2021. aastal esitles Kia oma esimest nii-öelda nullist valminud elektriautot EV6, mis pälvis kohe rohkelt tähelepanu ja kiitust. Vaid aasta hiljem otsustas Kia aga latti veel kõrgemale tõsta, mille tulemusel esitleti ilmale 430-kilovatist, ehk ajaloo võimsaimat seeriatootmisesse jõudnud Kiat, EV6 GT-d, mis brändi lipulaevana on ehe näide elektriautonduse kõrgest potentsiaalist. EV6 on mitmete auhindade kõrval võitnud ka Eesti Auto 2022, Euroopa Aasta Auto 2022 ning Top Geari jagatud Crossover of the Year 2021 tiitlid. EV6 GT alternatiivideks on tema platvormi kaaslasest Hyundai Ioniq 5 N, Tesla Model 3 Performance, Porsche Taycan, Audi e-tron GT ja Ford Mustang Mach-E.

VÄLIMUS

Kui E-GMP platvormi debüütmudel Hyundai Ioniq 5-e disain õhkas oma kandilise kerega rertofuturismist, on Kia EV6-e disainist retro pool välja jäetud ning mudeli kujundusele on lähenetud 100% futuristliku visiooniga, mille tulemusel pole EV6 midagi totaalselt omapärast vaid Kia mudelirivis, vaid lausa terves autotööstuses. EV6-e disainis on seotud universaali ja kupeemaasturi ilme, mille tulemusel on EV6 üllatavalt suur ja kõrge, kuid ei meenuta proportsioonide poolest otseselt linnamaasturit. Samas jagab EV6 suurusklassi väikeste linnamaasturitega nagu Jaguar I-Pace, Ford Mustang Mach-E ja Mercedes-Benz GLC Coupe. GT sportvarustus nii-öelda tava-EV6-st palju küll ei erine, kuid kindlaid aspekte teades, on varustused selgelt eristatavad. Värvide osas pakub Kia mudelile musta, valget, sinist ja punast, millest GT varustusele sobivad roheliste aktsentide tõttu kõige paremini must ja valge.

Esiosa tõmbenumbriks on korralikult kumera ja eksponetsiaalselt langeva kapoti esiäärele loodud noolekujuliste esitulede ning neid ühendava musta iluliistu sümbioos, mis loovad kõik koostöös EV6-le võrdlemisi sportliku ning veidi isegi agresiivse pilgu. Esituled ise on ka väga hea valgustavusega ning omavad ka automaatsete kaugtulede funktsiooni. Stangel leiame äärtelt trapetsikujulised aero imitatsioonid, mille äärtel GT varustusele omased püstised liistud, ning tsentrist ühe funktsionaalse õhuava, mis tippvarustusel püstiste ribidega. Alläärel asub ka väike splitter. Kerejooned on üldjoones pigem kumerad, kuid erinevate elementide kandilised kujud lisavad üldilmele ka kaasaegset teravust.

Terav disain väljendub ka külgvaatel, kui pöörata tähelepanu EV6-e omapärasele siluetile, mis saab alguse kandilisest esiosast ning kulgeb üle salongi osa voolujooneliselt tugevate nurkadega tagaosani. Ninaosa on proportsionaalselt pigem lühike ning salongi osa paistab kaldus esi- ja tagaakna tõttu pigem suur. Akende osa on pigem visuaalselt kitsas, uksed aga seevastu võrdlemisi suured. Külg ise on kerekujult pigem ümar, kuid teravust lisavad konkreetselt tasapinnalised rattakoobaste ääred ning sportlikud küljelaiendid ja jõulisust rõhutavad suurte rattakoobaste kohale loodud nii-öelda laiad õlad. Stiili lisavad elektriliselt sulguvad käepidemed ning C-piilaril kerevärvi ühendust katkestav must paneel, mille tulemusel on katuseosa justkui alumisest kerest eraldi. Külgvaatelt paistavad välja ka EV6-e kõige rohkem Kia disainile vihjavad elemendid, milleks on pea rattakoobasteni venituvad esi- ja tagatuled. Velgede osas saab GT varustus 21-tollised valuveljed, mille õhulise disaini vahelt paistavad välja ka GT varustusele omased erkrohelised pidurisadulad, mis varustuse küljelt äratuntavaks muudavad.

