Rexton ei pruugi ei nime, ega visuaali poolest olla just väga levinud mudel, kuid sellest olenemata on Lõuna-Korea tootja SsangYong tootnud samanimelist suurmaasturit juba 2001. aastast. 2017. aastal jõudis mudel oma teise generatsioonini ning 2020. aastal tutvustati värskeimat värskendust. Tegemist on tootja suurima mudeliga, mis jagab tehnikat ja lahendusi ka SsangYongi pikapi, ehk Mussoga. Rextoni alternatiivideks on näiteks Toyota Highlander, Kia Sorento, Hyundai Santa Fe ja Škoda Kodiaq.

VÄLIMUS

Välimuse osas leidub Rextoni disainis küll erinevaid teiste brändide elemente meenutavaid lahendusi, kuid sellest olenemata on Rextonil võrdlemisi omapärane ilme, mis ka mudeli eelkäijatest omajagu nägusam. Olenemata suurtest proportsioonidest ja rohkest disainistavast pinnast, on SsangYongil tervikuna õnnestunud luua üks viisakas ja silmapaistev mudel. SsangYongi suurima maasturina sarnaneb Rexton mõõtudel enim Toyota Land Cruiseriga, olles seega isegi seitsmekohalistest Sorentost ja Santa Fe-st veidi suurem. Kerevärvi osas pakub SsangYong Rextonile kuut mustvalget varjundit ja sinist värvi.

Mudeli ninaosas mängib kõige suuremat rolli Rextoni hõreda ja läikiva mustriga kaetud iluvõre, mis meenutab kuju poolest kergelt Audi iluvõre. Viimase ülemistest nurkadest leiame visuaalselt kergelt Toyotalikud keskpärase valgustavusega esituled, mis järgivad ülemise äärega kahe jõulisema kontuuriga kapotti kuju. Stangel on jõuliste kerejoonte vahele loodud äärtele kaks udutuledega õhuava imitatsiooni ning numbritule kohalt ja alt leiame veel ka kaks funktsionaalset õhuava. Ninaosa lõpetab alläärel kergelt robustne splitter. Kokkuvõttes on mudelil üpris tõsiseltvõetava ja viisaka disainiga ninaosa.

Küljelt on Rexton küll veidi tagasihoidlikum, kuid jätkuvalt mõnusalt jõulise ja suure ilmega. Siluett saab alguse kõrgest ja pea sirgest ninaosast ning kulgeb seejärel sirgete joontega konkreetse tagaosani. Küljele lisavad iseloomu kolm tugevat kerejoont tulede tasandil, millest äärmised keeravad omapäraselt rattakoobaste järel allapoole, ning kandilised ja madalad rattakoopad. Mudeli alläärel lisab maasturlikkust masinat ümbritsev must plastikliist ning arvestatavat maastikusuutlikust toetavad pea 21-sentimeetrine kliirens ja suhteliselt lühikesed üleulatused nii nina-, kui tagaosas. Velgede osas saab Rexton standardis küll 18-tollised, kuid lisavarustuses pakub tootja ka läikivaid 20-tolliseid viiekodaralisi, mis ka demosõiduki all üldilmet omajagu Ameerikalikumaks muutsid. Küll aga ei jäta viimased siiski autost väga kalli masina ilmet.

Rextoni tagaosas tõmbavad kõige enam pilku mudeli suured T-tähekujulised tagatuled, mis meenutavad sisedisainilt kergelt Volvode esitulesid. Tagatulesid ühendab üle pagasiluugi ulatuv kroomliist, mille all süvis numbrimärgile ning mille kohal läikivate tähtedega mudeli nimi. Stange nurkadest leiame kaks L-tähekujulist helkuriala koos tagurdustuledega ning põrkeraua alläärelt ka tagasihoidliku disainiga difuusori imitatsiooni, millel kaks väljalaske imitatsiooni. Kokkuvõttes on Rextoni tagaosa, olenemata vähestest disaini elementidest, siiski parajalt sisutihe ja viisakas.

INTERJÖÖR

Salongi poolel on Rexton aga isegi veel üllatavam ja omapärasem. Tikitud nahaga kaetud pinnad, veidi uhkustav stiil ja varieeruva materjalide valikuga salong meenutab kergelt justkui aegunud ja klassikalist luksust, mida pakkusid mõnikümmend aastat tagasi vaid tõelised luksusbrändid. Sarnaselt välisilmele on ka salongi elementides võimalik ära tunda erinevate lääne suurtootjate lahendustele toetuvaid lähenemisi ning ka salongi poolel õhkub mudelist omajagu Ameerikalikku hõngu. Küll aga annab Rextoni tehnoloogiliste vidinate pool veidi aimu mudeli lihtsusest ja hinnaklassist. Materjalide valik on salongis võrdlemisi hea ning ka ehituskvaliteedi osas püsivad paneelid ja elemendid kenasti oma kohal.

Rexton saab juba standardvarustusest nahkkattega istmed, mis on ilma lisatasuta saadaval neljas erinevas toonis. Pigem jäikade polstritega istmed hoiavad reisijaid piisavalt hästi paigal ning pakuvad mugavat ja toekat asendit, mis ei väsita ka pikematel teeotsadel. Üldine asend on maasturlikult püstine, kuid olenemata keskmisest lühemast istmepõhjast, on võimalik igat kasvu reisijal leida endale meelepärane asend. Reguleerimine on lisavarustusest saadaval ka elektrilisena, kuid viimase mootorid on pigem nõrgad, tehes väiksemagi vastukoormuse peale veidi piinlevat häält. Teises reas on reguleeritava seljatoega istmed samuti kergelt korvikad ja suhteliselt mugavad ning kolmandas reas on istmed üpris tasapinnalised ning istmepõhi põrandaga praktiliselt tasa. Esimesele kahele istmereale on äärmistele kohtadele saadaval istmesoojendus ning esireale ka ventilatsioon.

Ruumi osas esineb Rexton laias laastus sama hästi kui eelnimetatud alternatiivid. Esireas on kenasti jala ja pearuumi kahemeetristest pikematelegi. Keskmises reas on samuti piisavalt pearuumi, kuid kahe kahemeetrise korral ulatuvad tagumise reisija jalad kergelt vastu plastikust seljatoe katteid. Viimasesse ritta mahub tehniliselt kaks keskmist kasvu täiskasvanut küll ära, kuid pigem on kohad nii pea-, kui jalaruumi poolest siiski lastele. Mudeli atmosfäärile lisab avarust avatav katuseaken ning öisele sõidule lisab esireas värvi üks miljöövalgustuse sinine riba kindalaeka kohal. Esemete hoiustamiseks on Rextoni salongis keskpärased uksetaskud, suur kindalaegas, keskpärase mahutavusega, kuid universaalse kujuga käetoe alune laegas, ning telefoni juhtmevaba laadimisega pesa ja topsihoidjad konsoolis. Teine rida saab keskpärased uksetaskud ning topsihoidjate ja laekaga käetoe ning kolmas rida kerged süvised käetugedes.

Pagasiruumi on Rextonil olenevalt kahest või kolmest istmereast vastavalt 820 või 236 liitrit, mis kasvab kokkuklapitud istmetega pea koguni 2000 liitrini, olles nõnda võrdlemisi võrdväärne Sorento ja Santa Fe-ga. Pagasiluuk avaneb standardist elektrilisena ning on ka varustatud võtme tuvastamise anduriga, mis avab luugi automaatselt, kui võtmega mõni sekund auto tagaosas seista. Küll aga avaneb pagasiluuk kahemeetriste jaoks veidi madalale. Praktilisust lisavad ruumile eemaldatav vahepõrand, mis muudab kokkuklapitud istmete korral põranda luugist esiistmeteni tasapinnaliseks, ning üks pingul rihm vasakul seinal. Pagasiluuk ise on mõnusalt suur ja laadimiskünnis madal.

Multimeedia kuvamiseks saab Rexton juba standardist armatuurile 9-tollise puuteekraani, mis reisijate käeulatuses ja nähtavuses. Riistvaraliselt on ekraan küll üpris terav, kuid kasutades vajab süsteem kohati veidi mõtlemisaega ning aeg-ajalt jookseb lahendus ka tervikuna kokku, ilma et keegi süsteemi kasutama peaks. Ka tarkvara poolel on süsteem kohati segane ja ebaloogilise ülesehitusega. Näiteks saab süsteemi sätetele kiirelt ligi vaid olles meediaesituse valiku menüüs, sest muul vaate korral suunab ekraani all asuv setup kiirteenupp hoopis navigatsiooni seadetesse. Samuti on ka seaded ise veidi ebaloogilise organiseeringuga. Küll aga on igapäevased funktsioonid võrdlemisi lihtsasti ligipääsetavad ning ka kasutajasõbralikud, mistõttu osaline ebaloogilisus igapäevast kasutamist ei häiri. Visuaalselt on multimeedia tarkvara veidi vananenud ilmega, kuid see-eest üheselt mõistetav ja selge. Rextoni üheksa kõlariga helisüsteem hoiab kvaliteeti ja puhtust ka võrdlemisi valju helitaseme korral, saades paremini hakkama isegi rokkmuusikaga. Kliima seadistamiseks on multimeedia all eraldiseisev füüsiliste nuppudega kliimapaneel, mis üheselt mõistetav ja kasutajasõbralik. Mudelil on küll vaid kaks kliimatsooni, kuid ventilaatoreid on paigutatud ka kolmandasse ritta.

Sõiduandmete kuvamiseks saab Rexton standardis veel analoogkellad, kuid lisavarustuses pakub tootja mudelile ka 12.3-tollise ekraaniga täisdigitaalset näidikutablood, mille ekraan kenasti nähtaval ja välise valguse eest kaitstud kohal. Sarnaselt multimeediale on ka näidikutabloo riistvaraliselt kvaliteetse ekraaniga, kuid kuvasid vahetades ja sätteid muutes vajab süsteem kohati omajagu mõtlemisaega. Tarkvaraliselt on lahendusel kolm põhivaadet, mille hulgas klassikaline kahe kellaga, modernsem ikoonilist BMW vaadet imiteeriv ja suurelt navigatsiooni kuvav vaade. Visuaalselt on graafikad tagasihoidlikud ja lihtsad, kuid tänu sellele on info jällegi lihtsasti leitav ja üheselt mõistetav.

Rooli kohale saab Rexton paraja läbimõõduga, kuid auto suuruse kohta proportsionaalselt õhukese roolirattaga neljakodaralise, mis kokkupandud kvaliteetselt, kuid pigem veidi lihtsamatest materjalidest. Rool on visuaalselt võrdlemisi viisakas ning võimaldab tänu oma ergonoomilisele kujule ja kodarate asetusele ka erinevaid käsitsemise viise, püsides samaaegselt, olenemata juhi käte suurusest, kindlalt käte vahel. Multifunktsionaalseks muudavad rooli kummalegi kodarale paigutatud väikesed neli nuppu ja kaks lülitit, mida on reljeefsetena tänu loogilisele asetusele lihtne kasutada ka pilku teelt tõmbamata. Vasakpoolsed seadistavad multimeediat ning parempoolsed on näidikute ja juhiabiliste seadistamiseks. Rooli kodarate tagaküljel on ka suhteliselt korralikud käigulabad, mis sõiduki iseloomu tõttu aga veidi ebavajalikud.

SÕITMINE

Teise generatsiooni facelifti järgne Rexton on Eestis saadaval vaid ühe Mercedeselt laenatud 2.2-liitrise nelja silindriga diiselmootoriga, mis arendab 148 kilovatti. Vastav jõud kantakse läbi 8-käigulise automaatkasti vastavalt seadistusele vaid tagaratasteni või kõigi nelja rattani. Keskmiseks kütusekuluks lubab tootja umbes 8 l/100km. Tervikuna sobib Mercedeselt laenatud mootor Rextonile igati hästi.

Kuni kolm tonni kaaluva Rextoni jaoks võib 148 kilovatti tunduda esialgu küll vähe, kuid tegelikult saab nimetatud mootor, oma 441-njuutonmeetrise pöördemomendiga, kenasti masina vedamisega hakkama. Sportlikku minekut loomulikult eeldada ei tasu, kuid tõmme on sujuv, lineaarne ning paraja tugevusega. Vaid maanteekiirustel on kohati tunda, et manöövriteks võiks krapsakust rohkem olla. Mugavuse osas kostub salongi arvestataval määral mootorimüra ning kohati on tunda ka vibratsioone. 8-käiguline automaatkast on piisavalt kiire ja sujuv ning tänu valikulisele aeglustiga varustatud nelikveole saab mudel kindlalt jõu maha kantud. Libedatel pinnastel on võimalik tagaveoga ka veidi saba liputada. Tulenevalt sellest, et mootor ja käigukast laenatud Mercedeselt, võib eeldada ka arvestatavat eluiga ja töökindlust. 

Teiste sõiduomaduste poolest on Rexton kohati lihtsama ja odavama maitsega. Vedrustus on keskpärase jäikusega, kuid reageerib iga väikese konarluse peale, loksutades masinat sõites veidi üleliia palju. Õnneks pole konarlused kuigi põrutavad. Kiiretes ja järskudes kurvides esineb arvestataval määral kerekaldumisi, mille tulemusel põhjustavad kiired manöövrid sõidus ujumist, mistõttu jätab Rexton sõites võrreldes alternatiividega, suure ja rammu täis maasturi ilme asemel, veidi hapra ja haavatava mulje. Sõiduomadustega arvestades pole sõit aga kindlasti mitte ohtlikult ebastabiilne, lihtsalt kohati ei sobi sõiduomadused kokku Rextoni visuaalselt suure ilmega. Roolimine on pigem kerge, kuid piisavalt täpne. Nähtavus on igal suunal hea ning peale mõningat harjumist on ka gabariidid võrdlemisi lihtsasti tajutavad. 11-meetrise pöörderaadiusega manööverdamist toetab 360-kraadise vaatega kaamerasüsteem, mille kaamerapiltide liited kuval veidi kahtlased. Sõidumüra tase on salongis meeldivalt madal.

Rextoni juhiabiliste hulgas on kiiruspiirikuga adaptiivne püsikiirusehoidja, mille seadistatud kiirust saab muuta vaid 5 km/h kaupa ning mis allamäge kiirendades vähendab hoogu veidi ebameeldivalt järskude pidurdustega, sõiduraja hoidmine, mis veidi ületundlikuna annab liialt tihti heliteavitusega teada paiknemise ebatäpsusest, automaatne hädapidurdamine, pimenurga jälgimine, automaatsed kaugtuled, liiklusmärkide tuvastamine, parkimisandurid ning 360-kraadine kaamerasüsteem. Enamike juhiabiliste tüütuks aspektiks on aga eri tooniga heliteavitused.

Kellele?

Rextonil on kindlasti keeruline siinsel turul kanda kinnitada SsangYongi maine ja teadmatuse tõttu, kuid kui maine ja ajalugu kõrvale jätta, on tegelikult Lõuna-Korea tootjal õnnestunud luua üks igati korralik suurmaastur, mis ei jää kaugele maha Korea ja Euroopa alternatiividest. Loomulikult leidub mudelis vananenud tehnoloogiaid ja mõningaid odava maitsega lahendusi, kuid kasutajakogemuse poolest pakub Rexton pea kõike, mida ühelt seitsmekohaliselt reaalselt vaja on.

Rextonil on kindlasti keeruline siinsel turul kanda kinnitada SsangYongi maine ja teadmatuse tõttu, kuid kui maine ja ajalugu kõrvale jätta, on tegelikult Lõuna-Korea tootjal õnnestunud luua üks igati korralik suurmaastur, mis ei jää kaugele maha Korea ja Euroopa alternatiividest. Loomulikult leidub mudelis vananenud tehnoloogiaid ja mõningaid odava maitsega lahendusi, kuid kasutajakogemuse poolest pakub Rexton pea kõike, mida ühelt seitsmekohaliselt reaalselt vaja on.

Auto andmed

Hind alates: 48 000

Testitud mudeli info:
~53 000 €
Diisel
2.2 l I4
148 kW
8.0 l/100km
Nelikvedu
8-käiguline automaat
Max 184 km/h
0 – 100 km/h: 11.4 sec

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST

TÄNAME PROOVISÕIDU EEST