308 jõudis esmakordselt avalikkuse ette 2007. aastal, mil Peugeot tutvustas asendust oma eelmisele mudelile 307. 14 aasta möödudes, jõudis 2021. aastal 308 aga oma kolmanda ehk värskeima generatsioonini. Läbi aastate on 308 olnud väga menukas, võites teise generatsiooniga 2014. aasta “Euroopa aasta auto” tiitli ning värskeima versiooniga 2022. aasta “Maailma naiste auto” tiitli. Viimane uuendus ei ole aga areng vaid 308 mudeliseeriale, vaid tervele Peugeot bärndile, kes eelmisel aastal rebrändingu läbis ja ka uue tunnuslogo omandas. Seega on värskeimal 308-l ka väga suur roll Peugeot’ uue ilme esindamisel ja kujundamisel. 308 alternatiivideks on mitmed luukpärad, mille hulgas on näiteks SEAT Leon, Kia Ceed, Audi A3 ja Volkswagen Golf.

VÄLIMUS

Uus 308 on küll esimene mudel, mida kannab Peugeot’ kaasajastatud retro logo, kuid samas hoopis viimane mudel, mis terve brändi mudelivalikus värskeima kiskja motiive järgiva üldstiilini jõudis. Eelmisest generatsioonist on säilinud ümarus ja kumerused, kuid laiust rõhutavad proportsioonid ja huvitavamad elemendid on muutnud uue mudeli ilme omajagu sportlikumaks ja agressiivsemaks. Suuruse poolest on 308 veidi laienenud, pikenenud ja madaldunud ning sarnaneb enim SEAT Leoniga. Sarnaselt viimasele ja mitmetele teistele oma klassi konkurentidele on ka 308 saadaval nii-öelda universaalkerega, kandes sel juhul nime 308 SW (Station Wagon). Kerevärvide poolest saab mudel juba standardis selle imeilusa oliivirohelise metalliktooni, mis oli ka demosõidukil, kuid soovi korral saab lisavarustusest valida ka mõne must-valge varjundi, punase või sinise värvi.

Langeva kapoti tasandiga võrdlemisi pikk ninaosa annab 308-le ühe Peugeot’ mudelivaliku kõige ründamava ja salakavalama pilgu. Sarnaselt brändi üldstiilile ühendab mustriga iluvõre süvistatud peenikesi esitulesid, mille äärtelt ulatuvad alla lõvikihvadele viitavad päevatuled. Iluvõre keskel tõmbab pilku aga vapikujuline logo ning selle kohal kapotil ka mudeli enda number. Stange nurkadesse on loodud kerged aerodünaamika elemente imiteerivad tumehallid lisad ning alläärele lisatud veel üks lai õhuava, mis tekitab oma süvistatud võre disainiga alläärde justkui splitteri. Viimasele toetub ka numbrimärk, mida me nii madalal veel ühelgi mudelil näinud pole. Uue 308 disain vajab küll veidi silmale harjumist, kuid on üldiselt Peugeot’l üpris hästi õnnestunud.

Külgvaates jätab 308 oma kumerate kerejoonte ja langeva katusega üpris voolujoonelise ilme. Üldilmele lisavad kupeelikkust võrdlemisi pikk ninaosa, mis ulatub ka esiratastest üle, tahapoole venitatud kabiini akende osa ning üpris konkreetselt vertikaalne tagaosa, mis ulatub tagaratastest vähe üle. Omapära lisavad kere rõhutused rataste kohal, mis integreeruvad esi- ja tagatulede disainiga, reljeefsus uste alaosas, kerge küljelaiend allääre eesosas, püstised suunatule ribad küljepeeglitel ning logo paigutus esimesel tiival. Kõrget ehituskvaliteeti, täpsust ja stiili esindavad õhukesed vahed kerepaneelide endi ning ka rataste ja rattakoobaste vahel.

308 veljevalik algab 16-tolliste ilukilpidega terasvelgedega ning lõpeb 18-tolliste valuvelgedega. Lihtsaim varustusaste saab kõige väiksemad ja lihtsamad ning uhkeim GT Pack varustus vingemad veljed. Peugeot’dele omaselt on velgede disainid pigem tasapinnalised, kuid alates 17-tollistest on valikud juba kujunduselt omapärased ja lahedad. Mudeli parima üldilme jaoks tasub suuruselt kaaluda 18-tolliseid, mille sarnased olid ka demosõidukil.

Tagaküljelt jätab 308 aga rahulikuma ja väiksema auto mulje, omades vähem jõulisi elemente ning olles üldilmelt kumeraim osa. Kerejooned on ümarad ning elemendid tekitavad rohkelt eraldiseisvaid paunjaid peegeldusi. Prantsusmaa brändile omaselt ühendab kiskja küüniseid imiteerivad kolme paralleelse ribaga tagatulesid üle pagasiluugi ulatuv must läikiv liist. Lahendus ise on väga omapärane ning atraktiivne, kuid kui Peugeot’ teiste mudelite puhul on brändi logo asetatud musta liistu kohale või peale, on uuel 308-l see veidralt riba all, keset pagasiluuki. Omakorda kaugemale ulatuval ümaral stangel lisab sportlikkust suur must disainpaneel, millel on reaalsete väljalaske otsade avade asemel loodud kahjuks vaid kroomliistudega imitatsioonid.

INTERJÖÖR

Sarnaselt juba eelnevalt kogetud Peugeot’ mudelitele on ka 308 salong väga futuristliku, massist eristuva ja modernse disainiga. Võrdlemisi väikestele pindadele on loodud mitmeid huvitavaid disainilahendusi, aga kuidagi on ikkagi säilitatud stiilipuhtus ja konkreetsus, mis jätavad kogu interjöörist justkui kosmoselaeva kokpiti tunde. Demosõidukis lisasid omapära ka erkrohelised õmblused. Ehituskvaliteet on üpris hea ja ka materjalid kvaliteetsed ning mugavad.

Lihtsaimate varustuste puhul saab 308 standardis tekstiilist istmed ning uhkemate GT varustustega alcantara sisu. Demosõidukile oli lisavarustusest valitud aga tumedad Nappa nahkistmed. Tegemist on küll pigem kitsate, kuid üpris mugavate ja toetavate istmetega, mida ei saa kutsuda päris korvistmeteks, kuid hoiavad reisijaid võrdlemisi hästi paigal ka kurvikamatel teedel. Veidi harjumist vajavad aga üpris tugevad ja ettepoole kallutatud peatoed. Esiistmetele on saadaval istmesoojendus, mis kaasneb uhkeima varustusega ka standardis, ning juhiistmele ka elektriline reguleerimine.

Salongi ruumi osas pole 308 aga oma suurusklassis kõige tugevam konkurent. Esireas on peamiselt ikka igas suuruses reisijatele ruumi ning esimeseks kitsaskohaks on pikkade jalgadega juhtide jalaruum, sest rool on asetatud pigem madalale. Tagareas on aga nii pea-, kui jalaruumi üpris vähe, mistõttu kui juba kaks isikut üksteise taga istuda soovivad, ei tohiks nad üle keskmise eestlase pikkuse olla. Ka atmosfäär on üle salongi pigem sportlikult sünge, kuid avarust lisab soovi korral valikuline katuseluuk. Esemete hoiustamiseks on konsoolis topsihoidjad ja süvis laadimisjuhtme avaga käetoe alusesse laekasse, juhtmevaba laadimisalusega tasku ekraanide all, arvestatav kindalaegas ning uksetaskud.

Pagasiruumide konkurentsis on 308 pea alati tugevalt esinenud ning alla ei jää ka värskeima generatsiooni pagasiruum, sest 412 liitriga on 308 pagasiruum suurem kõikide eelnimetatud alternatiivide omast. Hübriidajamite korral väheneb pagasiruum 361 liitrini, mis on jätkuvalt hea sooritus. Suur pagasiruum on osaliselt saavutatud madala pagasiruumi põhjaga, mis tähendab aga veidi kõrgemat laadimiskünnist.

Multimeediat esindab armatuuril 10-tolline kõrge resolutsiooniga puuteekraan. Süsteem on visuaalselt väga ilus ning sobib minimalistliku ning veidi isegi futuristlikuna kokku ka üldise salongi atmosfääriga. Menüüde asetused on loogilised ja funktsioonid igati kasutajasõbralikud. Helisüsteemi osas oli demosõiduk varustatud valikulise Focal helisüsteemiga, mis saab väga dünaamiliselt ja kvaliteetselt hakkama erinevate esitustega. Ainsaks multimeedia probleemkohaks on aga riistvara kiirus, mis põhjustab animatsioonide hakkimist ja madalamat võimalikku kasutamise kiirust. Uhkemad varustused saavad põhiekraani alla veel lisaekraani, millel on võimalik konfigureerida kiirteenuppe. Omakorda selle all on aga detailsed lennuki kokpiti stiilis füüsilised lülitid üksikute kliimaseadete muutmiseks. Üldine kliima juhtimine käib aga läbi multimeedia, mis pole sõidu ajal kõige mugavam lahendus.

308 saab juba standardis 10-tollise täisdigitaalse näidikutabloo, kuid vingemate varustusastmete korral lisandub ka brändile iseloomulik 3D i-Cockpit, mis kuvab infot juhile kahetasandiliselt ning muudab kogu süsteemi visuaalselt palju atraktiivsemaks ja omapärasemaks. Ka tarkvara on minimalistlik ja ilus ning kirsi lisab tordile väike Prantsusmaa lipp kuva alläärel. Visuaalse poole kõrvalt on aga tegemist ka väga praktilise lahendusega. Kuvatavat infot on üpris palju ning see on asetatud erinevatele vaadetele küll tihedalt, kuid igati loogiliselt. Juhile on jäetud ka võrdlemisi palju isikupärastamise ruumi vaadete muutmise ja kuvatava info näol. Värvilahendused sõltuvad sõidurežiimist. Küll aga on igal heal ka oma vead ning 308 näidikutablool on nendeks asetus, sest kuva kipub Peugeot’dele omaselt rooliratta taha peitu jääma, ning riistvara kiirus, mis põhjustab vaadete muutmisel hakkimist ja animatsioonide takerdumist.

Rooli osas oleme 308 kahekodaralist teistelgi Peugeot’ mudelitel kohanud. Brändile omaselt on rooliratta läbimõõt võrdlemisi väike ning asetuselt propageerib näidikutablood vaatama pigem üle rooli, mitte läbi. Kujult veidi kaheksanurkne rool on aga mõnusatest materjalidest ja võrdlemisi ergonoomilise kujuga. Vaid kodarad võiksid veidi õhemad olla, et väiksemate käte vahel veidi kindlamalt püsida. Parempoolse kodara nupud juhivad multimeediat ning näidikutablood ja vasakpoolse omad püsikiirusehoidjat. Nuppude vähesus ja hea asetus võimaldavad juhil kasutamist ka pilku tee pealt ära tõmbamata. Roolisoojendus on keskmistel varustusastmetel saadaval lisana ning uhkeimatel standardina.

SÕITMINE

Mootorite osas pakub Peugeot 308-le kahte erinevat bensiiniajamit, ühte diiselmootorit ja kahte erinevat hübriidlahendust. Kõik 308-d on esiveolised. 

Bensiini tarbivad valikud on 1.2-liitrised võimsustega 81 ja 96 kW. 0-100 km/h kiirenduse ajad on vastavalt 10.5 ja 9.7 sekundit, maksimaalsed kiirused 198 ja 210 km/h ning kütusekuld mõlemal 5.6 l/100km ringis. Nõrgem on saadaval vaid 6-käigulise manuaalkäigukastiga, kuid võimsam ka 8-käigulise automaadiga. 

Ainuke 1.5-liitrine diiselmootor on samuti saadaval mõlema käigukastiga, sooritab sajani kiirenduse 10.6 sekundiga, saavutab suurimaks kiiruseks 207 km/h ning tarbib keskmiselt vaid 4.5 l/100km

Hübriidlahendused ühendavad mõlemad 81 kilovatise elektrijõu 1.6-liitrise bensiinimootoriga, mille tulemusel arendab nõrgem 132 kW ning võimsam 166 kW. Sajani kiirenduse ajad on mõlemal 7.5 sekundi ringis, kütusekulu 1.4 ringis ning maksimaalsed kiirused vastavalt 225 ning 235 km/h. Hübriidid on saadaval vaid 8-käigulise automaatkastiga.

Demosõidukil vedas kapoti all läbi automaatkasti esirattaid võimsam bensiiniajam, mis arendab 96 kW. Tegemist on väikse ja rahuliku mootoriga, mis saab küll hakkama ka maanteedel kiirendades, kuid on pigem arendatud ikkagi linnatänavatel ökonoomselt ja krapsakalt veerema. Sarnaselt vanematele 308-tele on käigukast ootamatult järsul gaasi andmisel üpris uimane, kuid järgnevatel kiirenduse ajal toimuvate vahetuste ajal juba kiirem. Kogu seis on veidi etem ja kiirem sportrežiimi aktiveerimisel, millega kaasneb ka kõlaritest mootorimüra võimendamine. Ka muu sõidu poolest on uus 308 väga sarnane oma eelmise generatsiooniga. Roolimine on küll täpne, kuid vedrustus laseb kerel ikka veidi õõtsuda. Müra jõuab salongi vähe ning väljavaade on ettepoole hea, tahapoole veidi kitsam. Manööverdades on gabariidid üpris hästi tajutavad ning abiks tulevad ka parkimisandurid ning olenevalt varustusest kas tahavaatekaamera või koguni 360-kraadine kaamerasüsteem. 

308 juhiabiliste hulgas on pimenurga jälgimine, liiklusmärkide tuvastus, adaptiivne püsikiirusehoidja ja kiiruspiirik, hädapidurdamine, sõidurea hoidmine, automaatsed kaugtuled, eesmised ja tagumised parkimisandurid ja 360-kraadine kaamerasüsteem.

Kellele?

Uus 308 on üks omapärasemaid ja erilisemaid valikuid oma suurusklassis ning kui paljud tootjad proovivad massist eristuda võimekuse poolest, on Peugeot valinud pigem futuristliku ja kättesaadava luksuse suuna. Seetõttu nõuab mudel ka veidi isikupärasemat maitset oma potentsiaalselt omanikult. Mahutavuse poolest on masin pigem kahe inimese veoks, olemuselt loodud linnateedele ning nagu ka tiitel ütleb, on mudel pigem sobiv naistele.

Uus 308 on üks omapärasemaid ja erilisemaid valikuid oma suurusklassis ning kui paljud tootjad proovivad massist eristuda võimekuse poolest, on Peugeot valinud pigem futuristliku ja kättesaadava luksuse suuna. Seetõttu nõuab mudel ka veidi isikupärasemat maitset oma potentsiaalselt omanikult. Mahutavuse poolest on masin pigem kahe inimese veoks, olemuselt loodud linnateedele ning nagu ka tiitel ütleb, on mudel pigem sobiv naistele.

Auto andmed

Hind alates: 23 100

Testitud mudeli info:
– €
Bensiin
1.2 l I3
96 kW
5.8 l/100km
Esivedu
8-käiguline automaat
Max 210 km/h
0 – 100 km/h: 9.7 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST