Viimastel aastatel on tõusnud elektriautode kasutus ja populaarsus, aga sõidukid on olnud võrdlemisi kallid ja ebapraktilised. ID.3ga soovis Volkswagen seda asjaolu muuta ning luua elektriauto massidele. Sedasi sõnastades võib ID.3e pidada teoorias lausa elektri-Golfiks. ID.3e alternatiivideks on näiteks CUPRA BornMazda MX-30 ja Nissan Leaf. Vaatasime üle, kas ID.3el on potentsiaali saavutada Golfi edu.

VÄLIMUS

Elektriautode disaini juures on tootjatel peamiselt olnud kaks võimalust: kas säilitada brändi ilme või katsetada uue ajastu puhul midagi täiesti erinevat. ID.3e välimuse puhul on Volkswagen peaaegu täielikult kõrvale jätnud oma eelnevate mudelite kujunduse ning pööranud oma disainidega uue lehe.

ID.3e esiosa on võrdlemisi lühike, kumer ja aerodünaamiline. Pilku tõmbavad uhked ja kõrgtehnoloogilised LED-esituled. Põrkeraud on rahuliku välimusega ning ei ole lisatud ebafunktsionaalseid aerodünaamika elemente. Väike kapott käib küll lahti, aga erinevalt mõnedest elektriautodest, ei ole ID.3e ninaosas väikest pagasilaegast.

Küljelt on ID.3 üsna omapärase kujuga. Seoses esiklaasi kaldenurgaga on esimese pillari sisse paigutatud väike kolmnurkne lisaaken, et parandada nähtavust salongis. Kerejooned on tagasihoidlikud ja tagaosas ulatub kupeelik katus ka väikeseks tiivaks. ID.3e veljevalik ulatub 18-st 20 tollini. Kõikide velgede disain sobib masina üldise voolujoonelise disainiga ning vaid kõige odavamad plekkveljed jäävad mudeli all nõrgaks. Proovisõiduautol olid küljes 20-tollised veljed.

ID.3e tagakülg on ülejäänud autost isegi omajagu kandilisem ning klassikalises mõttes modernne. Väikese tagaakna all on stiilsed ja dünaamilised LED-tagatuled, mille kuju tõttu on ka musta pagasiluugi kuju natuke tavapäratu. Pagasiruumis on ruumi 385 liitrit.

INTERJÖÖR

ID.3e interjöör on minimalistlik versioon klassikalisest Volkswageni salongist. Rõhku on pandud erinevatele tehnoloogiatele ja mugavustunnustele, aga madalama hinna nimel on kohati kasutatud ka odavamaid plastikmaterjale. Kogu salongi peale on muideks kokku vaid kaks füüsilist nuppu.

Ruumi on visuaalselt väikeses mudelis isegi üllatavalt palju ning nelja inimese mahutamisega ei tohiks probleeme tekkida. Tekstiilistmed on igati mugavad ning asend ei väsita ka pikemate teeotsade korral. Lisavarustusena on tellitav istmete soojendus, elektriline reguleerimine ja ka massaažiistmed. Keskkonsoolil nuppe pole ning kogu ala on hoiustamise otstarbega, mille hulgas on ka juhtmevaba laadimisega telefonitasku.

Multimeediaekraan on asetatud väljaulatuva tabloona armatuuri ülaosasse ning on praktiliselt sama, mis näiteks Golfis ja ka Leonis. Tarkvara on võrdlemisi kiire ja kasutajasõbralik, aga kuna armatuuril puuduvad igasugused nupud, siis tuleb iga väiksemagi asja jaoks menüüde vahel liikuda. Helitugevuse ja salongi temperatuuri seadistamiseks on puutetundlikud alad, millel puute või tõmbega seadistusi muuta saab. Ekraanile saab valida meelepärase värvide kombinatsiooni, mille alusel ka miljöövalgustus muutub.

Väike näidikuplokk asub ID.3e roolisamba küljes ning on lihtne ja arusaadav. Vaateid on praktiliselt vaid üks ning täpsemate asjaolude vaatamiseks on mõeldud ikkagi multimeediaekraan. Mudelile pakutakse ka HUD-ekraani, mis on selgesti nähtav ning kuvab navigatsiooni lausa liitreaalsusena.

Rool on kvaliteetsest materjalist ning seda on hea käsitseda. Nuppude asetus on nagu Volkswagenil ikka, üpris loogiline, aga füüsiliste nuppude asemel on roolil tagasisidega puutetundlikud nupud, mistõttu võib esineda esialgu tahtmatuid või valesid puudutusi. Vasakul kodaral on nupud kiirusehoidja ja juhiabiliste kasutamiseks ja paremal multimeedia lülitid.

SÕITMINE

ID.3e on võimalik tellida järgmiste näitajatega: 55 kWh ja 93 või 110 kW, 62 kWh ja 107 või 150 kW, 82 kWh ja 150 kW (kWh – aku mahutavus, kW – mootori võimsus). Väikseim aku suudab laadimistäiega läbida kuni 330 km, keskmine kuni 420 km ning suurim kuni 540 km. Tavapistikust on ID.3e laadimiskiirus umbes 10km/h. Kõik ID.3ed on tagaveolised.

Demoauto oli 1st edition ID.3 ning võimsust oli mudelil 150 kilovatti. Sõit on sujuv, vaikne ja vajadusel ka äkiline. Müra kostub salongi üpris vähe ning erinevalt mõnedest teistest elektriautodest, ei jää ID.3ega sõites autost suure masina muljet. Mudelil on ka kolm erinevat sõidurežiimi, aga erinevust on nende vahel üpris raske tuvastada.

ID.3e juhiabiliste hulgas on reahoidmisabiline, hädapidurdussüsteem, pikivaheregulaatoriga püsikiirushoidik, parkimisandurid ees ja taga ning tagurduskaamera.

Kellele?

ID.3 on juhtidele, kes liiklevad praktiliselt linna piires ning ei vaja sisepõlemismootoriga autot pikemateks sõitudeks. Omamiseks oleks hea, kui kodu ja töökoha lähedal on laadimisvõimalus. Nii ei tohiks küll sõiduulatusega hätta jääda. Praktilisuse poolest on ID.3 ruumikas ning mahutab ka omajagu pagasit.

ID.3 on juhtidele, kes liiklevad praktiliselt linna piires ning ei vaja sisepõlemismootoriga autot pikemateks sõitudeks. Omamiseks oleks hea, kui kodu ja töökoha lähedal on laadimisvõimalus. Nii ei tohiks küll sõiduulatusega hätta jääda. Praktilisuse poolest on ID.3 ruumikas ning mahutab ka omajagu pagasit.

Auto andmed

Hind alates: 32 990

Testitud mudeli info:
51 500 €
Elektrimootor
150 kW
14.5 kWh/100 km
Tagavedu
Max 160 km/h
0 – 100 km/h: 7.3 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST