2021. aastal turule jõudnud EV6-e järel oli praktiliselt kõigile kohe selge, et Kia on pööranud oma teekonnal uue lehekülje ning astub elektriautode konkurentsi rindele selge siht ja plaan silme ees. Nende elektriautode EV-seeria ja E-GMP platvormi debüütmudel pälvis kiirelt mitmeid tiitleid, kus teiste seas ka Euroopa aasta auto 2022 ning Eesti Auto 2022, kuid sama kiirelt kerkis õhku küsimus “Mis järgmiseks?”. Vastuseks on 2023. aastal maailma pilkude ette jõudnud ja maailma aasta auto 2024 tiitli võitnud uus Kia lipulaev EV9, mis kombineerib EV6-e lahendused suurde linnamaasturi keresse, olles suures pildis elektriline järg Sorentole. EV9 alternatiivideks on näiteks Mercedes-Benz EQS SUV, BMW iX, Volvo EX90 ning miks mitte ka lähiajal saabuv elektriline Range Rover.

VÄLIMUS

EV6-e saabumisega oli samuti selge, et Kia on julgelt muutmas oma disainikeelt, mida tõestab ka uhiuus EV9, millelt küll keeruline leida otseselt Kialikke viiteid, kuid ometigi sobib ta brändi mudelirivisse valatult. Mudel näeb välja enesekindel, terviklik, kaasaegne ja atraktiivne ning on massist selgelt eristuv. Mõõtudelt on EV9 puhul tegemist Kia ajaloo suurima autoga, mis koguni 20 sentimeetrit pikem ning kaheksa sentimeetrit laiem ja kõrgem, kui Eesti turu eelmine lipulaev Sorento. Alternatiivide seas sarnaneb uus mudel gabariitidelt näiteks Volvo EX90-ne ning Toyota Highlanderiga. Värvivalikus pakub Kia EV9-le seitset erinevat valikut, mille hulgas kolm mustvalget varjundit, rohekas-hall ja punane värv ning ka demoautot katnud Ocean Blue sinine värv, mis saadaval nii läikivana kui mattpinnaga.

EV9 suursugusus ja futuristlikkus saavad alguse massiivsest ninaosast, millel püüavad enim pilku omamoodi sisedisaini ja kujuga ning suurepärase valgustavusega esituled, mille peamised valgusribad ulatuvad kõverjoontena põrkeraualt pea esitiibadeni. Tulesid ühendavad visuaalselt omakorda hõbedane disainliist kontuurse kapoti esiäärel ning kaheksanurkne õhuavade ala põrkeraual, mis omakorda lisab veidi sportlikkust ja maasturlikkust. Tervikuna on EV9-l väga jõuline ja enesekindel preemiumliku auto ilme ja pilk, mis kaugelt eristatav nii valges kui pimedas.

Küljele liikudes avaldub täielikult EV9 suurus ning hiiglaslik profiil, mis olnud disaineritele üsna massiivseks lõuendiks. Olenemata suurusest on Kia disainerid mudeli küljega aga väga edukalt hakkama saanud ning erinevate kontuursete ja reljeefsete kerejoonte, mudeli alläärt ümbritseva maasturlikkust lisava ala, kaheksanurksete rattakoobaste raamide, voolujooneliste ukselinkide ja tagatiivaga ühilduva küljeakende kontuuriga näeb EV9 küljelt väga kaasaegne, omapärane ja lahe välja. Mudeli siluett on läbivalt pigem kandiline ning kokkuvõttes loob lahenduste sümbioos maitsekalt sisutiheda terviku.

EV9 veljevalik laiub läbimõõdu vahemikus 19 – 21 tolli. Visuaali poolest on kõik valikud suhteliselt suletud ja aerodünaamiliste, kuid küllalt silmapaistvate disainidega ning parima üldilme nimel tasub sihtida ikkagi 21-tolliste poole, sest isegi demoauto all olnud 20-tollised nägid proportsionaalselt veidi väikesed välja.

Kõrgel ja laial tagaküljel tõmbavad samuti enim tähelepanu väga omapärase ning varieeruva kontuuri ja sisedisainiga tagatuled, mis ulatuvad tagaklaasi alumistest nurkadest nii tagumiste rataste, katuse kui pagasiluugi tsentri poole. Küljelt saabuvaid kerejooni ühendavad üle pigem tagasihoidlike kerejoontega pagasiluugi kulgevad kontrastsed disainliistud ning tagaklaasi kohal lisab veidi sportlikkust kontuurne tiib. Kõrge difuusoriala lisab veidi robustsema visuaaliga maasturlikkust.

INTERJÖÖR

Salongi poolel on Kia samuti arendanud EV9-le uue ja omapärase, veidi sportliku ja väga kaasaegse ilmega interjööri, kuhu aga õnneks integreeritud Kia vanad head, tuttavad ja kasutajasõbralikud elemendid ning funktsioonid, tänu millele on mudeli salong visuaalselt värske ja atraktiivne, ka demoauto salongi domineerinud hallide varjunditega, kuid kasutajakogemuselt kodune ja lihtsasti kasutatav. Materjalide valik on salongis läbivalt suhteliselt hea, eriliselt paistavad silma tekstiili kasutused keskkonsoolil ja armatuuril ning justkui halli värvi piano black pinnad, ja ka ehituskvaliteet igati tasemel. Samuti leidub interjööris palju taaskasutatud ja loodussõbralikke materjale.

Reisijate mugavus saab alguse EV9 suurtest nahaga kaetud istmetest, mis pakuvad olenemata pigem jäikadest polstritest igati toekat ja mugavat asendit ning on ka reguleeritava korvikusega ehk küljetugede omavahelise kaugusega saab reguleerida, kui tugevalt istmed reisijaid kinni hoiavad. Peatoed on justkui pingule tõmmatud võrkkattega aga mõnusalt pehmed ja õhulised. Üldine asend on linnamaasturlikult püstine ja küllalt kõrge ning lai elektrilise reguleerimise ulatus võimaldab meelepärase asendi leida igat kasvu sõitjatel. Kaasreisija istet saab reguleerida ka istme seljatoe vasakult küljelt. Mugavusfunktsioonidest on esiistmetele saadaval eraldi opereeritavad ventilatsioon ja soojendus ning juhiistmele on saadaval ka kerge massaaži režiim ja mälufunktsioon. Viimase puhul võib veidral kombel paaril esimesel korral tunduda, justkui iste ei naase sisenedes täpselt eelnevalt seadistatud positsiooni, kuid pikapeale harjub sellega ära. Samuti võimaldab reguleerimise ulatus liigutada istmed Relaxation Seat ehk küllalt horisontaalsesse asendisse, et näiteks laadimise ajal saaksid reisijad veidi lõõgastuda ja puhata.

Kuna EV9 on saadaval kuue- või seitsmekohalisena, on mudeli teine istmerida vastavalt varustusele ühe pika pingi või, nagu oli demoautogi, kahe eraldiseisva istmega. Kuuekohalise konfiguratsiooni korral on istmed esimestest omajagu kõrgemal, nii maapinnast kui veidi ka istmepõhi salongi põrandast, ning pakuvad veidi vähem korvikatena ja pehmemate polstritega samuti mugavat ja toekat asendit. Ka teise rea istmed on elektrilise reguleerimisega, võimaldades samuti võtta väga lebava asendi, ning varustatud soojenduse ja ventilatsiooniga. Samuti on kuuekohalise mudeli teisele reale saadaval pööratavad istmed, millega kaob küll elektriline reguleerimine, kuid avaneb võimalus teises reas sõita seljaga sõidusuunas. Viimases reas on istmed juba veidi lühikese istmepõhjaga ja küllalt tasapinnalised, kuid elektriliselt reguleeritava seljatoega pakuvad lühemateks teeotsateks tegelikult siiski piisavalt mugavat asendit.

Füüsilist ruumi on EV9 salongis aga üpris ootuspäraselt. Esimesse kahte ritta mahuvad vabalt üksteise taha ka kaks kahemeetrist ning tõenäoliselt saab mudel teises reas ka kolme täiskasvanuga hakkama. Viimases reas on pearuumi kahemeetristelegi, kuid jalaruumi maksimaalselt keskmist kasvu sõitjatele, mille tulemusel saab mudel seitsme keskmist kasvu täiskasvanuga põhimõtteliselt hakkama. Valikuliste pööratavate istmetega saab mudel võibolla aga ka rohkem kui nelja kahemeetrisega hakkama.

Atmosfääris kombineerib EV9 salong sportlikkust, hubasust ja urbanismi, mis loovad koostöös meeldiva ja kaasaegse keskkonna terves interjööris. Avarust lisavad suured küljeaknad igal real, mis kõikidel ustel täielikult avatavad ning teises reas ruloodega kaetavad, ning kaks katuseakent, millest esimene väiksema luugina esirea ja teine suuremalt panoraamaknana keskmise istmerea kohal. Veidral kombel saab aga tagumise katuseakna katet elektriliselt liigutada vaid laepaneelilt esirea kohal. Öisele sõidule lisab meeleolu mitmevärviline, maitsekalt hõre ja kahetsooniline miljöövalgustus. Esemete hoiustamiseks on EV9 esireas pigem väikesed uksetaskud, suhteliselt suur kindalaegas ja keskkonsool, mille eesotsas suur kaetav laegas kahe avatava topsihoidjaga, keskel telefoni juhtmevaba laadijaga pind ning tagaosas veidi piinlikult väike käetoealune laegas. Küll aga on keskkonsool ettepoole ise konsoolne, tänu millele saab suuremad esemed paigutada esimeste istekohtade jalaruumide vahele. Teine rida saab taskud esiistmete seljatugedel, samuti väikesed uksetaskud, topsihoidjad keskkonsoolil ning suhteliselt suure keskkonsoolist väljatõmmatava sahtli, millele omakorda peale tõmmatav väike laud. Viimane rida saab taskud ja topsihoidjad käetugedes ning samuti leidub terves salongis suhteliselt palju Type-C laadimispesasid.

Elektriliselt avaneva pagasiluugi taga on EV9-l olenevalt istmete konfiguratsioonist seitsme, viie ja kahe istekoha korral vastavalt 312, 828 ja 2993 liitrit, olles seega näiteks ruumikam kui Volvo EX90 või Mercedes-Benz EQS SUV. Kõrgele avanev suur pagasiluuk loob ruumile avara ligipääsu ning on Kiadele omaselt varustatud funktsiooniga, mis avab pagasiluugi automaatselt, kui võtmega mõni sekund luugi taga seista. Seega pole vaja taskust võtmeid otsida või jalaga stange all vehkida, kui käed parasjagu kinni. Praktilisust lisavad ruumile haagid põranda nurkades, millest kaks kolmanda istmerea ja kaks teise rea seljatugede taga, ja veidi lisaruumi põranda all, kuhu mahub vabalt ruloo stiilis pagasikate, mis paigaldatav vaid teise istmerea seljatugede järele, ning pagasi peale- ja mahalaadimist lihtsustab laadimiskünnise puudumine. Tõsi, pagasiruumi põrand ise on aga maast suhteliselt kõrgel. Samuti saab pagasiruumi seinalt elektriliselt reguleerida kahe tagumise istmerea seljatugesid, et ruumi suurust vastavalt vajadusele konfigureerida. Ühele õigele elektriautole omaselt on EV9-l ka frunk ehk kapotialune pagasiruum, millel mahutavust vastavalt veoskeemile 52 – 90 liitrit, millest piisavalt, et ära mahutada näiteks laadimiskaablid ja ohutuspakett.

Armatuuri tsentris esindab tasapinnalise ekraanide paneeli paremal poolel multimeediat 12,3-tolline puuteekraan, mis kenasti reisijate vaateväljas ning napilt ka käeulatuses. Samuti leiame ekraani alt haptilise tagasisidega puutetundlikud kiirtenupud ning füüsilise helitugevuse rulliku, mis idee poolest mugav ja kasutajasõbralik, kuid mida on üpris lihtne ka sisse vajutada, mille tulemusel meediaesitus vaigistub.  Riistvaraliselt on multimeedia terava ekraaniga ning opereerib eranditult väga sujuvalt ja kiirelt. Tarkvaraliselt on multimeedia põhimõtteliselt edasiarendus juba varasemalt kvaliteeti tõestanud lahendusest, mida saime kogeda näiteks EV6-s ja mis tõesti üks turu parimaid, ning värskendustega on kasutajakogemus muutunud veel intuitiivsemaks ja mugavamaks. Lahendus on tervikuna väga kasutajasõbraliku ülesehitusega ning kõik peamised funktsioonid ja sätted on lihtsasti leitavad ja kasutatavad. Erilistest funktsioonide poolest on EV9 multimeedia varustatud ruupori funktsiooniga, mis esitab tagumistest kõlaritest esireas istuvate sõitjate juttu, et viimased ei peaks reisijatega suhtlemiseks karjuma, mis EV9 suurusklassi autodel igati teretulnud lahendus. Samuti on uuenenud multimeedia visuaalne pool, mis oli juba eelkäijalgi hea, kuid nüüd on graafikad muutunud veidi minimalistlikumaks, stiilipuhtamaks ja kaasaegsemaks.

Helisüsteemi osas oli demoauto varustatud Meridian Surround lahendusega, mis koostöös mudeli salongi hea akustika ja madala müratasemega esitab praktiliselt olenemata muusikažanrist ja helitugevusest kõiki palasid dünaamiliselt ning kvaliteetselt. Tõsi, helitugevuse tipu poole on kuulda kerget dünaamika kadu, kuid üldiselt pakub lahendus elamust ka melomaanidele.

Kolmetsoonilise kliima seadete muutmiseks asuvad neli füüsilist nuppu õhutemperatuuri ja õhu voolu tugevuse reguleerimiseks küll ka armatuuril, helitugevuse rulliku all, kuid suurem osa seadeid on leitavad puutetundlikult kliimaekraanilt, mis 5,1-tollisena ekraanide paneeli tsentris, näidikutabloo ja multimeedia vahel. Tarkvaraliselt kuvab kliimaekraan pidevalt üht vaadet ning eriti täpsed seaded on veel omakorda integreeritud ka multimeediasse, kuid üldiselt on seadete reguleerimine suhteliselt mugav, olenemata sellest, et juhi jaoks ekraan täpselt rooliratta taga peidus. Riistvaraliselt on lahendus, nagu multimeediagi, läbivalt kiire ja sujuv, terava ekraaniga ning näeb ka visuaalselt nägus välja. Tagumine istmerida saab kolmanda tsooni kliimaseadeid reguleerida füüsiliselt kliimapaneelilt laes, kahe katuseakna vahel.

Sõidu ja sõiduki andmeid kuvab juhile ekraanide paneeli vasakul poolel samuti 12,3-tollise ekraaniga täisdigitaalne näidikutabloo, mis jällegi suuresti maitsekas edasiarendus näiteks EV6-s kogetule. Riistvaraliselt opereerib näidikutabloo läbivalt kiirelt ja sujuvalt ning kõrgresolutsiooniline kuvar on läbi rooli peamise ava kenasti nähtav. Tarkvaraliselt on ekraani pind jätkuvalt jagatud põhimõtteliselt horisontaalteljel kolmeks, kus tähtsamaid andmeid kuvatakse pidevalt äärtel ning keskel saab juht valida erinevate täpsemate infovaadete vahel. Kõik andmed on aga läbivalt suhteliselt lihtsalt leitavad ja üheselt mõistetavad, mida toetab ka tarkvara visuaali minimalistlik stiil. Graafikad on ka minimaalselt isikupärastatavad või seotavad sõidurežiimidega. Samuti on EV9-l saadaval suur, informatiivne, kasutajasõbralik ja selge pildiga esiklaasinäidik.

Sõiduki juhtimiseks saab EV9 uue disainiga Kia neljakodaralise, mis kergelt tasapinnaliste lõikudega roolirattal meenutab visuaalselt veidi Audi Q4 e-troni rooli ning pakub Kialike elementidega väga meeldivat kasutajakogemust. Rool on kvaliteetselt kokku pandud meeldivatest materjalidest ning võimaldab tänu ergonoomilisele disainile erinevaid käsitsusviise ja püsib ka kindlalt käte vahel. Multifunktsionaalsuse osas on Kia säilitanud oma vana hea füüsiliste nuppudega lahenduse, kus kummalgi kodaral neli nuppu, üks rullik ja lüliti, mida tänu selgele asendiplaanile ja piisavatele reljeefsustele imelihtne kasutada ka pilku teelt tõmbamata. Vasakpoolsed seadistavad näidikuid ja juhiabilisi, parempoolsed multimeediat ning rooli tsentri alt, mille keskel valgustatud Kia logo, leiame sõidurežiimide nupud. Kodarate tagant leiame plastikust labad rekuperatsiooni seadistamiseks ning roolisamba paremalt küljelt veidi värskendatud disainiga käigukangi. Roolile on saadaval soojendus ning elektriline reguleerimine mälufunktsiooniga.

SÕITMINE

Sõidutehnika poolest on uus lipulaev EV9 Eestis hetkel saadaval vaid ühel fikseeritud kujul, milleks GT-Line TX tähisega valiku uhkeim variant. Mudeli kummalgi teljel paiknevad 141-kilovatised elektrimootorid, mis arendavad koos 283 kilovatti võimsust ja 700 njuutonmeetrit pöördemomenti, mille tulemusel on EV9 loomulikult nelikveoline. Vastava jõu ja veoskeemiga kiirendab EV9 sajani 5,3 sekundiga ning saavutab suurimaks kiiruseks 200 km/h. Energiat hoiustab EV9 igal juhul 99,8-kilovatt-tunnises akus, mis keskmise lubatud 22,8 kWh/100km energiakulu juures võimaldab mudelil akutäiega läbida koguni üle 600 kilomeetri. Laadimise poolest toetab EV9 kuni 209-kilovatist kiirlaadimist, mis 810 km/h kiiruse juures laeb aku põhiosa täis veidi vähem kui poole tunniga. Samuti on EV9 varustatud V2L lahendusega, mis võimaldab akust adapteriga kuni 3.6 kilovatti elektrienergiat välja võtta.

Nagu elektriautodel ikka, on EV9 mootorite tõmme jõuline, lineaarne ja sujuv ning olenemata sellest, et kuni seitsmekohalist linnamaasturit on veidi veider nimetada sportlikuks, on Kia lipulaeva mootorid oma 5,3-sekundilise sajani kiirendamisega aga põhimõtteliselt siiski selle tiitli väärilised. Samuti saavad mootorid mudeli kuni 3,2-tonnise massi ja suurusega väga vabalt hakkama, kuid erinevalt enamikest elektriautodest, kus kiirendile järsult vajutades jõuavad kõik njuutonmeetrid justkui samal sajandikul ratasteni, on EV9 puhul pedaalimise järel tunda väikest pöördemomendi kasvu, mille tulemusel kiirendab EV9 väiksema löögiga ja sujuvamalt. Viimane pole ühe pereautoliku linnamaasturi puhul aga üldse mitte negatiivne aspekt ning tervikuna kiirendab EV9 ikkagi elektriautolikult ja tugevamalt kui reaalselt vaja oleks. Nagu öeldud, on kahe mootoriga EV9 veoskeemiks nelikvedu, tänu millele suudab mudel oma mootorite jõu kenasti edasi liikumisse kanda. Tavasõidus läheb EV9 energia säästmiseks peale kiirendamist tagaveoliseks, kuid libedate olude korral saab õnneks aktiveerida Snow sõidurežiimi, mille korral nelikvedu pidev. 

Sõidurežiimideks on EV9-l Eco, Normal, Sport ja My Drive ning maastikurežiimideks Snow, Mud ja Sand. Liikumisenergia tagasi kogumiseks on EV9-l koguni viis rekuperatsiooni astet, mille hulgas lisaks kolmele fikseeritud tugevusele ka automaatne ja i-Pedal režiim. Esimeses reguleerib mudel radarite ja sensorite info põhjal ise mootoripidurdust ning i-Pedal võimaldab mugavat ühepedaalisõitu, ehk toob auto pedaalide vabastamise järel suhteliselt kiirelt paigalseisu. 

EV9 kvaliteetne vedrustus on suhteliselt keskpärase jäikusega ning parajalt osava summutamisega, tänu millele on teel toimuvat info mõttes hästi tunda, kuid konarlused ja künnised ei põruta, ega väsita reisijaid ning mudel läheb oma suure massiga muretult konarlustest läbi. Kerekaldumisi esineb, kuid EV9 suuruse, massi ja otstarbe kohta on neid tervikuna siiski piisavalt vähe ja mudel tundub sõites isegi oodatust kergem, püsides ettearvatavalt ja kontrollitavalt oma trajektooril. Mudeli progressiivne roolimine läheb sportrežiimis veidi raskemaks, kuid on läbivalt pigem kerge ning piisavalt täpne ja konkreetne, sobides valatult ühe suure linnamaasturi opereerimiseks. Ehk kokkuvõttes pakub mudel väga meeldivat ja mugavat sõidukogemust nii asula piires kui maanteedel.

Nähtavus on EV9 salongist igal suunal väga hea ning ka keskmisest tahavaatepeeglist suure linnamaasturi kohta küllalt avar. Küll aga on EV9-le saadaval ka digitaalsed küljepeeglid ning hübriidne keskmine peegel, mis kasulik näiteks juhul, kui salong rahvast täis. Gabariitidest on laius igati hästi tajutav, kuid nina nina- ja tagaosa esialgu suhteliselt raskesti määratavad. Viimase vastu aitab manööverdamisel aga kvaliteetsete kaameratega 360-kraadine kaamerasüsteem, mille tagumine kaamera küll veidi määrduvas kohas, erinevalt  digitaalse tahavaatepeegli omast, mis tagumise antitiiva all, kuid mis võimaldab ümbrust monitoorida nii ortofotolikus kui 3D-vaates. Suunatulesid kasutades kuvatakse pimenurkade kontrollimiseks vastava poole küljekaamera kuva näidikutabloole. Samuti toetab manööverdamist osav iseparkimine, mis juhitav ka nõnda, et peale parkimiskoha valimist võivad reisijad autost väljuda ning seejärel saab juht autovõtmega lasta autol parkimiskohale manööverdada. Autot saab pidevalt võtmega ka pikiteljel edasi-tagasi liigutada, kui näiteks kõrvale parkinud auto sisenemiseks liiga vähe ruumi jätnud. 12.4-meetrise pöörderaadiusega pole EV9 küll otseselt vapustavalt hästi manööverdatav, kuid tänu mitmetele abilistele on ta ühe suure linnamaasturi kohta ikkagi piisavalt hallatav. Müratase on salongis läbivalt luksusautolikult madal.

EV9 juhiabiliste hulgas on osav sõidurea hoidmine, mis aga peale juhi pikemat sekkumatust lülitab end lihtsalt välja, suurepärase valgustavusega automaatsed maatriks-kaugtuled, adaptiivne püsikiirusehoidja, automaatne hädapidurdamine, pimenurkade jälgimine koos kaamerate pildi kuvamisega näidikutablool, ristsuunalise liikluse monitoorimine ning osav iseparkimine parkimisandurite ja 360-kraadise kaamerasüsteemiga.

Kellele?

EV9 on suure tähega lipulaev, mis tõstab Lõuna-Korea autotootjate lati taaskord uhkelt ja enesekindlalt kõrgemale, viidates Kia pühendumusele ja kvaliteedile luua häid, mugavaid ja kasutajasõbralikke autosid. EV9 kombineerib tasemel praktilisuse, tänu millele ta igati sobilik näiteks leibkonna põhiautoks, meeldivad sõiduomadused nii asula- kui maanteedele, silmapaistva visuaali, arvestatava suutlikkuse ning universaalsuse ja kasutajasõbralikkuse, mille tulemusel on teda juba esmakohtumisest alates väga lihtne kasutada. Tegemist on preemiumliku ja elektrilise linnamaasturiga, mis eeskujuks nii Kiast odavamaid kui kallimaid masinaid tootvatele brändidele.

EV9 on suure tähega lipulaev, mis tõstab Lõuna-Korea autotootjate lati taaskord uhkelt ja enesekindlalt kõrgemale, viidates Kia pühendumusele ja kvaliteedile luua häid, mugavaid ja kasutajasõbralikke autosid. EV9 kombineerib tasemel praktilisuse, tänu millele ta igati sobilik näiteks leibkonna põhiautoks, meeldivad sõiduomadused nii asula- kui maanteedele, silmapaistva visuaali, arvestatava suutlikkuse ning universaalsuse ja kasutajasõbralikkuse, mille tulemusel on teda juba esmakohtumisest alates väga lihtne kasutada. Tegemist on preemiumliku ja elektrilise linnamaasturiga, mis eeskujuks nii Kiast odavamaid kui kallimaid masinaid tootvatele brändidele.

Auto andmed

Hind alates: 89 990

Testitud mudeli info:
∼90 000 €
Elekter
283 kW
22.8 kWh/100km
Nelikvedu
Max 200 km/h
0 – 100 km/h: 5.3 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST