2010. aastal turule jõudnud 508 polnud uus ajastu ega jätk Peugeot’ 500-seeriale, sest enne nimetatud aastat kandsid prantslasest autotootja sedaanid ja universaalid hoopis 407 ja 607 mudelitähiseid. Viimaste aeg jõudis aga lõpule, kui eelmise kümnendi algul tutvustas Peugeot värsket 508-t. 2018. aastal jõudis 508 oma teise generatsiooni, mis võitis toona ka maailma ilusaima auto tiitli, ning 2023. aasta algul avalikustati rebrändingujärgne mudeliuuendus, millel meie arust taas potentsiaali jahtida ilusaima auto tiitlit. 508 alternatiivideks on näiteks Volkswagen Passat, Opel Insignia, Opel Astra ning miks mitte ka veidi uhkemad mudelid nagu BMW 3. seeria, Audi A4 ja Mercedes-Benz C-klass.
Lisaks uuele logole tutvustas Peugeot 2021. aastal ka oma uuendatud disainikeelt, mille tulemusel on viimase kahe aasta jooksul värskendatud mudelid läbinud võrdlemisi suuri visuaalseid arenguid. Samast lainest pole kõrvale jäänud ka uus 508, mille disaini värskus, areng ja omanäolisus oleksid piisavad ka täielikult uuele generatsioonile. Tõsi, proportsioonid ja suuremad kerejooned on säilinud, kuid nina- ja tagaosas läbi viidud muudatused on loonud mudelile uue atraktiivse ja sportliku ilme, mis sobib kokku Peugeot’ kiskjaliku iseloomuga. Samas on säilinud aga mudeli äratuntavus ja ilu. Mõõtude poolest 508 aga värskendusega kasvanud pole, mistõttu jagab mudel Peugeot’ suurima sõiduautona jätkuvalt suurusklassi mudelitega nagu Volvo S60 ja BMW 3. Seeria. Standardis saab 508 sinise värvkatte, kuid lisavarustuses pakub Peugeot’ mudelile veel viit mustvalget varjundit ja punast värvi, mis kõik sobivad 508-le igati hästi.
Värskendatud ninaosas on disain muutunud stiilipuhtamaks ning minimalistlikult futuristlikumaks, mis näeb tervikuna küll välja veidi ühtlasem, kuid üldse mitte igavam. Trapetsikujuline iluvõre, mille tsentris seisis eelnevalt püstine Peugeot’ lõvi, on asendatud suurema disainpaneeliga, mida katavad äärtelt tsentri poole aina hõredamalt esinevad nelinurksed kerevärviga kaetud plaadid ning mis seob oma mustriga visuaalselt ka uusi esitulesid, kus nüüd ühe pika kihva asemel kummalgi esitulel kolm paralleelset ning veidi lühemat valgusriba. Viimased loovad mudelile kergelt kurja ning juba kaugelt väga äratuntava pilgu. Stangelt leiame veel ühe laia ja kandilise kontuuriga õhuava, mida toetavad jõulised kerejooned esitulede all ja splitteri tasandil. Kokkuvõtlikult on Peugeot’l õnnestunud üks ülimalt kaunis ninaosa, millega on alles suudetud jätta nii brändile, kui mudelile omane omapära.
Küljele liikudes muutub paneelide ja elementide disain küll veidi tavalisemaks, kuid tuleb esile mudeli klassikaline, kuid nägus universaalkere siluett, mille pikka ja sujuvat katusejoont piiravad otstest veidi kandilisemad nina- ja tagaosa. 508 on ka üks nendest mudelitest, millele sobivad universaalkere ning sedaaniliku ilmega luukpära lahendus põhimõtteliselt mõlemad valatult. Preemiumlikku maitset lisavad ilma raamideta küljeaknad. Velgede poolest pakub Peugeot mudelile kolme erineva disaini ja läbimõõduga valuvelgesid, millest 17- ja 18-tollised standardsed vastavalt lihtsamale Allure ja uhkemale GT varustusele ning uhkeimad, 19-tollised, saadaval vaid lisana GT varustusele. Viimastega oli varustatud ka demosõiduk.
Kui esiosas on värskendatud 508 puhul püstiste valgusribade hulk lausa kolmekordselt kasvanud, siis tagaküljel on kõige suuremaks muutuseks hoopis tagatuledes lõvi küünistele viitavate ribade vähenemine. Täpsemalt on nüüd kummalgi pool “Peugeot” teksti, mille kohal asus eelnevalt lõvikujutisega logo, lausa neli korda vähem valgusribasid ning sarnaselt teistele uutele Peugeot’dele, on ka 508-l uued ruumilised küünised palju laugema kalde all, muutes nõnda üldilmet madalamaks ja sportlikumaks. Stangelt leiame jätkuvalt kerge difuusoriala imitatsiooni, mille nurkades ka kaks funktsionaalset väljalaske otsa.
Interjööri poolel pole 508 väikese mudeliuuenduse käigus kuigi palju muutunud ning praktiliselt ainsaks suureks erinevuseks on teise ilmega käigukang, mis nüüd konsooli süvistatud. Disain on jätkuvalt kaasaegne ning isegi kergelt põhjamaiselt stiilipuhta ilmega, mis kombineeritud võrdlemisi kasutajasõbralike funktsioonide ja mugavuslahendustega. Materjalide osas esineb küll ka plastikut, kuid tähtsamatel pindadel on siiski kasutatud uhkeimad materjale ning ka ehituskvaliteet on läbivalt üllatavalt hea.
Istmete poolest saab standardvarustusega 508 küll veel tekstiilistmed, kuid testitud GT varustusega mudelis saime kogeda uhkeimaid nahkkattega AGR-sertifitseeritud istmeid, mis pole kujult just kõige korvikamad ega kõige jäigemate küljetugedega, kuid hoiavad olenemata sellest reisijad väga edukalt paigal, pakkudes mugavat ja toekat istumisaset. Üldine asend on sõiduautolikult sportlik ning piisavalt suure ulatusega elektriline reguleerimine võimaldab mugava asendi leida igat kasvu reisijail. Kui üldse kurta, siis pikemat kasvu sõitjate jaoks võiks vaid iste veidi madalamale reguleeritav olla. Mugavusvarustuse poolest on esiistmed varustatud soojenduse ja massaažifunktsiooniga, millel kaheksa erinevat režiimi, ning juhiistmele on saadaval ka mälufunktsioon. Tagareas on istmed samuti, olenemata veidi lühikesest istmepõhjast tänu meeldivale seljatoe kaldenurgale tervikuna üpris mugavad.
Ruumi poolest pole 508 küll kõige praktilisem ega ruumikam sedaan või universaal, kuid sellest olenemata saab nelja keskmist kasvu täiskasvanuga mudel kenasti hakkama. Pearuumi on igal istekohal kahemeetristelegi, kuid jalaruumi osas mahuvad kaks kahemeetrist üksteise taha vaid kaasreisija poolel, sest pikemat kasvu juhi taha teisele kahemeetrisele ruumi ei jää. Kokpitilik disain koostöös madala rooliga piirab pikematel juhtidel veidi ka parema jala põlveruumi, kuid üldiselt saab mudel ka neljaliikmelise leibkonna põihisõidukina kenasti hakkama. Mudeli salongi atmosfäär on tumeda sisu tõttu üpris sportlik ja hubane, luues disaini ja kvaliteedi koostööl pigem kalli ja preemiumliku üldilme. Avarust lisab valikuline katuseaken ning öist meeleolu aitab luua mitmevärviline miljöövalgustuse kontuur armatuuril. Esemete hoiustamiseks on 508 salongis keskpärase suurusega uksetaskud, suur kindalaegas, kattega pesa armatuuris, kuhu võib väga täpselt põhja kinni jääda nutitelefon, valgustatud topsihoidjad, suur käetoealune laegas ning väike läbiv ava konsooli sees, ligipääsetav konsooli külgedelt. Tagumine rida saab väiksemad uksetaskud, topsihoidjatega käetoe ja võrgud esiistmete seljatugedel.
Pagasiruumi on 508-l olenevalt keretüübist 487 – 530 liitrit, mida on küll vähem kui näiteks Passatil, Octavia Combil ja SEAT Leon ST-l, kuid umbes sama palju kui Opel Insignial ehk tegemist pole kõige praktilisema valikuga turul, kuid igapäevasteks toimetusteks peaks vastavast mahust siiski piisama. Pagasi peale- ja mahalaadimist lihtsustavad suur elektriliselt avanev pagasiluuk, mis loob avara ligipääsu, ning pea olematu laadimiskünnis. Praktilisemaks muudavad ruumi siinidel liikuvad haagid, pingutatud rihmad ja veidi kasutud konksud seintel ning väike põrandaalune ruum näiteks laadimiskaablitele. Suuremate esemete vedamiseks klapivad teise istmerea seljatoed kokku 60:40 suhtes ning käetoe kaudu avaneb soovi korral ka pigem väike suusaluuk.
Multimeediat esindab 508 salongis 10-tolline puuteekraan, mis suunatuna kergelt juhi poole ning osaliselt armatuuri süvistatuna ja osaliselt välja ulatvana kenasti reisijate nähtavuses ja käeulatuses. Riistvaraliselt on süsteem väga kvaliteetse ekraaniga, kuid kasutuses esineb kohati vaadete vahel kaadrisageduse languseid, mis üldkogemust kuigi palju ei sega. Tarkvaraliselt on Peugeot’ süsteemides peamiste funktsioonide kasutamine väga lihtne ja selge, kuid mõningate täpsemate seadete ja menüüde ülesehitus saaks olla lihtsam ja loogilisem. Mugavat igapäevast kasutamist toetavad üheselt mõistetavad ikoonid ja visuaalsed lahendused, mis sobivad oma kergelt futuristliku ja minimalistliku stiili poolest kokku ka interjööri üldilmega. Peamiste menüüde vahel liikumiseks on ekraani ees ka seitse kergelt armatuurist välja ulatuvat kiirteeklahvi, millest vasakul ka füüsiline helitugevuse rullik. Kokkuvõttes võib multimeedia vajada esialgu küll veidi harjumist, kuid üldiselt on süsteem üpris kasutajasõbralik. Helisüsteemi poolest oli testitud masin varustatud standardse lahendusega, mis osavam küll elektroonilise muusikaga, kuid saab tervikuna pea kõigega piisavalt puhtalt ja dünaamiliselt hakkama ning seda ka võrdlemisi kõrge helitugevuse juures. Kliimasätete muutmiseks leiame kaheksa kiirteenuppu küll ka eelnevalt mainitud klahvide alt, kuid suurem osa sätteid on 508-s integreeritud multimeediasse, kus eraldiseisev kliimamenüü. Füüsiliste nuppude kasutajamugavuse vastu lahendus loomulikult ei saa, kuid üldiselt pole ka digitaalse kliimamenüü kasutamine siiski üleliia keeruline.
Sõiduandmete kuvamiseks on 508 juhikoha ette paigutatud 12.3-tollise laiekraaniga täisdigitaalne näidikutabloo, millele pole aga vastava mudeli puhul saadaval hologramm-efektiga 3D i-Cockpiti. Ekraani süvistatud asend kaitseb kuvatut kenasti välise valguse eest, kuid ekraani-, rooli- ja istumisasendi omavahelise paiknemise tõttu kipub ekraani alumine pool jätkuvalt jääma rooliratta varju. Riistvaraliselt on näidikuekraan terava kuvaga ning kiire opereerimisega ja tarkvaraliselt pakub süsteem seitset põhivaadet, kus teiste hulgas ka navigatsioonivaade ja soojuskaameraga öövaatluse vaade. Tarkvara on visuaalselt detailideni läbimõeldud, kaasaegne ning pigem minimalistlik, tänu millele info kiirelt leitav ja üheselt mõistetav. Samuti võimaldavad osad vaated muuta täpsemalt kuvatava info tüüpi. Kokkuvõttes on tegemist väga kasutajasõbraliku ja uhke lahendusega, mille ainsaks miinuseks ekraani asetus juhikoha ja rooli asendi suhtes.
Rooli kohale saab 508 pigem väikese läbimõõduga ja kergelt kaheksanurkse rooliratta kujuga kahekodaralise, mis püsib kindlalt käte vahel ning võimaldab ka erinevaid käsitsemise viise, kuid on asendi poolest Peugeot’likult süles. Nahkkattega rool on kvaliteetselt kokku pandud mugavatest materjalidest ning sobib visuaalselt kokku salongi üldise stiiliga. Multifunktsionaalseks muudavad rooli kummalegi kodarale paigutatud kolm nuppu ja üks rullik, mida on tänu suurtele pindadele imelihtne kasutada ka sõidu ajal. Viimased juhivad aga pea kõik vaid multimeediat, sest püsikiirusehoidja seadistamine on Peugeot’del asetatud rooli vasaku kodara taga asuvale lisakangile ning näidikutabloo vaadete vahetamine kojameeste kangi tippu. Esialgu võib küll nuppude asukohtadega harjumine aega võtta, kuid üldiselt saab juhikohalt kõiki vajalikke sätteid, ilma käsi roolilt eemaldamata, võrdlemisi lihtsalt muuta. Ainsa muutusena võiks multimeedia helitugevuse seadistamine olla rullikuga ja lugude või raadiojaamde vahel liikumine nuppudega. Rooli tagant leiame roolisambalt ka plastikust käigulabad, mis mudeli iseloomu arvestades pigem ebavajalikud. Roolisoojendust Peugeot mudelile ei paku.
Tehniliste lahenduste poolest on 508 mudeliuuenduse käigus saanud juurde ühe mootorilahenduse ehk kokku on ajamite valikuid nüüd viis, millest uhkeimal ka jätkuvalt Peugeot Sport Engineered (PSE) tähis. Erinevalt viimasest on valikud esiveolised, käigukastiks on kõikidel 8-käiguline automaat ning kolm võimsamat lahendust saavutavad arendatud jõu bensiini põletamise ja elektrienergia koostööl pistikhübriidselt.
Mootorite valik saab alguse kahest 96 kilovatti arendavast sisepõlemismootorist, millest üks 1.2-liitrine 230 Nm arendav bensiinimootor ja teine 1.5-liitrine 300 Nm arendav diiselmootor. Bensiinimootor kiirendab 508 sajani 10 sekundiga ja tippkiiruseni 213 km/h, tarbides samaaegselt umbes 6 l/100km ning diiselmootor kiirendab mudeli sajani 10.1 sekundini, tippkiiruseni 208 km/h, tarbides samaaegselt umbes 5.2 l/100km.
Kahele 96-kilovatisele järgnevad kaks nii-öelda mitte-sportlikku pistikhübriidi tähistega PHEV 180 ja PHEV 225, mis seovad kapoti all 1.6-liitrise bensiinimootori ja 81-kilovatise elektrimootori. PHEV 180-l arendab bensiinimootor aga 110 kilovatti ja PHEV 225-l 133 kilovatti, mille tulemusel esimesel kombineeritult 132 kilovatti ja teisel 165 kilovatti. 132-kilovatine variant kiirendab esiveolisena sajani 8.2 sekundiga, kogub hoogu maksimaalse kiiruseni 230 km/h ja tarbib keskmiselt 1.2 l/100km ning 165-kilovatine mudel kiirendab sajani 7.9 sekundiga, arendab hoogu kiiruseni 250 km/h ja tarbib keskmiselt samuti 1.2 l/100km. Nimetatud kütusekulu numbrid on aga saavutatavad vaid läbivalt optimaalse laadimisega.
Mootorite nimekirja tippu kaunistab PSE tähisega tuvastatav PHEV 360 variant, mis seob jõudluse saavutamiseks 1.6-liitrise esirattaid vedava bensiinimootori ja hoopis tagarattaid keerutava 164-kilovatise elektrimootori, mille tulemusel on mudel piisava akutaseme korral ka nelikveoline. Võimsust on variandil kokku 265 kilovatti, mis võimaldab 508 PSE-l kiirendada täisvõimsuse olemasolul sajani vaid 5.2 sekundiga ja koguda hoogu maksimaalse kiiruseni 250 km/h. Keskmiseks kütusekuluks lubab Peugeot 1.8 l/100km.
Demosõiduki näol saime seekord testida kõige võimsamat mitte-PSE 508-t, ehk PHEV 225 tähisega universaalkerega 508 SW-d, millel mootorite koostööl kombineeritud võimsust 165 kW. Vastava võimsusega 508-t küll tervikuna päris sportlikuks pidada ei saa, kuid igapäevaseks liiklemiseks piisab nimetatud pistikhübriidse lahenduse jõudlusest küll. Mootorite tõmme on läbivalt sujuv ning lausa piisavalt tugev, et madalatelt kiirustelt kiirendades ka esiratas veidi libisema saada. Ühe hübriidse süsteemi kohta pole nimetatud lahendus pedaalimistele just kõige reageerivam, kuid kui käsklused kord mootoriteni jõudnud, kasvatab mudel kiirust võrdlemisi krapsakalt. Sama kehtib ka 8-käigulise automaatkasti kohta, mis opereerib töö käigus kiirelt ja sujuvalt, kuid võib järskudel pedaalmistel vajada veidi mõtlemisaega. Mudeli pistikhübriidne lahendus on tarkvaraliselt rajatud igapäevase laadimise eeldusele, ehk et erinevalt mõningate teiste tootjate lahendustest, mis oskavad vajadusel opereerida ka üpris mahehübriidselt, kipub 508 PHEV 225 läbivalt eelistama elektrienergia tarbimist, mille tulemusel vajab ta optimaalseks tarbimiseks ikkagi pistikust laadimist. Tõsi, Max e-Save režiimis sõites saab küll ka akusid bensiinimootoriga laadida, kuid otseselt mahehübriidse käitumisega sõidurežiimi mudelil pole. Elektrilist sõiduulatust on mudelil täis laetud akuga umbes 40 kilomeetrit ning tühja akuga tarbib mudel kütust ligikaudu 7 l/100km. Opereerimise poolest pole sisepõlemismootori sekkumisi roolis olles kuigi palju tunda, kuid kohati põhjustab mootoripidurdus aeglustades jõnksatusi. Heli poolest mootor kuigi palju häält ei tee, kuid sportrežiimis esitatakse meeleolu loomiseks mootorimüra salongi kõlaritest.
Sarnaselt masina iseloomuga kokku sobivale mootorile, pakub 508 ka teiste sõiduomadustega väga meeldivat, kergelt sportlikku ning isegi preemiumlikku sõidukogemust. Vedrustus on pigem jäigemapoolsem ning meeldivalt summutav, tänu millele pole sõit mitte põrutav ning sõitjaid väsitav, vaid paraja tagasisidega mõnusalt stabiilne ja kontrollitud. Kerekaldumisi esineb võrdlemisi vähe ning masin püsib kontrollitavalt etteantud trajektooril. Roolimine on pigem kerge, kuid igapäevaseks sõitmiseks piisavalt täpne ja mugav. Nähtavus on salongist igal suunal hea, gabariidid keskpäraselt tajutavad ning mudeli 10.8-meetrise pöörderaadiusega manööverdamist toetavad parkimisandurid ning kvaliteetsed esi- ja tahavaatekaamera, mis nähtut salvestades mudeli ümbrusest linnuperspektiivi loovad. Müratase on 508 salongis, olenemata raamideta akendest, üllatavalt madal.
508 juhiabiliste hulgas on hea valgustavusega automaatsed maatriks-kaugtuled, suhteliselt osav reahoidmine, mis aga ilma sekkumata end pikapeale lihtsalt välja lülitab, öövaatluskaamera, adaptiivne püsikiirusehoidja kiiruspiirikuga, automaatne hädapidurdamine, liiklusmärkide tuvastamine ning parkimisandurid ja kaks kaamerat ninaosas ja pagasiluugil.
508 võib küll oma suurusklassi konkurentidele veidi alla jääda jõudluse ning praktilisuse poolest, kuid olenemata sellest on tegemist ühe oma klassi kõige omanäolisema tervikuga, mis seob paraja suutlikkuse, visuaalselt kaunid lahendused, meeldivad sõiduomadused ja kasutajasõbralikud funktsioonid, jättes endast preemiumliku ja kalli auto mulje. Samas saab mudel praktilisuse poolest ikkagi ka neljaliikmelise leibkonna põhisõidukina.
508 võib küll oma suurusklassi konkurentidele veidi alla jääda jõudluse ning praktilisuse poolest, kuid olenemata sellest on tegemist ühe oma klassi kõige omanäolisema tervikuga, mis seob paraja suutlikkuse, visuaalselt kaunid lahendused, meeldivad sõiduomadused ja kasutajasõbralikud funktsioonid, jättes endast preemiumliku ja kalli auto mulje. Samas saab mudel praktilisuse poolest ikkagi ka neljaliikmelise leibkonna põhisõidukina.
Hind alates: 34 500 €
Testitud mudeli info:
∼ 52 000 €
PHEV
1.6 l I4
165 kW
1.2 l/100km
Esivedu
8-käiguline automaat
Max 250 km/h
0 – 100 km/h: 7.9 sec