sarnaselt varasematele kogemustele lülitab ka Golfis, olenemata start-stop funktsiooni aktiivsusest, nimetatud ajam end veeremistel tihedalt välja, mis omakorda mõjutab negatiivselt mootori valmisolekut. Õnneks pole aga Golfi puhul tunda sisepõlemismootori sekkumist pidurdades ning paigalseisus otsustab ajam opereerimise siiski Start-Stop funktsiooni seisu järgi. Järsematel pedaalimistel vajab mudeli 7-käiguline automaatkast veidi mõtlemisaega, kuid üldiselt opereerib kast suhteliselt kiirelt ja sujuvalt ning samuti suudab Golf oma 250 njuutonmeetrit esiveoga läbivalt stabiilselt edasi liikumisse kanda.
Valikulise adaptiivveermikuga pole Golfi vedrustus otseselt ei jäik, ega pehme, vaid väga tasakaalukas, osavalt summutav, universaalne ja kvaliteetne, tänu millele on teel toimuvast ja auto käitumisest läbivalt hästi aru saada, ilma et sõit tunduks ujuv või konarlused mööduks põrutavalt ja väsitavalt. Tõsi, kuigi adaptiivseks seda veermiku kutsuda ei saa, sest erinevused on sõidurežiimide vahel väga väikesed, kuid olenemata sellest sõidab Golf tänu nimetatud lisavarustusele siiski mugavalt ja kvaliteetselt. Kerekaldumisi esineb läbivalt meeldivalt vähe ja auto püsib ettearvatavalt ja tihkelt oma trajektooril, võimaldades soovi korral nautida ka keskmisest dünaamilisemaid kõrvalteid. Roolisüsteem on aga tavarežiimis suhteliselt kerge ja veidi digitaalse maitsega ning muutub sportrežiimis veidi konkreetsemaks ja raskemaks.
Nähtavus on Golfi salongist ette ja küljepeeglitest hea, kuid keskmisest tahavaatepeeglist ühe luukpära kohta oodatust piiratum ning gabariidid juhikohalt suhteliselt hästi tajutavad. Uhkeimal juhul aitab manööverdades ümbrust jälgida 360-kraadine kaamerasüsteem ja parkimist lihtsustada suhteliselt osav iseparkimine, kuid demoauto oli varustatud vaid tahavaatekaameraga, mis piisavalt hea kvaliteediga ning välise mustuse eest ka kenasti Volkswageni logo taga peidus. Väikse autona on Golf ka loomulikult füüsiliselt väga hästi manööverdatav. Müra osas jõuab salongi veidi oodatust rohkem rehvimüra, kuid tuulemüra on ka maanteekiirustel meeldivalt vaikne.
Golfi juhiabiliste hulgas on väga hea valgustavusega automaatsed maatriks-kaugtuled, mis ei lase end suurematel kiirustel häirida ka tänavavalgustusest, pimnurga jälgimine, automaatne hädapidurdamine, sõidurea hoidmine, mis uhkeimal juhul suhteliselt osav ning toob juhi sekumatuse korral ka sõiduki turvaliselt paigalseisu, adaptiivne püsikiirusehoidja kiiruspiirikuga, liiklusmärkide tuvastamine, ristsuunalise liikluse jälgimine, parkimisandurid ja kuni 360-kraadine kaamerasüsteem osava iseparkimisega.
Tervikuna on Golf jätkuvalt täpselt selline nagu üks luukpära keres rahvaauto ehk Volkswagen Golf olema peab – lihtsasti tarbitav, kaasaegne, universaalne, praktiline ja mugav. Tegemist on isegi ajalooliselt luukpärade etaloniga, mis hoiab jätkuvalt oma lippu kõrgel ning pakub kompleksset tervikut, mis saab hakkama nii linnas kui maanteel ja nii arvestatava pagasi kui väikese seltskonnaga.
Tervikuna on Golf jätkuvalt täpselt selline nagu üks luukpära keres rahvaauto ehk Volkswagen Golf olema peab – lihtsasti tarbitav, kaasaegne, universaalne, praktiline ja mugav. Tegemist on isegi ajalooliselt luukpärade etaloniga, mis hoiab jätkuvalt oma lippu kõrgel ning pakub kompleksset tervikut, mis saab hakkama nii linnas kui maanteel ja nii arvestatava pagasi kui väikese seltskonnaga.
Hind alates: 25 700 €
Testitud mudeli info:
36 400 €
Bensiin
1.5 l I4
110 kW
5.4 l/100km
Esivedu
7-käiguline automaat
Max 224 km/h
0 – 100 km/h: 8.4 sec