2015. aastal esitles Mercedes-Benz asendust toonasele GLK-klassile, mille vahetas välja GLC. Mudeli nimi seob Mercedese ühe ikoonilisema maasturi G-klassi nime C-klassi omaga, mistõttu võiks mudelit pidada ka brändi maasturite C-klassiks. 2022. aastal jõudis GLC oma teise generatsioonini ning 2023. aastal jõudis värskendus ka kupeelikule GLC Coupe’le. GLC Coupe alternatiivideks on näiteks Audi Q5 Sportback, Volvo XC60, Porsche Macan, Land Rover Range Rover Velar, BMW X4, Jaguar F-Pace ja Alfa Romeo Stelvio.

EELISTAD KLASSIKALISE MAASTURIKEREGA GLC-D?

EELISTAD KLASSIKALISE MAASTURIKEREGA GLC-D?

VÄLIMUS

Disaini osas pole mudelivärskendus küll GLC Coupe peamisi disainimotiive erakordselt muutnud, kuid kergelt kaasajastatud elemendid on kujundanud siiski üldilme trendikamaks ja värskemaks. Üldiselt on GLC üks kaunite proportsioonidega ja kujundusega linnamaastur, mis seob Mercedes-Benzi elegantsed lähenemised stiilse keskklassi maasturikerega. Mõõtude poolest on teise generatsiooni GLC Coupe pea sama lai ja kõrge, kui esimese generatsiooni mudel ning pikkust on kupeekerega mudelil lausa pea kaks sentimeetrit rohkem, kui tavakerega mudelil. Brändisiseselt jääb mudel GLB ja GLE vahele ja konkurentide seas sarnaneb enim X4-ja ning Macaniga. Standardis saab GLC Coupe sarnaselt tavamudelile musta värvkatte, kuid lisavarustuses on saadaval mõned mustvalged varjundid, hõbedast, kahte tooni sinist ja punane värv.

Ninaosas keretüübid ei erine ning seega hõlmab ka Coupe mudelil kõige rohkem pinda kergelt trapetsikujuline iluvõre, millest kulgeb üle horisontaalne kroomliist. Liistu tsentris asub suur ja reljeefne Mercedes-Benzi logo ning ka terve iluvõre rest on kaetud väikeste Mercedese tähtedega Esituled on muutunud veidi kitsamaks ning iluvõrega ühendatuna loovad GLC-le veidi teravama ja preemiumlikuma ilme. Kokkuvõttes näevad minimalistliku päevatule disainiga esituled stiilsed välja ning valgustavad valikulise maatriks tehnoloogiaga ka väga hästi teed. Stange alläärel leiame sportlikke liistudega ümbritsetud õhuava ning külgedelt õhuvoolu üle rataste suunavad tunnelid. Üldpildis on GLC ninaosa kerejoonte poolest üpris rahulik, kuid säravad ja veidi teravamad disainelemendid loovad mudelile siiski nägusa ja Mercedestele omase äriklassiliku ilme.

Kui nina- ja tagaosalt külgedele paistvad profiilid välja arvata, on küljelt mudeliuuenduse eelne ja järgne GLC Coupe’d praktiliselt identsed. Siluett saab alguse kõrgest ninaosast ning kulgeb seejärel sujuvate kumerustega pagasiluugil paikneva tugevama kerejooneni, mis justkui tiivana ka tagaosa ülemiseks ääreks. Külgmised paneelid on pigem voolujoonelised ja kumerad ning lisaks paarile tugevamale kerejoonele, lisavad iseloomu ka küljelaiendid ja veidi umbmäärase kujuga rattakoopad.

Velgede osas saab GLC Coupe olenevalt mootorist standardis 18- või 19-tollised valuveljed, mis küll kahetoonilised, kuid veidi tagasihoidliku ning igava kujundusega. Õnneks pakub lisavarustuses Mercedes-Benz aga mudelile lausa 20 erineva disainiga valikut, mille hulgas kolm 18-tollist, kaheksa 19-tollist ja üheksa 20-tollist valikut. Enamus valikutest tuginevad viiekodaralisele disainile ning on kahetoonilised, kuid leidub ka õhulisemaid ja sportlikumaid, mis musta värvkatte all. Demosõidukil olid all 20-tollised AMG tähisega valuveljed, mis ka meie arust kõige lahedama disainiga.

Sarnaselt tavakerega GLC-le, on ka Coupe mudeliuuenduse puhul visuaalsed muudatused kõige selgemini märgatavad just masina tagaküljel. Kõige suurema muudatuse on läbinud tagatuled, kus nüüd sisedisainis nelja suletud nelinurga asemel vaid kaks stiilipuhast valgustriipu, mis kerejoonte vahel kulgedes mudeli tagaosale palju minimalistlikuma tervikpildi loovad. Stangel on uus mudel saanud veidi looklevama kontuuriga aerodünaamiliselt ebafunktsionaalse difuusoriala, mille äärtelt leiame ka kaks püstist õhuava imitatsiooni. Samuti on difuusoriala alumistesse nurkadesse loodud kahjuks ka läikivad väljalaske tipud, mis sest et reaalne väljalase on enne stangeni jõudmist maa poole keeratud.

INTERJÖÖR

Interjööri poolel GLC Coupe suuremas osas oma klassikalise maasturikerega vennast ei erine ning linnamaasturliku versioonina C-klassist, toetub ka GLC Coupe sisu viimases tutvutud disainile ja funktsioonide lahendustele. Armatuuril domineerivad suured ekraanid ning üldine stiil kaasaegne, luksuslikuk ja maitsekalt suurejooneline. Materjalide osas esineb peamiselt korralikku plastikut ja nahka ning ehituskvaliteet on läbivalt suurepärane.

GLC istmed on maasturi kohta üpris korvika kujuga ning vastavalt varustusele kas nahk- või kunstnahkkattega. Piisavalt pikk istmepõhi ja seljatugi on veidi pehmemad, kuid jäigad küljetoed hoiavad reisijaid väga edukalt oma koha peal. Üldine asend on maasturlikult püstine, kuid rohke reguleerimise ruum võimaldab soovi korral ka veidi lebavamat asendit, mis ei väsita ka pikematel sõitudel. Uhkeima varustuse korral on esiistmed igal võimalikul teljel elektrilise reguleerimisega, mälufunktsiooniga, soojendusega ja ventilatsiooniga. Tagumise rea istmed on tervikuna veidi kõvemad, tasapinnalisemad ning ka teravama ja püstisema nurga all. Seega on asend pikemat kasvu reisijate jaoks veidi väsitavam, kuid ka tagareale on lisavarustusest saadaval elektriline soojendus.

Ruumi on GLC Coupe salongis nõnda, et põhimõtteliselt mahub küll masinasse ka neli kahemeetrist, kuid pikemateks teeotsadeks on mugavuse piiriks siiski neli keskmist kasvu täiskasvanut. Ning seda Coupe keretüübi puhul nii jalaruumi, kui peatuumi pärast, mida on, olenemata suurtest lohkudest langeva katusepaneeli disainis, kahemeetriste jaoks tagareas veidi vähe. GLC interjööri atmosfäär on tänu mugavatele materjalidele ja kaasaegsele stiilile hubane ning tumeda sisu tõttu ka veidi sportlik. Meeleolu aitab luua Mercedestele omaselt uhke mitmevärviline miljöövalgustus ning mudelile on saadaval ka panoraamkatus. Tagareas võiks vaade ettepoole küll veidi avaram olla, kuid üldiselt on GLC-s väga mugav ja meeldiv kilomeetreid seljatada. Esemete hoiustamiseks on GLC salongis suured uksetaskud, universaalse kuju ja arvestatava suurusega kindalaegas, suur topsihoidjatega ja juhtmevaba laadimise pinnaga tasku konsooli eesotsas ning keskmise suurusega ja kahe tasandiga käetoe alune laegas. Tagumine istmerida saab topsihoidjatega ja telefoni pesaga käetoe.

Pagasiruumi on uuel GLC Coupe’il täpselt sama palju, kui esimese generatsiooni mudelil, ehk 545 liitrit, mida on 20 liitrit enam, kui BMW X4-l ja 35 liitrit enam, kui Q5 Sportbackil. Hübriidsüsteemide korral on pagasiruum küll aku paigutuse tõttu veidi väiksem, kuid sellest olenemata on GLC pagasiruum oma konkurentide seas üks mahukamaid. Pagasiruumile lisavad praktilisust konksud seintel, väike lisa ruum põranda all, võrguga tasku rattakoopa taga, 12-voldine pistik, laialt ja elektriliselt avanev pagasiluuk ning põrandaga tasapinnaline laadimiskünnis. Lisaks saab pagasiruumi seinalt teise istmerea seljatoed nupust kokku klappida, mille jaoks liigutab auto vajadusel ka esiistmeid elektriliselt eest ära.

Multimeediat esindab GLC salongis 11.9-tolline vertikaalne puuteekraan, mis paikneb võrdlemisi laugel paneelil, mis ulatub keskkonsooli pikendusena armatuuri kohale. Lahendus on kenasti reisijate nähtavuses ning käeulatuses ja ei põhjusta välise valguse häirivat peegeldumist. Riistvaraliselt on multimeedia ekraan väga terava pildiga ja kõrge resolutsiooniga ning kogu süsteem jookseb sujuvalt ja kiirelt. Lisaks puuteekraanile saab multimeediat kasutada ka roolipealse puutepinna ja intuitiivsete häälkäsklustega. Tarkvara poolel jookseb GLC multimeedias Mercedes-Benzi värskeim MBUX süsteem, mis vajab esialgu veidi harjumist, kuid on kokkuvõttes üks turu mugavamaid tarkvarasid. Menüüde ülesehitus on võrdlemisi loogiline ja funktsioonid, mille hulgas ka intuitiivne veebibrauser, ning sätted on lihtsasti üles leitavad. Põhivaatel kuvatakse navigatsiooni, esitatavat meediat ja telefoni ühendust. Visuaalselt on tarkvara stiilipuhas ja üheselt mõistetav ning suured ikoonid muudavad kasutamise lihtsaks ka sõidu ajal. Helisüsteemi osas oli testitud GLC varustatud 710-vatise väljundvõimsusega Burmester lahendusega, mis suudab ka praktiliselt olenemata helitugevusest esitada palasid puhtalt ja kvaliteetselt. Kliimasätted on täielikult integreeritud multimeediasse, kus põhisätteid, nagu õhutemperatuur ja ventilatsiooni intensiivsus, kuvatakse pidevalt ekraani alumisel veerandil ning ülejäänud seadete jaoks on tarkvaras eraldiseisev kliimamenüü. Kokkuvõttes on kliimasätete muutmine peale mõningat harjumist üpris lihtne ja mugav.

Sõidu ja sõiduki andmete kuvamiseks saab GLC rooli taha eraldiseisvale paneelile 12.3-tollise ekraaniga täsidigitaalse näidikutabloo, mis paistab juhi jaoks üpris täpselt läbi rooli ava ning ei peegelda häirivalt, olenemata varjuki puudumisest, ka välist valgust. Lahenduse ekraan on väga hea resolutsiooniga ning süsteem jookseb eranditult sujuvalt ja kiirelt. Erineva info kogumiseks on näidikuekraanil kuus põhivaadet, mille hulgas sisutihedaid, tagasihoidlikke ning ka näiteks maastikusõidule keskendunuid. Osadel vaadetel saab eraldi muuta tsentris kuvatavat infotüüpi. Visuaalselt on kõik vaated väga kaasaegsed ning info on võrdlemisi lihtsasti ülesleitav ja üheselt mõistetav. GLC-le on saadaval ka informatiivne ja kasulik esiklaasinäidik.

Nagu mitmetes teistes Mercedes-Benzi mudeliteski, on ka GLC juhtimiseks juhi koha ees nahkkattega ja omapärase disainiga viiekodaraline, mida tänu ergonoomilisele kujule, õhukestele kodaratele ja alt siledale roolirattale väga mugav käsitseda. Samuti võimaldab  proportsionaalselt paraja läbimõõduga rooliratta kuju erinevaid käsitsemise viise, praktiliselt sõltumata juhi käte suurustest. Rool on väga kõrge kvaliteediga ning kokku pandud uhketest ja mugavatest materjalidest. Rooli multifunktsionaalsus tuleneb neljast nuppude paneelist, mis asetatud äärmistele kodarale. Tegemist on puutetundlike paneelidega, mis vajavad aga käskluse edastamiseks ka füüsilist vajutust, tänu millele saab sõidu ajal siiski kergelt reljeefseid nuppe veidi kompida, ilma et puudutus tahtmatult seadeid muudaks. Esialgu paistab Mercedes-Benzi lahendus küll keeruline ja liialt sisutihe, kuid peale mõningat harjumist ja katsetamist muutub rooli kasutamine väga loogiliseks ning soovitud käsklused saavad edastatud pilku teelt tõmbamata. Ülemine vasak kodar juhib näidikutablood, alumine vasak püsikiirusehoidjat ning parempoolsed kodarad on multimeedia kasutamiseks ja seadistamiseks. Rooli tagant leiame ka sportlikud metallist käigulabad ning roolile on saadaval ka elektriline soojendus.

SÕITMINE

Mercedes-Benz pakub hetkel GLC-le koguni seitset erinevat jõuallikat, mille seas ökonoomseid ja pereautodele sobivaid diisel-, bensiin või hübriidajameid. Lai valik muudab GLC üldiselt väga mitmekülgseks, mille tulemusel leidub sobiv ja mõistlik GLC igasse olukorda ja igale isikule. Loodetavasti näeme lähiajal ka taas AMG osakonna sekkumist, kelle garaažist võiksid välja veereda uued V6 ja V8 mootoritega AMG GLC 43, 63 ja 63 S. Kõik GLC-d on nelikveolised ning üheksakäigulise automaatkastiga.

Diislit tarbivaid ajameid on GLC valikus kolm ning kõikide puhul on tegemist kaheliitriste neljasilindrilistega. Nimekiri saab alguse GLC 220 d-st mille kaheliitrine arendab 145 kilovatti, kiirendab mudeli sajani 7.9 sekundiga, saavutab maksimaalseks kiiruseks 217 km/h ja tarbib keskmiselt 6.3 l/100km. 300 d arendab 198 kilovatti, kiirendab masina sajani 6.6 sekundiga, kogub hoogu kiiruseni 233 km/h ja tarbib keskmiselt 6.7 l/100km ning diiselmootorite uhkeim 300 de arendab pistikhübriidsena 225 kilovatti, kiirendab GLC Coupe sajani 6.2 sekundiga, saavutab maksimaalseks kiiruseks 230 km/h ning tarbib optimaalse aku laadimise korral umbes 2 liitrit ja 18 kilovatt-tundi saja kilomeetri kohta.

Bensiinimootoriga valikud on kokku neli ning kõikide valikute puhul on peamiseks jõuallikaks kaheliitrine neljasilindriline bensiinimootor. Nõrgemad kolm valikut on saadaval mõlema keretüübiga ning uhkeim GLC 400 e mudel vaid klassikalise maasturikerega. Kõige vähem võimsama ehk GLC 200 puhul arendab see kaheliitrine 145 kilovatti võimsust, mille jõul kiirendab mudel sajani 8 sekundiga, kogudes hoogu kuni kiiruseni 216 km/h. Keskmiseks kütusekuluks lubab tootja 8.5 l/100km. GLC 300 ja pistikhübriidne 300 e arendavad vastavalt 190 ja 230 kilovatti. Nullist sajani kiirendamine on vastavalt 6.5 ning 6.7 sekundiga ja maksimaalne kiirus on vastavalt 210 ja 220 km/h. GLC 300 tarbib keskmiselt 8.5 liitrit ja GLC 300 e 2.5 liitrit ning 20.4 kilovatt-tundi 100 kilomeetri läbimiseks. Tavaliste bensiinimootorite nimekirja tippu kaunistab GLC 400 e mudel, mis arendab kaheliitrise bensiinimootori ja elektriajami koostööl pistikhübriidsena 280 kilovatti. GLC 400 e kiirendab sajani 5.6 sekundiga, kogub hoogu kiiruseni 237 km/h ning tarbib saja kilomeetri läbimiseks keskmiselt 0.5 liitrit kütust ja 20.4 kilovatt-tundi elektrienergiat.

Kui varasemalt testitud tava-GLC puhul saime proovida kõige vähem võimsamat 220 d diiselmudelit, siis seekord oli Tallinna Veho esinduse GLC Coupe demosõiduki puhul meie testida hoopis teine kõige võimsam bensiinimootoriga valik, ehk pistikhübriidne GLC 300 e 4MATIC Coupe. Arendades 230 kilovatti, on nimetatud elektrimootori ja kaheliitrise bensiinimootori kombinatsioon GLC Coupe valikus isegi võrdlemisi sportlik valik. Mootorite kombineeritud tõmme on läbivalt tugev ja sujuv ning elektriline äkilisus võimaldab krapsakat kiirendamist nii kohalt startides, kui ka maanteekiirustel. Pistikhübriidsena võimaldab 300 e sõita kuni ligi 120 kilomeetrit puhtalt elektri jõul ning seda ka maanteekiirustel ja võrdlemisi tugevatel kiirendustel, tänu millele saab igapäevaselt akusid laadides sõita mudeliga ka kui elektriautoga, ning isegi bensiinimootor peaks sekkuma, toimub see õnneks meeldivalt sujuvalt ja vaikselt, nii et mootori käimisest on peaaegu aru saada vaid tahhomeetri info põhjal. Ning isegi aku pikapeale tühjaks saanud, suudab GLC 300 e siiski käituda ka üllataval mahehübriidselt, kogudes rekuperatsiooniga elektrit, millega koha pealt kiirendustel veidi kütust säästa. Sportliku tooni osas mootor küll kuigi maitsekat viisi ei mängi, kuid väliselt on üllatavalt hästi kuulda õhu sissevõttu ning salongis lisab emotsiooni kõlaritest esitatav mootorimüra. Nelikveolisena oskab mudel alati jõu kindlalt maha kanda, tänu millele kiirendused konkreetsed ja stabiilsed. Mudeli üheksakäiguline automaatkast opereerib samuti väga sujuvalt ja kiirelt ning võimaldab tänu käikude arvule mootoril alati optimaalsetel pööretel opereerida, sest näiteks üheksanda käiguni jõuab GLC alles kiirustel, mis suuremad kui 100 km/h, mille tulemusel on ka 110 km/h alas sõites mootor võrdlemisi madalatel pööretel. Seega sobib ka bensiini- ja elektrimootorit kombineeriv pistikübriidne 300 e ajamilahenduselt suurepäraselt nii maanteedele, kui linnaliiklusesse.

Teiste sõiduomaduste poolest GLC Coupe aga tava-GLC-st loomulikult palju ei erine. Vedrustus on ühtlaselt pigem jäigemapoolsem, kuid väsitavate rappumiste ja löökide asemel on sõit hoopis, tänu osavalt summutatud teekonarlustele, meeldivalt konkreetne. Kerekaldumisi esineb, kuid mudeli iseloomu ja otstarvet arvestades, püsib mudel väga stabiilselt, kontrollitavalt ja ettearvatavalt suunatud trajektooril. Roolimise jäikus on sõidurežiimidega kergelt muudetav, kuid üldiselt on tegemist pigem pehme ja kerge süsteemiga, mis mugav ennekõike igapäevaseks liiklemiseks. Nähtavus on juhikohalt ühe maasturi kohta küll pigem igal suunal vertikaalselt kitsas, kuid sellest olenemata on gabariidid tajutavad ja auto ümbrus nähtav. Coupe keretüüp erineb keskmise tahavaatepeegli nähtavuse poolest, kust vaade küll horisontaalselt mõnusalt lai, kuid vertikaalselt pigem kitsas ja ka kõrge. Erinevalt varasemalt testitud tava-GLC-st roteerusid testitud Coupe puhul ka küljepeeglid ümber horisontaaltelje veidi rohkem, võiumaldades pikematele juhtidele veidi paremat peegli kaldenurka. Kitsastes oludes aitavad manööverdamist parkimisandurid ning kaamerasüsteem, mille tagumine kaamera ka kavalalt mustuse eest Mercedes-Benzi logo alla peidetud. Müratase on GLC salongis Mercedestele omaselt meeldivalt madal.

GLC Coupe juhiabiliste hulgas on pimenurga jälgimine, väga edukalt opereeriv sõidurea hoidmine, kuumaksega püsikiirusehoidja valikulise marsruudipõhisee kiiruse kohandamisega, mis pole kahjuks standardist adaptiivne, automaatne hädapidurdamine, automaatsed kaugtuled, liiklusmärkide tuvastamine, parkimisandurid ning kvaliteetse kuvaga 360-kraadise kaamerasüsteemiga iseparkimine, mille tagumine kaamera targalt määrdumise eest logo alla peidetud.

Kellele?

Uute EQ-seeria masinate ja teiste uhkemate Mercedes-Benzi mudelite kõrval pole GLC Coupe küll midagi uuenduslikku või üllatavat, kuid sellest olenemata on tegemist ühe kvaliteetse, mugava, kasutajasõbraliku ning võrdlemisi mõistliku linnamaasturiga. Praktilisuse poolest saab mudel kenasti hakkama ka väikese leibkonna pereautona ning mootori valiku tõttu leidub sobiv GLC nii rahulikele linnaliiklejatele, kui maanteede kütjatele.

Uute EQ-seeria masinate ja teiste uhkemate Mercedes-Benzi mudelite kõrval pole GLC Coupe küll midagi uuenduslikku või üllatavat, kuid sellest olenemata on tegemist ühe kvaliteetse, mugava, kasutajasõbraliku ning võrdlemisi mõistliku linnamaasturiga. Praktilisuse poolest saab mudel kenasti hakkama ka väikese leibkonna pereautona ning mootori valiku tõttu leidub sobiv GLC nii rahulikele linnaliiklejatele, kui maanteede kütjatele.

Auto andmed

Hind alates: 66 400

Testitud mudeli info:
∼ 90 000 €
Bensiin + Elekter (PHEV)
2.0 l I4
230 kW
0.5 l/100km
Nelikvedu
9-käiguline automaat
Max 220 km/h
0 – 100 km/h: 6.7 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST