Opeli üks edukamaid ja kõige pikema ajalooga mudel Astra on tootmises püsinud juba 1991. aastast ning on rohkem kui 30 aastaga läbinud kuus generatsiooni vahetust, mida loetletakse tähestiku põhjal F tähest. Kuna aga I tähe kasutamine jäeti vahele, jõudis viimatise värskendusena, 2021. aastal, maailma ette Astra L. Teist generatsiooni järjest on Astra saadaval lühikese luukpärana ning pikema universaaliliku kerega, millest viimasele kantakse mudeli nime lõppu “Sports Tourer”. Opel Astra konkurents on suur ja lai, hõlmates pea kõiki luukpärasid nagu näiteks platvormi kaaslased Peugeot 308 ja DS 4 ning muud linnaautod Hyundai i30, Volkswagen Golf, SEAT Leon ja Kia Ceed.
Paari viimase aastaga on Opel tutvustanud oma värskete mudelitega ka brändi uut disaini suunda, mis kombineerib kujundustes kerge futurismi ja retroliku kandilisuse ning selle uue ajastu saabumise tulemusel erineb värskeim Astra ikka meeletult oma eelkäiast, olles viimasest ka 6 sentimeetrit laiem ja 4 cm madalam. Luukpärade suurusklassis on Astra üldiselt enamikest alternatiividest pikem ja madalam, mille tulemusel näeb ta ka proportsionaalselt pigem sportlik välja. Olenemata varustusest on Astra standardis valge, kuid lisade hulgast leiab mustvalgete varjundite vahelt veel punast, kollast ja sinist, millest viimane ka testitud sõidukit kattis. Üldiselt kannab uue Astra disain väga edukalt kõik värvitoonid välja.
Esiosas on Astra disain muudetud heas mõttes lihtsamaks, kus stiilipuhtus ja pigem väheste disainelementide läbimõeldud paigutus annab mudelile väga soliidse pilgu. Kolme tugevama soonega langeva kapoti eesotsas kannavad ninaosa põhirolli minimalistliku päevatule disainiga esituled ning neid ühendav must iluvõre, millel küll õhu läbilaskvust pigem vähe, kuid mille keskmes reljeefne Opeli logo. Esistange on kuju poolest pigem tasapinnaline, kuid mitmekülgsust lisavad üksikud tugevamad disainjooned, äärtele paigutatud ebafunktsionaalsed õhuavad ning alläärele loodud trapetsikujuline õhuava, mille külgedel ka väikesed udutuled. Üldpildis näeb uus Astra esiküljel väga stiilne ning veidi lausa elektriautolik välja.
Külje disainis on Opel olnud äärmiselt tagasihoidlik ning seega on Astra külgvaatest äärmiselt tavaline. Kerepaneelid on ühtlaselt kumerad ja siledad ning tugevamaid kerejooni on näha vaid rataste kohal ja uste alaosas. Siluett on esi- ja tagaosa kohal veidi nurgeline, kuid kulgeb üle pika kapoti ja katuseosa klassikaliselt sujuvalt. Sportlikumat iseloomu lisavad mustad aknaraamid ning küljepeeglid ja ka katus on soovi korral saadaval mustana.
Veljevalikus pakub Opel Astrale nelja erineva disainiga lahendusi, mis laiuvad läbimõõdu vahemikus 16 – 18 tolli, millest viimase suurusega veljed vaid valikvarustuses. Vaid 16-tollised on väga lihtsa ja ühevärvilise disainiga võrdlemisi igav valik. 17-tollistest on juba disain mitmekülgsem ja huvitavam ning ka suuruse poolest hea üldilme jaoks sobilikud. Viimased olid all ka demoautol, kuid ülima välimuse jaoks on saadaval veel ka õhulisemad 18-tollised viiekodaralised, mille disaini ka kerevärv integreeritakse.
Tagaküljel on aga sarnaselt ninaosale eri- ja omapära jällegi veidi rohkem. Pagasiluugi piiride peale on asetatud suured kuusnurksed tagatuled, mis sisedisaini osas ka esitulede päevatuledega sarnanevad, ning nende vahele Opeli logo, mille all mudelinimi laialt väljakirjutatuna. Tagastange on sarnaselt esimesele pigem tasapinnalise kujuga, kuid mitmekülgsust lisavad äärmised süvistatud helkurid, sügavam registrimärgi ala, kerge musta värvi difuusoriala ning neid elemente visuaalselt ühendavad tugevamad kerejooned. Reaalne väljalaske ots on peidetud stange taha ning õnneks pole viimasel ka ühtegi imitatsiooni.
Lisaks brändi välisdisaini värskendusele, tutvustas Opel 2020. aastal Mokkaga ka uudset sisedisaini suunda, mille sarnane nüüd ka Astrale on jõudnud. Just nagu välimuski, on ka interjöör kandiliste elementide koostööl väga kaasaegse ja omapärase ilmega. Kohati paistab ka kerget üle disainimist, sest näiteks uksepaneelile on paigutatud üle viie erinevatest materjalidest paneeli, ning olles rajatud ümber armatuuril asetsevate ekraanide, leidub lahendustes ka väikseid veidrusi, nagu kolme eri tüüpi ventilaatorid armatuuril, kuid üldpildis võib Opel oma sooritusega rahule jääda. Suur ja lai materjalide valik on olenemata üksikutest krõbisevatest ja kriimustustele haavatavatest plastikutest siiski üldpildis hea ja ka ehituskvaliteet on mudeli hinnaklassi arvestades pigem hea.
Standardis saab Astra tekstiilkattega istmed, kuid lisadest pakutakse mudelile ka alcantara- ja nahkkattega sportistmeid. Demosõidukis olid aga üllatavalt mõnusad osalise nahk- ja osalise tekstiilkattega standardistmed. Astra istmed on väga pehmed, kuid vähe jäigemad toed hoiavad keha asendit ja reisijaid kenasti paigal, mille tulemusel ei väsita need ka paaritunniste sõitude korral. Üldine asend on nagu luukpäradel ikka, pigem madal ja mitte väga püstine. Rohke reguleerimisruum võimaldab aga igaühel just endale sobiva asendi leida. Esiistmed on standardist soojendusega ning lisadena on saadaval veel ventilatsioon, elektriline reguleerimine, mälufunktsioon ja massaaž.
Ruumikuse poolest pole Astra oma suurusklassi kaaslaste hulgas kõige tugevam konkurent. Esireas on ruumi ja avarust ka kahemeetristele, kuid tagapingis on keskmist kasvu reisijad juba enam-vähem ülempiir, sest isegi kui jalaruumi veel mahub, võib üle 180 sentimeetristel reisijatel pearuumi väheks jääda. Samuti on tagumine iste püstisema seljatoega ka veidi vähem mugavam. Seega suures pildis saab Astra nelja keskmise täiskasvanuga hakkama, kuid pereautoks jääb temast siiski veidi puudu. Atmosfääri poolest on Astra salong aga võrdlemisi avar ja hubane ning meeleolu aitavad kindlasti luua valikuline panoraamkatus ja kerge miljöövalgustus. Esemete hoiustamiseks on korraliku suurusega kindalaegas, uksetaskud ning käetoe alune laegas ja mitmed süvised ning pesad keskkonsoolis ja armatuuri tsentris.
Kui salongi ruumikuse osas on Astra pigem tagasihoidlik, ei saa sama öelda masina pagasiruumi kohta. Astral on koguni 422 liitrit pagasiruumi, mida on rohkem kui ühelgi eelnimetatud alternatiivil, kaasaarvatud platvormi kaaslasel, Peugeot 308-l, mis ka üks klassi paremaid 412 liitriga. Nimetatud 422 liitrit hõlmab ka pagasiruumi põranda all olevat lisaruumi, mida pistikhübriidses Astras pole. Seega on viimasel pagasiruumi vaid 352 liitrit. Laadimiskünnis on küll kõrge, kuid ava arvestatava suurusega. Pagasiruum ise on laadimiskünnisega tasapinnalise põrandaga väga praktiline ning pagasit aitavad organiseerida ja paigal hoida erinevad konksud ja haagid.
Multimeedia teabe kuvamiseks on armatuuri keskmes 10-tolline puuteekraan, mis on kenasti reisijate käeulatuses. Tarkvaraliselt on süsteem küll kiire ja visuaalselt selge ning kaunis, kuid menüüde vahel soovitud funktsiooni leidmine võib kohati soovitust rohkem aega võtta. Enamus kaasaegseid funktsioone on süsteemil olemas ning lahendus toetab ka Apple Carplayd ja Android Autot. Üksikud kiirteenupud on ka füüsiliste nuppudena paigutatud ekraani alla, kus kõrval ka kliimaseadete füüsilised lülitid. Kliimapaneel on küll lihtsa ja loogilise ülesehitusega, kuid võiks olla veidi kvaliteetsemalt kokku pandud. Helisüsteemi poolest esitab Astra lugusid selgelt ja dünaamiliselt, kuid kaotab kvaliteeti keskmisest kõrgema helitugevuse korral.
Multimeediaga samale paneelile, on rooli taha paigutatud samuti 10-tolline ekraan, mis esindab Astra standardvarustusega kaasnevat täisdigitaalset näidikutablood. Asetuse poolest paistab küll ekraan kenasti rooli avast läbi, kuid on veidi haavatav välise valguse ees, mistõttu võib kuvatu kohati peegelduste taha varjuda. Tarkvaraliselt on süsteem tagasihoidliku disainiga, kuvades samaaegselt ka palju kasulikku infot. Vaadete muutmise võimalust juhil pole, kuid muuta saab kuvatava info tüüpi. Samas Mudelile on saadaval ka esiklaasinäidik.
Juhtrattaks on Astrale loodud pigem suure läbimõõduga ja pea täielikult ringikujuline kolmekodaraline nahkkattega rooliratas. Rool on kvaliteetne, mugavatest materjalidest ning ergonoomilise kujuga, võimaldades nõnda ka erinevaid kasutusviise. Multifunktsionaalsuse jaoks on kummalgi äärmisel kodaral neli füüsilist nuppu ja üks lüliti, mis on kõik parajalt hõreda ja reljeefse asetusega, võimaldades seega lihtsat ja loogilist kasutamist ka sõidu ajal. Rool on standardvarustusest ka elektrilise soojendusega.
Uus Opel Astra on saadaval nelja erineva ajami lahendusega, millest kaks valikut tarbivad bensiini, üks diislit ja neljas pistikhübriidina bensiini ja elektrit. Veoskeemilt on kõik variandid esiveolised ja käigukastina on saadaval nii 6-käiguline manuaal, kui 8-käiguline automaat.
Nõrgeimaks variandiks on bensiini tarbiv “110 Turbo”, millel arendab 1.2-liitrine kolmesilindriline 81 kW ning mis on saadaval vaid manuaalkastiga. Selline mudel kiirendab sajani 10.5 sekundiga ning kogub hoogu kiiruseni 199 km/h. Keskmist kütusekulu lubatakse mudelile 5.5 l/100km. Bensiinimootorite võimsamaks valikuks on samuti 1.2-liitrine kolmesilindriline, kui “130 Turbo” variandis arendab see 96 kW ning on saadaval nii automaat-, kui manuaalkastiga. Kiirendus sajani jääb veidi alla 10 sekundi, kiirus kasvab kuni kiiruseni 210 km/h ning keskmiselt kulutab mudel 5.8 l/100km.
Diisli variante esindab 1.5-liitrine neljasilindriline, mis arendab samuti 96 kW, kuid on saadaval vaid kaheksakäigulise automaadiga. Diisli jõul kiirendab mudel sajani 10.6 sekundiga, saavutab suurimaks kiiruseks 209 km/h ning tarbib keskmiselt 4.6 l/100km.
Kaasaegseimaks valikuks on aga kombineeritult 132 kW arendav pistikhübriidne Astra, mis seob kapoti all 1.6-liitrise bensiinimootori ja särtsaka elektrimootori. Selle tulemusel kiirendab hübriidne Astra sajani 7.6 sekundiga ning kogub hoogu kuni kiiruseni 225 km/h. Aku tiheda laadimise korral lubatakse keskmiseks kütusekuluks 1.1 l/100km ning vaid elektri jõul suudab mudel läbida kuni 60 kilomeetrit.
Sõpruse Autospiriti demoauto näol oli meie testida Opel Astra 130 Turbo, ehk 1.2-liitrise 96 kilovatti arendava bensiinimootoriga Astra. Sama mootorit oleme eelnevalt testinud ka Peugeot 308 kapoti all, mis pea identsetele tehnilistele andmetele ja sõiduomadustele ikka väga sarnane mudel on. Olles küll võimsaim bensiini tarbiv valik, on tegemist ikkagi võrdlemisi tagasihoidliku ja mitte väga võimsa mootoriga, mille kiirendus on otstarbe ja potentsiaalse klientuuri soovidele kohaselt lineaarne, responsiivne ja võrdlemisi malbe. Rahuliku soorituse kõrvalt teeb mootor aga üllatavalt mõnusat mürinat, mis kiirendustel ka salongi kostub. Käigukast vajab samuti järsul pedaalimisel veidi mõtlemisaega, kuid tavasõidu ajal on vahetused pea märkamatud. Mu sõidudünaamika osas käitub Astra linnaautolikult. Pehme vedrustus summutab edukalt tee konarlusi, kuid võimaldab auto suurust arvestades ka pigem palju kere kaldumist. Roolimine on kerge, kuid piisavalt täpne, ja müratase salongis üllatavalt madal. Väljavaade on salongist lai ja avar, gabariidid hästi tajutavad ning manööverdustel on lisaks parkimisanduritele olenevalt varustusest abiks ka hea kvaliteediga tahavaatekaamera või 360-kraadine kaamerasüsteem,
Astra juhiabiliste hulgas on automaatsed kaugtuled, adaptiivne kiirusehoidja ja kiiruspiirik, liiklusmärkide tuvastus, sõiduraja hoidmine, automaatne hädapidurdamine ning täiesti korraliku kvaliteediga 360-kraadine kaamerasüsteem koos parkimisanduritega.
Astra on loodud linnaautoks, mis sobib näiteks leibkonna teiseks sõidukiks, millega igapäevaselt maksimaalselt kahekesi või kolmekesi liigelda. Kuigi iseloomu Astral palju pole, on tegelikult tegemist ühe tervikliku ja igati hea luukpäraga, mille suurimaks mureks on tema tugevad konkurendid, kellel mainet veidi rohkem ning kes võrdväärse raha eest ka kohati rohkemat pakuvad. Viimaste hulgas ka Astra enda vennas Peugeot 308. Samas liigub uusi Astraid Tallinna linna peal juba arvestataval määral.
Astra on loodud linnaautoks, mis sobib näiteks leibkonna teiseks sõidukiks, millega igapäevaselt maksimaalselt kahekesi või kolmekesi liigelda. Kuigi iseloomu Astral palju pole, on tegelikult tegemist ühe tervikliku ja igati hea luukpäraga, mille suurimaks mureks on tema tugevad konkurendid, kellel mainet veidi rohkem ning kes võrdväärse raha eest ka kohati rohkemat pakuvad. Viimaste hulgas ka Astra enda vennas Peugeot 308. Samas liigub uusi Astraid Tallinna linna peal juba arvestataval määral.
Hind alates: 22 700 €
Testitud mudeli info:
30 000 €
Bensiin
1.2 l I3
96 kW
5.6 l/100km
Esivedu
8-käiguline automaat
Max 210 km/h
0 – 100 km/h: 9.7 sec