Tagaküljel on kõige omapärasemaks elemendiks loomulikult praktiliselt rattakoobasteni ulatuv suur triibuline tuleriba, mis loob oma kujuga kupeeliku tagaakna ja vertikaalse tagakülje vahele ka kerge tiiba meenutava kerejoone. Veidi klassikalisema tiiva leiame aga tagaakna kohalt, mis ulatub katusest laiemana ka külgede kohale. Üleulatuvate osade alla on paigutatud väikesed lambikesed, mis pimedas manööverdades või auto ümber jalutades ümbrust näha aitavad. Tuleriba on veel otstest ühendatud ka läikiva liistuga, mis madalamal sirgelt üle pagasiluugi kulgeb. Stangele on loodud süvistatud numbrimärgi ala, mille all veidi musta värvi elemente, et üldilme mitmepalgelisem paistaks, ja esistanget imiteerivad aerodünaamika elemendid, mille äärtel kaks püstist helkurriba. Nii-öelda difuusoriala tsentrisse saab GT varustus viie püstise valgusribaga tagurdustule.

INTERJÖÖR

Salongi poolel näeb EV6 igati kaasaegne ja futuristlik välja ning õnneks pole Kia oma elektriseeria jaoks hakanud ka interjööri nullist leiutama, vaid sarnasusi ja lahenduste taaskasutusi leidub ka sisepõlemismootoritega Kiadelt. Seega on EV6-e salong igati kasutajasõbralik, funktsiooniderohke ning ka visuaalselt atraktiivne. Ustel, armatuuril ning konsoolil, mis pole muide esiotsast ühendatud armatuuriga, on küll kasutatud rohkelt näpujälgi koguvat musta läikivat plastikut, kuid üldpildis on materjalid siiski mugavad ja kvaliteetsed ning ehituskvaliteet üle terve salongi esinduslik. GT sportmudel saab kohati veidi sportlikuma iseloomuga materjalid, rohelised aktsendid ja totaalselt uued istmed.

Nimelt saab EV6 GT esiritta korralikud sportistmed, mis kaetud musta seemisnahast kattega, mida hoiavad koos erkrohelised kontuurid ja õmblused. Tippvarustuse sportliku kujuga korvistmed hoiavad tänu oma jäikadele küljetugedele reisijaid meeletult hästi oma kohal, võimaldades samaaegselt, tänu veidi pehmemale istmepõhjale ja seljatoele, mugavat aset ka igapäevasõitudeks. Küll aga kehtib viimane pigem keskmist kasvu reisijatele, sest oma konkreetse ja jäiga kuju tõttu on EV6 GT istmed suuremat kasvu reisijatele veidi kitsad, põhjustades nõnda kohati kõverat ja ebaloomulikku asendit, mis pikapeale võib muutuda väsitavaks. Üldine asend saab tänu rohkele reguleerimise vahemikule olla vastavalt eelistusele püstine või lebavam ning olenemata istmete korvikast kujust, on ligipääs tänu istmepõhja kõrgusele siiski lihtne. Tagumistele istmetele annab GT tippvarustus samuti roheliste õmblustega seemisnahast istmekated, kuid kuju poolest viimased tava-EV6e omadest ei erine. Sellest olenemata hoiavad need istmed reisijaid piisavalt hästi paigal ning pakuvad igapäevasteks sõitudeks, olenemata reisija suurusest, igati mõnusat istumisaset. Neli äärmist kohta saavad ka istmesoojenduse.

Ruumi osas on EV6 veidi üllatav ja kohati ka petlik. Suurele autole omaselt on pikiteljel jalaruumi lausa kahe kahemeetrise jaoks, kuid sarnaselt tava-EV6-le on tagareas pearuumi aga maksimaalselt umbes 1.8-meetristele. Küll aga, erinevalt tava-EV6-st, saab GT varustuse esiistmete põhja langetada veidi madalamale, tänu millele pole sportmudelis, olenemata panoraamkatuse olemasolust, probleemiks enam esirea pearuum. Atmosfääri poolest EV6 GT salong tavamudeli omast eriti ei erine, olles tänu suurtele akendele ja standardsele panoraamkatusele igati avar ja hubane. Stiili lisavad rohelised aktsendid ja mitmevärviline miljöövalgustus armatuuril. Esemete hoiustamiseks on konsoolis topsihoidjad ja induktiivse laadimisega telefoni ala, madala äärega uksetaskud ning suur kindalaegas ja käetoe alune tasku. Suuremad esemed saab paigutada keskkonsooli konsoolse osa alla, kuhu mahuvad ka väiksemad kotid. Tagumine rida saab taskuga käetoe, mille kohale saab topside hoidmiseks tõmmata vastava avaga paneeli.

Suuremate esemete vedamiseks on EV6-l kuni 520-liitrine pagasiruum, mille maht väheneb GT mudeli korral 480 liitrini. Pagasiruum ise on väga universaalse kujuga ning tänu pea olematule laadimiskünnisele, suurele avale ja elektriliselt avanevale luugile on pagasi peale- ja maha laadimine imelihtne. Kui käed asju täis ja autovõti taskus, piisab EV6-e puhul jalaga vehkimise asemel vaid mõne sekundilisest ootamisest ning luuk avaneb masina taga seismise peale ise. Samuti on pagasiluugi küljes tugevad valgustid, mis nii pagasiruumi, kui auto tagust maapinda valgustavad. Lisaks klassikalisele pagassile on Kia EV6-l ka eesmine kapotialune laegas, millel ruumi tagaveolise mudeli puhul 52 ning nelikveolise puhul 20 liitrit

Ekraanide ala paremal poolel asub multimeedia teabe kuvamiseks 12.3-tolline puuteekraan, mis kenasti reisijate vaateväljas ja enam vähem täpselt käeulatuses. Riistvaraliselt on ekraan kõrge resolutsiooniga ning süsteem jookseb üksikute viivitustega üldpildis kärmelt. Tarkvaraliselt on Kiade süsteem praktiliselt esmakohtumisest kohe arusaadav ja kasutajasõbralik. Üksikud sätted on küll veidralt kategoriseeritud, kuid peale põgusat tutvumist ei võta nende leidmine liiga kaua aega. Visuaalselt pakub süsteem heledat ja tumedat teemat, mis näevad mõlemad kaasaegsed, selged ja viisakad välja, kuid tume režiim sobib tumedate materjalidega interööriga omajagu paremini. EV6 GT saab standardist Meridian helisüsteemi, mis ei kaota dünaamilisust ja selgust olenemata helitugevuse sätest selle ülimalt laias valjuduse vahemikus. EV6-e üheks kõige omapärasemaks lahenduseks on aga multifunktsionaalne puuteekraan multimeedia ekraani all, mida piiravad otstes kaks füüsilist rullikut. Multifunktsionaalne on ekraan aga sestap, et vaid ühe puudutusega saab vahetada ekraanil kuvatut kliimasätete ja multimeedia kiirteenuppude vahel. Režiimi vahetamisega muudavad otstarvet ka rullikud, mis kiirteenuppude korral helitugevuse reguleerimiseks ja loo vahetamiseks, kuid kliimarežiimis õhutemperatuuri seadistamiseks. Selline lahendus tagab soovitud sätetele kiire ligipääsu ning on peale mõningat harjumist igati kasutajasõbralik.

Teine suur ekraan on samuti 12.3-tolline ning asub sõiduki ja sõidu andmete kuvamiseks rooli taga, ekraani ala vasakul poolel, paistes enam vähem täpselt rooli suurimast avast läbi. Kia täisdigitaalsete näidikuekraanide tarkvara on väga kasutajasõbralik ning visuaalidel kuvatu on selgelt organiseeritud ja lihtsalt üles leitav. Süsteem pakub visuaalselt ka kolme erinevat vaadet ning nende vahetumine on võimalik siduda ka sõidurežiimidega. Kuva keskmisel alal saab vahetada kuvatava info tüüpi. EV6 GT saab standardist ka informatiivse esiklaasinäidiku, mis toetab liitreaalsust, kuid on veidi udusena justkui fookusest väljas.

Juhtpuldiks on Kia EV6-e juhikoha ees pea täielikult ümmargune ja pigem suure läbimõõduga kahekodaraline, millele lisavad GT varustuses särtsakust taas rohelised õmblused. Nahkkattega rool on väga kvaliteetne ning võimaldab ergonoomilise kujuga ja vaid kahe kodaraga ka mitmeid erinevaid käsitsemise viise, püsides samaaegselt kindlalt käte vahel. Multifunktsionaalsust lisavad rooli kummalegi kodarale paigutatud neli nuppu ja kaks lülitit, mis võimaldavad tänu paigutusele ja üldisele olemusele lihtsat kasutamist ka sõidu ajal. Vasakpoolsed juhivad juhiabilisi ja näidikuid ning parempoolsed multimeediat. Kodarate all on kaks nuppu sõidurežiimide muutmiseks ning rooli tagaküljel asuvad ka nii-öelda käigulabad, millega saab EV6-e puhul muuta rekuperatsiooni taset. Rool on juba standardist elektrilise soojendusega.

SÕITMINE

Tehnilise poole pealt on Kia esimene elektrimudel saadaval kolme erineva konfiguratsiooniga RWD, AWD ja GT, millest esimest kaht võiks pidada nii-öelda tavaversioonideks, erinedes omavahel peamiselt veoskeemi poolest, kuid viimast GT varianti lausa sportauto tiitlini küündivaks aparaadiks. Sarnaselt sõsarmudel Hyundai Ioniq 5-legi, on EV6 Eestis saadaval vaid suurema, 77.4 kWh akuga ning mudeli tühimass jääb vahemikku 1.9 – 2.2 tonni. Võimsaima võimaliku kiir-, ehk 223 kilovatise laadimise korral võtab EV6 aku põhiosa laadimine vaid veidi üle veerand tunni. EV6 toetab ka V2L (Vehicle-to-Load) energia tagastamist, mis võimaldab lisaseadmega akust kuni 3.5 kilovatist energiat ka välja tõmmata. 

EV6-e mudelirivi kõige lahjemaks valikuks on tagaveoline RWD mudel, mis saab tagumiste rataste vahele 168 kW arendava elektrimootori. Kia lubab sellele variandile 7.3 sekundilist sajani kiirendamist ning 185 km/h tippkiirust. Tarbides keskmiselt 16.5 kWh/100km, peaks tagaveoline EV6 läbima akutäiega ligi 530 kilomeetrit. Seega on võimsaima võimaliku laadimise korral laadimise kiiruseks ligi 1070 km/h.

Järgnevalt pakub Kia mudelile nelikveolist AWD varianti, mis saab esirataste vahele 74 kilovatise ja tagarataste vahele 165 kilovatise elektrimootori, mis arendavad kombineeritult 239 kW. Selle jõu tulemusel kiirendab EV6 AWD sajani 5.2 sekundiga ning arendab kiirust kuni kiiruseni 188 km/h. Kahe mootori koostööl tarbib mudel keskmiselt 17.2 kWh/100km, mille tulemusel suudab nelikveoline EV6 läbida akutäiega veidi üle 500 kilomeetri. Kiireima võimaliku laadimise kiiruseks on seega 1050 km/h.

Tänaseks on Eesti tänavatele juba jõudnud ka terve Kia mudelirivi võimsaim aparaat, ehk EV6 GT, millel esirataste vahel 160 kilovatti ja tagarataste vahel 270 kilovatti arendavad elektriajamid. Seega arendab GT mudel kombineeritult 430 kW võimsust ja 740 Nm väänet. Need arvud on võrreldavad näiteks Audi RS e-tron GT quattro, Porsche Taycan Turbo ja Lamborghini Huracan Tecnica, ehk sportautode koorekihi andmetega, millega on Kiat isegi veidi imelik võrrelda. Seda enam, et EV6 GT hind jääb ainsana alla saja tuhande euro. Pea eelnimetatud mudelitele võrdväärselt, kiirendab EV6 GT sajani 3.5 sekundiga ning kogub hoogu kiiruseni 260 km/h. Tarbides keskmiselt 20.6 kWh/100km, suudab EV6 GT läbida akutäiega veidi üle 400 kilomeetri ning laadimise kiirus ulatub kuni 970 km/h.

Nagu eelnevalt mainitud, oli seekord meil tänu Kia Eestile võimalus proovida uskumatute numbritega kauaoodatud Kia EV6 GT-d, mis oma 430 kilovatiga ka loo ilmumise hetkel kõikidest testitud masinatest võimsaim ja 0-100 km/h operatsioonil kiireim. Seega on EV6 GT-l jõhker kiirendus, mille sarnast ei oleks veel paar aastat tagasi osanud kunagi Kialt oodata. Seisult kiirendades mudelil launch controlile omast lööki küll pole, kuid maksimaalsel minekul on tunda, kuidas inerts tõmbab esiratastelt raskuse ära, mille tulemusel hakkavad rattad koos veojõukontrolliga lausa kergelt hüpates haakumist otsima. Kergelt kiiruselt on minek aga kohene ja jõuline maanteekiirusteni välja. Mudelil on neli sõidurežiimi tähistega Eco, Normal, Sport ja GT, mis erinevad peamiselt pedaalide tundlikuse ja jõudluse poolest. Samuti on Kia mudelile loonud Drift mode’i, mille korral suunab mudel põhiosa jõust tagaratastesse, mis seejärel veojõukontrolli sekkumisteta vabalt all ringi käies külglibisemist harrastada võimaldavad. Viimane võib tunduda küll jabur, kuid kui tehnoloogiline võimalus olemas, miks mitte anda juhile võimalus oma autoga vabalt ja elavalt ringi käia. See loobki EV6 GT-le positiivses mõttes ebanormaalse iseloomu, sest ega ka 3.5-sekundilist sajani kiirendamist paljudel igapäevaselt vaja ei lähe. Energia taastamiseks on EV6-l neli erineva tugevusega rekuperatsiooni astet, millest intensiivseim võimaldab ka ühepedaalisõitu.

Jõudluse põhjal võiks EV6 GT-le anda põhimõtteliselt ka sportauto tiitli, kuid keretüübi ja teiste sõiduomaduste põhjal on pigem tegemist siiski sportliku autoga. Vedrustus on tavamudelist jäigem, andes juhile asjakohast tagasisidet veermiku ja tee seisukorra kohta, igapäevastes oludes üleliia põrutamata. Kiiretes kurvides esineb küll kerekaldumisi, kuid sellest olenemata püsib mudel enesekindlalt ja kontrollitavalt teel. Päris rajaoludesse mudel küll pole, kuid igapäevastes oludes võimaldab EV6 GT piisavalt dünaamilist sõitu. Roolimine on täpne, kuid mitte üleliia raske. Nähtavus on salongist välja väga hea ning manööverdamisel aitab juhti ka kvaliteetsete kuvadega 360-kraadine kaamerasüsteem, mille ainsaks miinuseks on see, et kaamerad asuvad kergesti määrduvates asukohtades. Müratase on salongis väga madal.

EV6-e juhiabiliste hulgas on automaatsed kaugtuled, adaptiivne püsikiirusehoidja, automaatne hädapidurdamine, pimenurga ja liiklusmärkide jälgimine koos mõlema kuvamisega näidikuekraanile, sõidurea hoidmine ning iseparkimine koos parkimisanduritega, kvaliteetse 360-kraadise kaamerasüsteemiga ja võimalusega liigutada autot pikiteljel ka juhtpuldist, olles ise sõidukist väljas.

Kellele?

On raske uskuda, et kellegi võiks standardeid purustavat Kia EV6 GT-d, 430-kilovatist pereauto praktilisusega linnaautot, vaja minna, kuid sellest olenemata on mudel autotööstuses ehtsaks tõestuseks sellest, kuidas e-mobiilsuse pealetung võimaldab praktiliselt kõigil valmistada põhimõtteliselt ebavajalikult võimsaid ja kiireid mudeleid, millega pole tavaoludes liigeldes midagi peale hakata. Teistpidi jällegi, kui on võimalus, siis miks mitte soetada vaid umbes lisa 10 000€ eest endale kaks korda võimsam EV6, mis sirgel kiirendades Porschede ja Lamborghinidega konkureerib, olles ise vähemalt kaks korda odavam. Selle poolest on EV6 GT Kia poolt lihtsalt võrratu.

On raske uskuda, et kellegi võiks standardeid purustavat Kia EV6 GT-d, 430-kilovatist pereauto praktilisusega linnaautot, vaja minna, kuid sellest olenemata on mudel autotööstuses ehtsaks tõestuseks sellest, kuidas e-mobiilsuse pealetung võimaldab praktiliselt kõigil valmistada põhimõtteliselt ebavajalikult võimsaid ja kiireid mudeleid, millega pole tavaoludes liigeldes midagi peale hakata. Teistpidi jällegi, kui on võimalus, siis miks mitte soetada vaid umbes lisa 10 000€ eest endale kaks korda võimsam EV6, mis sirgel kiirendades Porschede ja Lamborghinidega konkureerib, olles ise vähemalt kaks korda odavam. Selle poolest on EV6 GT Kia poolt lihtsalt võrratu.

Auto andmed

Hind alates: 73 400

Testitud mudeli info:
~75 000 €
Elekter
430 kW
20.6 kWh/100km
Nelikvedu
Max 260 km/h
0 – 100 km/h: 3.5 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST