2015. aastal esitles Mercedes-Benz asendust toonasele GLK-klassile, mille vahetas välja GLC. Mudeli nimi seob Mercedese ühe ikoonilisema maasturi G-klassi nime C-klassi omaga, mistõttu võiks mudelit pidada ka brändi maasturite C-klassiks. 2022. aastal jõudis GLC oma teise generatsioonini, kuid kupeekerega GLC Coupé pole tänaseni veel mudeliuuendust näinud. GLC alternatiivideks on näiteks Audi Q5, Volvo XC60, Porsche Macan, Land Rover Range Rover Velar, BMW X3, Jaguar F-Pace ja Alfa Romeo Stelvio.

EELISTAD KUPEEMAASTURLIKU KEREGA GLC COUPE’D?

EELISTAD KUPEEMAASTURLIKU KEREGA GLC COUPE’D?

VÄLIMUS

Disaini osas pole generatsiooni vahetus GLC peamisi disainimotiive küll erakordselt muutnud, kuid kergelt kaasajastatud elemendid on muutnud ka üldilme ikkagi trendikamaks ja värskemaks. Üldiselt on GLC üks kaunite proportsioonidega ja kujundusega linnamaastur, mis seob Mercedes-Benzi elegantsed lähenemised stiilse keskklassi maasturikerega. Mõõtude poolest on uus GLC, mis C-klassist mõni sentimeetrit lühem, oma eelkäijast kuus sentimeetrit pikem ning neli millimeetrit madalam, jagades suurusklassi eelnimetatud alternatiividega ning olles brändisiseselt jätkuvalt GLB ja GLE vahel. Standardis saab GLC musta värvkatte, kuid lisavarustuses on saadaval mõned mustvalged varjundid, hõbedast, kahte tooni sinist ja punane värv.

Ninaosas hõlmab jätkuvalt kõige rohkem pinda kergelt trapetsikujuline iluvõre, millest kulgeb üle horisontaalne kroomliist. Liistu tsentris asub suur ja reljeefne Mercedes-Benzi logo ning ka terve iluvõre rest on kaetud väikeste Mercedese tähtedega Esituled on muutunud veidi kitsamaks ning iluvõrega ühendatuna loovad GLC-le veidi teravama ja preemiumlikuma ilme. Kokkuvõttes näevad minimalistliku päevatule disainiga esituled stiilsed välja ning valgustavad valikulise maatriks tehnoloogiaga ka väga hästi teed. Stange alläärel leiame sportlikke liistudega ümbritsetud õhuava ning külgedelt õhuvoolu üle rataste suunavad tunnelid. Üldpildis on GLC ninaosa kerejoonte poolest üpris rahulik, kuid säravad ja veidi teravamad disainelemendid loovad mudelile siiski nägusa ja Mercedestele omase äriklassiliku ilme.

Küljelt on kahe generatsiooni erinevused veidi raskemini märgatavad, kuid muutunud on akende profiil, katust näiliselt pikendav tagatiib ning ukselingid. Üldiselt on GLC aga küljelt üpris viisakas ja stiilipuhtalt tagasihoidlik, justkui ta ei peaks oma taset disainiga tõestama. Siluett on voolujooneline ning järgib võrdlemisi klassikalist maasturikere ja maasturlikkust võimendavad suured rattakoopad ning masina alläärt ümbritsev must plastikriba.

Velgede osas saab GLC olenemata mootori valikust standardis 18-tollised valuveljed, mis küll kahetoonilise, kuid üpris tavalise disainiga. Lisavarustuses pakub Mercedes-Benz aga mudelile lausa 21 erineva disainiga valikut, mille hulgas neli 18-tollist, kaheksa 19-tollist ja üheksa 20-tollist valikut. Enamus valikutest tuginevad viiekodaralisele disainile ning on kahetoonilised, kuid leidub ka õhulisemaid ja sportlikumaid, mis musta värvkatte all. Demosõidukil olid all 19-tollised AMG tähisega valuveljed.

Tagaküljel on aga muutused kõige lihtsamini märgatavad ning ausalt öeldes on need ka kõige suuremat rolli mänginud. Nimelt on teise generatsiooni GLC saanud omajagu kaunima ja stiilsema tagaosa, mille tulemusel näeb ka mudel tervikuna atraktiivsem ja elegantsem välja. Veetilga kujuga tagatuled, akna kohale ulatuv tagatiib ning jõuline tagastange lisavad sportlikust ning veidi robustsema kujundusega läikiv difuusoriala võimendab visuaalset maastikuvõimekust. Kahjuks on difuusoriala äärtele loodud ka läikivad summuti avad, mis sest et väljalaske otsad enne stanget maa poole keeratud.

INTERJÖÖR
INTERJÖÖR

Sarnaselt mudeli uuele välisilmele, mis atraktiivsemaks ja uhkemaks kujunenud, on ka GLC salong arvestatava uuenduse läbinud. Olles mõõtudelt linnamaasturlik versioon C-klassist, jagub kahe mudeli vahel sarnasusi ka interjööri disaini ja funktsioonide poolel. Armatuuri on üle võtnud suured ekraanid ning üldine stiil on muutunud kaasaegsemaks, luksuslikumaks ja veidi suurejoonelisemaks. Materjalide osas esineb peamiselt korralikku plastikut ja nahka ning ehituskvaliteet on läbivalt suurepärane.

GLC istmed on maasturi kohta üpris korvika kujuga ning vastavalt varustusele kas nahk- või kunstnahkkattega. Piisavalt pikk istmepõhi ja seljatugi on veidi pehmemad, kuid jäigad küljetoed hoiavad reisijaid väga edukalt oma koha peal. Üldine asend on maasturlikult püstine, kuid rohke reguleerimise ruum võimaldab soovi korral veidi lebavamat asendit, mis ei väsita ka paaritunnistel sõitudel. Uhkeima varustuse korral on esiistmed igal võimalikul teljel elektrilise reguleerimisega, mälufunktsiooniga, soojendusega ja ventilatsiooniga. Tagumise rea istmed on tervikuna veidi kõvemad, tasapinnalisemad ning ka teravama ja püstisema nurga all. Seega on asend pikemat kasvu reisijate jaoks veidi väsitavam, kuid ka tagareale on lisavarustusest saadaval elektriline soojendus.

Ruumi on GLC salongis nõnda, et põhimõtteliselt mahub küll masinasse ka neli kahemeetrist, kuid pikemateks teeotsadeks on mugavuse piiriks siiski neli keskmist kasvu täiskasvanut. Seda ennekõike jalaruumi pärast, mida on kahe kahemeetrise jaoks pikiteljel veidi vähe. Pearuumi on igal kohal ka pikematelegi ning laiuse osas on tagumine rida pigem kahele reisijale. GLC interjööri atmosfäär on tänu mugavatele materjalidele ja kaasaegsele stiilile hubane ning tumeda sisu tõttu ka veidi sportlik. Meeleolu aitab luua Mercedestele omaselt uhke mitmevärviline miljöövalgustus ning mudelile on saadaval ka panoraamkatus. Tagareas võiks vaade ettepoole küll veidi avaram olla, kuid üldiselt on GLC-s väga mugav ja meeldiv kilomeetreid seljatada. Esemete hoiustamiseks on GLC salongis suured uksetaskud, universaalse kuju ja arvestatava suurusega kindalaegas, suur topsihoidjatega ja juhtmevaba laadimise pinnaga tasku konsooli eesotsas ning keskmise suurusega ja kahe tasandiga käetoe alune laegas. Tagumine istmerida saab topsihoidjatega ja telefoni pesaga käetoe.

Pagasiruumi on uuel GLC-l maksimaalselt lausa 630 liitrit, mida on 70 liitrit enam kui esimese generatsiooni GLC-l ja 120 liitrit enam kui GLC Coupé’l. Hübriidsüsteemide korral on pagasiruum küll aku paigutuse tõttu veidi väiksem, kuid sellest olenemata on GLC pagasiruum oma konkurentide seas üks mahukamaid. Pagasiruumile lisavad praktilisust konksud seintel, lisa ruum põranda all, võrguga tasku rattakoopa taga, 12-voldine pistik, laialt ja elektriliselt avanev pagasiluuk ning põrandaga tasapinnaline laadimiskünnis. Lisaks saab pagasiruumi seinalt teise istmerea seljatoed nupust kokku klappida, mille jaoks liigutab auto vajadusel ka esiistmeid ettepoole.

Multimeediat esindab GLC salongis 11.9-tolline vertikaalne puuteekraan, mis paikneb võrdlemisi laugel paneelil, mis ulatub keskkonsooli pikendusena armatuuri kohale. Lahendus on kenasti reisijate nähtavuses ning käeulatuses ja ei põhjusta välise valguse häirivat peegeldumist. Riistvaraliselt on multimeedia ekraan väga terava pildiga ja kõrge resolutsiooniga ning kogu süsteem jookseb sujuvalt ja kiirelt. Lisaks puuteekraanile saab multimeediat kasutada ka roolipealse puutepinna ja intuitiivsete häälkäsklustega. Tarkvara poolel jookseb GLC multimeedias Mercedes-Benzi värskeim MBUX süsteem, mis vajab esialgu veidi harjumist, kuid on kokkuvõttes üks turu mugavamaid tarkvarasid. Menüüde ülesehitus on võrdlemisi loogiline ja funktsioonid, mille hulgas ka intuitiivne veebibrauser, ning sätted on lihtsasti üles leitavad. Põhivaatel kuvatakse navigatsiooni, esitatavat meediat ja telefoni ühendust. Visuaalselt on tarkvara stiilipuhas ja üheselt mõistetav ning suured ikoonid muudavad kasutamise lihtsaks ka sõidu ajal. Helisüsteemi osas oli testitud GLC varustatud 710-vatise väljundvõimsusega Burmester lahendusega, mis suudab ka võrdlemisi valju helitugevuse korral palasid siiski dünaamiliselt ja puhtalt esitada. Kliimasätted on täielikult integreeritud multimeediasse, kus põhisätteid, nagu õhutemperatuur ja ventilatsiooni intensiivsus, kuvatakse pidevalt ekraani alumisel veerandil ning ülejäänud seadete jaoks on tarkvaras eraldiseisev kliimamenüü. Kokkuvõttes on kliimasätete muutmine peale mõningat harjumist üpris lihtne ja mugav.

Sõidu ja sõiduki andmete kuvamiseks saab GLC rooli taha eraldiseisvale paneelile 12.3-tollise ekraaniga täsidigitaalse näidikutabloo, mis paistab küll juhi jaoks veidi liiga täpselt läbi rooli ava, kuid ei põhjusta olenemata varjuki puudumisest välise valguse segavat peegeldumist. Lahenduse ekraan on väga hea resolutsiooniga ning süsteem jookseb eranditult sujuvalt ja kiirelt. Erineva info kogumiseks on näidikuekraanil kuus põhivaadet, mille hulgas sisutihedaid, tagasihoidlikke ning ka näiteks maastikusõidule keskendunuid. Osadel vaadetel saab eraldi muuta tsentris kuvatavat infotüüpi. Visuaalselt on kõik vaated väga kaasaegsed ning info on võrdlemisi lihtsasti ülesleitav ja üheselt mõistetav. GLC-le on saadaval ka informatiivne ja kasulik esiklaasinäidik.

Nagu mitmetes teistes Mercedes-Benzi mudeliteski, on ka GLC juhtimiseks juhi koha ees nahkkattega ja omapärase disainiga viiekodaraline, mida tänu ergonoomilisele kujule, õhukestele kodaratele ja alt siledale roolirattale väga mugav käsitseda. Samuti võimaldab  proportsionaalselt paraja läbimõõduga rooliratta kuju erinevaid käsitsemise viise, praktiliselt sõltumata juhi käte suurustest. Rool on väga kõrge kvaliteediga ning kokku pandud uhketest ja mugavatest materjalidest. Rooli multifunktsionaalsus tuleneb neljast nuppude paneelist, mis asetatud äärmistele kodarale. Tegemist on puutetundlike paneelidega, mis vajavad aga käskluse edastamiseks ka füüsilist vajutust, tänu millele saab sõidu ajal siiski kergelt reljeefseid nuppe veidi kompida, ilma et puudutus tahtmatult seadeid muudaks. Esialgu paistab Mercedes-Benzi lahendus küll keeruline ja liialt sisutihe, kuid peale mõningat harjumist ja katsetamist muutub rooli kasutamine väga loogiliseks ning soovitud käsklused saavad edastatud pilku teelt tõmbamata. Ülemine vasak kodar juhib näidikutablood, alumine vasak püsikiirusehoidjat ning parempoolsed kodarad on multimeedia kasutamiseks ja seadistamiseks. Rooli tagant leiame veel sportlikud metallist käigulabad ning käigukangi, mis klassikalise kojameeste kangi asemel. Viimase tõttu on küll esitulede kang veidi funktsiooniderohkem ja sisutihedam, kuid sellega harjub kiiresti ära. Roolile on saadaval ka elektriline soojendus.

TUTVU NÄIDIKUEKRAANIGA
SÕITMINE

Mercedes-Benz pakub hetkel GLC-le koguni seitset erinevat jõuallikat, mille seas ökonoomseid ja pereautodele sobivaid diisel-, bensiin või hübriidajameid. Lai valik muudab GLC üldiselt väga mitmekülgseks, mille tulemusel leidub sobiv ja mõistlik GLC igasse olukorda ja igale isikule. Loodetavasti näeme lähiajal ka taas AMG osakonna sekkumist, kelle garaažist võiksid välja veereda uued V6 ja V8 mootoritega AMG GLC 43, 63 ja 63 S. Kõik GLC-d on nelikveolised ning üheksakäigulise automaatkastiga.

Diislit tarbivad GLC mootorivalikus kolm kaheliitrist neljasilindrilist. Nimekiri saab alguse GLC 220 d-st mille kaheliitrine arendab 143 kilovatti, kiirendab mudeli sajani 7.9 sekundiga, saavutab maksimaalseks kiiruseks 217 km/h ja tarbib keskmiselt 6.3 l/100km. 300 d arendab 180 kilovatti, kiirendab masina sajani 6.6 sekundiga, kogub hoogu kiiruseni 233 km/h ja tarbib keskmiselt 6.7 l/100km ning diiselmootorite uhkeim 300 de arendab pistikhübriidsena 225 kilovatti, kiirendab GLC sajani 6.2 sekundiga, saavutab maksimaalseks kiiruseks 230 km/h ning tarbib optimaalse aku laadimise korral umbes 2 liitrit ja 18 kilovatt-tundi saja kilomeetri kohta.

Bensiinimootoriga valikud on kokku neli ning kõikide valikute puhul on peamiseks jõuallikaks samuti kaheliitrine neljasilindriline. Nõrgemad kolm valikut on saadaval mõlema keretüübiga ning uhkeim GLC 400 e mudel vaid klassikalise maasturikerega. Kõige vähem võimsama ehk GLC 200 puhul arendab see kaheliitrine 145 kilovatti võimsust, mille jõul kiirendab mudel sajani 8 sekundiga, kogudes hoogu kuni kiiruseni 216 km/h. Keskmiseks kütusekuluks lubab tootja 8.5 l/100km. GLC 300 ja pistikhübriidne 300 e arendavad vastavalt 190 ja 230 kilovatti. Nullist sajani kiirendamine on vastavalt 6.5 ning 6.7 sekundiga ja maksimaalne kiirus on vastavalt 209 ja 218 km/h. GLC 300 tarbib keskmiselt 8.5 liitrit ja GLC 300 e 2.5 liitrit ning 20.4 kilovatt-tundi 100 kilomeetri läbimiseks. Tavaliste bensiinimootorite nimekirja tippu kaunistab GLC 400 e mudel, mis arendab kaheliitrise bensiinimootori ja elektriajami koostööl pistikhübriidsena 280 kilovatti. GLC 400 e kiirendab sajani 5.6 sekundiga, kogub hoogu kiiruseni 237 km/h ning tarbib saja kilomeetri läbimiseks keskmiselt 0.5 liitrit kütust ja 20.4 kilovatt-tundi elektrienergiat.

Tallinna Veho esinduse võimaldatud demosõiduki puhul oli meie testida kõige vähem võimsam klassikalise maasturikerega GLC, ehk nelikveoline GLC 220 d 4MATIC, mille kaheliitrine arendab 145 kilovatti. Olenemata sellest, et tegemist vastava masina kõige nõrgema mootoriga, jagub tegelikult sellel väikesel neljasilindrilisel jõudu piisavalt, et kuni 2.5-tonnist GLC-d ringi vedada ja hoog kärmelt üles saada. Mootor reageerib piisavalt kiiresti ning tõmme on Mercedes-Benzidele omaselt ühtlane ja sujuv. Iseloomult on nimetatud ajam aga pigem tagasihoidlik, kuid teeb liikudes üllataval kombel võrdlemisi viisakat häält. Automaatkast opereerib väga sujuvalt ja kiirelt ning võimaldab tänu üheksale käigule mootoril alati optimaalsetel pööretel opereerida, sest näiteks üheksanda käiguni jõuab GLC alles kiirustel, mis suuremad kui 100 km/h. Roolimise jäikus on sõidurežiimidega kergelt muudetav, kuid üldiselt on tegemist pigem pehme ja kerge süsteemiga, mis mugav just nimelt igapäevaseks liiklemiseks. Vedrustus, eriti just tagumisel teljel, on aga just sportlikult jäigemapoolsem, tänu millele püsib GLC väga hallatavalt ja ettearvatavalt suunatud trajektooril. Kerekaldumised on kiiretes kurvides pigem tagasihoidlikud ning vedrustus ei raputa ka liialt palju konarlikel teedel. Nähtavuse osas vajab küll veidi harjumist tuuleklaas, mis maasturi kohta pigem kitsas, ning pikemat kasvu juhtide jaoks võiksid küljepeeglid veidi enam kalduda, kuid üldiselt on masina ümbruskond suhteliselt hästi nähtav. GLC gabariidid pole küll kõige lihtsamini tajutavad, kuid kitsastes kohtades aitavad manööverdamist parkimisandurid ning kaamerasüsteem, mille tagumine kaamera ka kavalalt Mercedes-Benzi logo alla peidetud, et see puhas püsiks. Müratase on GLC salongis Mercedestele omaselt meeldivalt madal.

GLC juhiabiliste hulgas on pimenurga jälgimine, väga edukalt opereeriv sõidurea hoidmine, püsikiirusehoidja valikulise marsruudipõhisee kiiruse kohandamisega, mis pole kahjuks standardist adaptiivne, automaatne hädapidurdamine, automaatsed kaugtuled, liiklusmärkide tuvastamine, parkimisandurid ning kvaliteetse kuvaga 360-kraadise kaamerasüsteemiga iseparkimine, mille tagumine kaamera targalt määrdumise eest logo alla peidetud.

Kellele?

Uute EQ-seeria masinate ja teiste uhkemate Mercedes-Benzi mudelite kõrval pole GLC küll midagi uuenduslikku või üllatavat, kuid sellest olenemata on tegemist ühe kvaliteetse, mugava, kasutajasõbraliku ning võrdlemisi mõistliku linnamaasturiga. Praktilisuse poolest saab mudel kenasti hakkama ka väikese leibkonna pereautona ning mootori valiku tõttu leidub sobiv GLC nii rahulikele linnaliiklejatele, kui maanteede kütjatele.

Uute EQ-seeria masinate ja teiste uhkemate Mercedes-Benzi mudelite kõrval pole GLC küll midagi uuenduslikku või üllatavat, kuid sellest olenemata on tegemist ühe kvaliteetse, mugava, kasutajasõbraliku ning võrdlemisi mõistliku linnamaasturiga. Praktilisuse poolest saab mudel kenasti hakkama ka väikese leibkonna pereautona ning mootori valiku tõttu leidub sobiv GLC nii rahulikele linnaliiklejatele, kui maanteede kütjatele.

Auto andmed

Hind alates: 58 440

Testitud mudeli info:
∼ 70 000 €
Diisel
2.0 l I4
145 kW
5.3 l/100km
Nelikvedu
9-käiguline automaat
Max 219 km/h
0 – 100 km/h: 7.9 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST