Kaks aastat lausa Volkswagen Golfi ajaloost pikema minevikuga Civic jõudis 2021. aastal oma 11. generatsiooni, olles nõnda mitte ainult Honda kõige vanem mudel, vaid lausa terve autotööstuse üks vanimaid. Honda Civicu ajalugu ulatub 1972. aastani, mil toona 26-aastane Honda tutvustas Civicu näol asendust Honda Z600-le. Olles läbi 50 aasta alati kaasaegne püsinud, kuvab Civicu ajalugu nii Honda kui brändi ning ka terve autotööstuse käekäiku, trende ja olemust viimasel poolsajandil. Civicu alternatiivideks on näiteks Volkswagen Golf, SEAT Leon, Škoda Octavia, Renault Megane ja Mazda 3.

VÄLIMUS

50 aasta tagusest Civicust pole loomulikult pea midagi ikoonilist värskeima mudelini jõudnud, kuid viimasest 20 aastast on Honda uue Civicu disainimisel eeskuju ja ideid sidunud küll. Täpsemini paistavad ilmselged juured ulatuvat 8. generatsiooni Civicuni, mil omandas väike linnaauto oma tänaseks ikooniliseks kujunenud kerekuju, milles on seotud luukpäralikkus ja kupeesedaanilikkus. Tänaseks on Civic veel eraldi saadaval ka nii luukpärana, kui sedaanina, mis tagaosa poolest üksteisest erinevad. Honda mudelirivis on Civic kõige suurem mitte-maastur, jagades suurusklassi eelnimetatud alternatiividega. Värvide osas pakub Honda mudelile valget, halli, musta, punast ja sinist ning meie arust sobivad Civicule suurepäraselt siiski päris värvid, ehk punane ja demoautotki katnud sinine.

Ninaosas loovad peamise ilme suured, piklikud ja minimalistliku päevatule disainiga esituled ning neid ühendav süvist meenutav must disainpaneel, mille keskmes funktsionaalne õhuava ja Honda logo. Esituled on väga hea valgustavusega ning automaatsed maatriks-tuled opereerivad edukalt juba ka hämaral ajal, mil näiteks keskmine Saksa auto veel kaugtulesid ei aktiveeriks. Stangel leiame keskelt ühe suure trapetsikujulise õhuava, mis näilise splitteriga ka äärmiste õhuavade imitatsioonidega seotud on. Viimased aga õhku läbi ei lase ning nende keskel asuvad hoopis udutuled. Kerejooned on ninaosas küll pigem ümarad, kuid teravate elementide ja proportsioonide koostööl on Civicul siiski võrdlemisi sportlik ja tõsine pilk.

Küljele jõudes köidabki esimese asjana pilku üllatavalt omapärane kupeelik siluett, mis saab alguse väga kandilisest esiosast ning kulgeb üle tasase kapoti ja tuuleklaasi katuseni, mis praktiliselt juba esirea reisijate pea kohalt lineaarselt tagatiivani kulgeb, mille järel taas kergelt kandiline tagaosa silueti lõpetab. Sportliku iseloomu lisavad omapäraselt nõgusa profiiliga ninaosa, mustad piilarid ja küljepeeglid, madal kliirens ning küljelt terava ilmega esi- ja tagatuled. Kerejoonte osas paistab rõhutatuna välja vaid üks tugev disainjoon, mis ukselinkide kohalt tulesid ühendab. Muus osas on külgmised paneelid pigem ümarad ja voolujoonelised.

Velgede osas saab lihtsaima varustusega Civic 17-tollised ja teised kaks varustust 18-tollised valuveljed. Kõik veljed on mitmetonaalsed, kuid kahed lihtsamad on veidi kinnisema ja igavama disainiga. Kõige suuremad, mis ka demosõiduki all olid, on aga vinge õhulise ja väga sportautoliku disainiga, mis uue Civicu disainiga suurepäraselt kokku sobivad. Suuruse osas tasub kaaluda ikka vähemalt 18-tolliste valimist.

Tagaosas leiame langeva tagaakna alumiselt äärelt terava tiiva ning selle alt omakorda suure tagatulede elemendi, mis näiliselt lausa üle pagasiluugi ulatuv. Valgusallikad paiknevad aga vaid äärmiste elementide taga, mida ümbritsevad kandilise C-tähe kujuga tagatuled. Tagaküljel on kerejooned sarnaselt ülejäänud mudeliga jätkuvalt ümarad, kuid teravad elemendid annavad tervikpildile kaasaegselt terava ilme. Stange on suuremas osas lihtne ja tasapinnaline, kuid alläärelt leiame kerge difuusoriala, mille äärtel ka kaks väljalaset imiteerivat süvist.

INTERJÖÖR

Salongis paistab välja aga Jaapani autodele omane tagasihoidlik ja läbimõeldud stiil, mis tähtsustab uhke ja luksusliku väljanägemise kõrval pigem kasutajasõbralikkust ja lihtsust. Disain on kohati küll veidi vananenud ilmega, aga suures pildis on lahendused siiski kaasaegsed ja üldises stiilis õhkab ka kerget sportlikkust. Materjalide osas esineb enim plastikut ja nahka ning ehituskvaliteet on olenemata üksikutest painduvatest paneelidest siiski üldiselt igati korralik. 

Kõige lihtsama, Elegance varustuse korral saab Civic tekstiilkattega istmed, keskmise, Sport varustuse korral naha ja tekstiiliga kaetud istmed ning uhkeima, Advance varustuse korral täielikult nahast istmekatted, mille sarnased ka demoautos paiknesid. Nahkkatte ise on võrdlemisi kvaliteetne, kuid võib suvel võrdlemisi palavaks kujuneda. Iste ise on küll lihtsa väljanägemisega, kuid pakub igati toekat istumisasendit. Üldine asend on võrdlemisi madal ja isegi veidi sportlik ning tänu rohkele reguleerimisruumile peaksid mugava asendi leidma igat kasvu reisijad. Tagareas on asend kergelt püstisem. Esiistmed saavad juba standardist ka istmesoojenduse.

Nagu kerekuju põhjal eeldada võib, on Civicu salongi ruumi tugevuseks masina pikkus, kuid nõrgemaks pooleks kõrgus. Pikkuse osas mahub Civicusse napilt isegi kaks kahemeetrist ära, kuid probleemsem osa on salongiruumi kõrgus, mille tulemusel jääb tagareas kahemeetrisele pearuumi veidi väheks. Neli keskmist kasvu täiskasvanut mahuvad siiski kenasti ära. Värvikust küll peamiselt mustade pindadega Civicu salongist ei leia, kuid atmosfääri muudavad vabaks ja avaraks hele laepolster, suured aknad ja meie poolt soovituslik valikuline katuseluuk.. Esemete hoiustamiseks on salongis ruumikas kindalaegas, topsihoidjad, tasku konsooli ees otsas, mis uhkematel varustustel juhtmevaba laadimisega, väike käetoe alune laegas ja kitsad uksetaskud. 

Pagasiruumi on uuel Civicul aga lausa 410 liitrit, mida on rohkem kui peaaegu kõigil eelnimetatud alternatiividel. Vaid veidi suurem Octavia suudab selles suurusklassis suuremat pagasiruumi pakkuda. Tänu suurele pagasiluugile avaneb pagasiruumile avar ligipääs, mis võimaldab lihtsat peale- ja mahalaadimist olenemata kergest laadimiskünnisest. Kõige omapärasemalt on lahendatud aga pagasiruumi kate, mis rullub kokku paremalt vasakule, olles kokkupakituna palju mugavamalt hoiustatav, kui suured tagant ette rulluvad rulood.

Olenemata varustusastmest kuvab multimeedia teavet armatuurist välja ulatuvale osale paigutatud 9-tolline puuteekraan, mille vasakul küljel paar kiirteenuppu ja helitugevuse füüsiline rullik. Ekraan ise on selge pildiga ja riistvara kiire ning sujuv. Tarkvaraliselt on multimeedia aga üpris loogilise ülesehitusega ning otsitavad seaded on võrdlemisi lihtsasti üles leitavad. Visuaalid on küll kergelt ajas maha jäänud, kuid samas on kõik ikoonid siiski üheselt mõistetavad ja üles leitavad. Demosõiduk oli varustatud uhkema 12 kõlariga helisüsteemiga, mis suudab olenemata valjudusest esitada palasid väga selgelt ja dünaamiliselt. Küll aga on valjuduse vahemik nii suur, et tipu poole hakkavad juba salongi paneelidki kohati vibreerima. Helisüsteemi ainsaks miinuspooleks on võrdlemisi kehva ja ebaühtlase kvaliteediga hands-free telefonikõned. Kliimasätete muutmiseks asub multimeediast veidi madalamal kolme rullikuga ja paari füüsilise nupuga kliimapaneel, mis on oma lihtsa ja loogilise disainiga väga kasutajasõbralik, tõestades järjekordselt, miks pole vaja kliimasätteid multimeedia ekraani taha integreerida.

Kahe lihtsama varustuse korral saab Civic standardis 7-tollise näidikuekraani, kuid demosõidukis asus rooli taguses süvises 10.2-tollise ekraaniga täisdigitaalne näidikuekraan. Asetuse poolest on ekraan kenasti nähtav ning kaitstud ka peegelduste tekkimise eest. Riistvaraliselt on süsteem kiire ja ekraan selge pildiga, kuid tarkvaras on jällegi tajuda kerget Jaapani autotootjatele omast stiili ja info küllust. Põhivaade toetub klassikalisele kahe kella vaatele, kuid vasakpoolne nii-öelda kell vahetub elektrienergia tarbimise taseme ja mootoripöörete kuvamise vahel, ilma skaalat muutmata, mistõttu pole kohati aru saadagi, mida vaatamise hetkel juhile kuvatakse. Isikupärastamise osas saab muuta kellade sees ja vahel kuvatava info tüüpe.

Rooli kohale saab Civic perfektselt ümmarguse ja võrdlemisi suure läbimõõduga kolmekodaralise, mis on kokku pandud kvaliteetselt ja mugavatest materjalidest. Kodarad on pigem kaasaegse kandilise disainiga, kuid piisavalt õhukesed, et võimaldada olenemata juhi käte suurusest kindlat käte vahel püsimist. Multifunktsionaalsuse lisamiseks on rooli kummalgi äärmisel kodaral kuni viis füüsilist nuppu ja kaks rullikut. Parempoolsed seadistavad juhiabilisi ja vasakpoolsed multimeediat. Nuppe on iseenesest võrdlemisi palju, kuid tsentrisse paigutatud rullikud muudavad kasutamise loogiliseks, võimaldades lihtsat kasutamist ka pilku teelt tõmbamata. Äärmiste kodarate tagakülgedelt leiame ka kaks plastikuist käigulaba, mis funktsioneerivad Civicul rekuperatsiooni taseme muutmise lülititena. Veidral kombel unustab Civic aga kohati soovitud taseme ära ning muudab rekuperatsiooni vaikeseadesse. Samuti on Civicu roolil elektriline soojendus.

SÕITMINE

Jõuallikate osas pakub Honda Civicule vaid ühte tüüpi hübriidset lahendust, mis seob omavahel 105 kW arendava kaheliitrise ja neljasilindrilise bensiinimootori ning maksmaalselt 135 kW arendava elektrimootori, mis arendavad vaid esiratastele kombineeritult 137 kW. Küll aga on pole tegemist klassikalise hübriidiga, kus kaks energiatüüpi koguaeg koos ratast keerutavad. Piisava akutasemega linna vahel sõites kasutab masin vaid elektrimootorit. Kui akutase langeb liiga madalale, käivitab Civic oma bensiinimootori, mis asub vedama 106-kilovatist elektrimootorit, mis genereerib energiat 135-kilovatisele elektrimootorile, mis jätkuvalt rattaid veab. Selline režiim võimaldav sisepõlemismootoril opereerida kõige optimaalsematel pööretel, sõltumata auto liikumiskiirusest. Kui kiirused kasvavad aga liiga suureks ning elektrimootorite töö muutub ebaefektiivseks, ühendab e-CVT kast bensiinimootori ning rattad, mille tulemusel sisepõlemismootor veab masinat konstantse ülekandega. Kogu selle tehnoloogia koostööl suudab Civic kiirendada sajani minimaalselt 7.8 sekundiga, koguda hoogu kiiruseni 180 km/h ja tarbida keskmiselt 4.8 l/100km.

Jõudluse poolest on tegemist täiesti tavalise ja optimaalse jõuallikaga, mis ei paku küll sportliku emotsiooni, kuid suudab siiski mõistliku ajaga auto piisavate kiirusteni tõmmata. Tänu hübriidlahenduse elektrimootoritele regeerib masin pedaalimistele üpris kiirelt, ilma et mootori režiimide vahetumist tunda oleks. Vedrustus on keskmise jäikusega ning vähemalt meie talvise kogemuse põhjal, hoiab masina kenasti teega tasa ja stabiilselt omal trajektooril. Tubli on Civic ka lume sees, saades kontaktpinna otsimisega ja pidamise hoidmisega hakkama ka masina põhjast kõrgema lume sees. Roolimine on konkreetne ja täpne, andes ka piisavat tagasisidet veermiku käitumise kohta. Müratase on nii väliste helide, kui mootorimüra osas pigem madal. Nähtavus on salongist välja hea ja gabariidid üpris hästi tajutavad. Manööverdamisel on abiks hea kvaliteediga tahavaatekaamera, mille ainukeseks miinuseks on kergesti määrduv asukoht. 

Civicu juhiabiliste hulgas on automaatne hädapidurdamine, adaptiivne püsikiirusehoidja, mis kohati meie testimise ajal end ootamatult välja lülitas, automaatsed kaugtuled, pimenurga jälgimine, kiiruspiirik, sõiduraja hoidmine, liiklusmärkide tuvastus, ristuva liikluse jälgimine ning parkimisandurid ja kvaliteetne tahavaatekaamera.

Kellele?

Civicu puhul on tegemist ühe võrdlemisi universaalse autoga, mis sobib nii linnaliiklusesse kui maanteedele ning saab praktilisuse osas tõenäoliselt edukalt hakkama ka väiksema leibkonna pereautona. Seega kokkuvõttes on tegemist igati tervikliku ja korraliku masinaga, aga üllatavalt keeruline on leida see üks tugev argument, miks Civicut näiteks üle Saksa luukpärade eelistada.

Civicu puhul on tegemist ühe võrdlemisi universaalse autoga, mis sobib nii linnaliiklusesse kui maanteedele ning saab praktilisuse osas tõenäoliselt edukalt hakkama ka väiksema leibkonna pereautona. Seega kokkuvõttes on tegemist igati tervikliku ja korraliku masinaga, aga üllatavalt keeruline on leida see üks tugev argument, miks Civicut näiteks üle Saksa luukpärade eelistada.

Auto andmed

Hind alates: 31 990

Testitud mudeli info:
∼38 000 €
Bensiin + Elekter
2.0 l I4
137 kW
5.0 l/100km
Esivedu
e-CVT
Max 180 km/h
0 – 100 km/h: 7.8 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST