Kolm aastat pärast 2018. aasta generatsiooni uuendust otsustas rebrändingu läbinud Kia uuendada veidi ka oma luukpärade konkurentsis võitlevat Ceed’i. Värskendus hõlmas ennekõike välimuslikke muutusi, aga päris samasuguseks ei jäänud ka salong. Ceed’i alternatiivideks on näiteks Volkswagen Golf, SEAT Leon ning samale platvormile loodud Hyundai i30.

VÄLIMUS

Suure edasimineku tegi Ceed’i disain juba viimatise generatsiooni vahetuse korral, kuid peab tõdema, et ka pisimuudatused, mis poole generatsiooni jooksul läbi on viidud, on mudeli üldilmet omajagu tõsisemaks ja pilku sportlikumaks muutnud. Kia pakub mudelile ka huvitavaid värvitoone ning lisavarustuses on tellitavad üle auto ulatuvad võidusõiduautolikud rallitriibud.

Tahutud ninaosas, uue kauni Kia logo all, laiub brändi üheks disaini tunnusjooneks kujunenud 12-nurkne kaheksat meenutav iluvõre, mida ümbritseb Ceedi ninal aga veidi suurem ümar kaheksanurk, mis aitab üldilmet mitmetasandilisemaks muuta. LED-esituledest on kaotatud veidi porschelik kujundus ning nüüd muudavad esiosa teravamaks kolm horisontaalselt ritta paigutatud päevatuld. Lihtsama varustuse korral on stange äärtel vibunooli meenutavad disainelemendid. Uhkema varustuse korral suureneb veidi õhuava stange keskel ning nooled asenduvad suuremate ja sportlikumat ilmet andvate elementidega, mis näevad välja nagu õhuavade imitatsioonid, kuid aitavad reaalselt õhuvoolu üle rataste sujuvamaks muuta.

Küljedisain on pigem lihtne ning jõuliste kerejoonte asemel valitseb voolujoonelisus ja sujuvus. Eelnevate Kiade testimisel oleme märganud, et brändil on komme venitada esi- ja tagaküljelt mõningaid detaile ka küljele ning Ceedi puhul on esistange äärmise õhuava kujundus pikendatud koguni rattakoopani, mis välimuslikult natuke võõras välja näeb. Ceed’i veljevalik algab 16-tollistest plekkvelgedest ning ulatub 18-tolliste valuvelgedeni, mis saadaval vaid lisavarustusena GT-Line varustusele. Demosõidukil olid all vaid 17-tollised valuveljed ning imestama paneb see, kui piisavalt suured need Ceed’i küljes välja näevad. Paljude teiste mudelite puhul kipuvad sama suured veljed visuaalselt veidi puudulikuks jääma.

Tagaosas on kõige suuremaks muutuseks tagatuled. Uhke varustuse korral on lühikese kerega Ceed’ile paigaldatud vinged täpilise disainiga LED-tagatuled, mis annavad linnapildis mudelile väga silmapaistva ilme. Muus osas on tagakülg võrdlemisi rahuliku kujundusega ja proportsionaalselt suure pagasiluugiga. Reaalsete väljalaskeotsade asemel on stangele loodud imitatsioonid.


INTERJÖÖR

Ceed’i salongis on värskendusega muutused toimunud vaid telgitagustes, mida näeme näidikutablool ja puuteekraanil. Üldiselt on salong aga headest materjalidest, visuaalselt komplektne ja parajalt sisutihe ning ehituslikult võrdlemisi kvaliteetselt kokku pandud. 

Riide ja kunstnahaga kombineeritud GT-Line istmed on aga mõnusalt toekad ning esirea kohtadele on jäetud ka parajalt reguleerimisruumi mugavaima asendi leidmiseks. Ruumi osas tasub esimese asjana ära mainida, et Ceed Sportswagoni korral ei tohiks end lasta eksitada auto pikkusest ning loota mahukamat reisijateruumi, sest kogu juurde tekkinud salongiruum on lisatud hoopis pagasiruumi arvele. Seega reisijateruumi on olenemata universaalilikust kerest ikkagi nagu väikestel luukpäradel, kuhu mahub küll neli inimest ära, aga pikemate teeotsade korral jääb täiskasvanutele tagapingi mugavusest ja avarusest siiski väheks. Avarust lisaks kindlalt lisavarustuses tellitav luugiga panoraamkatus. Testimisel leidsime veel, et tagumine uks on ka kasutamisel ebamugavalt lühike ning sisenemine on veidi tülikam kui mõningatel konkurentidel. Pagasiruumi muudavad praktiliseks konksud, aasad, 12-voldine pistik ning pagasi peale laadimise mugavaks madal rant ja parajalt suur ava. Lühikese kerega Ceed mahutab pagasiruumi 395 ning Sportswagon 625 liitrit pagasit.

Multimeedia on riistvaraliselt identseks jäänud ning koosneb jätkuvalt 10,25-tollisest puuteekraanist, mille all asub nupuriba menüüde vahel navigeerimiseks, mille äärtel kaks füüsilist rullikut. Tegemist on igatpidi viisaka lahendusega ning ainsa miinusena on välja tuua lai riba ümber ekraani, mis üldpildis veidi robustsena silma paistab. Tarkvara osas jookseb Kia Ceed’i multimeedias hoopiski Hyundaides nähtud süsteem. Kuigi sama süsteemi kasutamine röövib mudelitelt veidi omapära, tähendab Hyundaide süsteemi kasutuselevõtt aga et multimeedia on ka Ceed’is igati kasutajasõbralik ja viisakas. Ka kliimapaneeliga pole Kia aga mudeliuuenduse käigus midagi ette võtnud ning kuigi tegemist on kasutajasõbraliku ja lihtsa loogilise süsteemiga, on visuaalselt paneel ülejäänud kaasaegse salongi kõrval natuke kiduravõitu.

Sarnaselt multimeediale on näidikutabloogi nüüd kasutusele võtnud Hyundai mudelites nähtud tarkvara. Õnneks on Kia vaevunud aga graafikaid veidi muutma, et mudel päris Korea tootja mudelite moodi poleks. Süsteem on korduvalt endast väga hea mulje jätnud ning kuvab kõike vajalikku arusaadaval moel. Ekraan ise on 12,3-tolline, kõrge resolutsiooniga ja hea asetusega.

Standardvarustuses soojendusega rool on väga mõnusatest materjalidest ning jätab käsitsedes autost väga komplektselt tugeva tunde. Kujunduses on kergelt märgatav Hyundaide lahendus, mis pole otseselt halb omadus, sest nupud on piisavalt lahus ning loogilise asetusega. Parempoolsel kodaral on juhiabiliste ja näidikutabloo nupud ning vasakpoolsel multimeedia nupud.

 
SÕITMINE

Ceed’i mootorivalikus on kaks bensiinivarianti ning üks diiselmootoriga hübriidlahendus ja kõik mudelid on esiveolised.

Nõrgem üheliitrine bensiinimootor arendab 74 kW ning olles ühendatud 6-käigulise manuaalkastiga, sooritab mudel 0-100 km/h kiirenduse 11,8 sekundiga, saavutab maksimaalseks kiiruseks 183 km/h ja kulutab keskmiselt 5,8 l/100km. 1,5-liitrine bensiinimootor arendab aga 118 kW ning on saadaval nii 6-käigulise manuaaliga kui ka 7-käigulise automaatkastiga. Mudel sooritab olenevalt käigukastist 0-100 km/h kiirenduse 8,4 – 8,6 sekundiga, saavutab maksimaalseks kiiruseks 210 km/h ja kulutab keskmiselt 5,7 l/100km.

Ainsaks diiselmootoriks 1,6-liitrine 100 kW arendav hübriidsüsteem, mis on samuti saadaval nii manuaal-, kui automaatkastiga. Viimasega sooritab mudel 0-100 km/h kiirenduse 9,9 sekundiga, saavutab maksimaalseks kiiruseks 200 km/h ja kulutab keskmiselt 4,8 l/100km.

Demosõidukil oli kapoti all seesamune 1,5-liitrine neljasilindriline, mis meie eelmisegi testitud Ceed’i sisse oli peidetud. Ühele linnaautole on sellest täitsa parajalt, et inimesi vedades mootor undama ei hakkaks ja et krapsakalt ka kohapealt hoo sisse saaks. Omasuguste hulgas võib Ceed’i lausa sportlikuks nimetada. Mootorimüra jõuab salongi vähe ja sõit on täitsa pehme ja sujuv.

Ceed’i juhiabiliste hulgas on adaptiivne püsikiirusehoidja, piirkiiruse teavitamine, pimenurga jälgimine, parkimisandurid ees ja taga, tahavaatekaamera ning iseparkimine.

 
Kellele?

Lühikese kerega Ceed tasub oma valikute hulka kaasata, kui otsid praktilist, mugavat ja kaasaegse väljanägemisega linnaautot. Mudel on loodud peamiselt ühe või kahe inimese liiklemiseks linnateedel, kuid ei jää kuidagi hätta aeg-ajalt ka enamate inimeste vedamisega või pikemate sõitude ettevõtmisega. Saame küll ka Sportswagoni mõttest ja lahendusest aru, kuid pigem tasub võibolla suuremat autot soovides mõelda juba algselt universaalideks loodud autode peale.

Lühikese kerega Ceed tasub oma valikute hulka kaasata, kui otsid praktilist, mugavat ja kaasaegse väljanägemisega linnaautot. Mudel on loodud peamiselt ühe või kahe inimese liiklemiseks linnateedel, kuid ei jää kuidagi hätta aeg-ajalt ka enamate inimeste vedamisega või pikemate sõitude ettevõtmisega. Saame küll ka Sportswagoni mõttest ja lahendusest aru, kuid pigem tasub võibolla suuremat autot soovides mõelda juba algselt universaalideks loodud autode peale.

Auto andmed

Hind alates: 17 490€

Testitud mudeli info:
– €
Bensiin
1.5 l
118 kW
5.9 l/100km
Esivedu
7-käiguline automaat
Max 210 km/h
0 – 100 km/h: 8.6 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST