Luukpärade klassis konkureeriv Kia Ceed jõudis 2018. aastal kolmanda generatsioonini. Kia Ceedi alternatiivideks on näiteks VW Golf, SEAT Leon ja Hyundai i30. Tegime ülevaate, mida Lõuna-Korea autotootja selles klassis pakub.

VÄLIMUS

Ceed on igalt küljelt omapärane. Jõulise kapotiga Ceedi esiosa kaunistab Kiale omane 14-nurkne esivõre ning väga modernsed jääkuubikukujulised LED päevatuled. Esistange on väga sportlik ning juhiabisüsteemid on kaunilt paneelidesse integreeritud.

Külgvaatest on Ceed rahuliku ilmega ning klassikalise luukpära kujuga. Võlu annavad mustad külgpeeglid auto imeilusa oranži keretooniga. Veljevalik ulatub 16-tollist 17-ni ning suuruse kasvades muutub ka välimus uhkemaks.

Auto tagakülg kindlustab disaini komplektsuse. Jätkub läbitungiv ilme ning sportlikus. Võrdlemisi suure pagasiluugi kohal on väljaulatuv tiib ning huvitavate tagatulede all juba esistangel nähtud element. Reaalse summuti asemel on kahjuks tagastangel kaks imiteerivat kroomliistu. Pagasiruumis on ruumi 395 liitrit.

INTERJÖÖR

Kia Ceedi interjöör ületab ootusi. GT-Line varustusega kaasnevad ülimugavad tekstiilist kunstnahaga kombineeritud mustad istmed. Istmed liiguvad omajagu ning asend on üpriski sportlik. Vaade välja on salongist väga hea ning tänu headele peeglitele on ümbruse jälgimine lihtne.

Väga suur ja 100% digitaalne näidikutabloo on väga praktiline, selge ja ilus. Kuvatava info vahetamine käib rooli pealt ning võimalik on vaadata infot kiirusest rehvirõhkudeni. Mugava rooli peal asetsevad nupud on loogiliselt paigutatud ning tagaküljel asuvad ka metallist käigulabatsid.

Kia 10,25-tolline multimeedia ekraan on puutetundlik ning asub armatuuri ülaosas, kuid õnneks mitte nii kaugel, et selle käsitlemine sõidu ajal keeruline oleks. Tarkvara on lihtne ja loogiline ning visuaalid ka silmale ilusad. Ainukene süsteemi miinus peitub mõndade valikute suuruses, millele võib sõidu ajal olla raske pihta saada. Audio on salongis piisavalt hea ning kõlarid suudavad ka kõrge helitasemega kvaliteeti hoida. 

Kia Ceed standardvarustuses on arvestatud ka Eesti kliimaga. Baashinnaga kaasnevad soojendusega istmed, esiklaas ja rool.

SÕITMINE

Sõidudünaamika on Ceedil väga sportlik, rool ja pedaalid kiiresti reageerivad ning vedrustus pigem kangema poolne. Sõiduabiliste hulka kuuluvad adaptiivne püsikiirusehoidja kiiruse piirajaga, pimenurga hoiatussüsteem, parkimisabiline ja eessõitjaga kokkupõrke ennetussüsteem.

Ceedi mootorivalikus on kolm bensiinimootorit võimsustega 74kW, 88kW ja 118kW ja üks 100-kilovatine diiselmootor. Automaatkast on saadaval vaid diiselmootorile ja kõige võimsamale bensiinimootorile. Kõik variandid on esiveolised.

118kW 4-silindriline bensiinimootor on kiirenduste algul natukene uimane, kuid kui sujuv 7-käiguline topeltsiduriga käigukast on kiirenduseks vajaliku käiguvahetuse sooritanud, on temas parajalt jõudu, et kiirelt hoogu koguda. Mootorihelid salongis on vaiksed.

Kellele?

Ceed on loodud pigem linnaliiklusesse ning juhtidele, kes soovivad korraliku jõudluse ja hea mugavusega autot. Mudel on igati praktiline ning konkurent ka mainekamate brändide alternatiividele.

Ceed on loodud pigem linnaliiklusesse ning juhtidele, kes soovivad korraliku jõudluse ja hea mugavusega autot. Mudel on igati praktiline ning konkurent ka mainekamate brändide alternatiividele.

Auto andmed

Hind alates: 16 990€

Testitud mudeli info:
24 924€
Mootoribensiin
2.0 l
118 kW
6.3 l/100km
Esivedu
7-käiguline automaat
Max 205 km/h
0 – 100 km/h: 9.2 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST